abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75977630
oja oke maakt niet uit, hou er toch niet zo van
siervuurwerk is wel mooi soms maar dat geknal..
pi_75997792
Toch is het wel saai en stil, als je het opeens een keer niet hebt, dat vuurwerk.
 FR
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:29:11 #278
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_76312633
De mensen met een tv die af en toe naar muziekzenders kijken moeten mij kunnen helpen een liedje te vinden, hoop ik (Ik doe 'm bewust in dit topic en niet in het ik-zoek-liedje in MUZ, omdat dit een frans liedje en bij jullie misschien bekender is)

Het is een Franstalig liedje, gezongen door een vrouw(/meisje) die in de clip in haar slaapkamer staat te zingen. Onder andere voor de spiegel en met een borstel in haar hand. Aan het eind van de clip komt haar moeder boos binnen en gaat het meisje op bed zitten.

Enig idee?
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 20:45:45 #280
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_76336840
quote:
Dat is 'm inderdaad. Dank!
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_76356742
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:04:36 #282
102912 crv
Screwed up
pi_76441719
quote:
Op zondag 20 december 2009 02:50 schreef Bora-Bora het volgende:
Nope! Alleen "gemeentelijke" vuurwerken enzo;
zoals in Parijs het officiële vuurwerk bij de Eiffeltoren.

Fransen zelf hebben niet zozeer de gewoonte om dat in te kopen cq af te steken...
Geweldig vind ik dat. Helaas moest ik weer O&N in NL doorbrengen om mijn huis daar te "bewaken"
Zal blij zijn als dat verkocht is en ik O&N heerlijk rustig in FR kan vieren en genieten
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_76510844
Wanneer doen we nou een FOK/KAA meeting in Paris???
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  donderdag 7 januari 2010 @ 16:50:37 #284
233746 Runselpink
Op snelheid wazig.
pi_76528075
Dag mensen, hoe is 't met dialect in jullie buurt gesteld?
Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
pi_76658379
Ik heb in het begin Frans geleerd in een dialect-gebied, en dan krijg je indd die uitspraak ook mee. Heb weer moeite moeten doen om het "uit te gummen"!

Zware dialecten moet je zoiezo altijd even aan wennen; je moet je als het ware op de intonatie of uitspraakwijze inschakelen.

Hoezo?
 FR
pi_76658639
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 04:01 schreef tim2308 het volgende:
Ach ja, best eens leuk.

Ben niet zo vaak in de stad, maar wie weet lukt het een keer.
 FR
pi_76788879
Zijn er ook "Basken" in dit forum?

Voor een ieder wil ik het trouwens wel even duidelijk maken, dat parijzenaars geen fransen zijn!!!! Dit zeggen de fransen zelf.

Dommage les gens parlent ne parlent pas le francais. si tu es en france, pourquoi tu ne t'adaptes pas a leurs cultures, comme vous demandez aux turques de le faire.

Bertrand

(blonde aquitaine)
Een glas bordeaux per dag is goed voor het hart
pi_76794157
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:52 schreef Pays-Basque het volgende:
Zijn er ook "Basken" in dit forum?

Voor een ieder wil ik het trouwens wel even duidelijk maken, dat parijzenaars geen fransen zijn!!!! Dit zeggen de fransen zelf.

Dommage les gens parlent ne parlent pas le francais. si tu es en france, pourquoi tu ne t'adaptes pas a leurs cultures, comme vous demandez aux turques de le faire.

Bertrand

(blonde aquitaine)
Omdat we op een Nederlandstalig forum zitten hier.

Waar zit je precies en hoe lang of hoe kort al?
Succes met je Frans, in ieder geval.
 FR
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:08:15 #289
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_76894646
zeg kan iemand even hier de kraan dicht doen? Vind dat er nu wel genoeg regen in parijs is gevallen. wat een BUTTweer. pfff blijft hozen
pi_76896919
hier is het ook zo erg.. toevallig is het vandaag even droog maar de dagen hiervoor..
straten staan blank, huis ook
pi_76897795
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 02:27 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Omdat we op een Nederlandstalig forum zitten hier.

Waar zit je precies en hoe lang of hoe kort al?
Succes met je Frans, in ieder geval.
Hoezo had je moeite om het te lezen?

5 jaar Pays-Basque, over een maand naar Ain, 50 kilometer boven Lyon
Een glas bordeaux per dag is goed voor het hart
pi_76907712
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:53 schreef Pays-Basque het volgende:

[..]

Hoezo had je moeite om het te lezen?
Het leek vooral een beetje op school- of vakantiefrans.
Niet alsof je er al erg lang permanent woont. Vandaar dat ik je succes met je Frans wenste.
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:53 schreef Pays-Basque het volgende:5 jaar Pays-Basque, over een maand naar Ain, 50 kilometer boven Lyon
Aha, je gaat naar het hoge noorden?!
Ga je voor het ANWB-steunpunt werken ofzo?
 FR
pi_76907996
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 04:01 schreef tim2308 het volgende:
Het loopt niet storm ofzo!

Nog andere belangstellenden?
 FR
pi_76908032
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 23:41 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Het leek vooral een beetje op school- of vakantiefrans.
Niet alsof je er al erg lang permanent woont. Vandaar dat ik je succes met je Frans wenste.
Mmmm... ik zou het volgens mij ook zo zeggen. Hoe zou jij het zeggen???
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_76908890
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 23:49 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Mmmm... ik zou het volgens mij ook zo zeggen. Hoe zou jij het zeggen???
Als je de zin van Pays-Basque zoveel mogelijk in stand probeert te houden (ondanks dat 'ie in het Frans niet loopt), zou je dit er bijv van kunnen maken:
"C'est dommage que vous ne parliez pas français (par ici) ; si vous habitez en France, pourquoi ne pas vous adapter à la culture (locale)..."
..en de Turken (les Turcs) zou ik er in niet eens bijhalen, want dat slaat als een tang op een varken...
 FR
  zondag 17 januari 2010 @ 06:52:20 #296
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_76915065
goh, trek net de gordijnen open en verhip iemand heeft de kraan dicht gedraaid hier in parijs, Kan zelfs vanaf het balkon weer de eiffeltoren duidelijk zien en niet 1 of ander wazig ding zoals gisteren.

Gelukkig is het in Nederland sliechter

[ Bericht 0% gewijzigd door dimage op 18-01-2010 06:17:56 (typootjtoo) ]
pi_76916582
quote:
Op zondag 17 januari 2010 06:52 schreef dimage het volgende:
goh, trek net de gordijnen open en verhip iemand heeft de kraan dicht gedraaid hier in parijs, Kan zelfs vanaf het balkon weer de ijffeltoren duidelijk zien en niet 1 of ander wazig ding zoals gisteren.

Gelukkig is het in Nederland sliechter
Het was meneer Eiffel...
  maandag 18 januari 2010 @ 06:18:08 #298
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_76953216
oeps typo gefixed
pi_77012619
hoi iedereen
Ik woon sinds ruim een jaar in poitiers.
Na een cursus Frans bij het universiteit (B1) nu al een tijdje op zoek naar werk, gaat nog niet zo vlot helaas (als je geen perfect frans spreekt).
Even wat vraagjes direct:
* Het is handiger om je diploma te vertalen/ waarderen, maar waar doe je dat (goedkoop)?
* Sinds december ben ik gepacst met mijn Franse vriendje en ik vroeg me af of iemand weet of we recht hebben op meer uitkering (RMI/RSA) of dat dat pas na 2 of meer jaren geldt?

[ Bericht 49% gewijzigd door Ananya op 19-01-2010 15:59:22 ]
pi_77020174
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:46 schreef Ananya het volgende:
hoi iedereen
Ik woon sinds ruim een jaar in poitiers.
Na een cursus Frans bij het universiteit (B1) nu al een tijdje op zoek naar werk, gaat nog niet zo vlot helaas (als je geen perfect frans spreekt).
Even wat vraagjes direct:
* Het is handiger om je diploma te vertalen/ waarderen, maar waar doe je dat (goedkoop)?
* Sinds december ben ik gepacst met mijn Franse vriendje en ik vroeg me af of iemand weet of we recht hebben op meer uitkering (RMI/RSA) of dat dat pas na 2 of meer jaren geldt?
Volgens mij kom je als jongere pas in het uitkeringscircuit als je eerst een tijd gewerkt (en dus bijgedragen) hebt. Is dat voor jouw vriend misschien het geval?

Ben je al bij de ANPE geweest om te informeren wat voor jou de mogelijkheden zijn en om wat hulp te krijgen bij het vinden van een baan (en het in orde maken van je profiel)? Dat zou ik als eerste misschien eens gaan doen.

Mocht je je diploma willen laten vertalen omdat je toch zelf actief op zoek naar werk bent, dan kun je dat gewoon door een beëdigd vertaler laten doen. In Nederland is dat waarschijnlijk goedkoper dan in Frankrijk (omdat het Nederlands exotischer is in Frankrijk, dan dat het Frans dat in Nederland is). Maar je moet er ook achterkomen wat de "équivalence" van jouw diploma in Frankrijk is, want ze hangen hier heel erg aan hun eigen referentiekader. (Zolang je nog niet weet waarmee jouw diploma in FR overeenkomt, kun je het voorlopig omschrijven als "bac + zoveel jaar".)

Wat voor baan zoek je?

Probeer vooral aan een netwerk te werken. In Frankrijk werkt het heel veel via-via. Maargoed, op dit moment is het natuurlijk sowieso niet eenvoudig om aan een baan te komen.
 FR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')