abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50990056
Ik ben bereid om veel te doen. Ik ben alleen a-technisch . Aangezien ik geen auto heb ben ik afhankelijk van het openbaar vervoer, wat hier zwaar slecht is. En ik kijk de hele dag op banensites, haha.

Offtopic:
Kloteregen
  zaterdag 30 juni 2007 @ 01:04:11 #77
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_50990309
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:55 schreef tevebe het volgende:
Ik ben bereid om veel te doen. Ik ben alleen a-technisch . Aangezien ik geen auto heb ben ik afhankelijk van het openbaar vervoer, wat hier zwaar slecht is. En ik kijk de hele dag op banensites, haha.

Offtopic:
Kloteregen
regen???? Not here!, wel af en toe ff spetters, maar over het algemeen sunny.

Ok, ff wat tips die je mss kan gebruiken

Aan het einde van Mount Lehman North zit een groente kweker. Volgens mij is de manager hollander die hier nog maar pas zit.
Aan diezelfde weg, meer towards the Highway zit een grote eierhandel, heeft ook altijd mensen nodig, en dan ofcourse de Tim Horton and McDonalds aan Mnt Lehman hebben ook altijd personeel nodig, helemaal nu in de zomermaanden. Fruit plukken en later corn en hay bij boeren doen het ook altijd goed. Matsquie flats zit veel fruitteelt, die altijd mensen kunnen gebruiken.

In de binnenstad zit Karl's meat market die vast wel een jonge ollander kan gebruiken. Ook al is het eerst op casual basis, dan heb je in ieder geval een begin.

Oh en bij Streams in Chilliwack (call centre) hebben ze ook altijd mensen nodig, je kunt online solliciteren. Veel mensen van Abby werken daar, misschien kun je car poolen?
Screw the future...
We're cold now!
Canadians for global warming
pi_50990544
Nou hier heeft het vandaag al echt gegoten!

Bedankt voor de tips. Ik zal er zeker naar kijken! Ik weet wel dat ze bij Boston Pizza heel veel mensen nodig hebben. Opzich kan ik alles wel met de fiets doen hier in de stad. Zeker waar Tim Hortons, McDonalds, BK,A&W en Boston Pizza zitten. Met de auto is het 3minuten dus met de fiets zal het 10minuten zijn. Alleen terug zal langer duren (bergop )
De eierhandel ken ik niet.. Maar ik zal er wel naar kijken.
  zondag 1 juli 2007 @ 22:41:20 #79
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51042100

Even ons landje feliciteren;

Happy B'day Canada

[ Bericht 11% gewijzigd door Inukshuk op 01-07-2007 22:46:53 ]
Screw the future...
We're cold now!
pi_51048103
Canada 140 jaar
pi_51048105
Oh btw ik heb mss een baan in Burnaby
  maandag 2 juli 2007 @ 13:01:34 #82
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51055265
quote:
Op maandag 2 juli 2007 03:23 schreef tevebe het volgende:
Oh btw ik heb mss een baan in Burnaby
Ohja? Wat ga je doen dan? Maar bovendien hoe ga je er komen? Geen skytrain, de laatste stopt in Surrey
Screw the future...
We're cold now!
pi_51060752
Hey Canadees meldt zich!!
Ik ben in Toronto geboren en ben nu woonachtend in Nederland. Uiteraard ga ik na mijn studie weer terug..Heb sindskort de nieuwe canadeese paspoort met digi herkenning erin..
pi_51064099
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:01 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Ohja? Wat ga je doen dan? Maar bovendien hoe ga je er komen? Geen skytrain, de laatste stopt in Surrey
Goedkoop barrel kopen als ik de baan krijg. Is bij een tegelzaak in het warehouse.
  maandag 2 juli 2007 @ 17:39:09 #85
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51064465
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:43 schreef KcA het volgende:
Hey Canadees meldt zich!!
Ik ben in Toronto geboren en ben nu woonachtend in Nederland. Uiteraard ga ik na mijn studie weer terug..Heb sindskort de nieuwe canadeese paspoort met digi herkenning erin..
Welcome

kan me zo voorstellen dat je weer terug gaat, wat studeer je? En moet je nog lang?
Screw the future...
We're cold now!
  maandag 2 juli 2007 @ 17:41:55 #86
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51064548
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:28 schreef tevebe het volgende:

[..]

Goedkoop barrel kopen als ik de baan krijg. Is bij een tegelzaak in het warehouse.
wow, ik hoop voor je dat het iets is. Niet vergeten dat je de brug overmoet, en dat alles vast zit in de morgen en avond. Dus op tijd weg en neem zeker weten genoeg tijd voor je trip.
Screw the future...
We're cold now!
pi_51064979
Ja de Port Mann Bridge is verschrikkelijk. Zaterdag duurde het maar 45min naar Burnaby, maar het dubbele is niet ongewoon. En het is vooral om even geld te sparen voor m'n trip.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 04:51:25 #88
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51082934
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:57 schreef tevebe het volgende:
Ja de Port Mann Bridge is verschrikkelijk. Zaterdag duurde het maar 45min naar Burnaby, maar het dubbele is niet ongewoon. En het is vooral om even geld te sparen voor m'n trip.
Ik zou als ik jou was nog eens rondkijken in Abby, met de gas prijzen van tegenswoordig hou je steeds minder over. Mijn hublief werkt in Surrey, elke dag 150Km. rijden. Moet er gelukkig af bij 176, maar een volle tank hakt er wel in iedere keer. Ik kan merken dat ik niet meer zoveel rij voor het werk.

Vertel, ga je een trip maken?
Screw the future...
We're cold now!
pi_51083071
Ja ik ben hier op een werkvisum voor 1 jaar. Ik woon nu bij mn tante omdat dat handig is en geld spaart en ik doe wat werk hier dan voor haar. Maar het doel is om te werken en dan een betrouwbare auto te kopen en dan gewoon gaan rijden en zien waar ik uitkom. En dan daarna weer hier eindigen omdat ik terugvlieg vanaf Vancouver, maar dat is pas mei volgend jaar.

Oh en ik heb vandaag rondgereden op zoek naar werk in Abby. Ik heb net m'n cv gefaxt naar het bedrijf in Burnaby. Ze waren gister en vandaag gesloten ivm Canada Day dus dan zien ze het meteen als ze morgen binnen lopen. Ze hebben er echt mensen nodig dus..

Oh en over de benzine. Ik vind het goedkoop Vandaag benzine gezien voor 99,9 cent. Ik weet dat het voor jullie begrippen duur is, maar omgerekent is het een lachertje. Iets meer als 60 euro cent per liter is voor mij heel goedkoop. Volgens mij staat het in Nederland nu boven de 1,40 in euro's.

Mocht je iemand weten die zin heeft in een trip mag je me dat doorgeven.. Ik ga nu nog alleen, maar als ik iemand vind die daar ook zin in heeft maakt het stukken leuker.
pi_51085729
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:39 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Welcome

kan me zo voorstellen dat je weer terug gaat, wat studeer je? En moet je nog lang?
Hey, ik studeer informatica en bedrijfkunde..ben er bijna mee klaar (6mnd).
NL vind ik ook een zeer goede land..alles is lekker dichtbij, alleen prijzig
Als iemand info wil over Toronto..dan kan je ook bij mij terecht..
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:22:00 #91
62913 Blik
The one and Only!
pi_51093433
Canada is zo'n mooi land, 6 jaar geleden een maand geweest. Toen Vancouver - Calgary gedaan (+ van alles wat ertussen zit) en de Rocky Mountaineer railroad gedaan omdat mijn pa treinfanaat is. Natuurlijk ook wezen whalewatchen op Vancouver Island. Ik wil terug!!

Mijn ouders zitten nu een aantal dagen in Toronto, gaan onder andere naar de Niagara watervallen toe
pi_51099810
Hallo allen,

Hier nog iemand die in Canada woont; Montreal om precies te zijn.

Is er hier iemand die me kan adviseren over het working holiday program? Ik wil dat aan gaan vragen maar dat kan kennelijk pas vanaf 1 december?
pi_51100106
Nederland krijgt maar 50 visa per jaar voor Work & Travel en die zijn allemaal al vergeven. Dit staat op de travelactive site. http://www.travelactive.nl/index.php?pageId=3386
pi_51109015
Voor 2007 zijn ze idd vergeven maar ik zou er graag 1 aan willen vragen voor 2008...
pi_51109673
Kun je nu al doen. Ik heb de mijne in 2006 aangevraagd.
pi_51110536
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:47 schreef tevebe het volgende:
Kun je nu al doen. Ik heb de mijne in 2006 aangevraagd.
Via travelactive?

Ik wil nl. wel de permit maar niet de vlucht ed erbij omdat ik al in canada zit.

De ambassade vertelde me dat ik niet voor 1 dec de boel aan kan vragen.
pi_51112675
Ik heb het inderdaad via Travelactive geregelt. Februari 2006 aangemeld om Mei 2007 te gaan.
Anders eventjes een mail sturen naar travelActive (Kevin van Ginkel) misschien dat zei je daar meer over kunnen vertellen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 06:35:10 #98
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51118708
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:26 schreef Jeltje het volgende:
Hallo allen,

Hier nog iemand die in Canada woont; Montreal om precies te zijn.

Is er hier iemand die me kan adviseren over het working holiday program? Ik wil dat aan gaan vragen maar dat kan kennelijk pas vanaf 1 december?
Daar heb ik geen ervaring mee, maar wat brengt jou in Montreal als ik vragen mag? Lijkt het nou zoveel op Europa, heb dit al meerdere malen horen zeggen
Screw the future...
We're cold now!
pi_51136373
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 06:35 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Daar heb ik geen ervaring mee, maar wat brengt jou in Montreal als ik vragen mag? Lijkt het nou zoveel op Europa, heb dit al meerdere malen horen zeggen
Mijn vriend brengt mij in Montreal.

Er zijn hier wel dingen te vergelijken met Europa maar net zo goed zijn een hoop dingen toch ook anders. Met name de geschiedenis is heel anders. In Europa hebben wij een eeuwenlange geschiedenis terwjil Canada eigenlijk maar een piep-jong land is.
Verder zijn afstanden hier compleet anders. Je rijdt hier zo even 3 uur om een vriend op te zoeken terwijl je dat in europa niet zo gauw zou doen want dat vinden we te ver.
Ik vind persoonlijk zelf dat er behoorlijk wat overeenkomsten zijn met Amerika.
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:00:48 #100
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51142850
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:57 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Mijn vriend brengt mij in Montreal.

Er zijn hier wel dingen te vergelijken met Europa maar net zo goed zijn een hoop dingen toch ook anders. Met name de geschiedenis is heel anders. In Europa hebben wij een eeuwenlange geschiedenis terwjil Canada eigenlijk maar een piep-jong land is.
Verder zijn afstanden hier compleet anders. Je rijdt hier zo even 3 uur om een vriend op te zoeken terwijl je dat in europa niet zo gauw zou doen want dat vinden we te ver.
Ik vind persoonlijk zelf dat er behoorlijk wat overeenkomsten zijn met Amerika.
Ik zag later je postings in een ander onderwerp. Ik heb het ook best moeilijk gehad in het begin, net als jij een leuke baan in NL, vrienden, etc, en toen de grote overstap. zal er later in je andere postings verder op ingaan.

Vind jij nou ook dat het frans wat ze in Quebec spreken totaal anders klinkt dan het franse frans?

dat laatste klinkt wel heel erg dullig...
Screw the future...
We're cold now!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')