Een reclasseringstraject dat gericht is op niet meer zwanger worden? Wat is dat? Een staatschaperonering tot de menopauze? Hersenspoeling totdat accoord is getekend voor vrijwillige sterilisatie?quote:Moeder van gedode baby mag niet meer zwanger worden
ANP
ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie heeft vrijdag voor de rechtbank in Rotterdam geëist dat de moeder van de gedode baby Melanie een reclasseringstraject volgt dat gericht is op niet meer zwanger worden.
Jusititie acht Diana van der V. medeplichtig aan de dood van haar drie maanden oude kind, omdat ze niet ingreep tegen mishandeling terwijl ze wist wat er gebeurde.
Naast het reclasseringstraject eiste de officier van justitie 24 maanden gevangenisstraf, waarvan acht maanden voorwaardelijk. Van der V. hoeft niet terug naar de cel, omdat zij de straf al heeft uitgezeten in voorarrest en voorlopige hechtenis.
Interessant woordbeeld, ik moest twee keer kijken voor ik 'm begreep.quote:
Nee, zeker niet.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:46 schreef Boze_Appel het volgende:
Is het niet zo dat reclassering zonder daarbij het middel tbs te gebruiken altijd vrijwillig is?
Ik heb het nergens kunnen vinden en van www.reclassering.nl wordt ik geschift van, wat een kutsite.
Meer literatuur hier te vindenquote:Bijzondere voorwaarden bij een schorsing van de voorlopige hechtenis kennen een hoger slagingspercentage dan bij de voorwaardelijke veroordeling (als geheel). Bij circa zes van de tien schorsingen met bijzondere voorwaarden worden deze voorwaarden met succes nageleefd.
()
Van 23 zaken waarbij volgens de registratie van de reclassering de naleving van de bijzondere voorwaarden was mislukt, is nagegaan of daarbij een tenuitvoerlegging is gevorderd. Bij ruim driekwart van de zaken met daadwerkelijk niet-nageleefde bijzondere voorwaarden bleek er een tenuitvoerlegging te zijn gevorderd. Bij het resterende kwart kan het zijn dat er nog geen tenuitvoerlegging was gevorderd, dat het om administratieve redenen (nog) niet mogelijk was of dat ervan, om wat voor reden dan ook, is afgezien. Bij circa tweederde van de onderzochte zaken werd de voorwaardelijke straf geheel tenuitvoergelegd.
Ik ook.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:14 schreef freako het volgende:
[..]
Interessant woordbeeld, ik moest twee keer kijken voor ik 'm begreep..
Een prikpil tot whenever, denk ik, ieder half jaar. Al vind ik dat wel inbreuk op iemands lichaam.quote:Tja, wat zou zo'n traject inhouden? Misschien net zoiets als wat ze in Amerika aan tienermeisjes aanbieden, met zo'n pop die om de haverklap gaat huilen?
Laten we hopen dat het nooit zo ver komtquote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:09 schreef sigme het volgende:
Sinds wanneer heeft het openbaar ministerie de mogelijkheid eisen te stellen aan toekomstige zwangerschappen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |