abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50159918
Ik wilde ook emigreren omdat ik schurft had aan al die buitenlanders.

Maar toen ik ging kijken over de grens schrok ik me de pleuris, weet je hoeveel buitenlanders er daar wel niet zijn, buiten Nederland
" there is nothing to not be amazed at "
pi_50160663
mooi he, alles
pi_50162442
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Er wonen in de VS anders zo'n 4 miljoen moslims zonder problemen. Ik ga wel eens naar "Little Gaza" om spullen te halen, een wijk in Anaheim waar tienduizenden moslims wonen. In de buurt van Irvine heb je een hele wijk met Iraniers, en daar is zelfs een flinke supermarkt met veel soorten Arabische thee, en een halal slager etc.

Ik ben van mening dat het voor een groot deel ook te maken heeft met hoe welkom men is. Ze kunnen in de VS op een of andere manier WEL fatsoenlijk leven namelijk..... een heel stuk beter dan de meeste Mexicanen in dit land, dat dan weer wel.
Ik ben van mening dat moslims niet in een westerse samenleving thuishoren, alleen al de hoofddoek en de omgang met vrouwen is daar een goed voorbeeld van.
Zoals je zelf al zegt: Little Gaza, men woont daar dus gescheiden van elkaar en doet z'n eigen ding. Ik vind dat anders dan in Nederland waar toch mee gemengd wordt geleefd. Daarom gaat het ook goed in de VS, buiten dat 4 miljoen op een bevolking van 300 miljoen mensen natuurlijk weinig voorstelt. Die verhoudingen liggen hier in Nederland compleet anders.

Ik geloof wel dat ergens wel een stukje zit van gastvrijheid dat meespeelt in het gedrag van moslims in Nederland. Maar het moet ook vanuit henzelf komen, en op dit moment zie ik dat niet gebeuren. Men heeft overal een grote bek over en respect is ver te zoeken, dit terwijl vanuit de groep vaak een roep om respect is. Omgekeerde wereld , daarom zal je ook niet snel meer zo'n gevoel van gastvrijheid hebben hier in Nederland. Het is een wisselwerking die zichzelf alleen maar versterkt.
pi_50164998
Ik denk dat veel mensen die emigreren en het andere land als 'warm' ervaren, dit zo voelen omdat zij zelf vrij goed opgeleid zijn. Ik heb er ook niks op tegen als er goed opgeleide buitenlanders hierheen komen. Helaas is Nederland eigenlijk meer de plek waar mensen heen gingen omdat je toch wel een uitkering kon krijgen.

Niettemin is het een benarde situatie nu in Nederland. In Gouda is er vrij veel overlast van bepaalde groepen en sommige wijken zijn zelfs gewoon 'Marokkaans'. Waarschijnlijk zijn er in andere steden ook van dit soort gebieden en dat is eigenlijk een eerste stap naar de Amerikaanse gebieden waar alleen een bepaalde bevolkingsgroep woont. Zeer, zeer jammer.

Wiens schuld het is, geen idee. Feit is dat ik het niet meer prettig vind om gewoon rond te lopen en dat is echt heel jammer. Zelfs op de trapveldjes in de buurt is er altijd wel geruzie tussen allochtonen en autochtonen. Enkele jaren geleden voetbalde ik er eigenlijk wel elke dag, met overbuurjongens uit de Filipijnen en dat ging altijd prima. Deden wel eens Marokkanen en Turken mee en er waren nooit problemen. Tot het moment dat er een nieuw kunstgrasveldje over ons oude grasveld werd "gebouwd." Nu staan er elke dag groepen Marokkaanse hangjongeren en is de verhouding eerder 2 Marokkanen op 1 Nederlander, dan de 1 op 1 of 1 op 2 van vroeger. Dan zou je denken; alsnog geen probleem. Helaas, beginnen deze jongeren in meerderheid agressief te worden. Zodra we van ze winnen, krijgen we stenen naar ons hoofd of andere beledigingen zoals 'kankerhollander' en dergelijke.

Tja, het voetballen daar gaat nu met veel minder plezier dan eerst.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_50165027
In Spanje leven de Christenen en de Moslims (en trouwens ook de Joden) al honderden jaren lang prima met elkaar samen. Allemaal wel met een redelijk behoud van eigen cultuur, maar inmiddels is er ook wel een hele mix ontstaan wat je bijvoorbeeld erg terugziet in de bouwstijlen, de taal en de feesten die gevierd worden. Dat kan dus echt wel.
mooi he, alles
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:03:30 #81
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50167447
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:58 schreef speknek het volgende:
Jaja en hoeveel Amerikanen nodigen hun in tent geklede, niet Engels sprekende, behoofddoekte buurvrouw uit om gezellig samen een potje American Football te kijken?
Ik heb afgelopen zaterdag IJshockey zitten kijken (Anaheim vs Ottawa) met twee El-Salvadorianen, een andere Nederlander, een Birmees, twee Amerikaansen en een Chinese. Waarvan een van de El-Salvadorianen nog maar net in de VS was en geen Engels sprak, en de Nederlander net als ik slechts enkele jaren hier was. En ja, de Birmees is een islamiet, en het was toevallig in zijn huis waar een gigantische poster hangt van dat zwarte blok graniet in Mekka, het graf van Mohammed en een Koran op zo'n standaard vlak naast de TV.
quote:
De reden daarbij dat moslims in Amerika goed integreren is tweeledig. In de eerste plaats moet je om naar de Grote Satan te verhuizen al aardig open in je schoenen staan naar het Westen toe, en in de tweede plaats hebben ze in Amerika nou juist een assimilatie tactiek. Je bent eerst een Amerikaan, en daarna moet je het zelf maar weten. Dit is niet het topic om de multiculti te bespreken, maar de gedachte daarachter is dat vooral de immigranten hun eigen identiteit behouden, anders moeten zijn (en wijzelf niet onszelf, want we hebben allemaal gezien waar nationalisme toe leidt). Alleen dan heb je een mulitcultuur, terwijl Amerika een monocultuur propageert. Met andere woorden, niet vergelijkbaar hoe het er in Amerika aan toe gaat.
Dat heb je goed mis, de multicultuur is hier juist erg sterk aanwezig en erg zichtbaar. Niemand doet er hier moeilijk over als men bijv. een moskee wil bouwen (en niet lang geleden hebben ze er weer eentje bijgezet in Anaheim), en onlangs zijn ze niet ver van mij vandaan begonnen aan een nieuwe Sikh tempel. Je kunt hier volledig jezelf zijn, en niemand staat er van te kijken als je auto's ziet rondrijden met stickers van Mexico of Vietnam of Korea erop, en niemand hoor je er ook ooit over klagen. Niemand hoor je over het feit dat Mexicanen Mexicaanse muziek afspelen, en je hoort ook niemand klagen over het onverstaanbare Vietnamese gebrabbel en muziek. In Orange County woont een vrij grote Vietnamese minderheid namelijk. (En die Vietnamezen kwamen hier in de jaren 70 ook niet echt omdat ze dat wilden, maar omdat ze de keuze hadden tussen opgepakt worden door de communisten omdat ze tijdens de oorlog samenwerkten met de Amerikanen, of verhuizen naar Amerika. Keus snel gemaakt.....).

Men kan hier zelfs in het Spaans, Vietnamees, Koreaans, Farsi, en een paar andere talen gaan stemmen. Zie jij het voor je in Nederland? Een stembiljet in het Arabisch? Wilders' z'n hoofd zou spontaan ontploffen van de bloeddruk.

Maar in Nederland heeft men toch iets tegen de Marokkaan die een Marokkaanse vlagsticker op zijn auto heeft en Arabische muziek draait. En een moskee in het dorp?..... stiekum willen we dat liever niet.

In de VS kun je trots zijn op Amerika EN het land van afkomst tegelijkertijd. In Nederland heeft men liever dat je Nederlander bent, dan ben je al gek genoeg.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:06:39 #82
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50167561
Wat Maartena zegt. Alleen hebben veel mensen het dan weer niet zo op atheisten.
pi_50168218
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:03 schreef maartena het volgende:
Dat heb je goed mis, de multicultuur is hier juist erg sterk aanwezig en erg zichtbaar. Niemand doet er hier moeilijk over als men bijv. een moskee wil bouwen (en niet lang geleden hebben ze er weer eentje bijgezet in Anaheim), en onlangs zijn ze niet ver van mij vandaan begonnen aan een nieuwe Sikh tempel. Je kunt hier volledig jezelf zijn, en niemand staat er van te kijken als je auto's ziet rondrijden met stickers van Mexico of Vietnam of Korea erop, en niemand hoor je er ook ooit over klagen. Niemand hoor je over het feit dat Mexicanen Mexicaanse muziek afspelen, en je hoort ook niemand klagen over het onverstaanbare Vietnamese gebrabbel en muziek. In Orange County woont een vrij grote Vietnamese minderheid namelijk. (En die Vietnamezen kwamen hier in de jaren 70 ook niet echt omdat ze dat wilden, maar omdat ze de keuze hadden tussen opgepakt worden door de communisten omdat ze tijdens de oorlog samenwerkten met de Amerikanen, of verhuizen naar Amerika. Keus snel gemaakt.....).

Men kan hier zelfs in het Spaans, Vietnamees, Koreaans, Farsi, en een paar andere talen gaan stemmen. Zie jij het voor je in Nederland? Een stembiljet in het Arabisch? Wilders' z'n hoofd zou spontaan ontploffen van de bloeddruk.

Maar in Nederland heeft men toch iets tegen de Marokkaan die een Marokkaanse vlagsticker op zijn auto heeft en Arabische muziek draait. En een moskee in het dorp?..... stiekum willen we dat liever niet.

In de VS kun je trots zijn op Amerika EN het land van afkomst tegelijkertijd. In Nederland heeft men liever dat je Nederlander bent, dan ben je al gek genoeg.
Misschien komt het ook een beetje door het overschot aan ruimte dat men heeft in Amerika. Meeste koophuizen zijn vrijstaand ,met redelijke lappen grond eromheen. Een staat als Oregone telt 4 miljoen inwoners en is 13 keer zo groot als Nederlanders. Ik kan ook veel makkelijker tolerant zijn als ik de ruimte heb om me af te zonderen als de situatie daar om vraagt. Helaas leven we in Nederland met 16 miljoen op een klein stukje grond waardoor we ons sneller aan elkaar gaan ergeren.

Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_50168288
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:03 schreef maartena het volgende:

Er was anders flinke heisa toen de Star Spangled Banner in 't Mexicaans werd vertaald. Overigens hou ik wel van meerdere culturen/nationaliteiten en ik denk dat dat in de VS ook makkelijker gaat omdat je daar echt veel verschillende soorten hebt. In Nederland is het op dit moment óf je bent allochtoon (en dus atheïst/christen) óf je bent allochtoon (moslim). In tegenstelling tot wat jij net beschreef met een Birmees, Chinees, Nederlander, Amerikanen enz. in een kamer.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_50168570
idd die Amerikanen zijn ook vol respect naar andere culturen in vreemde landen he?
Het feit dat alles mag sex drugs etc in de hoofdstad van Denemarken...belachelijk toch
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:38:16 #86
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50168744
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:25 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Er was anders flinke heisa toen de Star Spangled Banner in 't Mexicaans werd vertaald.
Spaans, bedoel je natuurlijk.

Hispanics zijn de Marokkanen van Amerika.
pi_50168804
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

Spaans, bedoel je natuurlijk.

Hispanics zijn de Marokkanen van Amerika.
SuperHarregarre bewijst hiermee dat ie goed geassimileerd is in de US
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:44:46 #88
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50168956
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:25 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Er was anders flinke heisa toen de Star Spangled Banner in 't Mexicaans werd vertaald.
Originele taal- en spelfouten #15
  woensdag 6 juni 2007 @ 17:44:56 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_50170705
Je snapt het punt niet maartena. Er is niets mis met een moskee bouwen, of een sticker dragen of wat dan ook. In Amerika worden allochtonen geaccepteerd alszijnde Amerikanen. Er wordt nu voortdurend zo'n reclame grijsgedraaid op CNN, over dat de helft van de hispanics uit de school dropt, met als boodschap "how could we fail a whole american generation". Wij hebben allochtonen hier nooit als Nederlanders behandeld, het waren altijd Marokkanen, of Antillianen, etc. Het punt is dat dat niet een verzinsel is van nationalisten, maar van het multiculturele gedachtengoed. De nadruk op het feit leggen dat mensen anders zijn, terwijl de overheid uit moet gaan van het bindende element, en de mensen vervolgens zelf vrij mogen zijn om zich te onderscheiden.

PS het is een slecht voorbeeld van het dragen van de vlaggetjes. Marokkanen hebben jarenlang zonder problemen Marokkaanse vlaggen kunnen dragen, totdat het een gotspe werd gevonden dat er Nederlanders waren die Nederlandse vlaggetjes gingen dragen, dat was ineens racisme. Het is niet vergelijkbaar met Amerika, want die zien niets verkeerds in nationalisme.

PPS Een moslim uit Birma, wauw, poe, wat je noemt een agressief bergvolk die elk onderdeel van de westerse samenleving veracht. Bijna Indonesiers, die ook allemaal zo ontzettend door Nederland met de nek worden aangekeken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:05:34 #90
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50171242
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:23 schreef Boris_Karloff het volgende:
Misschien komt het ook een beetje door het overschot aan ruimte dat men heeft in Amerika. Meeste koophuizen zijn vrijstaand ,met redelijke lappen grond eromheen. Een staat als Oregone telt 4 miljoen inwoners en is 13 keer zo groot als Nederlanders. Ik kan ook veel makkelijker tolerant zijn als ik de ruimte heb om me af te zonderen als de situatie daar om vraagt. Helaas leven we in Nederland met 16 miljoen op een klein stukje grond waardoor we ons sneller aan elkaar gaan ergeren.
Het stedelijk gebied van Los Angeles is kleiner dan Nederland en heeft ook 16 miljoen inwoners. Alleen geen Groen Hart waar je in het weekend nog heerlijk doorheen kunt fietsen enzo.

Veel huizen zijn inderdaad vrijstaand, dat klopt. Maar ik denk niet dat dat de voornaamste reden is waarom e.e.a. iets beter gaat hier qua multicultuur. Ik denk dat het er voornamelijk mee te maken heeft dat elke Amerikaan in zijn/haar achterhoofd heeft dat hun voorouders ook immigranten waren, waar in Nederland men iets heeft van.... wij wonen hier al sinds de Batavieren bij Lobith over de rijn binnen kwamen, wat kom JIJ hier doen?

Overigens zijn er in de VS ook nog wel voldoende problemen hoor.... zie alleen maar de rassenrellen in Los Angeles in 1994. Maar dat had naast Rodney King ook een groot aantal andere oorzaken, kwestie van druppel, emmer, etc. En ook in de VS zijn er extreem rechtse groeperingen, en die zijn een stuk publieker dan in Nederland omdat ze hier het recht van spreken hebben.

Ik heb alleen het idee dat men wat ras/afkomst/religie betreft een stuk toleranter is hier.... zelfs met een stel TV dominee's die schreeuwen dat abortus het werk van de duivel is en een irrirante gek op Fox News die loopt te schreeuwen dat Nederlanders babymoordenaars zijn. Men kan hier door het enorme recht op "free speech" behoorlijk wat schreeuwen namelijk....
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:14:50 #91
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50171474
Ik heb niet het idee dat immigranten naar Amerika komen en het een kutland vinden, met een cultuur die rechtstreeks van de duivel komt.

In Nederland is het toch echt een cultuurbotsing, anders zouden ze daar ook enorme problemen moeten hebben met Chinezen bijvoorbeeld. Die grote groepen marokkanen hebben geen respect voor de Nederlandse cultuur en gaan er dwars tegenin, dat is in Amerika veel minder.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:26:49 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50171779
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:44 schreef speknek het volgende:
Je snapt het punt niet maartena. Er is niets mis met een moskee bouwen, of een sticker dragen of wat dan ook. In Amerika worden allochtonen geaccepteerd alszijnde Amerikanen. Er wordt nu voortdurend zo'n reclame grijsgedraaid op CNN, over dat de helft van de hispanics uit de school dropt, met als boodschap "how could we fail a whole american generation". Wij hebben allochtonen hier nooit als Nederlanders behandeld, het waren altijd Marokkanen, of Antillianen, etc. Het punt is dat dat niet een verzinsel is van nationalisten, maar van het multiculturele gedachtengoed. De nadruk op het feit leggen dat mensen anders zijn, terwijl de overheid uit moet gaan van het bindende element, en de mensen vervolgens zelf vrij mogen zijn om zich te onderscheiden.
Eigenlijk was dit nou wel precies het punt dat ik probeerde te maken.....alleen verwoorde ik het misschien anders

Men accepteert hier immigranten als "nieuwe Amerikanen". Huidskleur, religie, afkomst.... maakt niet uit, we zijn allemaal Amerikanen, en we worden ook door iedereen als Amerikanen geaccepteerd. Dat men inderdaad dan gaat rondrijden met Mexicaanse vlaggen als er een voetbalwedstrijd tussen Team USA en Team Mexico is, dat zit niemand dwars!

In Nederland zijn zo'n beetje 75% van de Marokkanen en Turken tevens eigenaar van een Nederlands paspoort door naturalisatie, en zo'n 99% van de Antilianen en Surinamers door geboorte. Maar men ziet deze mensen nog steeds niet als "Nederlander", maar inderdaad als "Surinamer".

Het idee dat een NEDERLANDER een andere huidskleur of religie kan hebben, dat wil er nog niet helemaal in geloof ik.....
-
pi_50171828
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:26 schreef maartena het volgende:

[..]

Eigenlijk was dit nou wel precies het punt dat ik probeerde te maken.....alleen verwoorde ik het misschien anders

Men accepteert hier immigranten als "nieuwe Amerikanen". Huidskleur, religie, afkomst.... maakt niet uit, we zijn allemaal Amerikanen, en we worden ook door iedereen als Amerikanen geaccepteerd. Dat men inderdaad dan gaat rondrijden met Mexicaanse vlaggen als er een voetbalwedstrijd tussen Team USA en Team Mexico is, dat zit niemand dwars!

In Nederland zijn zo'n beetje 75% van de Marokkanen en Turken tevens eigenaar van een Nederlands paspoort door naturalisatie, en zo'n 99% van de Antilianen en Surinamers door geboorte. Maar men ziet deze mensen nog steeds niet als "Nederlander", maar inderdaad als "Surinamer".

Het idee dat een NEDERLANDER een andere huidskleur of religie kan hebben, dat wil er nog niet helemaal in geloof ik.....
Probleem is toch met name de Marokjes en Turkjes , maar vooral de eerste groep, die zichzelf niet als Nederlander maar als bewoner van Opa's rifgebergte zien en ook die cultuur mee willen invoeren
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:30:37 #94
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50171872
quote:

[..]
Het gaat meer om het gedrag, denk ik. Iemand die vijf keer per dag naar mekka bidt, naar arabische zenders kijkt, nederlandse vrouwen als hoeren bestempelt omdat ze zich niet gedragen als marokkaanse vrouwen, met een afgrijselijk accent spreekt: die noem ik geen Nederlander, paspoort of niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_50172253
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:28 schreef Oksel het volgende:
De sfeer rondom de multicul in Nederland is mij te grimmig. Van beide partijen, denk ik. Ik zou prima in een multicul samenleving kunnen leven als men normaal met elkaar om zou gaan. En wie het verpest heeft; de autochtonen of allochtonen, geen idee.. maar het is er niet leuker op geworden.

Ik ga over een jaar terug naar Australie. Puur om de sfeer, de gemoedelijkheid, de ruimte, de mensen, het weer, het economische klimaat.

Waar ik mij wel aan irriteer in Nederland zijn al die uitkeringen die worden gegeven. Of dat terecht is weet ik niet, gevoelsmatig heb ik het idee dat mijn buurman op mijn zak leeft.
En wat dacht je van de rellen bij volgens mij Cronulla Beach? Waar elk Midden-Oosters type moest rennen voor zijn leven? En later toen de Libanezen wraak gingen nemen?

In Australie kennen ze dezelfde problemen hoor. Daar wordt het probleem in de toekomst volgens mij ook nog wel groter als ik verhalen hoor van wat sommige allochtonen daar nu al allemaal uitspoken. Mensen kunnen hier ook redelijk racistisch zijn. Het voordeel aan een grote stad als bijv. Sydney is dat het centrum te duur is voor de armere allochtonen en dat de stad zo groot is dat deze mensen mooi kunnen worden weggestopt in buitenwijken. Je ziet de problemen dus niet omdat ze zich op andere plekken bevinden. En in de buitenwijken van Sydney gebeurt dezelfde shit als in NL.

En uitkeringen worden gegeven om de arme en kansloze mensen te helpen. Helaas zijn er idd altijd profiteurs te vinden. Aan het einde vd dag is het Nederlandse systeem om de kloof tussen arm en rijk niet te groot te laten worden een goed systeem denk ik. Helaas zijn mensen vaak egoistisch en willen ze bijv. niet teveel belasting betalen zodat andere mensen geholpen kunnen worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Probably_on_pcp op 06-06-2007 18:57:28 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:47:30 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50172388
quote:

[..]

het land van milk and honey?

ik hoor juist heel erg vaak blacks, hispanics, mexicans etc terwijl ze geboren zijn in amerika. de boel niet mooier praten dan het is graag.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:14:58 #97
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50173298
quote:
[b]Op woensdag 6 juni 2007 18:30 Het gaat meer om het gedrag, denk ik. Iemand die vijf keer per dag naar mekka bidt, naar arabische zenders kijkt, nederlandse vrouwen als hoeren bestempelt omdat ze zich niet gedragen als marokkaanse vrouwen, met een afgrijselijk accent spreekt: die noem ik geen Nederlander, paspoort of niet.
My point exactly. Iemand die in de VS Spaans spreekt, naar Spaanstalige zenders luistert, alleen maar Mexicaanse vrouwen trouwt, en die traditie getrouw ook niet mogen werken maar voor de kinderen moeten zorgen, en een hoop eigen feestdagen hebben, en daarvoor ook nog eens van de stad eisen dat ze een straat mogen afzetten voor een eigen parade op 5 mei, notabene de onafhankelijkheid van Mexico, niet van de VS..... wordt nog steeds gezien als een Amerikaan. Een Amerikaan van Mexicaanse afkomst welliswaar, maar toch een Amerikaan. Alleen die hele nieuwe generatie aan illegalen worden nog echt gezien als "Mexicanen" omdat ze minder dan 1 generatie in de VS zitten.

Ik werk hier op mijn werk met veel mensen van Mexicaanse en Vietnamese afkomst, en als we het over de oorlog in Irak hebben, illegale immigratie, etc.... dan voelen zij zich gewoon Amerikaan. En ik denk toch dat dat deels te maken heeft met het feit dat men in Amerika nieuwkomers ook ziet als nieuwe Amerikanen, en niet perse als allochtonen.

Wellicht heeft het er ook deels mee te maken dat Nederland eigenlijk pas sinds de jaren 60 en 70 echt een immigratieland in grote getale is geworden, en dat de huidige politieke orde ook niet is opgegroeid is als kind met allerlei cultuurtjes om zich heen, de volgende generatie politici is dat natuurlijk wel. Men is er nog maar net aan gewend, al die andere culturen..... voor WO2 hadden we geen, of nauwelijks gekleurde mensen in Nederland, in de VS hadden ze al in de 19e eeuw immigratie uit China aan de westkust die o.a. hebben geholpen met de aanleg van het spoornetwerk richting het westen.

Ik denk dat het uiteindelijke punt ook is dat men in Nederland ook vast zit aan al die Marokkanen en Turken, ze zijn immers voor het grootste deel legaal Nederlander, en tja.... dan kun je kiezen om ze nog verder in een hokje te duwen zoals Wilders dat wil, of op een of andere manier toch een goede samenleving op te bouwen.

En natuurlijk zijn er in de VS ook problemen met minderheden. Er zijn genoeg illegale Mexicanen hier die met "anchor babies" in de VS blijven hangen, belastingcenten opmaken als ze doktoren moeten bezoeken, vaak zwart werken en dus geen belasting betalen, etc, etc..... Maar ja, zij zijn dan wel weer katholiek.... misschien heeft het ook iets te maken met de Islam. En als het echt ALLEEN de Islam is dat je dwars zit.... tja, dan is emigreren naar de VS misschien nog wel een optie. Als het alle andere problemen met Marokkanen is die je dwars zitten, dan kan ik je garanderen dat je binnen de korste keren klachten hebt over Mexicaanse illegalen, en daar hebben we er volgens de laatst schattingen zo'n 12 tot 15 miljoen van hiero.
-
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:21:50 #98
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50173583
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:47 schreef zoalshetis het volgende:
het land van milk and honey?

ik hoor juist heel erg vaak blacks, hispanics, mexicans etc terwijl ze geboren zijn in amerika. de boel niet mooier praten dan het is graag.
Er zijn altijd al problemen geweest, en die zullen ook niet 1-2-3 verdwijnen. Om te beginnen heeft de VS natuurlijk tot midden jaren 60 de zwarte bevolking niet echt geweldig behandeld, en er zijn genoeg voorbeelden te noemen waar het fout is gegaan, zoals de rassenrellen in 1994 bijvoorbeeld.

Maar als cultuur is men hier een stuk toleranter voor mensen die anders zijn dan men in Nederland is. Dat is iets wat ik zeker weet.
-
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:26:13 #99
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50173754
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Er zijn altijd al problemen geweest, en die zullen ook niet 1-2-3 verdwijnen. Om te beginnen heeft de VS natuurlijk tot midden jaren 60 de zwarte bevolking niet echt geweldig behandeld, en er zijn genoeg voorbeelden te noemen waar het fout is gegaan, zoals de rassenrellen in 1994 bijvoorbeeld.

Maar als cultuur is men hier een stuk toleranter voor mensen die anders zijn dan men in Nederland is. Dat is iets wat ik zeker weet.
ik heb in amerika gewoond. en nee. iedereen spreek juist eerder over blacks, hispanics, muslims, etc dan over amerikaan. dus ik snap je niet helemaal. een niet-witte president? denk niet dat die gast het gaat halen tegenover een volk dat zo conservatief en hokjesgeesterig als de pest is.

nee amerika is alleen the land of opportunities als je wit en geschoold bent. godzijdank sijpelen er tegenwoordig ook een paar 'blacks' door in hoge posities.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 6 juni 2007 @ 20:15:01 #100
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50175915
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:26 schreef zoalshetis het volgende:
godzijdank sijpelen er tegenwoordig ook een paar 'blacks' door in hoge posities.
Nu Nederland nog. Alleen heb je dan Wilders die moord en brand schreeuwt over dat tweede paspoort.... (Hint: in de Amerikaanse congress (house en senate) zitten een aantal Latino's met twee paspoorten, en zelfs de Minister of Defense een paar jaar terug (Cohen) en de Secratary of State (Allbright) hadden twee paspoorten.)

En niemand die zich er druk om maakte..... in Nederland loopt Wilders rood aan als een tweedekamerlid nog een tweede paspoort heeft.

Wat betreft een niet-witte president, je hebt er wel gelijk in, maar dat gaat nog wel een keer veranderen. Ik denk dat de VS in ieder geval eerder een latino of een zwarte als president heeft dan dat er in Nederland een Nederlander van Marokkaanse afkomst premier zal worden.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')