Ook in Oost-Vlaanderen hoorquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:53 schreef marnixds het volgende:
Dat is het enigste waar een West-Vlaming ook maar iets om geeft, dat en het bedenken van nieuwe manieren om de belastingen te ontduiken (volkssport nr.1 naast wielrennen).
En toch is het gek dat de Vlamingen ons zo haten. Wij zijn altijd beter voor ze geweest dan de Franstaligen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 10:53 schreef David het volgende:
Dat de situatie met Wallonië niet ideaal is lijkt me duidelijk, maar een hereniging met Nederland is een van de weinige dingen die ik echt NOOIT zie gebeuren wat Vlaanderen betreft.
Waar komt dat toch vandaan dat vlamingen de nederlanders haten? Er lopen in dit topic een hoop belgen rond, en het lijkt me niet dat er hier iemand is die nederlanders haat...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:54 schreef Oma het volgende:
En toch is het gek dat de Vlamingen ons zo haten. Wij zijn altijd beter voor ze geweest dan de Franstaligen.
Het heeft helemaal niks met haat te maken. Ik haat niemand, ook geen Nederlanders.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:54 schreef Oma het volgende:
[..]
En toch is het gek dat de Vlamingen ons zo haten. Wij zijn altijd beter voor ze geweest dan de Franstaligen.
Er is maar één ding nodig om een groepje Vlamingen en een groepje Walen tot een groepje Belgen te maken: zet er een groepje hollanders naast ...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:54 schreef Oma het volgende:
[..]
Waarom vallen jullie altijd over die politici? Die gasten kramen hier de vreemdste onzin uit, zijn vaak niet eens op de hoogte van wat er zich aan de andere kant van de taalgrens afspeelt (zo wist onkelinkx niet eens dat er kritiek op haar geweest was, terwijl ze zowat om de 2à3 weken volledig de grond ingeboord werd in zowat elke vlaamse krant...), laat staan dat ze dan iets nuttigs weten te zeggen over bewoners van een ander land. Het is echt niet omdat een paar politiekers iets zeggen dat het zo is.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:44 schreef Oma het volgende:
En zij was verre van de eerste Vlaamse politicus die zich minachtend over Nederland(ers) uitliet.
De vraag is over wie dat meer zegt, over de Vlamingen of de Hollanders.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Er is maar één ding nodig om een groepje Vlamingen en een groepje Walen tot een groepje Belgen te maken: zet er een groepje hollanders naast ...
Over de Hollanders. En ik gebruik bewust de term "Hollanders", neem het van mij aan , de hele wereld associeert jullie met dat betweterige luidruchtige klootjesvolk , veelal van over de moerdijk , die met de caravan vol inlandse producten half Europa terroriseren tijdens de zomermaanden.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:51 schreef Oma het volgende:
[..]
De vraag is over wie dat meer zegt, over de Vlamingen of de Hollanders.
Heb je bewijs daarvoor Joost? Mijn ervaring is namelijk dat Nederlanders buitengewoon worden gewaardeerd. Behalve dan mischien in Belgie en wat ex-kolonies van ons.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Over de Hollanders. En ik gebruik bewust de term "Hollanders", neem het van mij aan , de hele wereld associeert jullie met dat betweterige luidruchtige klootjesvolk , veelal van over de moerdijk , die met de caravan vol inlandse producten half Europa terroriseren tijdens de zomermaanden.
Niet als ze in groep een vakantiepark bezetten in elk geval.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:00 schreef Oma het volgende:
[..]
Heb je bewijs daarvoor Joost? Mijn ervaring is namelijk dat Nederlanders buitengewoon worden gewaardeerd. Behalve dan mischien in Belgie en wat ex-kolonies van ons.
Ja. In de zomer de caravan's tellen die richting Frankrijk tuffen. Zelfs in frankrijk is zowat 80% van de caravan's nog van hollanders, en als er een rijdt waarvan je kan zien dat hij gewoon overladen is, dan durf ik er geld op inzetten dat het van een hollander is, je wint dat zo.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:00 schreef Oma het volgende:
Heb je bewijs daarvoor Joost? Mijn ervaring is namelijk dat Nederlanders buitengewoon worden gewaardeerd. Behalve dan mischien in Belgie en wat ex-kolonies van ons.
en om dan meteen een ander vooroordeel te hebben: belgen trekken zich vaak weer erg terug naar hun eigen kliek of omgeving en kijken eerst honderd keer de kat uit de boom voordat ze mensen uit een andere omgeving toelaten tot hun kring. over luidruchting gesproken: daarin worden hollanders verreweg voorbijgekard door de britten, duitsers, russen en turkenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:18 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ja. In de zomer de caravan's tellen die richting Frankrijk tuffen. Zelfs in frankrijk is zowat 80% van de caravan's nog van hollanders, en als er een rijdt waarvan je kan zien dat hij gewoon overladen is, dan durf ik er geld op inzetten dat het van een hollander is, je wint dat zo.
Sowieso zijn de hollanders (na de duitsers, die zijn pas erg) vaak het luidruchtigste volk, maar langs de andere kant vind ik dat eigenlijk wel leuk. Moet je gewoon ipv je om te draaien in je bed en te neuten es langs gaan bij die mannen, mijn ervaring is dat ze zéér joviaal zijn en dat je makkelijk kan gaan bijzetten om over gelijk wat te gaan leuteren, wat best wel leuke middagen / avonden /nachten tot gevolg heeft. Ik ken geen ander volk dat (op de camping dan) zo open is, en ze spreken dezelfde taal wat toch handig is.
Hollanders op de kamping is altijd feest, zeker als je een bak Duvel mee had![]()
Huh, dat doen wij hier (oost gelderlandquote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:53 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Op zich komt dat over alsof Belgen héél vaak trakteren, maar op zich is dat zeker niet meer het geval dan elders.
Waar hem het verschil zit is dat wij ipv in drankjes gewoon in rondjes rekenen. Als je met 8 man op een terrasje zit gaat iedereen om beurten een rondje geven, en heb je dus op het einde 8 drankjes binnen. Het lijkt alsof iedereen eens getracteerd heeft, maar op zich heb je evenveel betaald alsof je zelf die 8 drankjes op hebt.
Het enige verschil is misschien dat je vaak meer drinkt dan voorzien, maar langs de andere kant is het véél handiger voor de uitbater. Of als het dingen zijn die je vaker doet betaal jij gewoon de ene keer, en de keer erop betaalt de ander wel.
Mooi, ja. Economisch welvarend, ook ja maar de mensen zijn onverstaanbaar, halve boeren die niet verder kijken dan hun eigen provinciegrenzen.......Het Catalonie van Belgie (trema's op de e's, ik weet het).quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Brugge een boerendorp ? Brugge is een van de mooiste steden in heel Europa. Overigens, 100 jaar terug lag West-Vlaanderen net als Wallonië nu "op z'n gat" door de ingestorte economie. Al helemaal na WO I toen de hele provincie letterlijk kapotgeschoten werd. Maar de West-Vlamingen bleven niet bij de pakken zitten. Drie kwart eeuw later is dit misschien wel de economisch meest welvarende streek van Europa geworden.
Je hebt genoeg mensen die 4 dingetjes bestellen, en dan elk afzonderlijk het geld op tafel leggen, om dat dan 3x te doen. Hier is het gewoon normaal dat je dan 4 rondjes drinkt.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:40 schreef erikkll het volgende:
Huh, dat doen wij hier (oost gelderland) ALTIJD
Je gaat toch niet alleen voor jezelf drinken halen?
![]()
Louis Tobback......die is nu al hoe lang burgemeester van Leuven, 1001 jaar of zo. Het is wachten op zijn pensioen. Hij verkondigt bijna wekelijks wel zijn mening ergens op tv, in een krant....quote:Op zaterdag 16 juni 2007 07:06 schreef kluut het volgende:
[..]
Tja, wat je daar over zou kunnen zeggen is dat Nederland ook 8 jaar lang paars had voor de christenen (weer) aan de macht kwamen![]()
Misschien wel 1 op 1000, maar onze zuiderbuur heeft in ieder geval een medestander in minstens 1 bekende Vlaming:
De afscheiding van Belgie, Nederland en Luxemburg is een historische vergissing. Dat vindt Louis Tobback, burgemeester van Leuven en voormalige vice-premier van Belgie. De onafhankelijkheid van Belgie was volgens hem de wens van de Franstaligen die geen zin hadden om Nederlands te leren.
"Mochten beide landen en Luxemburg samengebleven zijn, dan hadden ze in de huidige wereld een soort status van grootmacht gehad en een veel belangrijkere rol kunnen spelen dan nu", zei Tobback vrijdag. (17 dec. 2005 de Volkskrant)
ik kan me toch goed verstaanbaar maken hoor geloof ik... En neen, ben ook geen boerinneke... Waar kom jij vandaan?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:45 schreef marnixds het volgende:
[..]
Mooi, ja. Economisch welvarend, ook ja maar de mensen zijn onverstaanbaar, halve boeren die niet verder kijken dan hun eigen provinciegrenzen.......Het Catalonie van Belgie (trema's op de e's, ik weet het).
Dat is zowat met elk dialect zo, als ik plat Gents begin te praten lijkt het mij ook dat je als niet-gentenaar een probleem hebt. Op school zitten er bij mij veel westvlamingen, en er zijn er van al die gasten misschien 1 of 2 die ik niet goed begrijp, de rest heeft gewoon een vreemd klinkende uitspraak, maar voor de rest zijn ze perfect te verstaan.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:45 schreef marnixds het volgende:
ook ja maar de mensen zijn onverstaanbaar
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:49 schreef marnixds het volgende:
[..]
Ik kan geloven dat het een vergissing was, we zijn zo anders dan de Nederlanders dat een onafhankelijkheid meer dan normaal is.
wat is jouw probleem, gast?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:45 schreef marnixds het volgende:
[..]
Mooi, ja. Economisch welvarend, ook ja maar de mensen zijn onverstaanbaar, halve boeren die niet verder kijken dan hun eigen provinciegrenzen.......Het Catalonie van Belgie (trema's op de e's, ik weet het).
Maar dat zie je verkeerd, weinig Vlamingen haten Nederlanders hoor. De meesten, en dat is bij jullie net hetzelfde, kennen de ander gewoon amper. Je zou eens moeten weten hoeveel Vlamingen geloven dat het zo simpel is als "wij katholiek, zij protestants", om nu maar een voorbeeld te noemen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:54 schreef Oma het volgende:
[..]
Van Brempt spreekt ook maar voor zichzelf he, ik was er trouwens ook van geschrokken dat ze dat zei, als lid van de Vlaamse regering. Men pikte er bij Pauw en Witteman (ik weet het, daar zijn ze goed inquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:44 schreef Oma het volgende:
Tja, als je het direct vraagt dan zullen Belgen altijd ontkennen dat ze Nederlanders (of is het Ollanders?) haten. Net zoals van Brempt, die zich op de Belgische televisie minachtend uitliet over Nederlanders, maar op de Nederlandse televisie haar woorden weer ontkrachtte. En zij was verre van de eerste Vlaamse politicus die zich minachtend over Nederland(ers) uitliet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |