abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:22:07 #1
165898 BBoy_Symm
Bboy 4 life =D
pi_50012277
Ik zit met het volgende probleem

Ik wil graag de backflip leren. Ik heb op youtube eerst verschillende tutorials gezien, en ik snap opzich wel hoe die moet, waar je aan moet denken enz. Toen heb ik hem op een veldje geprobeerd, onder het toezicht van een vriend die hem wel al goed beheerst. Alleen het lukt niet. Ik denk dat het een soort reflex is, ofzo, waardoor ik mezelf omdraai als ik in de lucht zit. Het is een van die dingen die heel kut en en lijken, maar als je hem 1 keer gedaan hebt, kun je hem altijd.

Nu is het natuurlijk niet zo dat ik hem niet kan (iedereen kan hem!) maar het is een kwesite van durf. Maar als je op turnen zit doe je toch ook niet meteen backflip? Wat zijn dus de vereisten e.d.

Mijn vraag is dus: welke oefeningen/dingen kan ik leren als voorbereiding op de backflip? Hoe leren mensen dat die op turnen zitten? Ik heb geen zin om 30 euro per maand te betalen en allemaal andere dingen te moeten leren, ik wil gewoon wat vette flips kunnen!

bij voorbaat dank.
BBoy since 02-04-06
pi_50014540
Als die reflex een soort angst is, moet je het misschien eens van een duikplank in het zwembad proberen. Als je reflex weg is kan je het in het echt proberen.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:33:39 #3
165898 BBoy_Symm
Bboy 4 life =D
pi_50036212
Ja idd, dat zou kunnen helpen ja. Ik zat eraan te denken om eerst flik flak (die naam is zó gay XD) te leren. Is er hier niemand die op turnen zit?
BBoy since 02-04-06
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')