abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55169941
tvp
pi_55408256
Ben vandaag teruggekomen uit Whistler.

Was erg leuk en veel sneeuw, alleen het geld gaat zo hard :-(
pi_56253987
Wat vinden jullie van het karakter en beleefdheidsvormen van Canadezen, is daar iets generaliseerbaars over te zeggen tov NL?
pi_56254406
Ze houden iig geen deuren voor je open.
pi_56254738
Minder kortzichtigheid en vooroordelen t.o.v. andere bevolkingsgroepen.
Kan misschien komen omdat iedereen eigenlijk import is in Canada.
pi_56256177
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 17:20 schreef tevebe het volgende:
Hier (op de uni) wel eigenlijk.. omdat ze nergens friggin automatische deuren hebben.. gelukkig bedankt iedereen elkaar ook als ze de deur open houden

Ik zit inmiddels 2.5 week in London, Ontario bevalt enorm! momenteel -9 met een mooi laagje sneeuw (10-15 cm) vorig weekend naar Toronto geweest, en zondag Niagara falls bekijken Valt me op dat bijna iedereen erg aardig en open is, studie materiaal is vrij simpel en langzaam en iedereen is gewend aan de kou.. kom ik aan met m'n opblaasbare binnenjas (extra insulatie), thermo ondergoed, sjaal, muts

Enige waar ik me nu nog een beetje aan erger is dat alle prijzen excl. belasting zijn en dat ze overal die klote tips moeten hebben.. zaterdag in een club in Toronto (the government) maakt zo'n gast een blikje bier open en neemt ie er automatisch 50c tip voor
pi_56258992
Ah ja de tips. Als je ze geen tips geeft kan het de volgende keer lang duren voordat je geholpen wordt. Soms beginnen ze te schreeuwen en sommige maken er geen probleem van als je geen tip geeft.
Hoe koud heb je het tot nu toe meegemaakt in Ontario?
pi_56262464
koudste was (incl. windchills) -25 dit weekend.. wat tijdens een city-trip voor mij toch echt te koud is.. dus alles met de taxi gedaan, of als je ergens heenloopt om de 2.5 blocks ergens naar binnen gaat (koffie, eten, winkelen)

Nog tips qua reizen? ik zit te denken aan: met spring break een tourtje rond oost Canada te doen.. Halifax, St. Johns etc. Met pasen naar New York. Montreal een weekendje, Quebec city een weekend. En in Mei een maand naar het westen naar Seattle, the rockies, Vancouver, Victoria, Alaska en mss ook ergens Alberta erbij stoppen.
pi_56263211
-25 is idd koud. Dat was het hier zondag nog. -32 is tot nu toe voor mij het koudst hier geweest.
Alaska ligt wel een beetje ver weg. Dat doe je niet zo maar. Als je de kans hebt is het echter wel de moeite waard.
pi_56281576
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 17:20 schreef tevebe het volgende:
Inderdaad, ze kijken niet even om of er iemand achter ze loopt. De deur klapt lekker dicht in je gezicht.

Voor de rest heb ik hier geleerd om elke keer 'excuse me' te zeggen. Dat zeggen ze hier echt constant

Ik werk nou in Kelowna in een hostel, gezellig hoor. Maandag en dinsdag druiven geplukt bij -15 graden. Koud!! Maar wel lekker verdienen
  donderdag 24 januari 2008 @ 19:45:03 #186
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56282159
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 22:15 schreef superheist het volgende:
koudste was (incl. windchills) -25 dit weekend.. wat tijdens een city-trip voor mij toch echt te koud is.. dus alles met de taxi gedaan, of als je ergens heenloopt om de 2.5 blocks ergens naar binnen gaat (koffie, eten, winkelen)

Nog tips qua reizen? ik zit te denken aan: met spring break een tourtje rond oost Canada te doen.. Halifax, St. Johns etc. Met pasen naar New York. Montreal een weekendje, Quebec city een weekend. En in Mei een maand naar het westen naar Seattle, the rockies, Vancouver, Victoria, Alaska en mss ook ergens Alberta erbij stoppen.
Halifax is erg leuk
Vooral erg leuk als je uit wilt gaan. Veel bars zitten dicht bij elkaar

Montreal is ook een enorm leuke stad.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_56282460
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:22 schreef Irrem het volgende:

[..]

Inderdaad, ze kijken niet even om of er iemand achter ze loopt. De deur klapt lekker dicht in je gezicht.

Voor de rest heb ik hier geleerd om elke keer 'excuse me' te zeggen. Dat zeggen ze hier echt constant

Ik werk nou in Kelowna in een hostel, gezellig hoor. Maandag en dinsdag druiven geplukt bij -15 graden. Koud!! Maar wel lekker verdienen
Holy shit, Kelowna? Welk hostel? Ik zit nu alweer 5 maanden in Kelowna en het bevalt me nog uitstekend . Ik vertrek op 30 april weer naar Nederland, dus nog 3 maanden te gaan!
pi_56283715
In Kelowna International Hostel op Pandosy Street! Ik hoorde dat Kelowna in de zomer het best is, maar vind het in de winter ook goed te doen

Waar zit jij dan?
pi_56291906
Ik woon in de Okanagan College Residence op KLO. Zo'n 15 minuten lopen van je vandaan, wat grappig! Al eens uitgeweest in Kelowna? Ja, Kelowna in de zomer is erg lekker maar inderdaad, de winter bevalt me ook! Tis eigenlijk fantastisch qua weer, zon of sneeuw, weinig wind en weinig regen.
Nog van plan om naar Big White te gaan?
pi_56311914
Een aantal mensen uit mijn hostel gaan naar school daar!

Ben tot nu toe twee keer uit gegaan. Naar de Blue Gator (veel oudere mensen maar erg gezellig) en ook een keer naar een club maar daar draaiden ze alleen R&B en Hiphop. Niet echt mijn ding.

Ben 2 weken geleden even een daagje naar Big White gegaan met de shuttle bus. Het was toen erg bewolkt, misschien dat ik volgende week weer een keer ga.
pi_56312201
Hier een paar foto's van dit mooie land.

Misschien dat ik er zo nog een paar upload
pi_56312526

Op weg naar Fairbanks

Erg fijn rijden zo.

Overstekend wild.

Banff van bovenaf.

Omgeving Banff.

Hertjes.

Johnston Canyon

Banff vanaf Norquay.
pi_56314690
Wow!

Mooie foto's. Ik hoop dat ik op tijd ben om nog wat van dat winterse landschap mee te maken. Ben van plan ergens eind februari naar Banff te gaan!
pi_56314795
De winter duurt nog lang
Ik vertrek woensdag met de laatste bus naar het vliegveld van Calgary en vlieg de volgende ochtend naar Montreal. Ik heb er veel zin in om die kant van Canada te bekijken.
Ik zal binnenkort wel meer fotos uploaden zodra ik al mijn fotos heb.
Heeft iedereen t in Kelowna ook de hele tijd over Facebook?
pi_56314956
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 06:06 schreef tevebe het volgende:
De winter duurt nog lang
Ik vertrek woensdag met de laatste bus naar het vliegveld van Calgary en vlieg de volgende ochtend naar Montreal. Ik heb er veel zin in om die kant van Canada te bekijken.
Ik zal binnenkort wel meer fotos uploaden zodra ik al mijn fotos heb.
Heeft iedereen t in Kelowna ook de hele tijd over Facebook?
Niet alleen hier in Kelowna. Iedereen die ik tegenkom en mee optrek vraagt of ik ook facebook heb. Heb maar een accountje aangemaakt, maar hyves is leuker

Ik ben van plan om eind februari langzaam richting het oosten te reizen. Ik zal een langere tijd inThunder Bay verblijven om mijn familie te bezoeken, maar ik hoop echt dat ik in de zomer in het oosten ben. Nova Scotia en New Foundland blijken de moeite waard te zijn. En dit jaar viert quebec city haar 400 jarig bestaan. Een leuk feestje daar dus het hele jaar door!

Veel plezier in Montreal
  zaterdag 26 januari 2008 @ 09:35:19 #196
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56315320
Banff staat ook op mijn lijstje
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_56330453
Het is wintercarnaval volgens mij in Montreal als ik er ben. En ik hoor inderdaag goede verhalen over NS en NF.
Banff is leuk in de winter... Dan is het minder druk - nog steeds heel druk - dan in de zomer.
pi_56331135
Net even het weerbericht gezien. Komende week high of -22 en en low of -29. Lekker....
  zondag 27 januari 2008 @ 02:52:00 #199
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_56333703
Hoe lang is het eigenlijk vliegen van Schiphol naar Ottowa/Montreal/Toronto?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_56334161
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:49 schreef tevebe het volgende:
Net even het weerbericht gezien. Komende week high of -22 en en low of -29. Lekker....

Hier is het gelukig maar -10 graden Ik moet wel zeggen dat ik het leuk vind om een een keertje een goeie winter te hebben. En dan niet de 7 tot 10 graden en veel regen in nederland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')