Het klinkt niet alleen anders, het IS anders!quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:00 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Vind jij nou ook dat het frans wat ze in Quebec spreken totaal anders klinkt dan het franse frans?
dat laatste klinkt wel heel erg dullig...![]()
Dat frans is echt heel anders, had hier een franstalige zwitser ontmoet, die vertelde me dat hij zelf al heeel veel moeite had om frans te verstaan.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:34 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Het klinkt niet alleen anders, het IS anders!
Ik dacht echt dat ik het wel eventjes op zou pikken hier aangezien ik al 6 jaar frans in Nederland had gehad....nou niet dus! Er zit zoveel slang in het canadese frans dat het voor mij bijna een compleet nieuwe taal is.
geloof ik graag, we hadden buren die ook weer terug gingen naar Quebec. Ze zijn hier wel eens voor supper geweest, maar tot op heden heb ik nog steeds geen enkel idee waar ze het over hadquote:Op woensdag 4 juli 2007 23:06 schreef Tjahzi het volgende:
[..]
Dat frans is echt heel anders, had hier een franstalige zwitser ontmoet, die vertelde me dat hij zelf al heeel veel moeite had om frans te verstaan.
Mijn baas hier is opgegroeid in montreal, spreekt trouwens beter engels dan frans.
Hij vertelde een keer dat hij met 3 frans canadazen en 1 fransman ergens was. Dat hij 3 keer iets langzaam herhaalde in het Quebecaans en de fransman hem nog steeds niet verstond, terwijl het volgens de canadezen perfect frans was.
Frans canadees is meer een oude taal, misschien vergelijkbaar met Nederlands en Zuid-Afrikaans.
Whistler is DE plaats voor het skieen. Afgelopen jaar kwamen ze 80 mensen tekort voor het winterseizoen, dus als je alles aan wilt pakken heb je een hele grote kans van slagen. Niet alleen op de piste maar ook in het stadje zelf wat bezaaid is met hotels, motels en restauants, die helemaal volgeboekt zijn. Werk genoeg dus...quote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:56 schreef Irrem het volgende:
Gisteren een telefoontje gehad van Travel Active! 7 november gaat mijn vlucht via londen heathrow naar Vancouver. Dan ben ik van plan om 10 maanden te blijven.
Weet iemand hoe het zit met de wintersport gebieden, ben van plan om in een van die gebieden werk te zoeken.
En dan nog een vraagje: in welke maanden kun je skien in Canada?? (voornamelijk in BC)
Top temperaturen overal, blijft weinig sneeuw over om te skieenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 07:39 schreef Tjahzi het volgende:
Ik ga komende vrijdag 2 dagen naar whistler, hopelijk nog een beetje sneeuw.
Wil wel nog een afdalinkje maken
Congrats, wat ga je doen?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:56 schreef tevebe het volgende:
Ik heb werk... Het is overal in de Greater Vancouver Area![]()
Okay, is dit toevallig bij een bedrijf dat uit Chilliwack komt? Sprinkel instalatie bij boeren bedrijven?quote:Op woensdag 11 juli 2007 02:58 schreef tevebe het volgende:
Sprinkler installatie. Vandaag 8u in de zon gewerkt in North Van.. echt te warm, maja im heb werk. Morgen om half 6 beginnen en dan rond 1u naar huis vanwege de hitte, want morgen wordt er n nieuwe warmterecord gezet in Vancouver.
Uhm waar het vandaan komt weet ik niet. We installeren bij mensen thuis en bij commericiele gebouwen en apartementen. University sprinklers heet t.quote:Op woensdag 11 juli 2007 05:51 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Okay, is dit toevallig bij een bedrijf dat uit Chilliwack komt? Sprinkel instalatie bij boeren bedrijven?
Ik weet dat het warm is.. Vandaag weer 8,5u in de zon moeten werkenquote:Op woensdag 11 juli 2007 23:20 schreef Tjahzi het volgende:
Kun je niet even een sprinkler instalatie bij mij neerzetten?
te warm nu
Ik woon ook in Montreal.quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:05 schreef Laurey het volgende:
Hi people!
Nu zit ik ook voor twee maandjes in Canada, in Montreal! Ik ben hier om op kindjes te passen in een Canadese familie. Dit omdat ik frans wil leren en omdat ik eens iets helemaal anders wilde dan een gewone strand vakantie![]()
In de weekenden ben ik vrij en kan ik Montreal verkennen, ik ben er afgelopen weekend al geweest en het is super!!!
Het probleem wat ik hier heb is alleen de taal..veel mensen spreken gelukkig engels, maar de kids niet! Dus het is nog wel eens lastig!
Is er iemand die op dit moment ook in Montreal of ergens zit? tja ik heb wel wat berichtjes hier op het forum gelezen, maar echt niet allemaal... PFFF hihihi!
Au revoir!
Laurey![]()
Bedankt! Ga straks even kijken...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 03:34 schreef tevebe het volgende:
Heb je die vraag ook op www.canadabb.org gestelt? Ze hebben daar een subforum voor. Ik zou het nl niet weten.
ligt aan de sector denk ik.... in IT is het easy, maar met jou beroep, docent engels, kan het wel eens heel lastig zijn... in princiepe gaan ze er hier vanuit dat "alles wat we te kort hebben mag komen"... Ik kan me zo voorstellen dat ze hier genoeg docenten engels hebben, maarja je weet het niet. enige wat je kunt doen is op de immigratie website rondzoeken, lezen, en info aanvragen bij ambassade..quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:34 schreef Roellio het volgende:
Ik zit er over te denken om misschien in de toekomst naar Canada (Montreal) te verhuizen. Nadeel is alleen dat ik een Bachelor in English and Education heb. Momenteel werk ik op een Nederlandse middelbare school als docent Engels, maar ik weet niet of ik in aanmerking zou komen voor een dergelijke functie in Canada?
Is het over het algemeen lastig om daar met een Nederlandse bachelor een "geschoolde baan" te vinden?
Gezien het grote getal 'ollanders' denk ik dat Canada zeer gewild is, tis alleen dat niet iedereen Fokt denk ikquote:Op vrijdag 28 september 2007 10:14 schreef Fiama het volgende:
Het is niet echt druk hier...is Canada niet gewild?
Dat lijkt me dus ook interessant om te weten. Ik ben van plan zeker een auto te huren of te kopen en dan lekker pad gaan. En het lijkt me heel leuk om een keer wat verder naar het noorden te gaan. Iemand daar ervaring mee. Is het te doen met een auto?quote:Op zondag 30 september 2007 13:01 schreef superheist het volgende:
Tickets geboektwordt ongeveer 4 maanden studeren in London, Ontario en 1.5 maand reizen
excl. weekend uitstapjes uiteraard. Weet iemand hoe makkelijk het is om door die noordelijke provincies te reizen? dus Nunavut etc.
Weet je al wat meer over het werk?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:03 schreef Irrem het volgende:
Ben jaloers op jullie!
Over anderhalve week is het voor mij zover! 10 maanden door Canada reizen![]()
Wat was de reden als ik vragen mag? Werk? Ruimte? Omgeving?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 08:28 schreef wvincanada het volgende:
Hier 2 newbies in Canada,
We zijn 2 weken geleden geemigreerd naar Saskatchewan.
Emigreren is niet altijd even makkelijk maar het land, de mensen en de prachtige natuur maken alles goed!!
www.wvincanada.com
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |