abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56500822
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:12 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Name Adm. C Cf 2006-04-23
1 Dublin LEI 506,211
2 Cork MUN 119,418
3 Galway CON 72,414
4 Tallaght LEI 63,978
5 Blanchardstown LEI 62,976
6 Limerick MUN 52,539
7 Waterford MUN 45,748
8 Clondalkin LEI 43,879
9 Lucan LEI 37,424
10 Swords LEI 33,998

linkje
Dublin zit tegenwoordig over meer dan een miljoen inwoners: http://en.wikipedia.org/w(...)_Ireland/Largest_100

Misschien dat limerick ondertussen ook al de 100.00 heeft bereikt, maar goed als je daar wilt wonen moet je wel een kogelvrij vest aanschaffen en een cursus messen afweren volgen
  zondag 3 februari 2008 @ 17:44:42 #252
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_56504191
quote:
Op zondag 3 februari 2008 15:04 schreef Vinsane het volgende:

[..]

Dublin zit tegenwoordig over meer dan een miljoen inwoners: http://en.wikipedia.org/w(...)_Ireland/Largest_100

Misschien dat limerick ondertussen ook al de 100.00 heeft bereikt, maar goed als je daar wilt wonen moet je wel een kogelvrij vest aanschaffen en een cursus messen afweren volgen
In dat lijstje van citypopulation.de worden de suburbs niet meegerekend. Dat scheelt nogal .
pi_56868057
http://teletekst.nos.nl/
pagina 408

---
Het kussen van de beroemde Blarney
Steen in Ierland levert je misschien
toch niet al het geluk op dat je wordt
beloofd - omdat het de verkeerde steen
zou kunnen zijn.

Experts hebben ontdekt dat de originele
steen in 1888 om veiligheidsredenen is
vervangen door een andere.Dus al die
300.000 bezoekers per jaar die heel
geduldig in de rij staan om de steen
te kussen,houden er niets meer aan over
dan het uitzicht en koude lippen.

Om de bijzondere steen te kussen,moet
je aan je enkels achterover hangen."De
originele steen bestaat wel,maar waar
die is,is de vraag",zeggen de experts.

Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_56868983
.
pi_57194933
Ik woon zelf inmiddels iets ten zuiden van Cork aan de kust (Kinsale (Cionn tSáile)), en ben dus ook even bij die steen wezen kijken.
Hoe de Nederlanders om Chinezen lachen die in een bus langskomen, fotograferen en weer verder reizen is daar zeker van toepassing met amerikanen.
2.5 uur in de rij gestaan om bij die steen te komen (Nee, niet gekust). overal amerikaanse accenten om je heen :s

Meerdere mythen gaan er rond mbt. die steen waar dit er idd een van is. De volgende keer dat er weer eens familie/vrienden komen die dat ding willen zien zal ik eens wat fotos maken over hoe ontzettend overdreven toestand dat het daar is.
pi_57195085
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 00:13 schreef d.n3rd het volgende:
Maar ff een paar oppervlakkige opstartvragen. Huisvesting is dus duur. Ik heb HEAO gestudeerd, is het moeilijk om een baan te vinden, en eenmaal werk, hoe is het algemeen prijsniveau (betere koopkracht dan in NL bv?). Valt er een beetje te sparen? Qua plaats heb ik ook nog geen idee, een soort van half ons kent ons dorp/stad met 100.000 inwoners ofzo lijkt me wel tof.
Huisvesting is idd vrij prijzig, ik betaal +- 900 / maand (huur huis), Naar mijn ervaring gaat koopkracht ook vooruit met Iers salaris (weet niet hoe dat ligt voor een starter (??)), Ik heb volgens mij grofweg 15/20% vooruitgang op mijn salaris. (En, belastingen betaal je minder ).

Huizen staan er in Cork veel te koop / huur. Helaas is de huizenmarkt nu op hjet randje afgrond en zijn de prijzen dus nog hoog, hier gaat na verwachting spoedig nog wel eens verandering in komen.

