quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 05:02 schreef maartena het volgende:[..]
Ja, maar een visum kun je toch aanvragen? Dat met een toeristenvisum lijkt me alleen maar een gedoe, met een vaste verblijfsvergunning mag je ook meestal wel 6 maanden per jaar in Nederland zitten, lijkt me toch allemaal een stuk handiger om een land uit te zoeken en dat te regelen
![]()
Dat kan voor Brazilie niet zomaar. Daar moet je een erg goede reden voor hebben en dan nog ben je stapels papier verder. Reden zijn met name werk, studie en trouwen met een Braziliaan(se).: de eerste twee zijn erg lastig of zelfs onmogelijk om in je eentje te regelen zonder hulp van een universiteit of werkgever in Brazilie. Trouwen met iemand, alleen maar om een visum te scoren lijkt mij ook niet de bedoeling.
De meeste mensen gaan gewoon met een toeristenvisum van 3 maanden wat je in Brazilie dan nog een keer kunt verlengen met drie maanden. Je vult als
EU ingezetene een papiertje in, in het vliegtuig, en behalve je paspoort laten stempelen hoef je verder niks te doen en is gratis, verlengen kost zo'n 10 euro en een bezoekje aan de federale politie.
Voor Amerikanen
geldt dit niet, die moeten een visum op voorhand aanvragen en kost ook nog eens US$ 100. Dit als vergelding voor het feit dat Brazilianen een visum moeten aanvragen om de VS binnen te komen