Nja, ik slaap over het algemeen altijd goed, sla nooit nachten over, altijd netjes ongeveer 8 uur, lig vrijwel altijd bijtijds in bed, dus dat zal het niet wezen.. en om nou de hele dag in bed te gaan liggen, lijkt me ook niet echt iets waar ik me frisser van ga voelenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:35 schreef mariskasl het volgende:
slapen
Ja dat ga ik zo denk ik ook maar even doen (al is het maar een klein eindje)...quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:51 schreef Lienekien het volgende:
Wandelen is een heel serieus advies, hoor.
Jep, dat gevaar ken ik.. t is alleen niet echt 'angst om duizelig te worden', want ik ben gewoon zo'n beetje letterlijk de hele dag draaierig, zelfs als ik stilzit op mijn bank voelt de hele tijd een beetje alsof ik er doorheen blijf zakkenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:13 schreef Lienekien het volgende:
Pas erg op met vermijdingsgedrag. De neerwaartse spiraal ligt dan op de loer. Als je activiteiten als een eindje wandelen gaat vermijden omdat je bang bent duizelig te worden, is op een gegeven moment het einde een beetje zoek.
ik ben aardig bekend met hyperventilatie, heb af-en-toe paniekaanvallen en dan ook hyperventilatie..quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:21 schreef octopussy het volgende:
klinkt een beetje als hyperventilatie. Door spanningen kan je onbewust verkeerd gaan ademhalen waardoor je duizelig wordt. Google maar eens voor meer info.
is vrijdag nog gebeurdquote:Op maandag 4 juni 2007 10:36 schreef k_i_m het volgende:
Klinkt wellicht gek, maar laat de dokter je bloeddruk eens opmeten.
Jep, bloeddruk was prima in ordequote:Op maandag 4 juni 2007 11:03 schreef k_i_m het volgende:
Van een hoge bloeddruk kan je ook duizelig worden. Maar dat was dus in orde?
Nope, ik heb geen enkele soort medicijnen (nooit gehad ook).. Op dit moment ben ik zelf voor m'n gevoel juist té rustig (misschien niet qua zorgen, maar wel qua nergens de kracht of energie voor hebben en helemaal uitgeblust raken van de kleinste inspanning of prikkel) eigenlijk..quote:Op maandag 4 juni 2007 11:11 schreef k_i_m het volgende:
Had je nou al wel of niet kalmerende medicijnen? Dat kan ook een boel schelen, tot je zelf weer wat rustiger bent.
Nja, gewoon een psychiater, schema-gerichte therapie (niet erg bekend want het zit nog in een test/onderzoeksfase, maar de persoon bepaalt de therapie toch meer dan de vorm geloof ik)quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:07 schreef Lienekien het volgende:
Waat voor peut is dat, Mvnl?
Tja, mijn psych wekte dus de indruk dat ik mijn lichamelijke klachten zelf 'maak', dus dan denk ik "dan moet ik het zelf ook kunnen stoppen", maar ik heb toch niet echt het gevoel dat ik er ook maar enige controle over hebquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:13 schreef Lienekien het volgende:
Ik herken wel de oorzaak-gevolg-vraag van lichamelijke klachten en spanning: heb ik nou spanning als gevolg van mijn lichamelijke klachten, of heb ik lichamelijke klachten als gevolg van de spanning? Maar een pasklare oplossing is daar niet voor.
Dat is dan ook niet iets wat je zomaar even afdwingt, dat stoppen van de klachten. Het is een proces van zoeken naar wat dan voor die spanning zorgt en je daar op richten. De lichamelijke klachten ga je dan ook langzaam anders ervaren, waardoor ze niet meer zo prominent in je gedachten zijn.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:16 schreef Mvnl het volgende:
[..]
Tja, mijn psych wekte dus de indruk dat ik mijn lichamelijke klachten zelf 'maak', dus dan denk ik "dan moet ik het zelf ook kunnen stoppen", maar ik heb toch niet echt het gevoel dat ik er ook maar enige controle over heb
Dat wordt niet veroorzaakt doordat je iets gaat doen, maar doordat je bang bent dat je weer draaierig wordt. Als je dat niet doorbreekt, kom je straks helemaal je huis niet meer uit.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:46 schreef Mvnl het volgende:
Nee.. maar toch merk ik dat ik over het algemeen nergens last van heb totdat ik iets ga doen, en hup... daar zijn de klachten weer..
da's toch niet helemaal waar... zo ging ik maandag even langs op m'n werk en was ik vantevoren doodsbang om draaierig te worden, maar had ik vrijwel nergens last van... diezelfde middag was ik in de waan dat m'n klachten over waren en ging ik rustig boodschappen doen, en midden in de supermarkt werd ik overvallen door enorme duizelingen zonder dat ik daar mee bezig was op dat moment.. (en zo gaat het nog wel vaker... juist als ik denk dat er niets meer aan de hand is en ik ga er weer vol tegenaan gaat het misquote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat wordt niet veroorzaakt doordat je iets gaat doen, maar doordat je bang bent dat je weer draaierig wordt. Als je dat niet doorbreekt, kom je straks helemaal je huis niet meer uit.
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:57 schreef Lienekien het volgende:
Dan zou ik maar op een keukenstoel gaan zitten en wachten tot het overgaat.
jep.. probleem daarbij is alleen dat ik mezelf continu de vraag stel "wat kan wel en wat kan niet"quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:04 schreef Lienekien het volgende:
Tussen alles blijven doen wat je deed en thuis op de bank blijven zitten, zit natuurlijk een heleboel.
uhm, ja dat laatste is t officieel als diagnose al..(nouja, paniekstoornis dan)quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:45 schreef dotKoen het volgende:
Probeer eens sportdrankjes te drinken (isotone). Lijkt op het prodoom van een vasovagele syncope, Met energiedrankjes verhoog je je bloedvolume.
Verder lijkt me inderdaad dat je het beste professionele psychologische hulp kunt zoeken: lijkt een beetje richting een angststoornis te ontwikkelen.
Ja, ik mag hopen dat de therapeut van Mvnl dat in zijn repertoire heeft.quote:
het valt te proberen... het was natuurlijk prettiger geweest als er direct 30 man reageerden die dezelfde klachten hadden/hebben en ofwel herkenning ofwel tips kunnen bieden (want ik vind het bij bijv vrienden toch af-en-toe moeilijk dat ze op een gegeven moment zeggen "ja, ik weet het ook niet.. ik kan er alleen maar voor je zijn, maar verder weet ik ook niet wat je er mee moet")quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:10 schreef Lienekien het volgende:
Vind je dat het je helpt om vragen te stellen in dit forum?
Ook lotgenoten zouden je geen kant-en-klare adviezen kunnen geven. 'Beter worden' is een proces. Dat gaat stapje voor stapje.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:28 schreef Mvnl het volgende:
[..]
het valt te proberen... het was natuurlijk prettiger geweest als er direct 30 man reageerden die dezelfde klachten hadden/hebben en ofwel herkenning ofwel tips kunnen bieden (want ik vind het bij bijv vrienden toch af-en-toe moeilijk dat ze op een gegeven moment zeggen "ja, ik weet het ook niet.. ik kan er alleen maar voor je zijn, maar verder weet ik ook niet wat je er mee moet")
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |