abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50512717
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:53 schreef marnixds het volgende:
Dat is het enigste waar een West-Vlaming ook maar iets om geeft, dat en het bedenken van nieuwe manieren om de belastingen te ontduiken (volkssport nr.1 naast wielrennen).
Ook in Oost-Vlaanderen hoor , belastingen ontduiken is gewoon volkssport 1 van de Belgen met daarnaast gewichtheffen aan de toog.

Verder is West-Vlaanderen nu ook weer echt welvarende regio, de kans op echt een koploper te worden is met FlandersLanguageValley gewoon de grond ingeboord, wat daar nu nog zit zijn veel boeren die op subsidies kunnen overleven en hier en daar een bedrijf. Buiten de haven(s) die ze hebben is er niet zoveel industrie meer, nog wat rond kortrijk, maar dat is ook niet meer wat het vroeger (textieltijd) geweest is.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 16 juni 2007 @ 10:53:03 #202
3869 David
Drum the drums
pi_50514087
Dat de situatie met Wallonië niet ideaal is lijkt me duidelijk, maar een hereniging met Nederland is een van de weinige dingen die ik echt NOOIT zie gebeuren wat Vlaanderen betreft.
pi_50515257
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 10:53 schreef David het volgende:
Dat de situatie met Wallonië niet ideaal is lijkt me duidelijk, maar een hereniging met Nederland is een van de weinige dingen die ik echt NOOIT zie gebeuren wat Vlaanderen betreft.
En toch is het gek dat de Vlamingen ons zo haten. Wij zijn altijd beter voor ze geweest dan de Franstaligen.
pi_50516820
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 11:54 schreef Oma het volgende:
En toch is het gek dat de Vlamingen ons zo haten. Wij zijn altijd beter voor ze geweest dan de Franstaligen.
Waar komt dat toch vandaan dat vlamingen de nederlanders haten? Er lopen in dit topic een hoop belgen rond, en het lijkt me niet dat er hier iemand is die nederlanders haat...
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:36:06 #205
3869 David
Drum the drums
pi_50517902
quote:

[..]

Het heeft helemaal niks met haat te maken. Ik haat niemand, ook geen Nederlanders.
pi_50518159
Tja, als je het direct vraagt dan zullen Belgen altijd ontkennen dat ze Nederlanders (of is het Ollanders?) haten. Net zoals van Brempt, die zich op de Belgische televisie minachtend uitliet over Nederlanders, maar op de Nederlandse televisie haar woorden weer ontkrachtte. En zij was verre van de eerste Vlaamse politicus die zich minachtend over Nederland(ers) uitliet.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:49:23 #207
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_50518290
quote:

[..]

Er is maar één ding nodig om een groepje Vlamingen en een groepje Walen tot een groepje Belgen te maken: zet er een groepje hollanders naast ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_50518306
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:44 schreef Oma het volgende:
En zij was verre van de eerste Vlaamse politicus die zich minachtend over Nederland(ers) uitliet.
Waarom vallen jullie altijd over die politici? Die gasten kramen hier de vreemdste onzin uit, zijn vaak niet eens op de hoogte van wat er zich aan de andere kant van de taalgrens afspeelt (zo wist onkelinkx niet eens dat er kritiek op haar geweest was, terwijl ze zowat om de 2à3 weken volledig de grond ingeboord werd in zowat elke vlaamse krant...), laat staan dat ze dan iets nuttigs weten te zeggen over bewoners van een ander land. Het is echt niet omdat een paar politiekers iets zeggen dat het zo is.

(verder staat kathleentje op de lijst van de sossen, en die zijn ingemaakt met de verkiezingen)
pi_50518350
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Er is maar één ding nodig om een groepje Vlamingen en een groepje Walen tot een groepje Belgen te maken: zet er een groepje hollanders naast ...
De vraag is over wie dat meer zegt, over de Vlamingen of de Hollanders.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:54:26 #210
pi_50518436
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:51 schreef Oma het volgende:

[..]

De vraag is over wie dat meer zegt, over de Vlamingen of de Hollanders.
Over de Hollanders. En ik gebruik bewust de term "Hollanders", neem het van mij aan , de hele wereld associeert jullie met dat betweterige luidruchtige klootjesvolk , veelal van over de moerdijk , die met de caravan vol inlandse producten half Europa terroriseren tijdens de zomermaanden.
pi_50518554
Haten is zo en beladen woord.

Soms lachen we elkaar speels uit om de kleine cultuurverschillen, maar haten? Nee hoor
Dat 'uitlachen' is trouwens een teken dat het goed gaat: we kennen zelfs elkaars kleinste verschillen.

Btw: Belgische politiek en de Belgen, dat staat mijlenver van elkaar. Heb ik niets mee te maken
pi_50518601
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Over de Hollanders. En ik gebruik bewust de term "Hollanders", neem het van mij aan , de hele wereld associeert jullie met dat betweterige luidruchtige klootjesvolk , veelal van over de moerdijk , die met de caravan vol inlandse producten half Europa terroriseren tijdens de zomermaanden.
Heb je bewijs daarvoor Joost? Mijn ervaring is namelijk dat Nederlanders buitengewoon worden gewaardeerd. Behalve dan mischien in Belgie en wat ex-kolonies van ons.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 14:15:42 #213
pi_50518977
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:00 schreef Oma het volgende:

[..]

Heb je bewijs daarvoor Joost? Mijn ervaring is namelijk dat Nederlanders buitengewoon worden gewaardeerd. Behalve dan mischien in Belgie en wat ex-kolonies van ons.
Niet als ze in groep een vakantiepark bezetten in elk geval.
pi_50519046
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:00 schreef Oma het volgende:
Ja. In de zomer de caravan's tellen die richting Frankrijk tuffen. Zelfs in frankrijk is zowat 80% van de caravan's nog van hollanders, en als er een rijdt waarvan je kan zien dat hij gewoon overladen is, dan durf ik er geld op inzetten dat het van een hollander is, je wint dat zo.

Sowieso zijn de hollanders (na de duitsers, die zijn pas erg) vaak het luidruchtigste volk, maar langs de andere kant vind ik dat eigenlijk wel leuk. Moet je gewoon ipv je om te draaien in je bed en te neuten es langs gaan bij die mannen, mijn ervaring is dat ze zéér joviaal zijn en dat je makkelijk kan gaan bijzetten om over gelijk wat te gaan leuteren, wat best wel leuke middagen / avonden /nachten tot gevolg heeft. Ik ken geen ander volk dat (op de camping dan) zo open is, en ze spreken dezelfde taal wat toch handig is.

Hollanders op de kamping is altijd feest, zeker als je een bak Duvel mee had
  zaterdag 16 juni 2007 @ 14:31:49 #215
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_50519348
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:18 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Ja. In de zomer de caravan's tellen die richting Frankrijk tuffen. Zelfs in frankrijk is zowat 80% van de caravan's nog van hollanders, en als er een rijdt waarvan je kan zien dat hij gewoon overladen is, dan durf ik er geld op inzetten dat het van een hollander is, je wint dat zo.

Sowieso zijn de hollanders (na de duitsers, die zijn pas erg) vaak het luidruchtigste volk, maar langs de andere kant vind ik dat eigenlijk wel leuk. Moet je gewoon ipv je om te draaien in je bed en te neuten es langs gaan bij die mannen, mijn ervaring is dat ze zéér joviaal zijn en dat je makkelijk kan gaan bijzetten om over gelijk wat te gaan leuteren, wat best wel leuke middagen / avonden /nachten tot gevolg heeft. Ik ken geen ander volk dat (op de camping dan) zo open is, en ze spreken dezelfde taal wat toch handig is.

Hollanders op de kamping is altijd feest, zeker als je een bak Duvel mee had
en om dan meteen een ander vooroordeel te hebben: belgen trekken zich vaak weer erg terug naar hun eigen kliek of omgeving en kijken eerst honderd keer de kat uit de boom voordat ze mensen uit een andere omgeving toelaten tot hun kring. over luidruchting gesproken: daarin worden hollanders verreweg voorbijgekard door de britten, duitsers, russen en turken .
put
your
clothes
on!
pi_50519366
Ik hoor vaak dat ze luidruchtig zijn enzo, dat is soms wel zo. Maar overal waar ik ga op vakantie zeggen ze dat ze Nederlanders vaak gezellig vinden, en dat ze goed Engels spreken. Ze zijn heel warm enzo
AFC AJAX
pi_50519534
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:53 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Op zich komt dat over alsof Belgen héél vaak trakteren, maar op zich is dat zeker niet meer het geval dan elders.

Waar hem het verschil zit is dat wij ipv in drankjes gewoon in rondjes rekenen. Als je met 8 man op een terrasje zit gaat iedereen om beurten een rondje geven, en heb je dus op het einde 8 drankjes binnen. Het lijkt alsof iedereen eens getracteerd heeft, maar op zich heb je evenveel betaald alsof je zelf die 8 drankjes op hebt.

Het enige verschil is misschien dat je vaak meer drinkt dan voorzien, maar langs de andere kant is het véél handiger voor de uitbater. Of als het dingen zijn die je vaker doet betaal jij gewoon de ene keer, en de keer erop betaalt de ander wel.
Huh, dat doen wij hier (oost gelderland ) ALTIJD Je gaat toch niet alleen voor jezelf drinken halen?
pi_50519632
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Brugge een boerendorp ? Brugge is een van de mooiste steden in heel Europa. Overigens, 100 jaar terug lag West-Vlaanderen net als Wallonië nu "op z'n gat" door de ingestorte economie. Al helemaal na WO I toen de hele provincie letterlijk kapotgeschoten werd. Maar de West-Vlamingen bleven niet bij de pakken zitten. Drie kwart eeuw later is dit misschien wel de economisch meest welvarende streek van Europa geworden.
Mooi, ja. Economisch welvarend, ook ja maar de mensen zijn onverstaanbaar, halve boeren die niet verder kijken dan hun eigen provinciegrenzen.......Het Catalonie van Belgie (trema's op de e's, ik weet het).
pi_50519634
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:40 schreef erikkll het volgende:
Huh, dat doen wij hier (oost gelderland ) ALTIJD Je gaat toch niet alleen voor jezelf drinken halen?
Je hebt genoeg mensen die 4 dingetjes bestellen, en dan elk afzonderlijk het geld op tafel leggen, om dat dan 3x te doen. Hier is het gewoon normaal dat je dan 4 rondjes drinkt.

Drinken gaan halen? Bediening moet er zijn! Als ze niet op het terrasje lopen om te bedienen bel ik ze zelfs, maar het gaan halen, nee hoor... (ben soms een heel klein beetje leeg )
pi_50519692
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 07:06 schreef kluut het volgende:

[..]

Tja, wat je daar over zou kunnen zeggen is dat Nederland ook 8 jaar lang paars had voor de christenen (weer) aan de macht kwamen

Misschien wel 1 op 1000, maar onze zuiderbuur heeft in ieder geval een medestander in minstens 1 bekende Vlaming:

De afscheiding van Belgie, Nederland en Luxemburg is een historische vergissing. Dat vindt Louis Tobback, burgemeester van Leuven en voormalige vice-premier van Belgie. De onafhankelijkheid van Belgie was volgens hem de wens van de Franstaligen die geen zin hadden om Nederlands te leren.
"Mochten beide landen en Luxemburg samengebleven zijn, dan hadden ze in de huidige wereld een soort status van grootmacht gehad en een veel belangrijkere rol kunnen spelen dan nu", zei Tobback vrijdag. (17 dec. 2005 de Volkskrant)
Louis Tobback......die is nu al hoe lang burgemeester van Leuven, 1001 jaar of zo. Het is wachten op zijn pensioen. Hij verkondigt bijna wekelijks wel zijn mening ergens op tv, in een krant....
Ik kan geloven dat het een vergissing was, we zijn zo anders dan de Nederlanders dat een onafhankelijkheid meer dan normaal is.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 14:58:49 #221
149925 jewelsophie
romantisch zieltje
pi_50519894
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:45 schreef marnixds het volgende:

[..]

Mooi, ja. Economisch welvarend, ook ja maar de mensen zijn onverstaanbaar, halve boeren die niet verder kijken dan hun eigen provinciegrenzen.......Het Catalonie van Belgie (trema's op de e's, ik weet het).
ik kan me toch goed verstaanbaar maken hoor geloof ik... En neen, ben ook geen boerinneke... Waar kom jij vandaan?
pi_50520177
quote:
ook ja maar de mensen zijn onverstaanbaar
Dat is zowat met elk dialect zo, als ik plat Gents begin te praten lijkt het mij ook dat je als niet-gentenaar een probleem hebt. Op school zitten er bij mij veel westvlamingen, en er zijn er van al die gasten misschien 1 of 2 die ik niet goed begrijp, de rest heeft gewoon een vreemd klinkende uitspraak, maar voor de rest zijn ze perfect te verstaan.
pi_50520212
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:49 schreef marnixds het volgende:

[..]
Ik kan geloven dat het een vergissing was, we zijn zo anders dan de Nederlanders dat een onafhankelijkheid meer dan normaal is.

Jij komt zeker uit een streek in Vlaanderen dat geen taalproblemen kent? Die willen allemaal onafhankelijk Vlaanderen. De waarheid is complexer hoor, we zijn tenslotte al 176 jaar 1 land
pi_50524662
quote:

[..]

wat is jouw probleem, gast?
pi_50528809
quote:
[..]
Maar dat zie je verkeerd, weinig Vlamingen haten Nederlanders hoor. De meesten, en dat is bij jullie net hetzelfde, kennen de ander gewoon amper. Je zou eens moeten weten hoeveel Vlamingen geloven dat het zo simpel is als "wij katholiek, zij protestants", om nu maar een voorbeeld te noemen.
Bekijk het zo : er zijn Vlaamse gemeenten waar Franstaligen nu in de meerderheid zijn bij Brussel, en er is een Vlaamse gemeenten (Poppel) waar Nederlanders nu in de meerderheid zijn. Waar zijn de grootste spanningen? Waar wordt effectief betoogd?

En ja, jullie zijn inderdaad beter geweest voor ons. Zelfs de universiteit van Gent heb ik niet de danken aan België maar aan Nederland. (Tijdens de Eerste Wereldoorlog mocht men daar voor het eerst in het Nederlands doceren, onder de Duitse bezetter. Nadien werden studenten behandeld als collaborateurs).
De vele investeringen in degelijk onderwijs onder Nederlands bewind zijn graag vergeten in de geschiedenisboekjes hier.
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:44 schreef Oma het volgende:
Tja, als je het direct vraagt dan zullen Belgen altijd ontkennen dat ze Nederlanders (of is het Ollanders?) haten. Net zoals van Brempt, die zich op de Belgische televisie minachtend uitliet over Nederlanders, maar op de Nederlandse televisie haar woorden weer ontkrachtte. En zij was verre van de eerste Vlaamse politicus die zich minachtend over Nederland(ers) uitliet.
Van Brempt spreekt ook maar voor zichzelf he, ik was er trouwens ook van geschrokken dat ze dat zei, als lid van de Vlaamse regering. Men pikte er bij Pauw en Witteman (ik weet het, daar zijn ze goed in ) natuurlijk ook dat uit he.
Bedenk u ook dat in de Vlaamse regering Geert Bourgeois zit (separatist van NVA) die goeie relaties met Nederland nastreeft. Trouwens, die journalist tegen wie Van Brempt dat zei is Siegfried Bracke, die al openlijk gezegd heeft dat hij zich thuis voelt in Nederland, en dat Vlaanderen beter past bij Nederland dan bij Wallonië.

Ik ben het ook niet eens met Joost hoor, het is misschien waar dat Nederlanders luidruchtig zijn, maar of ze zo een slechte naam hebben? Onlangs is Nederlander uitgeroepen tot het land dat het meeste inzit met de rest van de wereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')