quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 23:26 schreef Prego het volgende:gaan er trouwens al rokers minder uit vanwege het rookverbod?
gaan er niet-rokers meer uit vanwege het rookverbod?
Wij gaan in elk geval veeel vaker uit (en consumeren dus ook duidelijk meer) sinds het rookverbod!!!
Heeeeerlijk, inderdaad!! Echt een op
luchting!!
We zien wel dat de clientèle nog erg moet wennen, en bepaalde café's zien er wel leger uit dan eerst, bijvoorbeeld.
Verder hoor je dat disco's en restaurants veel meer met diefstal te maken hebben:
de klanten zeggen dat ze even buiten een sigaret gaan roken, en vertrekken vervolgens zonder te betalen, eventueel met de champagne-fles onder de jas...
Ook beklagen restaurants zich over het feit dat mensen al voor het toetje vertrekken, simpelweg omdat ze niet langer zonder een sigaret kunnen... Ze lopen daardoor -zeggen ze- erg veel omzet mis....
MIjn (subjectieve) indruk is dat het vooral de cafeetjes-op-de-hoek zijn die moeite met de nieuwe wet hebben; de andere uitgaansgelegenheden, waaronder de wat populairdere café's, lijden er wel een beetje, maar niet ernstig onder, lijkt het.
(Ik heb het nu wel over de hoofdstad; ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om 't in kleinere steden te observeren!)