abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50027313

Officiële landstaal: Iers, Engels
Hoofdstad: Dublin
Regeringsvorm: Republiek
Religie: Katholiek 91.6%
Oppervlakte: 70.273 km² (2% water)
Inwoners: 4.109.086 (2007)

bron: wikipedia

Huh, ik had dus geen idee dat het "Fokkers in het buitenland" topic opeens een heel forum geworden was.

Ik woon in Dublin, Ierland, vanaf volgende week heb ik ook echt een eigen appartement. Volgens mij zijn er verder weinig Fokkers in Ierland.

Het is soms wel een stap terug in de tijd als je hier terecht komt. Banken zijn vrij slecht bijvoorbeeld. Bij de meesten moet je voor elke transactie nog zo'n twintig cent "transaction fee" of wat dan ook betalen. Telebankieren is een lachertje, 't is een beetje een veredelde Rabofoon. Sterker nog, de checque is hier nog niet uitgestorven.

En huizen/woningen/etc zijn hier belachelijk duur. Je betaalt zo 900 euro voor een krap éénpersoons appartement. Maar goed, heb hier nou eenmaal een leuke baan gevonden.

[ Bericht 24% gewijzigd door popolon op 14-09-2007 18:09:23 ]
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_50027495
Cool van je dat het je gelukt is. Ik heb destijds ook gezolliciteerd in ierland. Maar dan in de stad Cork. In Ierland zit veel ict business. Ikzelf heb fycisica gestudeerd, en dat zegt die lui weinig. Baile Atha Cliath ( Dubln in gaelic) is een mooie stad...succes met je baan.
pi_50027748
Dankje. Zit nog in de proeftijd, maar dat gaat volgens mij wel goedkomen. Jammer dat 't jou minder goed afging. Je kunt 't natuurlijk altijd nog een keer proberen...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_50027851
Ik zou zo met je willen ruilen.
Vorig jaar met St Patrick's day in Dublin geweest.
Wat een heerlijke stad!!!
"St-Patrick's Day"
pi_50027994
* Meld zich!

Zit zelf in Shannon. Woon hier al bijna 3 jaar en gelukkig zijn de huren hier lager als in Dublin. Ik betaal ¤850,- per maand voor een 3 kamer huis (twee onder één kap), al is dat nog fors duuder dan de gemiddelde huur in West Ierland.

Trouwens.. Ik hoorde dat je kroketjes kunt kopen in Dublin, weet jij of dat klopt?
American beer is just like making love in a canoe -- f**king close to water
  zaterdag 2 juni 2007 @ 10:53:00 #6
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_50028193
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 10:00 schreef Claddagh het volgende:
Cool van je dat het je gelukt is. Ik heb destijds ook gezolliciteerd in ierland. Maar dan in de stad Cork. In Ierland zit veel ict business. Ikzelf heb fycisica gestudeerd, en dat zegt die lui weinig. Baile Atha Cliath ( Dubln in gaelic) is een mooie stad...succes met je baan.
'Fycisica' zegt me eigenlijk ook vrij weinig.
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:19:25 #7
144213 Adidah
Het was wraak
pi_50028556
Mooi land . Ik heb in Cork gezeten voor mijn studie.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:46:28 #8
159909 -Peach
Prunus persica
pi_50031481
Ik woon er nog niet, maar heb zojuist te horen gekregen dat ik een half jaar stage mag lopen in Dublin (vanaf september)
Iemand nog tips over woonruimte zoeken en vinden?
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 14:19:45 #9
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_50032284
Mijn ouders hebben een huisje bij killarney (co Kerry).
Ik ben echter al enkele jaren niet meer mee geweest.
Noise is all relative to the silence preceding it
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:02:57 #10
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_50035532
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 10:40 schreef troma78 het volgende:

Trouwens.. Ik hoorde dat je kroketjes kunt kopen in Dublin, weet jij of dat klopt?
De enige kroketjes die ik hier (in Dublin) zie liggen zijn aardappelkroketjes... maar die bedoel je natuurlijk niet
pi_50036171
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:02 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

De enige kroketjes die ik hier (in Dublin) zie liggen zijn aardappelkroketjes... maar die bedoel je natuurlijk niet
Nee Ik hoorde dat ze ergens in de buurt van Nassau Street verkocht werden. Volgens mij door een Fok!er maar kan het mis hebben...

Ik mis kroketjes
American beer is just like making love in a canoe -- f**king close to water
pi_50036581
Hey,

Heb zelf ook 3 jaar in Ierland gewoond. Woon nu, via een aantal omwegen, in China. Woonde in Killiney, net zuid van Dublin. Leuk dorpje en kon nog makkelijk met de Dart de stad in.
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:46 schreef -Peach het volgende:
Ik woon er nog niet, maar heb zojuist te horen gekregen dat ik een half jaar stage mag lopen in Dublin (vanaf september)
Voor info over woonruimte kijk eens op http://www.daft.ie. Schrik niet, de prijzen voor woonruimte zijn Ierland niet heel prettig!!

Have fun daar. Ik vind Ierland een waanzinnig land.

En Guinness
What difference does it make to the dead, the orphans, and the homeless, whether the mad destruction is wrought under the name of totalitarianism or the holy name of liberty and democracy?
pi_50036673
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:32 schreef troma78 het volgende:

[..]

Nee Ik hoorde dat ze ergens in de buurt van Nassau Street verkocht werden. Volgens mij door een Fok!er maar kan het mis hebben...

Ik mis kroketjes
Er zat er een op Dame street, maar die is volgens mij alweer gesloten. Daarnaast was er nog een in het Ilac centre.. Of die nog open is weet ik niet.

Weet wel dat je bij die op Dame street gewoon in het NL kon bestellen
What difference does it make to the dead, the orphans, and the homeless, whether the mad destruction is wrought under the name of totalitarianism or the holy name of liberty and democracy?
pi_50037186
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 09:40 schreef LintuxCx het volgende:
Huh, ik had dus geen idee dat het "Fokkers in het buitenland" topic opeens een heel forum geworden was.

Ik woon in Dublin, Ierland, vanaf volgende week heb ik ook echt een eigen appartement. Volgens mij zijn er verder weinig Fokkers in Ierland.

Het is soms wel een stap terug in de tijd als je hier terecht komt. Banken zijn vrij slecht bijvoorbeeld. Bij de meesten moet je voor elke transactie nog zo'n twintig cent "transaction fee" of wat dan ook betalen. Telebankieren is een lachertje, 't is een beetje een veredelde Rabofoon. Sterker nog, de checque is hier nog niet uitgestorven.

En huizen/woningen/etc zijn hier belachelijk duur. Je betaalt zo 900 euro voor een krap éénpersoons appartement. Maar goed, heb hier nou eenmaal een leuke baan gevonden.
An Amadan,

Wat kun je zeuren zeg
Je houd hier van je salaris 80% over, kijk BoI moet je gewoon laten vallen net als AIB al zijn die iets beter. Die fout heb ik ook uitgehaald 8 jaar geleden.
Godzijdank dat de cheque nog niet uitgestorven is ....even min als het ouderwets stemmen.... dat heeft een bepaalde charme ook.

Die huizenmarkt ben ik met je eens en uitzoeken hoe het met rent-a;;owance is niet zo eenvoudig daar het nioet automatisch aangeboden wordt. Je bent eigenlijk te lat gekomen.... Ik zit hier nu 8 jaar dus en gezien die woningmarkt..ik had meteen moeten kopen... gelukkig heb ik dat jaar geleden gedaan.....dus de renteverhogingen en huizenprijs..... ik zit echt niet verkeerd.
Je betaald hier ook nog geen gemeentebelasting of waterbijdrage dus financieel ben je echt beter adf als Nederland...er zijn alleen geen vangnetjes.

Als je enigszins de mogenlijkheid hebt....houd je ziektenpolis in Nederland.....
Maar dat is dan ook het eneige.

Slán é an nuaidheacht go bhfuil Dia á luadh liom
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_50037601
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:46 schreef -Peach het volgende:
www.daft.ie
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:52:27 #16
159909 -Peach
Prunus persica
pi_50038285
@ Mahatma-Gandhi & desiredbard, bedankt voor de informatie.
Het is inderdaad erg duur...Hoe liggen de prijzen verder, eten/uitgaan/bios o.i.d.?
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 20:07:55 #17
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_50040541
Net terug van een half jaar Cork

Later dit jaar ga ik waarschijnlijk weer terug om te werken. School is al opgezegd
Tot zover het nieuws
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:42:17 #18
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_50044774
Ik zou graag in Ierland willen wonen . Komt vast nog wel es. Ooit .
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:06:15 #19
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_50045528
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik zou graag in Ierland willen wonen . Komt vast nog wel es. Ooit .
Ik had je hier al verwacht.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:08:11 #20
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_50045584
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 23:06 schreef static het volgende:

[..]

Ik had je hier al verwacht.
. Ben ik wat Ierland betreft zo voorspelbaar?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:09:12 #21
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_50045614
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:09 schreef desiredbard het volgende:

[..]

An Amadan,

Wat kun je zeuren zeg
Je houd hier van je salaris 80% over, kijk BoI moet je gewoon laten vallen net als AIB al zijn die iets beter. Die fout heb ik ook uitgehaald 8 jaar geleden.
Maar alles wat je meer verdiend dan ¤34.000 betaal je rond de 40% belasting over

Ik vind het bankwezen nog wel achterlopen. Internetbankieren zuigt en als je geld wilt overmaken naar het buitenland dan moet je dus naar de bank

Elke maand of twee maanden ga ik dus naar de bank om het meeste van m'n geld over te maken naar m'n Nederlandse rekening.

PTSB, AIB, BOI... 't is allemaal niet veel soeps. Halifax moet ik nog maar eens proberen (net nieuw in Ierland)
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:09:42 #22
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_50045628
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 23:08 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

. Ben ik wat Ierland betreft zo voorspelbaar?

Heb er zelf ook kort gewoond, eind jaren '90.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_50046050
Eire
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:37:30 #24
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_50046471
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 23:09 schreef static het volgende:

[..]

Heb er zelf ook kort gewoond, eind jaren '90.
Cool! In welk gedeelte? Baile Átha Cliath?

Zou zelf graag aan de westkant willen wonen. In die zes keer dat ik in Ierland ben geweest, vond ik dat steeds het mooiste gedeelte . Buiten Dublin in elk geval. Hoewel daar natuurlijk de grootste kans is om iets te verdienen voor niets gaat de zon op hè .
pi_50053246
Blessington - Co. Wicklow meldt zich...
3 Minuten van Blessington Lake, 30 Minuten van Dublin.

Life is good up here
Rome wasn't build upon meetings, it was build upon the blood of its enemies....
----------------------------------------------------------------------------------------------
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')