abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50091052
quote:
Op zondag 3 juni 2007 23:00 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Xeriox
Via een uitzendbureau met allemaal leugens en valse beloftes dus id voor die teringzooi naar hier gekomen.
Godzijdank daar weg ..... (Als je binnen een jaar wegggaat moety je je relocatiekosten terugbetalen...maar als je je manager een asociale motherfucker noemt en ontslagen wordt..is dat niet het geval tipje?
Ik heb een interview gehad bij die Xerox idioten toen ik net in Ierland was. Beweerde ze dat ik al had gesoliciteerd en de baan aangeboden had gekregen, maar niet had aangenomen. Ik begreep er niets van, en toen ik helemaal verdwaast terug richting hostel aan het gaan was belde ze op dat ze enkel naar de voornaam hadden gekeken

Terug naar het interview was ik nog immer van slag (ik begon namelijk serieus aan mijzelf te twijfelen) En dat liep natuurlijk knudde. Toen beweerde ze ook nog eens dat ik op m'n C.V. gelogen had; ben ik nou een van die zeldzame mensen in Ierland die een eerlijk C.V. heeft

Gelukkig krijg ik daarna een baan aan de westkust, waarmee ik eigenlijk veel blijer ben dat werken in Dublin Ik vindt de mensen hier aardiger, en alles is een stuk goedkoper. Het enige mindere is dat er niets vliegt van Shannon naar NL en dat sommige etenswaren makkelijker in Dublin te verkrijgen zijn dan hier....
American beer is just like making love in a canoe -- f**king close to water
pi_50098145
Overigens, wat ik altijd humor vind is de berichtgeving over Polen in NL. Alsof er zoveel zijn in NL. In Ierland stikt het van de Polen, en ik vindt het hartstikke gezellig. (alleen zijn er blijkbaar wat problemen in Noord Ierland ten aanzien van rasisme; ik weet niet hoe het in Dublin is)

We krijgen tenminste meer aanbod aan drank en voedsel hierdoor aangezien elke redelijk stad inmiddels een aantal Poolse winkels heeft
  maandag 4 juni 2007 @ 18:04:31 #53
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_50098310
Ik word af en toe helemaal "debiel" van alle Polen. Het lijkt af en toe wel of ik ergens in Krakow of Warschau ben Ben één keer naar de Polski Sklep geweest om eens rond te neuzen... deed me af en toe wat Duits aan qua producten (behalve dan dat ik er niets van kon lezen).

Overigens is het wel grappig met die Polen, want je pikt ze er zo uit (houding, manier van lopen, vorm van de schedel bij de mannen, bij de vrouwen is het de kleding...).
pi_50098732
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:04 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik word af en toe helemaal "debiel" van alle Polen. Het lijkt af en toe wel of ik ergens in Krakow of Warschau ben Ben één keer naar de Polski Sklep geweest om eens rond te neuzen... deed me af en toe wat Duits aan qua producten (behalve dan dat ik er niets van kon lezen).

Overigens is het wel grappig met die Polen, want je pikt ze er zo uit (houding, manier van lopen, vorm van de schedel bij de mannen, bij de vrouwen is het de kleding...).
Je bedoeld dat de poolse vrouwen wel enige moeite doen in de ochtend en niet de straat op gaan in een trainingsbroek met 'Bitch' op hun kont geschreven?

Ze hebben trouwens ook goedkope sigaretten ¤7,10 vindt ik namelijk iets teveel voor een pakje peuken... (zelfs ¤6,- euro zoals voor Winfield vind ik nog veel)
  maandag 4 juni 2007 @ 19:20:02 #55
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_50100931
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:17 schreef troma78 het volgende:

[..]

Je bedoeld dat de poolse vrouwen wel enige moeite doen in de ochtend en niet de straat op gaan in een trainingsbroek met 'Bitch' op hun kont geschreven?

Ze hebben trouwens ook goedkope sigaretten ¤7,10 vindt ik namelijk iets teveel voor een pakje peuken... (zelfs ¤6,- euro zoals voor Winfield vind ik nog veel)
Nee, het is wat lastig te omschrijven, maar hun kleding is vaak... Het lijkt gewoon oostblokvoorkeur. Misschien is het bij hun ook de manier van lopen.

De trainingspakcultuur erger ik me trouwens groen en geel aan... inclusief de witte sokken en de pijpen iets opgeheven en van die gasten met van provinciehaar/campingkapsels en de vrouwen die dan gewoon echt geen trainingsbroeken moeten dragen omdat hun gehele vleeswarenafdeling eroverheen bungelt

Of 's avonds bij het uitgaan... kun je de hele Penny store weer bezichtigen
  maandag 4 juni 2007 @ 22:59:51 #56
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_50110743
quote:
Op zondag 3 juni 2007 23:27 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

.
quote:
[..]

Volgende keer dat je gaat en je doet Aran aan ga ik met je mee!!
Ik lees hier goede ideeën . Dan kunnen we na een urenlange wandeling over het uitgestrekte eiland achter een heerlijke pint Guinness in een van de lokale pubs mijmeren over ons favoriete land .
quote:
[..]

Dat klopt, maar ja... Voorlopig is dit de enige snelweg dwars door Ierland, en hij is in 2010 ofzo klaar. Hopen dat het daarbij blijft!! Ik scheur ook liever over die bekende weggetjes.
Psies. Dat het maar bij die kilometers snelweg blijft!
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:21:26 #57
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_50171632
Er is een kans dat ik weer terugga naar Dublin (Dun Laoghaire) als vaste standplaats voor een langere periode (> 1 jaar) met veel EMEA travel. Eind van de maand hoor ik meer.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_50182264
Cool! Welke werkgever?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_50374612
*gaat over 2 weken naar Kinsale (co. Cork) toe verhuizen (Dublin was mij te druk, sorry aan allen hier )
Ik heb er ieg zin in

Huis is geregeld, baan is 95% rond, al die bedrijven die uit Dublin wegtrekken vanwege eerdergenoemde reden komen de kant van Cork op, is atm heel erg aan het groeien

[ Bericht 25% gewijzigd door Leff op 12-06-2007 15:50:09 ]
pi_50390310
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:58 schreef troma78 het volgende:
Overigens, wat ik altijd humor vind is de berichtgeving over Polen in NL. Alsof er zoveel zijn in NL. In Ierland stikt het van de Polen, en ik vindt het hartstikke gezellig. (alleen zijn er blijkbaar wat problemen in Noord Ierland ten aanzien van rasisme; ik weet niet hoe het in Dublin is)

We krijgen tenminste meer aanbod aan drank en voedsel hierdoor aangezien elke redelijk stad inmiddels een aantal Poolse winkels heeft
Racisme valt reuze mee ... al blijven de Ieren tamelijk op zichzelf in veel plaatsen en is het wat lastiger er tussen te komen.

Ook mijn dochter (in IE geproduceerd , in NL geboren en in DE getogen in de eerste paar jaar) kan zeer goed overweg met al haar Ierse vriendjes en hun ouders komen geregeld over de vloer.
Ik weet niet hoe het voor anderen is, maar voor mij is IE een beetje als NL in de jaren '90 - vrij positief, redelijk gezellig en niet zo over the top politiek correct als NL.
Rome wasn't build upon meetings, it was build upon the blood of its enemies....
----------------------------------------------------------------------------------------------
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate....
pi_50390575
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:30 schreef Leff het volgende:
*gaat over 2 weken naar Kinsale (co. Cork) toe verhuizen (Dublin was mij te druk, sorry aan allen hier )
Ik heb er ieg zin in

Huis is geregeld, baan is 95% rond, al die bedrijven die uit Dublin wegtrekken vanwege eerdergenoemde reden komen de kant van Cork op, is atm heel erg aan het groeien
Je wilt ook niet voor de YANK in een EMEA omgeving werken
Je wilt een Ierse Werkgever
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_50390671
Ik ben drie weken geleden in ierland geweest.Heb een rondreis gemaakt van dublin naar kilkenny,cork,galway en weer terug naar dublin.Ik vond het een supermooi land met erg vriendelijke mensen en mooie natuur.Persoonlijk beviel me galway het meest.Een knusse kleine stad maar toch kon je daar heerlijk winkelen en uitgaan.
Wat me ook opviel in dublin was de hoeveelheid aan poolse supermarkten.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:31:42 #63
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50393074
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:37 schreef Terpentin07 het volgende:
.Persoonlijk beviel me galway het meest.Een knusse kleine stad maar toch kon je daar heerlijk winkelen en uitgaan.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_50412214
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:35 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Je wilt ook niet voor de YANK in een EMEA omgeving werken
Je wilt een Ierse Werkgever
Ik ben momenteel idd met een Iers bedrijf in contact welke ook kantoren in GB, US en NL heeft
Lekker nederlanders irriteren vanuit het buitenland
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:39:59 #65
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50427316
Hoe staat het momenteel met de Ierse economie? Ik zit voorlopig nog wel goed in de USA, maar ik zou best wel eens in Dublin en omgeving willen wonen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:50:49 #66
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_50427804
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:39 schreef maartena het volgende:
Hoe staat het momenteel met de Ierse economie? Ik zit voorlopig nog wel goed in de USA, maar ik zou best wel eens in Dublin en omgeving willen wonen.
Volgens mij is de Keltische tijger nog steeds los . Ik hoor het dat 't land op de rand van de afgrond staat. Zoiets als een jaar of 30 geleden. Semi-ontwikkelingsland, zeg maar.

.

[ Bericht 17% gewijzigd door Roel_Jewel op 14-06-2007 00:02:04 ]
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:58:39 #67
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50433842
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:39 schreef maartena het volgende:
De economie is bedroevend slecht hier

En Roel, hou je muil man! Ik wil niet zoveel nederlanders naar Ierland!!! Dan is het hier in no-time net zo'n teringzooi als daar
pi_50433991
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:58 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

De economie is bedroevend slecht hier
.
quote:
En Roel, hou je muil man!
Check post .
quote:
Ik wil niet zoveel nederlanders naar Ierland!!! Dan is het hier in no-time net zo'n teringzooi als daar
Zijn het niet vooral Spanjaarden die het land veroveren? Viel me de laatste keer in Dublin (januari 2006) zo op. En daar houd ik dan niet zo van, zeg maar. Of blijven die Spanjaarden 'braaf' in Dublin?
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:14:17 #69
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50434372
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:03 schreef Roel_Jewel het volgende:

Zijn het niet vooral Spanjaarden die het land veroveren? Viel me de laatste keer in Dublin (januari 2006) zo op. En daar houd ik dan niet zo van, zeg maar. Of blijven die Spanjaarden 'braaf' in Dublin?

Polen en Lithouwers. Er worden al voorspellingen gedaan dat over drie jaar Pools een meer voorkomende taal in Ierland is dan Gaelic. Da's triestig
pi_50434397
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:14 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Polen en Lithouwers. Er worden al voorspellingen gedaan dat over drie jaar Pools een meer voorkomende taal in Ierland is dan Gaelic. Da's triestig
hmz .
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:17:55 #71
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50434490
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:15 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

hmz .
Voorbeeldje. Bij de dokter in NL heb je meestal van die briefjes over spreekuurtoestanden enzo, die zijn dan tegenwoordig, of eigenlijk al jaren, in het Nederlands en in het Turks. Dat is hier ook zo, in het Engels en in het Pools. Niet eens Gaelic!!
pi_50434544
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:17 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Voorbeeldje. Bij de dokter in NL heb je meestal van die briefjes over spreekuurtoestanden enzo, die zijn dan tegenwoordig, of eigenlijk al jaren, in het Nederlands en in het Turks. Dat is hier ook zo, in het Engels en in het Pools. Niet eens Gaelic!!
Mijn allerfavorietste land wordt ineens wat minder favoriet.

.
pi_50434642
http://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_Ireland :
quote:
The Polish language is one of the most widely-spoken languages in Ireland after English and Irish: there are over 63,000 Poles resident in Ireland according to the 2006 census.
.

Ophoeren, kutpolen .
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:23:28 #74
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50434665
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:19 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Mijn allerfavorietste land wordt ineens wat minder favoriet.

.
Waarom? Zo erg zijn die Polen niet hoor. En je begon er zelf over, door te vragen naar Spanjaarden

Wat ik wél erg vind is dat de oorspronkelijke taal, het Gaelic dus, zo van de veranderde tijden hier te lijden heeft. Er worden gelukkig vreselijk groede programma's samengesteld om het Gaelic te herintroduceren op de scholen en te bewaren. Het wordt wel gedoceerd op scholen, maar niet zo lang, en niet zo intensief. En da's zo jammer, want het is zo'n mooie taal. Zie onderschrift en sig
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:25:02 #75
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50434728
quote:
Ow, dat valt nog mee. Dan is de census niet goed gegaan ben ik bang en hebben veel Polen het formulier niet igevuld. Er is in de volksmond sprake van 180.000
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')