Hmm, ruim een maand te laat, time flies when having fun
pi_57783600
Ik ben van plan om eind deze zomer een jaar in Ierland te gaan werken, ik vroeg me alleen af hoe het dan zit met de zorgverzekering, geldt de nederlandse verzekering ook in Ierland? en waar kun je het pps nummer aanvragen?

Alvast bedankt
pi_57786358
quote:
Op woensdag 2 april 2008 17:23 schreef _nouseforaname_ het volgende:
Ik ben van plan om eind deze zomer een jaar in Ierland te gaan werken, ik vroeg me alleen af hoe het dan zit met de zorgverzekering, geldt de nederlandse verzekering ook in Ierland? en waar kun je het pps nummer aanvragen?
Zorgverzekering: waarschijnlijk niet, maar kijk in je polis, zou ik zeggen.
PPS number: http://www.citizensinform(...)ublic_service_number
Op die website (http://www.citizensinformation.ie) vind je trouwens een schat van informatie over Ierland (de officiele kant dan: werk/wonen/belasting/etc).
Ik heb anderhalf jaar in Ierland gewerkt en mijn werkgever heeft geholpen bij de huisvesting en het verkrijgen van een PPS nummer (dat laatste door een werkgeversverklaring mee te geven dat ik bij hen werkte).

PS: ook de zorgverzekering was voor mij via het werk geregeld, maar dat zal per bedrijf verschillen.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 9 april 2008 @ 09:49:08 #259
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57928332
Even een vraagje:
Als ik met een UK nummerbord op mijn auto door Ierland ga rondtouren, heb ik dan een verhoogde kans dat m'n auto gesloopt/ gestolen/ opengebroken wordt?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_57928495
Hrmm, lijkt mij stug dat je daar problemen mee krijgt ja. Ik zie ze hier niet zo vaak, maar het komt zeker voor. En over het algemeen heeft elke auto hier even veel deuken, ongeacht de nummerplaat.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 9 april 2008 @ 11:28:54 #261
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57930501
quote:
Op woensdag 9 april 2008 09:49 schreef SeLang het volgende:
Even een vraagje:
Als ik met een UK nummerbord op mijn auto door Ierland ga rondtouren, heb ik dan een verhoogde kans dat m'n auto gesloopt/ gestolen/ opengebroken wordt?
Waarom?
Er rijden hier honderduizenden auto's met Brits nummerbord rond en ik hoor nooit dat daar meer in wordt ingebroken dan in auto's met een Iers nummerbord hoor. Ik heb mijn auto in de bijna drie jaar dat we hier wonen nog nooit op slot gehad zelfs.

Sterker nog, er rijden hier ook tienduizenden auto's met een Pools kenteken rond. De Ieren hebben ronduit een hekel aan de Polen, Letten, Litouwers en noem de Oostblokkers maar op, maar van die auto's blijven ze ook af.

Ga je een vakantie in Ierland vieren?? Leuk!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 9 april 2008 @ 13:06:49 #262
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57932725
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:28 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Waarom?
Er rijden hier honderduizenden auto's met Brits nummerbord rond en ik hoor nooit dat daar meer in wordt ingebroken dan in auto's met een Iers nummerbord hoor. Ik heb mijn auto in de bijna drie jaar dat we hier wonen nog nooit op slot gehad zelfs.

Sterker nog, er rijden hier ook tienduizenden auto's met een Pools kenteken rond. De Ieren hebben ronduit een hekel aan de Polen, Letten, Litouwers en noem de Oostblokkers maar op, maar van die auto's blijven ze ook af.

Ga je een vakantie in Ierland vieren?? Leuk!!!
Er was een tijd dat de Ieren de Britten haatten, maar dat schijnt voorbij te zijn. Mooi

Die vakantie naar Ierland moet er dit jaar maar eens van komen, want ik weet niet hoelang ik hier nog in de buurt blijf wonen.
Mijn reisverslagen
  woensdag 9 april 2008 @ 13:11:49 #263
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57932837
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

Er was een tijd dat de Ieren de Britten haatten, maar dat schijnt voorbij te zijn. Mooi
Of het bij iedereen verleden tijd is weet ik niet hoor, er zijn natuurlijk ook veel ouwe Ieren. Maar waar ik woon zijn er geen problemen.
quote:
Die vakantie naar Ierland moet er dit jaar maar eens van komen, want ik weet niet hoelang ik hier nog in de buurt blijf wonen.
Leuk! Als je in de buurt van Galway komt heb ik de koffie wel klaarstaan hoor.
  woensdag 9 april 2008 @ 13:13:35 #264
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57932882
Ik wil ook weer naar (het westen van) Ierland .
pi_57933788
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:06 schreef SeLang het volgende:
Die haat is eigenlijk alleen nog te merken bij sportwedstrijden.
Britse auto's rijden er genoeg rond in .ie
pi_57986699
Eventjes een vraagje hier tussendoor, Ik ben van plan om eind mei / begin juni een week ofzo met een vriendin door Ierland te reizen, aangezien ik nog niet veel buiten Dundalk heb gezien >.> Ik zat er aan te denken om dan dundalk naar Cork > Kerry > Clare > Galway en misschien nog Donegal en Antrim. Heeft iemand hier wel eens een rondreis als dat gedaan? Enig idee over de kosten etc? We zijn van plan om gewoon in hostels te verblijven maar ik heb nog geen idee hoe ik dit moet gaan organiseren ^^'
  vrijdag 11 april 2008 @ 17:56:31 #267
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57986958
Gewoon een auto huren en rijden? Hostels genoeg onderweg.

De allereerste vakantie in Ierland hebben wij op deze manier gedaan, heel Ierland rond, elke dag een andere B&B. 4 Goddelijke weken waren dat
  vrijdag 11 april 2008 @ 17:59:16 #268
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57987005
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 17:39 schreef Saander het volgende:
Eventjes een vraagje hier tussendoor, Ik ben van plan om eind mei / begin juni een week ofzo met een vriendin door Ierland te reizen, aangezien ik nog niet veel buiten Dundalk heb gezien >.> Ik zat er aan te denken om dan dundalk naar Cork > Kerry > Clare > Galway en misschien nog Donegal en Antrim. Heeft iemand hier wel eens een rondreis als dat gedaan? Enig idee over de kosten etc? We zijn van plan om gewoon in hostels te verblijven maar ik heb nog geen idee hoe ik dit moet gaan organiseren ^^'
Auto huren en gewoon rijden! B&B-gids en Lonely Planet mee en je kunt gaan en slapen waar je maar wil . Heb er zelf alleen maar positieve ervaringen mee .
  vrijdag 11 april 2008 @ 18:03:12 #269
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57987075
GMTA Roeltje!!!
  vrijdag 11 april 2008 @ 18:03:42 #270
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57987078
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 18:03 schreef ElizabethR het volgende:
GMTA Roeltje!!!
.
  vrijdag 11 april 2008 @ 21:26:49 #271
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_57991027
Ze hebben een dooie vent uit de Liffey gevist vlakbij waar ik woon (IFSC)...

De politie vindt het lijkt niet "suspicious"... Zal dan wel een dakloze geweest zijn.
pi_57995019
Ja ik dacht ook aan huren, het probleem is, ook al heb ik al 2 jaar een europees rijbewijs, ik ben dan nog pas 21, onder de 25 betaal je boven op de kosten van rond de 20 euro per dag, ook nog eens 25 euro PER DAG verzekering, vind ik toch een beetje duur aangezien we een weekje gaan.
pi_57996408
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 17:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
B&B-gids en Lonely Planet mee en je kunt gaan en slapen waar je maar wil
Die hoeven niet eens mee voor B&B's. De bordjes staan overal langs de weg
pi_58140586
Nee, inderdaad, er zijn ook heeeeel veel B&B's dus er is ruimte zat om te overnachten.
Verder vind ik Ierland een geweldig land (ben zelf ook half-Iers, heb een vakantiehuisje in Leitrim). Ooit zal ik er wel gaan wonen, hoop ik...
  vrijdag 18 april 2008 @ 17:28:48 #275
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58140694
Wat zijn ongeveer de prijzen voor B&B in Ierland?
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')