'Fycisica' zegt me eigenlijk ook vrij weinig.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:00 schreef Claddagh het volgende:
Cool van je dat het je gelukt is. Ik heb destijds ook gezolliciteerd in ierland. Maar dan in de stad Cork. In Ierland zit veel ict business. Ikzelf heb fycisica gestudeerd, en dat zegt die lui weinig. Baile Atha Cliath ( Dubln in gaelic) is een mooie stad...succes met je baan.
De enige kroketjes die ik hier (in Dublin) zie liggen zijn aardappelkroketjes... maar die bedoel je natuurlijk nietquote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:40 schreef troma78 het volgende:
Trouwens.. Ik hoorde dat je kroketjes kunt kopen in Dublin, weet jij of dat klopt?
Neequote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:02 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
De enige kroketjes die ik hier (in Dublin) zie liggen zijn aardappelkroketjes... maar die bedoel je natuurlijk niet
Voor info over woonruimte kijk eens op http://www.daft.ie. Schrik niet, de prijzen voor woonruimte zijn Ierland niet heel prettig!!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:46 schreef -Peach het volgende:
Ik woon er nog niet, maar heb zojuist te horen gekregen dat ik een half jaar stage mag lopen in Dublin (vanaf september)![]()
Iemand nog tips over woonruimte zoeken en vinden?![]()
Er zat er een op Dame street, maar die is volgens mij alweer gesloten. Daarnaast was er nog een in het Ilac centre.. Of die nog open is weet ik niet.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:32 schreef troma78 het volgende:
[..]
NeeIk hoorde dat ze ergens in de buurt van Nassau Street verkocht werden. Volgens mij door een Fok!er maar kan het mis hebben...
Ik mis kroketjes
An Amadan,quote:Op zaterdag 2 juni 2007 09:40 schreef LintuxCx het volgende:
Huh, ik had dus geen idee dat het "Fokkers in het buitenland" topic opeens een heel forum geworden was.
Ik woon in Dublin, Ierland, vanaf volgende week heb ik ook echt een eigen appartement. Volgens mij zijn er verder weinig Fokkers in Ierland.
Het is soms wel een stap terug in de tijd als je hier terecht komt. Banken zijn vrij slecht bijvoorbeeld. Bij de meesten moet je voor elke transactie nog zo'n twintig cent "transaction fee" of wat dan ook betalen. Telebankieren is een lachertje, 't is een beetje een veredelde Rabofoon. Sterker nog, de checque is hier nog niet uitgestorven.
En huizen/woningen/etc zijn hier belachelijk duur. Je betaalt zo 900 euro voor een krap éénpersoons appartement. Maar goed, heb hier nou eenmaal een leuke baan gevonden.
www.daft.iequote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:46 schreef -Peach het volgende:
Ik woon er nog niet, maar heb zojuist te horen gekregen dat ik een half jaar stage mag lopen in Dublin (vanaf september)![]()
Iemand nog tips over woonruimte zoeken en vinden?![]()
Ik had je hier al verwacht.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik zou graag in Ierland willen wonen. Komt vast nog wel es. Ooit
.
Maar alles wat je meer verdiend dan ¤34.000 betaal je rond de 40% belasting overquote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:09 schreef desiredbard het volgende:
[..]
An Amadan,
Wat kun je zeuren zeg
Je houd hier van je salaris 80% over, kijk BoI moet je gewoon laten vallen net als AIB al zijn die iets beter. Die fout heb ik ook uitgehaald 8 jaar geleden.
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]. Ben ik wat Ierland betreft zo voorspelbaar?
Cool! In welk gedeelte? Baile Átha Cliath?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:09 schreef static het volgende:
[..]
Heb er zelf ook kort gewoond, eind jaren '90.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |