Ik. Ik werk momenteel voor 7 maanden (liever langer gezien mijn salaris hier stukken hoger is!!!) in Geneve. Ik werk onder een SA, heb een zwitserse bankrekening geopend, en en betaal ook zwitserse loonbelasting. Er is een regeling tussen Zwitserland en Nederland, dat je maar 1 keer loonbelasting hoeft te betalen, en ik doe dat al in Zwitserland, dus in Nederland hoeft het dan niet meer. Ik heb ook gewoon mijn huis in Nederland. Ik hoef geen verschil af te dragen, omdat ik dus loonbelasting in Zwitserland betaal.quote:Wie is er op de hoogte van het belastingverdrag dat Nederland met Zwitserland heeft? Ik ben namelijk (o.a.) benieuwd hoe dat gaat werken met de inkomstenbelasting 2010 (ruwweg 8 maanden in Nederland, 4 in Zwitserland gewerkt). Word ik dan verplicht mijn inkomen in Zwitserland bij de Belastingdienst in Nederland aan te geven en het verschil in inkomstenbelasting t.o.v. het Nederlandse tarief af te dragen? Ik heb de keuze om in Nederland een adres aan te houden of formeel te emigreren.
In de tussentijd zijn er veel dingen veranderd en weer veranderd en weer veranderd. Op zijn vroegst eind 2012, begin 2013 zou het Zwitserland worden en inmiddels is al wel duidelijk dat het dan in Zug zal zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:23 schreef bikkeltje2 het volgende:
[..]
Waar dan? Het maakt nogal wat uit waar je in Zwitserland gaat wonen. De regionale verschillen zijn (nog) groter dan in NL!
Ik zou dit ook wel willen weten aangezien ik na mijn studie waar wil wonen en werken over een paar jaar dus, ben er zelf paar keer geweest, redelijk grote stad als je Nederlandse steden gewend bent maar toch best mooi en er zitten veel grote multinationals.quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:06 schreef KazimirMalevich het volgende:
Iemand die ervaring heeft met Basel om te leven? Klopt het beeld van een studentenstad, op een aanvaardbare schaal?
Maar heb gehoord dat ze daar veel verdienen.quote:Op zondag 3 juni 2007 10:04 schreef NrSiX het volgende:
[..]
is het ookboodschappen doen is geen feest daar
Ga je met het vliegtuig of met de trein (CityNightLine)?quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:47 schreef Xs2Shanna het volgende:
Iik werk alleen in Zwitserland van Maandag tot en met Vrijdag, dus in het weekend ben ik gewoon in Nederland.
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:35 schreef static het volgende:
Valt best mee. De belastingen zijn voordeliger heb ik me in laten fluisteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |