Dat ben ik met je eens, maar in andere landen heeft de overheid tenminste nog de instelling 'je mag blij zijn dat je hier mag wonen maar verder moet je het zelf doen en heb je geen recht op welke financiële steun dan ook'.quote:Op maandag 9 juli 2007 09:48 schreef Buschetta het volgende:
[..]
kuch-wereldvreemd-kuch
Elk land heeft wel zo zijn problemen met vluchtelingen, allochtonen of minderheden. Als je ergens anders woont ga je je wel ergeren aan die dingen.....
Ga je eerst maar eens verdiepen in het aantal vluchtelingen en uitgaven voordat je zulke uitspraken doet dan zal je zien dat Nederland binnen Europa echt niet aan kop staat wat dat betreft. En voor zover ik weet zelfs ergens onderaan. Natuurlijk zit je in Z-Amerika, Azie en Afrika in een hele andere wereld die in veel opzichten niet te vergelijken is met N-Amerika, Oceanie en Europa.quote:Op maandag 9 juli 2007 10:56 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar in andere landen heeft de overheid tenminste nog de instelling 'je mag blij zijn dat je hier mag wonen maar verder moet je het zelf doen en heb je geen recht op welke financiële steun dan ook'.
In Nederland moet je als belastingbetaler een flinke bijdrage leveren om vreemdelingen te helpen waar je helemaal niet om gevraagd hebt.![]()
Valt tegen, de meeste EU landen kennen een vorm van een sociaal stelsel, wellicht niet zo "goed" of "slecht" als het Nederlandse (het is maar hoe je het bekijkt), maar het is wel aanwezig.quote:Op maandag 9 juli 2007 10:56 schreef rebel6 het volgende:
Dat ben ik met je eens, maar in andere landen heeft de overheid tenminste nog de instelling 'je mag blij zijn dat je hier mag wonen maar verder moet je het zelf doen en heb je geen recht op welke financiële steun dan ook'.
Tja, zo heeft elk land wel iets waar je niet om vraagt. De oorlog in Irak heeft tot nu toe 300 miljard dollar gekost, en met 300 miljoen Amerikanen betekend dat dat iedere Amerikaan al minstens $1000 aan belastingen heeft uitgegeven aan deze oorlog, en als je even alle kinderen, gepensioneerden, en niet-werkenden er vanaf haalt heeft elke belastingbetaler al zeker $2500 in Bush z'n oorlogsportemonee gestopt.quote:In Nederland moet je als belastingbetaler een flinke bijdrage leveren om vreemdelingen te helpen waar je helemaal niet om gevraagd hebt.
Noem nog eens wat landen waar afgewezen asielzoekers alsnog mochten blijven. En waar ze als bonus ook nog een uitkering, taalcursus en (met voorrang op autochtonen) een huis kregen? Volgens mij is deze combinatie uniek voor Nederland.quote:Op maandag 9 juli 2007 22:38 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ga je eerst maar eens verdiepen in het aantal vluchtelingen en uitgaven voordat je zulke uitspraken doet dan zal je zien dat Nederland binnen Europa echt niet aan kop staat wat dat betreft. En voor zover ik weet zelfs ergens onderaan. Natuurlijk zit je in Z-Amerika, Azie en Afrika in een hele andere wereld die in veel opzichten niet te vergelijken is met N-Amerika, Oceanie en Europa.
Spanje heeft vorig jaar nog een generaal pardon uitgegeven (noem je dat zo?) voor veelvouden van de aantallen waar iedereen in Nederland zich zo over opwindt (ik dacht dat het rond een miljoen lag). Een uitkering weet ik niet, maar taalcursussen en andere maatregelen om ze zo snel en gladjes mogelijk te laten integreren zijn er legio.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:21 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Noem nog eens wat landen waar afgewezen asielzoekers alsnog mochten blijven. En waar ze als bonus ook nog een uitkering, taalcursus en (met voorrang op autochtonen) een huis kregen? Volgens mij is deze combinatie uniek voor Nederland.![]()
Ben benieuwd naar cijfers....quote:Op zondag 1 juli 2007 11:47 schreef Verlosser het volgende:
Je leest vaak dat marokkanen in nederland ernstig gediscrimineerd worden. Jongeren krijgen geen stageplaats en laat staan een baan. Dit is de reden dat ze tot de sociale onderklasse behoren in nederland. De politie jaagt de jongeren op en discrimineert ze. Ze worden zelfs zo getergd dat ze maar uit frustratie de criminaliteit ingaan.
Wat je ziet in het buitenland is, wanneer zij hetzelfde meemaken als de marokkanen in nederland, mensen het land ontvluchten en in een ander land asiel aanvragen. KIjk maar naar de honderdduizenden vreemdelingen die we in nederland hebben.
In dat licht bezien zou je verwachten dat marokkanen massaal nederland zouden ontvluchten om aan de continue discriminatie te ontvluchten. Ik ben dus benieuwd hoeveel marokkanen dit jaarlijks doen en in welk land ze dan asiel aanvragen. Heeft iemand hier cijfers over?
Bedankt voor dit interessante verhaal!quote:Op maandag 9 juli 2007 23:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Valt tegen, de meeste EU landen kennen een vorm van een sociaal stelsel, wellicht niet zo "goed" of "slecht" als het Nederlandse (het is maar hoe je het bekijkt), maar het is wel aanwezig.
In de VS heb je bijvoorbeeld door de staat betaalde gezondheidszorg voor de 45 miljoen niet-verzekerden in het land. Of in ieder geval erg goedkoop, zoals bijv. $10 per medicijnrecept, waar dat voor een verzekerde zelfs al tussen de $15 en $40 kan liggen, afhankelijk of het een "merk"drug is of niet.
Ook kent de VS gratis zorg voor zwangere vrouwen volledig door de staat betaald. In de VS heb je het fenomeen "Anchor Baby". Een baby die namelijk op Amerikaans grondgebied wordt geboren (of op een schip onder Amerikaanse vlag) krijgt automatisch het Amerikaanse staatsburgerschap. Er zijn dus duizenden Mexicaanse (en andere) vrouwen die elk jaar de VS binnen komen, en dan hier (al dan niet illegaal) hun zwangerschap uitzitten, een baby krijgen die een Amerikaans staatsburger is (en dus GEEN ander staatsburgerschap heeft) en daardoor tot het 18e levensjaar in de VS kunnen blijven met een verblijfsvergunning. In die 18 jaar kunnen ze na 5 jaar zelf het Amerikaans staatsburgerschap aanvragen, en zodra ze zelf het Amerikaans staatsburgerschap hebben kunnen ze hun man over laten komen (die trouwens toch meestal al wel illegaal in de buurt is....)
In de VS zijn wetten waarin staat dat niemand medische hulp geweigerd mag worden, verzekerd of niet..... en er zijn dus "state" en "county" clinics waar je deze medische hulp kunt krijgen, betaald door de belastingen van Amerikanen en legale immigranten.
En zo heeft elk land wel iets waar veel belastinggeld heengaat, wat eigenlijk niet zou hoeven. In de VS wordt nu gesproken over een wetswijziging waar het kind alleen het Amerikaans staatsburgerschap krijgt als minimaal 1 van de ouders al Amerikaan is, dus eigenlijk zoals het in de meeste andere landen is. De wet dat als je op Amerikaanse grond geboren wordt ook meteen Amerikaan bent stamt nog uit de grondbeginselen van de Amerikaanse staat, en was voornamelijk bedoeld om een "Amerikaanse" bevolking op te bouwen in plaats van alleen maar "immigranten". Ik zet het even tussen aanhalingstekens natuurlijk, omdat 97% van de Amerikanen ERGENS afstamt van een immigrant natuurlijk.
Daar heb je gelijk in, maar die last draag je dan samen met alle mede-inwoners van je land.quote:Tja, zo heeft elk land wel iets waar je niet om vraagt. De oorlog in Irak heeft tot nu toe 300 miljard dollar gekost, en met 300 miljoen Amerikanen betekend dat dat iedere Amerikaan al minstens $1000 aan belastingen heeft uitgegeven aan deze oorlog, en als je even alle kinderen, gepensioneerden, en niet-werkenden er vanaf haalt heeft elke belastingbetaler al zeker $2500 in Bush z'n oorlogsportemonee gestopt.
Tja, en zo kun je wel even doorgaan..... elk land heeft waarschijnlijk een hele waslijst aan zaken waar je het NIET mee eens bent en TOCH voor moet betalen.
Als je je geen duur huis kunt veroorloven is elk land beter dan Nederland, want als het een beetje tegenzit ben je hier jaren bezig met iets betaalbaars te vinden (met 0,0 hulp van de overheid) en tot overmaat van ramp worden er dan ook nog eens 30.000 economiche vluchtelingen gelegaliseerd die door overheidsorganisates met voorrang aan een goedkoop huis worden geholpen.quote:En in vrijwel elk westers land gaan er een hele hoop belastingcenten naar immigranten, danwel illegalen, danwel asielzoekers. Een bestemming zoeken in Europa, Noord Amerika, of Oceanië omdat je tegen de immigratiepolitiek in Nederland bent is doelloos, want binnen een jaar of 2 a 3 ga je je daar ook ergeren aan <noem minderheid hier> en de problemen die er mee gepaard gaan. Dan kun je net zo goed in Nederland blijven, dat scheelt een hoop verhuiskosten
Daarom had ik het ook over de combinatie van maatregelen die volgens mij uniek is in Nederland, dus niet alleen legalisering en een taalcursus (zoals in Spanje) maar ook meteen recht op een uitkering en de overheid die ze zo snel mogelijk aan een woning helpt over de ruggen van Nederlanders, terwijl er (door de afnemende asielstroom) geen enkele noodzaak is om ze snel uit de AZC's te laten vertrekken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:12 schreef phileine het volgende:
[..]
Spanje heeft vorig jaar nog een generaal pardon uitgegeven (noem je dat zo?) voor veelvouden van de aantallen waar iedereen in Nederland zich zo over opwindt (ik dacht dat het rond een miljoen lag). Een uitkering weet ik niet, maar taalcursussen en andere maatregelen om ze zo snel en gladjes mogelijk te laten integreren zijn er legio.
Ten eerste heb je een verkeerd beeld over hoe het in Nederland er aan toe gaat. Ja, asielzoekers krijgen inderdaad een woning toegewezen, maar het is niet zo dat iedereen zomaar een "huis + taalcursus" kado krijgt. Bovendien moeten ze werken om dat allemaal te betalen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:46 schreef rebel6 het volgende:
Bedankt voor dit interessante verhaal!
In feite legaliseert men in de VS dus op grote schaal illegalen die op Amerikaanse bodem een kind hebben gekregen. Toch vind ik het verder niet helemaal vergelijkbaar met Nederland omdat uitkeringen bij jou weinig voorstellen en men bovendien geen huis + taalcursus kado krijgt bij het verkrijgen van het staatsburgerschap.
Precies. In Nederland betaald iedereen die werkt mee aan het ziekenfonds. In de VS niet. Toch zijn er hier 45 miljoen onverzekerden, die TOCH worden geholpen als de nood echt aan de man is.....hetzij in staatsfaciliteiten die allemaal wat minder vlot en goed werken als een normaal ziekenhuis, maar toch kost het de belastingbetaler een hoop geld.quote:Medische voorzieningen zou ik immigranten niet willen onthouden, maar helemaal eerlijk is het natuurlijk niet als je geen premies betaalt en toch recht hebt op medische verzorging.
Mijn punt is dus dat in alle westerse landen, de inheemse belastingbetaler de kosten/lasten draagt van de uitheemse immigranten die dat land binnenkomen. Dat is zo in de hele EU, in Noord Amerika, in Australie/Nieuw Zeeland, en in principe in elk ander land waar immigranten graag naar toe trekken. Er is ALTIJD een kostenplaatje aan belastingcenten, en als je daar in Nederland al aan ergert dan zul je in andere landen ook al snel erachter komen wat er met je belastingcenten gebeurd, en dat er een groot deel van die belastingcenten naar immigranten gaan, en dat die immigranten zelf maar bar weinig aan belastingen terug geven.quote:Daar heb je gelijk in, maar die last draag je dan samen met alle mede-inwoners van je land.
Lijkt me wat anders als de ene groep inwoners de lasten moet dragen van de andere groep (de immigranten dus) die hier vrijwillig naar toe zijn gekomen en dus best zelf hun eigen lasten mogen dragen.
http://www.heritage.org/Research/Immigration/sr14.cfmquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:04 schreef maartena het volgende:
Verder KOST het de Amerikaanse belastingbetaler een hele hoop geld om voor meer dan 15 miljoen illegalen te zorgen, en de kosten op de maatschappij zijn nog veel groter
Tijd dus om enkel nog immigranten binnen te laten die zelf hun hand op kunnen houden en al westers zijn. Asielzoekers en illegalen kunnen het bekijken. Voor 1965 bestond de immigratie naar de VS voor 90% uit WASPs uit Europa. Toen besloten Johnson en Kennedy dat daar een einde aan moest komen, en met een nieuwe wet werd dat minder dan 10%. De resterende 90%? Die ging naar derdewereldlanden. Het resultaat mag duidelijk zijn: waar de VS voorheen als een blok stond met dezelfde normen en waarden gedeeld door alle Amerikanen, een land dat samen sterk stond, werd het steeds meer een land met een 'twee'deling waar de niet-westerlingen zich, zelfs al gedroegen ze zich netjes, weinig tot niets op hadden met de normen, waarden en cultuur van de rest van het land. Groepen die belangenorganisaties oprichten en wiens doel het in stand houden van de speciale priveleges en scheidingslijnen is.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:12 schreef maartena het volgende:
[..]. En in vrijwel elk westers land gaan er een hele hoop belastingcenten naar immigranten, danwel illegalen, danwel asielzoekers. Een bestemming zoeken in Europa, Noord Amerika, of Oceanië omdat je tegen de immigratiepolitiek in Nederland bent is doelloos, want binnen een jaar of 2 a 3 ga je je daar ook ergeren aan <noem minderheid hier> en de problemen die er mee gepaard gaan. Dan kun je net zo goed in Nederland blijven, dat scheelt een hoop verhuiskosten
Linkje naar dat Artikel...?quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:32 schreef Igen het volgende:
Hier in Duitsland kost een immigrant geen geld. Ik heb het betreffende artikel nog eens opgezocht, en gemiddeld levert iedere nieuwe immigrant hier netto ¤ 1000,- per jaar op. En dat ondanks de verzorgingsstaat en ondanks dat ook hier vrij veel laagopgeleide mensen naartoe komen.
Oost-Duitsers daarentegen zijn een stuk erger. Van hen is 25% echt kansarm (t.o.v. 4% in West-Duitsland), rechtextremisme viert onder hen hoogtij (ondanks dat in Oost-D nauwelijks allochtonen wonen) en ze kosten de belastingbetaler meer dan 10 miljard Euro per jaar.
Logisch dat ze daar niet zo pro-buitenlander zijn, die zijn geschrokken van de steden in West-D.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:32 schreef Igen het volgende:
rechtextremisme viert onder hen hoogtij (ondanks dat in Oost-D nauwelijks allochtonen wonen)
ik neem aan dat je broek bedoelt?quote:Op woensdag 11 juli 2007 02:45 schreef StefanP het volgende:
[..]
http://www.heritage.org/Research/Immigration/sr14.cfm
[..]
Tijd dus om enkel nog immigranten binnen te laten die zelf hun hand op kunnen houden en al westers zijn.
Dan heb je toch wat Nederlandse berichtgeving gemist want dat krijgen ze wel. En natuurlijk moeten ze de huur zelf betalen, maar ze krijgen wel huizen met veel huursubsidie toegewezen en zolang ze de taal nog niet beheersen zullen veel gemeenten soepel zijn met het verstrekken van uitkeringen. Terwijl ze in normale landen redeneren: wie de taal niet kent hoeft geen financiële steun te verwachten.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Ten eerste heb je een verkeerd beeld over hoe het in Nederland er aan toe gaat. Ja, asielzoekers krijgen inderdaad een woning toegewezen, maar het is niet zo dat iedereen zomaar een "huis + taalcursus" kado krijgt. Bovendien moeten ze werken om dat allemaal te betalen.
Zowel in de VS als in Nederland komen de kosten van illegalen (criminaliteit, onverzekerd autorijden en onverzekerd voor ziektekosten) voor rekening van de gemeenschap, daar heb je gelijk in.quote:Verder KOST het de Amerikaanse belastingbetaler een hele hoop geld om voor meer dan 15 miljoen illegalen te zorgen, en de kosten op de maatschappij zijn nog veel groter. Zo rijden ze bijvoorbeeld onverzekerd, en zonder rijbewijs rond. Dit houdt in dat als je een autoongeluk krijgt met een illegaal, dat de medische en materiële kosten toch van JOUW verzekering afkomt, en dus JOUW premie omhoog gaat. En zo'n 4 miljoen van de 15 miljoen illegalen wonen in California. Deze illegalen zorgen vaak ook nog eens voor een hogere criminaliteit, en dus nog meer kosten voor de maatschappij.
Het is niet direct vergelijkbaar, omdat het geld naar andere zaken gaat. Maar de kosten voor de belastingbetaler in de VS is wel degelijk vrij hoog om voor immigranten danwel illegalen te zorgen. En dat probeer ik alleen maar aan te geven, in elk westers land zijn er zaken met betrekking tot immigranten die de belastingbetaler een hoop centen kosten, en om die reden uit Nederland te willen vertrekken is een illusie, want als je er in Nederland al aan ergert, dan zul je je er in andere landen ook aan ergeren.
[..]
Precies. In Nederland betaald iedereen die werkt mee aan het ziekenfonds. In de VS niet. Toch zijn er hier 45 miljoen onverzekerden, die TOCH worden geholpen als de nood echt aan de man is.....hetzij in staatsfaciliteiten die allemaal wat minder vlot en goed werken als een normaal ziekenhuis, maar toch kost het de belastingbetaler een hoop geld.
[..]
Mijn punt is dus dat in alle westerse landen, de inheemse belastingbetaler de kosten/lasten draagt van de uitheemse immigranten die dat land binnenkomen. Dat is zo in de hele EU, in Noord Amerika, in Australie/Nieuw Zeeland, en in principe in elk ander land waar immigranten graag naar toe trekken. Er is ALTIJD een kostenplaatje aan belastingcenten, en als je daar in Nederland al aan ergert dan zul je in andere landen ook al snel erachter komen wat er met je belastingcenten gebeurd, en dat er een groot deel van die belastingcenten naar immigranten gaan, en dat die immigranten zelf maar bar weinig aan belastingen terug geven.
Wie arbeiten sie?quote:
Nee, in Oost-Duitsland is gewoon heel veel werkloosheid, en iedere buitenlander die daar een baan heeft is er dus een teveel, vindt men daar. Een beetje de Mugabe-filosofie dus.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:11 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Logisch dat ze daar niet zo pro-buitenlander zijn, die zijn geschrokken van de steden in West-D.
Met dien verschille dat oostduitsers wel werken als ze een baan hebben, maar de afgenomen plantages wegrotten.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, in Oost-Duitsland is gewoon heel veel werkloosheid, en iedere buitenlander die daar een baan heeft is er dus een teveel, vindt men daar. Een beetje de Mugabe-filosofie dus.
Je spreekt over het land waar de HELFT van de advocaten ter wereld lopen, en daaronder zitten ook een heel stel immigration lawyers. Immigratie is business hier, en illegalen kunnen inderdaad ook gretig gebruik maken van eindeloze rechtzaken om hun gelijk te halen. Sterker nog, een illegaal die een (kleine!) misdaad begaat en een paar maanden op cel zit, kan vanuit de gevangenis via zijn advocaat nog steeds zijn immmigratie zaak regelen.....quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:48 schreef rebel6 het volgende:
Maar mogen ze in de VS ook eindeloos procederen?
Ik kan daar geen direct bewijs over vinden, maar het lijkt me niet onmogelijk.quote:Mag iemand die liegt over z'n naam ook gewoon blijven?
Nee. Maar ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat de 100.000 immigranten die Nederland per jaar binnenkomen ook allemaal een huis krijgen. Heb je daar cijfers van? Verder is er in de VS geen huizentekort, dus een immigrant heeft het gewoon voor het kiezen.quote:Krijgen toegelaten immigranten soms ook met voorrang een ruime (uiteraard gesubsidieerde) woning in een mooie buurt toegewezen door de gemeenschap?
Ze mogen meteen gebruik maken van het staatsgesponsorde "county" of "state" medical system inderdaad. Ook mogen ze direct gebruik maken van door de staat gesponsorde voedselbonnen om hun familie te voeden. Uitkeringen kan ook, mits je legaal bent, en minimaal 1 jaar gewerkt hebt. Veel is dat trouwens niet.quote:En mogen immigranten in de VS meteen hun hand ophouden? Ik dacht toch dat je eerst een paar jaar moet hebben gewerkt voordat je daar recht op hebt.
Ik probeer alleen aan te geven dat in ALLE WESTERSE LANDEN er een flinke hoeveelheid belastinggeld (JOUW belastinggeld dus) naar immigranten gaat. In het ene land gaat het naar andere dingen dan in het andere land, maar als je om DIE reden Nederland zou verlaten, dan zul je ook aan de VS binnen de kortste keren gaan mopperen over de lange rijen Mexicanen bij de county clinics die allemaal gratis medische behandelingen komen halen op kosten van de staat.quote:Dus ik begrijp niet zo goed waarom je de VS en Nederland op dit punt ongeveer hetzelfde vindt.
In Duitsland kennen ze het principe van de zoveelste-generatie-allochtoon niet. Je hebt daar alleen buitenlanders en Duitsers. En zoals ik schreef levert elke buitenlander jaarlijks zo'n ¤ 1000,- op, terwijl een Oost-Duitser per jaar ongeveer evenveel aan kosten veroorzaakt.quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:02 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Westduitsland heeft na Die Einwordung idd genoeg kosten aan Oostduitsland
En ik wil de totaalkosten 50 jaar buitenlanders nu over 40 jaar wel eens vergeleken zien met oostduitsland..
Hier ook niet. Je bent OF immigrant, OF je bent Amerikaan. Je wordt Amerikaan door naturalisatie, en dan ben je Amerikaan. En dan maakt het geen bal uit of je nog een Mexicaans paspoort hebt (de meesten hebben twee paspoorten), je bent dan gewoon Amerikaan.quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:24 schreef Igen het volgende:
In Duitsland kennen ze het principe van de zoveelste-generatie-allochtoon niet. Je hebt daar alleen buitenlanders en Duitsers.
Oiquote:Op woensdag 11 juli 2007 18:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Hier ook niet. Je bent OF immigrant, OF je bent Amerikaan. Je wordt Amerikaan door naturalisatie, en dan ben je Amerikaan. En dan maakt het geen bal uit of je nog een Mexicaans paspoort hebt (de meesten hebben twee paspoorten), je bent dan gewoon Amerikaan.
Waarom men in Nederland mensen in bepaalde hokjes wil stoppen is mij ook nog steeds niet helemaal duidelijk. Een Marokkaan met een Nederlands paspoort is voor mij gewoon een Nederlander, net als een Mexicaan die geen Engels spreekt maar toch een Amerikaans paspoort heeft gewoon een Amerikaan is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |