abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72570235
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:39 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

18, bijna 19.
Dan zou ik helemaal met een (soort van) organisatie gaan waarop je in geval van nood kunt terugvallen.
Helemaal op eigen houtje een gezin zoeken is dan misschien niet de meest verstandige keuze, maargoed, de keuze is natuurlijk aan jou.
 FR
pi_72692343
Mogen Vlamingen zich hier ook melden? Ik woon sinds een week in Parijs en moet nog enorm leren over de Franse voorwaarden en gebruiken dus ik zal hier ook maar meelezen.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_72695078
Natuurlijk ben je van harte welkom!

Wat bedoel je precies met de Franse voorwaarden? De Franse 'way of life'?
Ik ben benieuwd hoe jullie het als Vlaming gaan ervaren ook; wie weet zitten er nog(nuance-)verschillen in!
quote:
Op zondag 13 september 2009 09:26 schreef Keios het volgende:
Wij hebben ons appartement gehuurd via Lodgis immo. Omdat alles vlug moest gaan, zijn we via een makelaar geweest en niet via PAP. Duur maar de kosten worden via mn vriend zijn werk terugbetaald. Ook ons appartement wordt betaald anders zou het wel moeilijk zijn, de prijzen hier bekeken. We wonen nu op het Ile Saint-Louis: 1500 euro, 40 m2, perfect voor 2.

Mn vriend werkt voor de Vlaamse overheid, ik ben laborant dus ik denk dat dat hier ook wel zal lukken. Ik heb al meer dan genoeg ziekenhuizen en labo's gezien... Hoe zit het met jullie trouwens?

En ja wij spreken goed Frans. Als Vlaming zijnde, is het ons tweede taal
L'Ile St Louis", gaaf hoor!! Echt hartje Parijs!

Erg tof dat je vriend 'zijn baas' dat terugbetaalt natuulijk, want anders was dat misschien niet zo'n voor de hand liggende locatie geweest. Nu kun je volop van het Parijse leven genieten.
 FR
pi_72695125
Oh heb je trouwens al volop sollicitaties lopen, of moet je daar nog aan beginnnen?
 FR
pi_72697529
Nee hoor. Als ik volledig naar Parijs kom, is het pas tegen begin volgend jaar (maart/ april). We weten pas binnen een kleine twee maand of mn lief hier blijven kan.

Gaat het zo traag om werk te vinden? In België hebben ze een tekort aan laboranten. Ik veronderstel dat ze hier ook niet zo overbezaaid zullen rondlopen.

Aangezien mn vriend onder Vlaams contract hier werkt, blijft voor hem het Belgisch statuut gelden qua pensioenen, ziekteverzekering,... enz. Zelfs zn domicilie moet in België blijven. Als ik kom, is het volledig op Franse basis. En zoals iedereen die in Frankrijk woont weet dat Fransen niet al te vlug en al te happig zijn om mensen te helpen, zal ik me waarschijnlijk goed moeten inlezen om te weten wat waarvoor nodig is.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_72721073
Ik weet natuurlijk niet hoe het er op jouw vakgebied aan toe gaat, maar wel dat je in Frankrijk vaak tegen de barrière aanloopt dat ze zo nodig een Frans diploma willen zien, en vrij huiverig zijn voor opleidingen van buitenlandse origine!

Het is dus zeker een goed plan om van te voren eens goed te informeren over de gang van zaken ja.
 FR
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:39:58 #257
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72779797
quote:
Op maandag 14 september 2009 03:36 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik weet natuurlijk niet hoe het er op jouw vakgebied aan toe gaat, maar wel dat je in Frankrijk vaak tegen de barrière aanloopt dat ze zo nodig een Frans diploma willen zien, en vrij huiverig zijn voor opleidingen van buitenlandse origine!
Waar heb ik dat eerder gehoord
Toch tof en respect dat mensen vrijwillig in zo'n land als Frankrijk willen wonen! Ik zou er nog niet willen wonen al zou ik geld toe krijgen. Slechts een weekse vakantie in het warme zuiden van Frankrijk of soms m'n ski's pakken bij de Franse Alpen kunnen ze me voor porren.
pi_75353443
schopje?
ik woon sinds ongeveer 3 maanden in het zuiden van frankrijk...
pi_75353613
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:44 schreef F_PT het volgende:
schopje?
ik woon sinds ongeveer 3 maanden in het zuiden van frankrijk...

En sprak je al Frans bij aankomst?
 FR
pi_75353943
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:48 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

En sprak je al Frans bij aankomst?
een heel klein beetje..
maar ik ga hier nu naar school om het te leren want dat is echt wel nodig
pi_75354255
Oja, dat zal het er een stuk gemakkelijker op gaan maken!

Hoe lang ben je van plan om te blijven? En waar zit je ongeveer?
 FR
pi_75354684
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:02 schreef Bora-Bora het volgende:
Oja, dat zal het er een stuk gemakkelijker op gaan maken!

Hoe lang ben je van plan om te blijven? En waar zit je ongeveer?
vlakbij marseille.. ik weet niet voor hoelang
ik wil de taal echt goed onder de knie krijgen en daarna zie ik wel
en... verliefd geworden op een fransman dus nu wil ik sowieso niet weg!
pi_75355123
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:13 schreef F_PT het volgende:

[..]

vlakbij marseille.. ik weet niet voor hoelang
ik wil de taal echt goed onder de knie krijgen en daarna zie ik wel
en... verliefd geworden op een fransman dus nu wil ik sowieso niet weg!
Grinn, nou die zijn er zat, daar, dus dat moet lukken!
 FR
pi_75355232
het is al gebeurd
pi_75355924
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:26 schreef F_PT het volgende:
het is al gebeurd
Oja sorry, ik had over het voltooide deelwoord heen gelezen!
DAT is snel!

Enjoy! (En zoals de Fransen zeggen: "op het kussen leer je de taal het best!")
 FR
pi_75356126
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:45 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Oja sorry, ik had over het voltooide deelwoord heen gelezen!
DAT is snel!

Enjoy! (En zoals de Fransen zeggen: "op het kussen leer je de taal het best!")
dankje. we kenden elkaar al 1.5 jaar ongeveer, maar ja lastig die afstand..
maar nu....
pi_75356578
Leuk. Dus na al die tijd is het dus gewoon gelukt!
 FR
pi_75356658
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:07 schreef Bora-Bora het volgende:
Leuk. Dus na al die tijd is het dus gewoon gelukt!
ja.. stiekem ook wel een beetje de reden waarom ik hier heen ben gegaan
maar wil ook gewoon de wereld zien, ben nog lang niet uitgereisd!
pi_75357108
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:10 schreef F_PT het volgende:

[..]

ja.. stiekem ook wel een beetje de reden waarom ik hier heen ben gegaan
maar wil ook gewoon de wereld zien, ben nog lang niet uitgereisd!
Het is natuurlijk een prima argument om een eerste stap naar het buitenland te zetten.
 FR
pi_75357316
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:27 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een prima argument om een eerste stap naar het buitenland te zetten.
en het maakt het ook wat makkelijker, als ik niemand zou kennen ben ik zo alleen!
vooral omdat ik de taal echt nog niet goed genoeg spreek..
pi_75357418
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:36 schreef F_PT het volgende:

[..]

en het maakt het ook wat makkelijker, als ik niemand zou kennen ben ik zo alleen!
vooral omdat ik de taal echt nog niet goed genoeg spreek..
Ja, je zult zo ook sneller en gemakkelijker nieuwe mensen (locals) leren kennen natuurlijk, in de vorm van de vrienden en kennissen van jouw !
 FR
  maandag 14 december 2009 @ 14:11:45 #272
102912 crv
Screwed up
pi_75612360
Ik weet niet eens meer of ik me al eens gemeld had hier

Ik woon sinds 3 jaar in een hok in de Elzass op de grens met Basel (Zwitserland)
Nog steeds wachtend op de verkoop van ons huis, dan komt mijn vrouw ook definitief over
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_75674312
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:11 schreef crv het volgende:
Ik weet niet eens meer of ik me al eens gemeld had hier

Ik woon sinds 3 jaar in een hok in de Elzass op de grens met Basel (Zwitserland)
Nog steeds wachtend op de verkoop van ons huis, dan komt mijn vrouw ook definitief over
Jahoor je was al weleens langsgeweest.

Maar re-bienvenue dan maar hè!
 FR
pi_75819349
geen vuurwerk in frankrijk met nieuwjaar?
pi_75825744
Nope! Alleen "gemeentelijke" vuurwerken enzo;
zoals in Parijs het officiële vuurwerk bij de Eiffeltoren.

Fransen zelf hebben niet zozeer de gewoonte om dat in te kopen cq af te steken...
 FR
pi_75977630
oja oke maakt niet uit, hou er toch niet zo van
siervuurwerk is wel mooi soms maar dat geknal..
pi_75997792
Toch is het wel saai en stil, als je het opeens een keer niet hebt, dat vuurwerk.
 FR
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:29:11 #278
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_76312633
De mensen met een tv die af en toe naar muziekzenders kijken moeten mij kunnen helpen een liedje te vinden, hoop ik (Ik doe 'm bewust in dit topic en niet in het ik-zoek-liedje in MUZ, omdat dit een frans liedje en bij jullie misschien bekender is)

Het is een Franstalig liedje, gezongen door een vrouw(/meisje) die in de clip in haar slaapkamer staat te zingen. Onder andere voor de spiegel en met een borstel in haar hand. Aan het eind van de clip komt haar moeder boos binnen en gaat het meisje op bed zitten.

Enig idee?
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 20:45:45 #280
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_76336840
quote:
Dat is 'm inderdaad. Dank!
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_76356742
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:04:36 #282
102912 crv
Screwed up
pi_76441719
quote:
Op zondag 20 december 2009 02:50 schreef Bora-Bora het volgende:
Nope! Alleen "gemeentelijke" vuurwerken enzo;
zoals in Parijs het officiële vuurwerk bij de Eiffeltoren.

Fransen zelf hebben niet zozeer de gewoonte om dat in te kopen cq af te steken...
Geweldig vind ik dat. Helaas moest ik weer O&N in NL doorbrengen om mijn huis daar te "bewaken"
Zal blij zijn als dat verkocht is en ik O&N heerlijk rustig in FR kan vieren en genieten
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_76510844
Wanneer doen we nou een FOK/KAA meeting in Paris???
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  donderdag 7 januari 2010 @ 16:50:37 #284
233746 Runselpink
Op snelheid wazig.
pi_76528075
Dag mensen, hoe is 't met dialect in jullie buurt gesteld?
Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
pi_76658379
Ik heb in het begin Frans geleerd in een dialect-gebied, en dan krijg je indd die uitspraak ook mee. Heb weer moeite moeten doen om het "uit te gummen"!

Zware dialecten moet je zoiezo altijd even aan wennen; je moet je als het ware op de intonatie of uitspraakwijze inschakelen.

Hoezo?
 FR
pi_76658639
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 04:01 schreef tim2308 het volgende:
Ach ja, best eens leuk.

Ben niet zo vaak in de stad, maar wie weet lukt het een keer.
 FR
pi_76788879
Zijn er ook "Basken" in dit forum?

Voor een ieder wil ik het trouwens wel even duidelijk maken, dat parijzenaars geen fransen zijn!!!! Dit zeggen de fransen zelf.

Dommage les gens parlent ne parlent pas le francais. si tu es en france, pourquoi tu ne t'adaptes pas a leurs cultures, comme vous demandez aux turques de le faire.

Bertrand

(blonde aquitaine)
Een glas bordeaux per dag is goed voor het hart
pi_76794157
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:52 schreef Pays-Basque het volgende:
Zijn er ook "Basken" in dit forum?

Voor een ieder wil ik het trouwens wel even duidelijk maken, dat parijzenaars geen fransen zijn!!!! Dit zeggen de fransen zelf.

Dommage les gens parlent ne parlent pas le francais. si tu es en france, pourquoi tu ne t'adaptes pas a leurs cultures, comme vous demandez aux turques de le faire.

Bertrand

(blonde aquitaine)
Omdat we op een Nederlandstalig forum zitten hier.

Waar zit je precies en hoe lang of hoe kort al?
Succes met je Frans, in ieder geval.
 FR
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:08:15 #289
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_76894646
zeg kan iemand even hier de kraan dicht doen? Vind dat er nu wel genoeg regen in parijs is gevallen. wat een BUTTweer. pfff blijft hozen
pi_76896919
hier is het ook zo erg.. toevallig is het vandaag even droog maar de dagen hiervoor..
straten staan blank, huis ook
pi_76897795
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 02:27 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Omdat we op een Nederlandstalig forum zitten hier.

Waar zit je precies en hoe lang of hoe kort al?
Succes met je Frans, in ieder geval.
Hoezo had je moeite om het te lezen?

5 jaar Pays-Basque, over een maand naar Ain, 50 kilometer boven Lyon
Een glas bordeaux per dag is goed voor het hart
pi_76907712
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:53 schreef Pays-Basque het volgende:

[..]

Hoezo had je moeite om het te lezen?
Het leek vooral een beetje op school- of vakantiefrans.
Niet alsof je er al erg lang permanent woont. Vandaar dat ik je succes met je Frans wenste.
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:53 schreef Pays-Basque het volgende:5 jaar Pays-Basque, over een maand naar Ain, 50 kilometer boven Lyon
Aha, je gaat naar het hoge noorden?!
Ga je voor het ANWB-steunpunt werken ofzo?
 FR
pi_76907996
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 04:01 schreef tim2308 het volgende:
Het loopt niet storm ofzo!

Nog andere belangstellenden?
 FR
pi_76908032
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 23:41 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Het leek vooral een beetje op school- of vakantiefrans.
Niet alsof je er al erg lang permanent woont. Vandaar dat ik je succes met je Frans wenste.
Mmmm... ik zou het volgens mij ook zo zeggen. Hoe zou jij het zeggen???
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_76908890
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 23:49 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Mmmm... ik zou het volgens mij ook zo zeggen. Hoe zou jij het zeggen???
Als je de zin van Pays-Basque zoveel mogelijk in stand probeert te houden (ondanks dat 'ie in het Frans niet loopt), zou je dit er bijv van kunnen maken:
"C'est dommage que vous ne parliez pas français (par ici) ; si vous habitez en France, pourquoi ne pas vous adapter à la culture (locale)..."
..en de Turken (les Turcs) zou ik er in niet eens bijhalen, want dat slaat als een tang op een varken...
 FR
  zondag 17 januari 2010 @ 06:52:20 #296
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_76915065
goh, trek net de gordijnen open en verhip iemand heeft de kraan dicht gedraaid hier in parijs, Kan zelfs vanaf het balkon weer de eiffeltoren duidelijk zien en niet 1 of ander wazig ding zoals gisteren.

Gelukkig is het in Nederland sliechter

[ Bericht 0% gewijzigd door dimage op 18-01-2010 06:17:56 (typootjtoo) ]
pi_76916582
quote:
Op zondag 17 januari 2010 06:52 schreef dimage het volgende:
goh, trek net de gordijnen open en verhip iemand heeft de kraan dicht gedraaid hier in parijs, Kan zelfs vanaf het balkon weer de ijffeltoren duidelijk zien en niet 1 of ander wazig ding zoals gisteren.

Gelukkig is het in Nederland sliechter
Het was meneer Eiffel...
  maandag 18 januari 2010 @ 06:18:08 #298
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_76953216
oeps typo gefixed
pi_77012619
hoi iedereen
Ik woon sinds ruim een jaar in poitiers.
Na een cursus Frans bij het universiteit (B1) nu al een tijdje op zoek naar werk, gaat nog niet zo vlot helaas (als je geen perfect frans spreekt).
Even wat vraagjes direct:
* Het is handiger om je diploma te vertalen/ waarderen, maar waar doe je dat (goedkoop)?
* Sinds december ben ik gepacst met mijn Franse vriendje en ik vroeg me af of iemand weet of we recht hebben op meer uitkering (RMI/RSA) of dat dat pas na 2 of meer jaren geldt?

[ Bericht 49% gewijzigd door Ananya op 19-01-2010 15:59:22 ]
pi_77020174
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:46 schreef Ananya het volgende:
hoi iedereen
Ik woon sinds ruim een jaar in poitiers.
Na een cursus Frans bij het universiteit (B1) nu al een tijdje op zoek naar werk, gaat nog niet zo vlot helaas (als je geen perfect frans spreekt).
Even wat vraagjes direct:
* Het is handiger om je diploma te vertalen/ waarderen, maar waar doe je dat (goedkoop)?
* Sinds december ben ik gepacst met mijn Franse vriendje en ik vroeg me af of iemand weet of we recht hebben op meer uitkering (RMI/RSA) of dat dat pas na 2 of meer jaren geldt?
Volgens mij kom je als jongere pas in het uitkeringscircuit als je eerst een tijd gewerkt (en dus bijgedragen) hebt. Is dat voor jouw vriend misschien het geval?

Ben je al bij de ANPE geweest om te informeren wat voor jou de mogelijkheden zijn en om wat hulp te krijgen bij het vinden van een baan (en het in orde maken van je profiel)? Dat zou ik als eerste misschien eens gaan doen.

Mocht je je diploma willen laten vertalen omdat je toch zelf actief op zoek naar werk bent, dan kun je dat gewoon door een beëdigd vertaler laten doen. In Nederland is dat waarschijnlijk goedkoper dan in Frankrijk (omdat het Nederlands exotischer is in Frankrijk, dan dat het Frans dat in Nederland is). Maar je moet er ook achterkomen wat de "équivalence" van jouw diploma in Frankrijk is, want ze hangen hier heel erg aan hun eigen referentiekader. (Zolang je nog niet weet waarmee jouw diploma in FR overeenkomt, kun je het voorlopig omschrijven als "bac + zoveel jaar".)

Wat voor baan zoek je?

Probeer vooral aan een netwerk te werken. In Frankrijk werkt het heel veel via-via. Maargoed, op dit moment is het natuurlijk sowieso niet eenvoudig om aan een baan te komen.
 FR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')