De situatie is momenteel alleen dat B iets (grotendeels) veroorzaakt... Als er alleen sprake was van A zouden we misschien nog steeds steggelen óf de aarde wel warmer wordt.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als A iets veroorzaakt en het word versterkt door B dan stop je B in de grond. Probleem opgelost.
Helaas voor jou zijn A en B (en C en D) allemaal aanwezig en aktief.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De situatie is momenteel alleen dat B iets (grotendeels) veroorzaakt... Als er alleen sprake was van A zouden we misschien nog steeds steggelen óf de aarde wel warmer wordt.
Misleiden? Foute data is geen misleiding. Wat het IPCC doet is misleiden. Wat Al Gore doet is misleiden.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het zijn er 2, en beiden hebben die uitspraak volgens mij afgelopen jaar gedaan. Van Lindzen weet ik het zeker zelfs. Maar hoe luidt de bijgestelde uitspraak van Ball dan?
Edit: overigens is elke wetenschapper die op zo'n manier mensen probeert te misleiden imo een charlatan.
Ze spelen alleen geen significante rol in de recente opwarmingquote:Op maandag 4 juni 2007 21:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Helaas voor jou zijn A en B (en C en D) allemaal aanwezig en aktief.
Kijk, zelfs de sceptici krabbelen terug.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:54 schreef proteus het volgende:
[..]
Misleiden? Foute data is geen misleiding. Wat het IPCC doet is misleiden. Wat Al Gore doet is misleiden.
Ball:
"Earth is warming up ... but it's not humans who are doing it. Human-produced carbon dioxide is but a tiny fraction of the atmosphere's greenhouse gases." - Climate of controversy (audio interview). Ottawa Citizen. 2007-02-17.
Lindzen:
He frequently speaks out against the IPCC position that significant global warming is caused by humans (see global warming) although he accepts that the warming has occurred, saying global mean temperature is about 0.6 degrees Celsius higher than it was a century ago.[6]
'de' sceptici. En al die anderen dan? Jij bent echt een IPCC hogepriester. Dat is jouw religie, en iets anders bestaat gewoon niet meer. Dat CO2 het klimaat opwarmt weten we wel hoor. Dat het de reden is voor global warming en ook nog eens significant is, is twijfelachtig. Maar niet voor jou. Bid je soms tot het IPCC?quote:Op maandag 4 juni 2007 22:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Kijk, zelfs de sceptici krabbelen terug.![]()
En al die andere wetenschappers die wél de versterkt broeikastheorie aanhangen dan? Jij bent echt een Skeptic's hogepriester. Dat is jouw religie, en iets anders bestaat gewoon niet meer. Dat de zon de aarde opwarmt weten wel hoor. Dat het de reden is voor voor global warming en ook nog een significant is, is twijfelachtig. Maar niet voor jou. Bid je soms tot Friends of Science?quote:Op maandag 4 juni 2007 22:16 schreef proteus het volgende:
[..]
'de' sceptici. En al die anderen dan? Jij bent echt een IPCC hogepriester. Dat is jouw religie, en iets anders bestaat gewoon niet meer. Dat CO2 het klimaat opwarmt weten we wel hoor. Dat het de reden is voor global warming en ook nog eens significant is, is twijfelachtig. Maar niet voor jou. Bid je soms tot het IPCC?
Overigens vond ik in het stukje achter de link die ik net plaatste opnieuw deze beweringquote:Op maandag 4 juni 2007 21:54 schreef proteus het volgende:
Ball:
"Earth is warming up ... but it's not humans who are doing it. Human-produced carbon dioxide is but a tiny fraction of the atmosphere's greenhouse gases." - Climate of controversy (audio interview). Ottawa Citizen. 2007-02-17.
.quote:The whole world is preparing for warming, but I mentioned that we have been cooling since 1998
Top! Politiek én religie erbij halen!quote:Op maandag 4 juni 2007 22:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zullen we dit voortzetten in een religieus kader?
Jij snapt gewoon niet wat een scepticus is he? Ik weet het niet zeker, dus hang ik ook niets aan. Ik loop dus ook niet als een kip zonder kop achter het IPCC aan, omdat zij beweren dat ze voor meer dan 90% zeker gelijk hebben. Misschien moet je eens proberen die twijfel die het IPCC heeft te verwoorden.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En al die andere wetenschappers die wél de versterkt broeikastheorie aanhangen dan?
Waarom komen sommige figuren toch iedere keer weer met dezelfde domme argumenten. Het feit dat de mens slechts een klein deel van de totale uitstoot van CO2 voor zijn rekening neemt zegt helemaal niks. Er is een grens aan wat de natuur zelf aan CO2 kan opnemen. De natuur stoot CO2 uit en neemt CO2 op. Op het moment dat je dan vervolgens extra CO2 als mens de lucht in pompt dan wordt die CO2 dus op een gegeven moment niet meer door de natuur opgenomen. Gevolg het CO2 gehalte in de atmosfeer stijgt. En al gaat het om relatief kleine hoeveelheden, als je dat al honderd jaar vol houdt dan worden het vanzelf significante verschillen. Volgens mij kan een kind van vier dit principe begrijpen.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:54 schreef proteus het volgende:
[..]
Misleiden? Foute data is geen misleiding. Wat het IPCC doet is misleiden. Wat Al Gore doet is misleiden.
Ball:
Het klimaat bestaat niet uit CO2 alleen, maar als jij liever alleen tv kijkt dan je hersens gebruikt zal dit detail je niet interreseren.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:56 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Waarom komen sommige figuren toch iedere keer weer met dezelfde domme argumenten.
Sceptisch zijn is een goede eigenschap, totdat je zo sceptisch wordt dat je niks meer gelooft. Maar ik laat ook de deur op een kier staan voor andere scenarios waarin CO2 niet de hoofdrol speelt. Het is alleen een heel smal kiertje.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:39 schreef proteus het volgende:
[..]
Jij snapt gewoon niet wat een scepticus is he? Ik weet het niet zeker, dus hang ik ook niets aan. Ik loop dus ook niet als een kip zonder kop achter het IPCC aan, omdat zij beweren dat ze voor meer dan 90% zeker gelijk hebben. Misschien moet je eens proberen die twijfel die het IPCC heeft te verwoorden.
Klinkt mooi, maar daar kunnen de oliemaatschappijen geen geld mee verdienen. Met CO2 in de grond stoppen wel.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:02 schreef Kolenboer het volgende:
Een andere vraag: CO2 wordt opgenomen door algen en planten, die het beter doen bij hogere concentraties CO2 en bij hogere temperaturen. Dit is een natuurlijke tegenkoppeling, maar ik geloof niet dat daar veel rekening mee gehouden wordt. Ik heb eens een programma gezien waarin werd gesteld dat algen een zetje in de rug kunnen krijgen door bepaalde mineralen, ijzerverbindingen geloof ik, aan het zeewateroppervlak toe te voegen. De algen gaan ook weer een keer dood, zakken naar de bodem van de oceaan en blijven daar vervolgens nog wel een paar miljoen jaar. Da's een stuk makkelijker dan CO2 in de grond stoppen, en het leven in de oceanen vaart er nog wel bij ook.
Geo-engineeringquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:02 schreef Kolenboer het volgende:
Een andere vraag: CO2 wordt opgenomen door algen en planten, die het beter doen bij hogere concentraties CO2 en bij hogere temperaturen. Dit is een natuurlijke tegenkoppeling, maar ik geloof niet dat daar veel rekening mee gehouden wordt. Ik heb eens een programma gezien waarin werd gesteld dat algen een zetje in de rug kunnen krijgen door bepaalde mineralen, ijzerverbindingen geloof ik, aan het zeewateroppervlak toe te voegen. De algen gaan ook weer een keer dood, zakken naar de bodem van de oceaan en blijven daar vervolgens nog wel een paar miljoen jaar. Da's een stuk makkelijker dan CO2 in de grond stoppen, en het leven in de oceanen vaart er nog wel bij ook.
Het schijnt zo te zijn als we een grote bak hebben met het oppervlakte van Texas en daar algen laten groeien dat we dan van het CO2 probleem af zijn. Maar ik weet niet of we dit op de oceaan moeten toepassen. In het verleden heeft algengroei bijvoorbeeld op onze landelijke wateren problemen opgeleverd waardoor we het water zijn gaan zuiveren. We moeten zuinig zijn met het leven in de zee.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:02 schreef Kolenboer het volgende:
Het lijkt me milieu-technisch zowel als etisch geen probleem om Texas in een algenbak om te bouwen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:07 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Het schijnt zo te zijn als we een grote bak hebben met het oppervlakte van Texas en daar algen laten groeien dat we dan van het CO2 probleem af zijn. Maar ik weet niet of we dit op de oceaan moeten toepassen. In het verleden heeft algengroei bijvoorbeeld op onze landelijke wateren problemen opgeleverd waardoor we het water zijn gaan zuiveren. We moeten zuinig zijn met het leven in de zee.
He, klote. Dat was een mooi moreel probleem geweest voor mijn ethiek opdracht.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het lijkt me milieu-technisch zowel als etisch geen probleem om Texas in een algenbak om te bouwen.![]()
Dat ligt er aan welke sceptici je bedoelt. Ik vind dat er nogal wat redenen zijn om te twijfelen aan de geloofwaardigheid van de CO2 hype. Niet dat ik het niet zou geloven of bepaalde wetenschappers dit geloofwaardig brengen, het gaat om hoe met name de politiek hiermee omgaat - wat verwacht men van ons.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En als ik dan kijk naar hoe de "sceptici" zich presenteren doet dat hun geloofwaardigheid niet ten goede.
The great global warming swindle zeker?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:34 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb natuurlijk ook die lange docu gezien over de hoax die broeikas effect heet. heel veel co2 metingen vielen samen met bepaalde zonnekrachten.
Een theorie hierover komt bij de documantaire crude naar voren. De opgewarmde oceanen worden op veel plaatsen een grote algen bak waarbij alleen nog in de eerste 10 meter leven is en voor de verdere diepte wordt het bijna geheel levenloos. the anoxic ocean.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:02 schreef Kolenboer het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |