abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:48:12 #1
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_49993658
Het valt me op, de afgelopen tijd is Polen regelmatig in het nieuws omwille allerlei excessen op verschillende gebieden. Zo zijn presidentlief en zijn broer geen graag geziene gasten op de Europese Politieke Bühne ivm hun halsstarigheid en conservatieve opvattingen. Bovendien staat Polen er, ondanks een zeer kort lidmaatschap, nu al om bekend dat het zeikerds zijn en allerlei verdragen blokkeren (Directe bronnen ontbreken me even maar ik beroep me op verschillende artikelen in de Volkskrant van afgelopen weken).

Daar komt bij dat de manier waarop men in Polen aankijkt tegen homoemancipatie (een hele 'rel' rondom een fokking teletubie; zoek een hobby denk ik dan) ook niet echt strookt met de Europese visie op de rechten van de mens. Nu lees ik op de Frontpage dat ze in Polen ieder spoor van communistisch gedachtengoed willen verbieden? Dat je in vrede wilt geraken met je verleden, akkoord, maar om het nou onmiddelijk te verbieden..

Waarom zit een land wat er dergelijke conservatieve opvattingen op nahoudt eigenlijk in de EU? Is er geen enorme blunder gemaakt bij het 'binnenhalen' van zoveel intolerantie? Wat mij betreft wel, maar hoe los je dit als Europese gemeenschap op? Trap je ze er uit? Ga je ze, voorzover mogelijk, een tolerante visie opdringen? ..

[ Bericht 0% gewijzigd door AgLarrr op 01-06-2007 17:04:12 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_49993711
Al die oostblok zijn nog lang niet EU waardig. Enige reden dat ze er zo paniekerig snel bijgehaald zijn is uit politeke overwegingen.

Maar dit was toch altijd al duidelijk?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_49993848
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:49 schreef Flashwin het volgende:
Al die oostblok zijn nog lang niet EU waardig. Enige reden dat ze er zo paniekerig snel bijgehaald zijn is uit politeke overwegingen.

Maar dit was toch altijd al duidelijk?
Ja, met alle gevolgen van dien... Het is toch godsgeklaagd dat die hele rij aan de oostkant in een keer op gelijke hoogte met de rest van de EU kan staan... Er zou een soort rangorde moeten zijn van een 1e en 2e graad.
  Donald Duck held vrijdag 1 juni 2007 @ 10:57:30 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49993911
Het was een achterlijke droom van die eurofielen. Zoveel mogelijk landen erbij willen halen, alleen kijken naar de kwantiteit ipv de kwaliteit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:58:26 #5
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49993935
En daarom kunnen we het beste gewoon tegen de EU grondwet stemmen.
Dat is een goed signaal dat ze in europa de rem er eens flink op moeten zetten. Als ze een tijdje niks doen kunnen ze ook niks fout doen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:17:36 #6
22085 kamikaze
Loyal to life
pi_49994497
polen is in europa als wat texas is in amerika

Weliswaar vreemd eigenlijk aangezien zo'n honderd jaar geleden echt de meest briljante mensen uit polen kwamen, maar tegenwoordig dat het land niet eens meer blijk van enige intelligentie geeft.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:20:38 #7
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_49994600
Italie is ook redelijk conservatief. Frankrijk is ook niet echt een paradepaardje. Elk land heeft wel iets. maar goed wellicht kijken de andere eu landen ook zo tegen ons aan omdat we tegen het eugrondwet hebben gestemd.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_49994674
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:17 schreef kamikaze het volgende:
polen is in europa als wat texas is in amerika
Met als groot verschil dat Texas de VS nog aardig wat oplevert qua inkomsten
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:24:24 #9
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_49994749
quote:
BRUSSEL - Groot-Brittannië schaadt zijn eigen en Europese belangen als het een akkoord over de oplossing voor de grondwetimpasse blokkeert. Die waarschuwing gaf voorzitter José Manuel Barroso van de Europese Commissie vrijdag in de Britse krant Financial Times.
ANP

Barroso waarschuwde ook de Poolse regering dat solidariteit in Europa van twee kanten moet komen. De EU-leiders willen op hun top op 21 en 22 juni afspraken maken over de onderhandelingen later dit jaar over een nieuwe verdragstekst. Die moet het oude, nog geldende EU-verdrag én de in Nederland en Frankrijk afgewezen grondwet vervangen.

De regeringen uit Groot-Brittannië, Polen, Tsjechië, Frankrijk en Nederland hebben de grootste problemen met het grondwettelijk verdrag.

Geloofwaardigheid

Als de EU-leiders het later deze maand niet eens worden over de aanpak en het kader van de onderhandelingen over een nieuwe tekst, schaadt dat de geloofwaardigheid van de EU, meent Barroso.

Ook leidt het af van de echte prioriteiten zoals de strijd tegen klimaatveranderingen en de pogingen tot een wereldhandelsakkoord te komen.

"Hoe kunnen we geloofwaardig zijn in de aanpak van wereldwijde problemen als we tonen dat we niet eens in staat zijn onze eigen interne aangelegenheden te regelen? Dat is een kwestie van geloofwaardigheid", aldus Barroso.

Polen

Tegen de Polen is Barroso in de Duitse versie van de Financial Times scherp. "Ik hoop dat de Poolse leiders begrijpen dat solidariteit van twee kanten moet komen", zei hij in een verwijzing naar de EU-steun aan de Polen in hun strijd tegen een Russiche importverbod op Pools vlees.

De Polen eisen als enige van de 27 EU-landen dat er getornd wordt aan de eerdere afspraken over de stemmenweging in de EU. De Poolse premier heeft gezegd dat hij bereid is daarvoor "te sterven".

Druk

Eerder, voor een bezoek aan Nederland in februari, zette Barroso ook het kabinet-Balkenende onder druk. Het was een kwestie van goed vertrouwen dat Nederland, als afwijzer van de grondwet, ook de verantwoordelijkheid heeft met goede oplossingen te komen, betoogde Barroso toen.
zo iets?
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:24:57 #10
22085 kamikaze
Loyal to life
pi_49994774
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:58 schreef HarryP het volgende:
En daarom kunnen we het beste gewoon tegen de EU grondwet stemmen.
Dat is een goed signaal dat ze in europa de rem er eens flink op moeten zetten. Als ze een tijdje niks doen kunnen ze ook niks fout doen.
In principe eigenlijk niet, als europa nou een nieuwe grondwet samenstelt waarin alle regels staan waar landen zich aan dienen te houden, zoals geen discriminatie, recht op onderwijs, recht op bescherming, etc. zeg maar de basic stuff die in een pagina of 10 te beschrijven is dan ben ik ontzettend voor een EU grondwet.

Het huidige document wat er ligt komt niet eens in de buurt van een grondwet, het zijn een hoop verdragen aan elkaar geniet en mag nooit maar dan ook nooit een grondwet worden genoemd. Zolang mensen het een grondwet blijven noemen zal ik altijd falicant tegen het document zijn, ongeacht de inhoud van de verdragen.

En het is niet zo dat ze stil moeten gaan staan bij europa. Er kunnen nog veel meer afspraken worden gemaakt op het gebied van internationale waterhuishouding, op grensoverschrijdende criminele activiteiten, etc. Dat zijn de dingen waar europa zich op moet gaan focussen en niet op zaken zoals een europees volkslied.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:25:32 #11
33189 RM-rf
1/998001
pi_49994800
Polen heeft onder meer tot tweemaal toe de patenten-richtlijn geblokkeerd in de Europese Raad

dat was nadat het Eruopese parlement zich al had uitgesproken tégen dat plan, maar die hebben geen enkele macht en de commissie drukte dat plan alsnog door, door het als B-Hamerstuk op de agenda van een vergadring van de visserij en landbouw-council te plaatsen:
zulke hamerstukken worden verder niet besproken en ongezien goedgekeurd...

echter, tot tweemaal toe blokkeerde Polen die ambtelijke truc om ongewenste wetgeving alsnóg door te drukken, ondanks dat er veel democratische oppositie tegen was...
zie Poland blocks software patents again (24 jan 2005)

Als Polen daarom niet EU-waardig zou zijn, kun je dan niet beter stellen dat de 26 andere lidstaten nog lager dan polen zijn en at Polen kennelijk veels te democratsich is voor de EU?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_49994879
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:24 schreef kamikaze het volgende:

[..]

In principe eigenlijk niet, als europa nou een nieuwe grondwet samenstelt waarin alle regels staan waar landen zich aan dienen te houden, zoals geen discriminatie, recht op onderwijs, recht op bescherming, etc. zeg maar de basic stuff die in een pagina of 10 te beschrijven is dan ben ik ontzettend voor een EU grondwet.

Het huidige document wat er ligt komt niet eens in de buurt van een grondwet, het zijn een hoop verdragen aan elkaar geniet en mag nooit maar dan ook nooit een grondwet worden genoemd. Zolang mensen het een grondwet blijven noemen zal ik altijd falicant tegen het document zijn, ongeacht de inhoud van de verdragen.
De "grondwet" wordt gewoon in de vorm van een verdrag gesloten hoor. Zou altijd op die manier gebeurd zijn. De reden dat ze het grondwet noemen is omdat de burgers dan snappen waar het over gaat.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:31:58 #13
22085 kamikaze
Loyal to life
pi_49995021
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:24 schreef Matty___ het volgende:

[..]

zo iets?
Tja, dit ondermijnt de geloofwaardigheid niet? De uitspraken van barosso lijken op chantage en elk redelijk land zou ongeacht het verdrag op een goede manier kunnen beoordelen zonder onder druk te worden gezet door een van de meest belangrijke personen van europa. Als ze dus hadden gezorgd dat het een normale grondwet was zou het geen probleem moeten zijn voor alle landen.

Al die samengevoegde verdragen hadden ze moeten aanbieden als een samengesteld document dat een soort super verdrag is. In principe zou dat ook tot veel minder weerstand hebben geleid aangezien de meeste europese landen de verdragen individueel al lang hebben geratificeerd.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:35:51 #14
22085 kamikaze
Loyal to life
pi_49995143
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:27 schreef Flashwin het volgende:

[..]

De "grondwet" wordt gewoon in de vorm van een verdrag gesloten hoor. Zou altijd op die manier gebeurd zijn. De reden dat ze het grondwet noemen is omdat de burgers dan snappen waar het over gaat.
Zucht, maar het is geen grondwet...

Dit leidt alleen maar meer tot verwarring. Ik als burger snap het namelijk niet dat dat verdrag de benaming grondwet heeft. Als ze het een super verdrag of een overkoepelend verdrag noemen prima, maar grondwet associeer ik met de rechten en plichten van burgers. Iets wat in dat document nauwelijks wordt besproken.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:39:46 #15
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_49995279
Polen moet eruit, sneu land dat het is.
Drugs are good mkay?
pi_49995403
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:35 schreef kamikaze het volgende:

[..]

Zucht, maar het is geen grondwet...

Dit leidt alleen maar meer tot verwarring. Ik als burger snap het namelijk niet dat dat verdrag de benaming grondwet heeft. Als ze het een super verdrag of een overkoepelend verdrag noemen prima, maar grondwet associeer ik met de rechten en plichten van burgers. Iets wat in dat document nauwelijks wordt besproken.
huh Er staan best wel veel rechten en plichten in vermeld. Deel 1 en 2 zijn geheel gewijd aan grondrechten.

Je zegt dat je een grondwet associeert met rechten en pilchten van burgers. Dat is slechts een deel (wel het belangrijkste) van de functie van een grondwet. Heb je de Nederlandse grondwet uberhaubt ooit gezien? Die zit op een zelfde manier in elkaar. De eerste hoofdstukken omvatten grondrechten en alles daarna zijn bepalingen betrekking hebbende op de inrichting van de staat.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:47:57 #17
22085 kamikaze
Loyal to life
pi_49995560
Oh ja, hoe zat het eigenlijk tot een aantal jaar geleden met italie, met een leider die op een gegeven moment claimt dat chinese communisten vroeger babys aten en stelt dat linkse kiezers geestelijk gehandicapt zijn (plus nog een aantal schandalen). Hadden we die toentertijd dan ook uit de EU moeten gooien?

Let wel dat vaak gewoon hele domme mensen dingen gaan roepen maar niet echt representatief zijn voor de bevolking. In principe als europa nu polen eruit gooit voor de uitspraken van die ombudsvrouw die problemen had met de teletubbies, zou europa net zo goed nederland eruit moeten gooien voor de uitspraken van wilders. Of het feit dat we op een gegeven moment een pedofilie partij mee lieten doen met de verkiezingen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:52:56 #18
22085 kamikaze
Loyal to life
pi_49995712
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:43 schreef Flashwin het volgende:

[..]

huh Er staan best wel veel rechten en plichten in vermeld. Deel 1 en 2 zijn geheel gewijd aan grondrechten.

Je zegt dat je een grondwet associeert met rechten en pilchten van burgers. Dat is slechts een deel (wel het belangrijkste) van de functie van een grondwet. Heb je de Nederlandse grondwet uberhaubt ooit gezien? Die zit op een zelfde manier in elkaar. De eerste hoofdstukken omvatten grondrechten en alles daarna zijn bepalingen betrekking hebbende op de inrichting van de staat.
Ik bedoel in relatie tot de rest van het document. Wat het is je moet dus eerst een grondwet hebben waar iedereen mee in kan stemmen en daarna kan je de grondwetten aanvullen met gewone wetten(verdragen)

Het zijn in mijn opinie dus twee aparte issues en dat moet je niet verkopen als een product. Dan is het ook dat de bevolking nog eens geconsulteerd kan worden over de grondwet en de andere wetten (verdragen) hoeven dan niet via referenda te worden goedgekeurd.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:59:32 #19
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_49995895
Absoluut niet, nee. Wat een lachertje dat land met hun teletubbiegedoe. Laten ze daar in Oost Europa hun eigen Karpaten(koppen)Unie stichten.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_49995917
Kort antwoord: NEE. Polen is op geen enkele manier EU-waardig. Polen schendt doorlopend EU-afspraken en frustreert besluitvorming. Het land wordt geleid door een populistische, ultra-conservatieve regering die discriminatie aanwakkert.
pi_49995977
Uit een ander topic, hierheen verplaatst:
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:34 schreef Gabry het volgende:
Polen heeft een regering die behoefte heeft aan discriminatie. Er vindt echter steeds minder discriminatie plaats, de reactie op proefballonnetjes nemen ze ter harte. Hoeveel topics heb jij al gezien waarbij een issue uit Polen opgeblazen wordt maar dat de Poolse regering tot inkeer komt en een positief beleid uitvoert? Ze zijn hun houding aan het aanpassen, maar daar gaat tijd overheen. Zoals je in de Nederlandse multiculti ziet kun je volledige acceptatie niet afdwingen door gedwongen te knuffelen. De Poolse overheid is echter bereid om stappen te ondernemen. Ze kunnen gewezen worden op fouten, maar vaak gaat het enkel om een afkeurende mening.
Sorry hoor, maar ik heb echt de indruk dat je je meer moet gaan verdiepen in de huidige politieke situatie in Polen, voordat je dit soort beweringen doet. Polen gaat momenteel juist terug in de tijd met een ultra-conservatieve regering van PiS en Liga van Poolse Families. Ik weet voor bijna 100 procent zeker dat je NIET kunt hardmaken dat discriminatie in Polen afneemt. Het is veel aannemelijker dat het juist toeneemt, aangezien de regering beleid voert dat discriminatie ronduit aanmoedigt. Polen is inderdaad zijn houding aan het aanpassen, maar in precies de tegengestelde richting dan die jij bedoelt. We praten hier helemaal niet over zaken als knuffelen of acceptatie. Het gaat hier om haat-aanwakkerend en discriminatie-stimulerend overheidsbeleid. Kom maar eens voorbeelden van goed Pools beleid, zou ik zo zeggen.
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:34 schreef Gabry het volgende:
Homofobie en homohaat twee verschillende dingen die als synoniem gebruikt worden. Homo's van daken af willen gooien is niet hetzelfde als vrezen voor homo's. Het is het verschil tussen Wilders die de Koran afkeurt en een ayatollah die oproept tot het doden van Wilders. De ene keurt gedragingen af, de ander stelt daar beperkende gevolgen aan. Deze beperkingen nemen in Polen echter langzaam af, hoewel de afkeuring nog bestaat.
Nogmaals: laat jezelf beter informeren of ga je meer inlezen. Polen voert beleid dat discriminatie aanmoedigt en ook beleid dat ronduit discrminerend is. Zo liggen er plannen om homo's te verbieden om leraar te zijn. Zuivere discriminatie, niks anders. En nogmaals: als ze in Polen homo's willen haten, moeten ze dat doen. Maar ze hebben hun handtekening onder EU-verdragen gezet. Ze handelen tegenstrijdig, dus moet de EU daar dan ook naar durven handelen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:31:59 #22
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49996938
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:45 schreef Elfletterig het volgende:
Sorry hoor, maar ik heb echt de indruk dat je je meer moet gaan verdiepen in de huidige politieke situatie in Polen, voordat je dit soort beweringen doet. Polen gaat momenteel juist terug in de tijd met een ultra-conservatieve regering van PiS en Liga van Poolse Families. Ik weet voor bijna 100 procent zeker dat je NIET kunt hardmaken dat discriminatie in Polen afneemt. Het is veel aannemelijker dat het juist toeneemt, aangezien de regering beleid voert dat discriminatie ronduit aanmoedigt. Polen is inderdaad zijn houding aan het aanpassen, maar in precies de tegengestelde richting dan die jij bedoelt. We praten hier helemaal niet over zaken als knuffelen of acceptatie. Het gaat hier om haat-aanwakkerend en discriminatie-stimulerend overheidsbeleid. Kom maar eens voorbeelden van goed Pools beleid, zou ik zo zeggen.
[..]

Nogmaals: laat jezelf beter informeren of ga je meer inlezen. Polen voert beleid dat discriminatie aanmoedigt en ook beleid dat ronduit discrminerend is. Zo liggen er plannen om homo's te verbieden om leraar te zijn. Zuivere discriminatie, niks anders. En nogmaals: als ze in Polen homo's willen haten, moeten ze dat doen. Maar ze hebben hun handtekening onder EU-verdragen gezet. Ze handelen tegenstrijdig, dus moet de EU daar dan ook naar durven handelen.
Even de meest recente nieuwsberichten langs.

Is er in Polen homofobie? Ja.

Zijn die plannen om homo's te verbieden om te doceren ten uitvoer gebracht? Nee.
Gaan die ten uitvoer gebracht worden? Nee.

De overheid steunde de gaypride met gepaste beveiliging, in tegenstelling tot twee jaar terug.
Er werdt geluisterd en verwezen naar de uitspraak van het Europese gerechtshof door de overheid.
Deze grote stap voorwaarts schept precedent.

Wat is het standpunt over homotubbies? Ze hebben het geaccepteerd.
Vonden de conservatieven het een idioot voorstel? Ja.

Worden homo's bedreigd door radicale Poolse groeperingen? Ja.
Behoren die groeperingen tot de overheid? Nee.
Er is inderdaad ruimte voor betere aanpak van geweldplegers.

Worden homoscenes gecensureerd? Ja.
Is dat het enige dat gecensureerd wordt in Polen? Nee.
quote:
14 October, 2006 Eerste holebi tv-programma.

Polen: Voor het eerst kunnen homo's en lesbiennes in Polen naar op holebi gerichte tv programma's kijken. Via de kabel en satelliet te ontvangen zender iTV, die zich richt op jongeren tussen 16 en 29, is men begonnen met het wekelijkse programma Homofonia.

De eerste aflevering droeg titel: Is Gay okay?, daarmee doelende op het feit dat de meeste Polen holebi's nog altijd niet accepteren.
bron
Ah, er is blijkbaar toch ruimte voor homo t.v.

In Poznan was een demonstratie hardhandig beëindigd, de demonstraties nav het bekritiseerde optreden waren positiever benaderd.
quote:
Afgelopen zaterdag was een historische dag, want de Mars voor Gelijkheid kon gewoon door gaan, ruim 500 demonstranten trokken door het centrum van Poznan, en werden dit keer door de politie beschermd, die er voor moest zorgen dat er geen tegenstanders in contact kwamen met de holebi's, hetero's en transgenders die opstapten in de mars.
bron

[ Bericht 0% gewijzigd door Gabry op 01-06-2007 13:01:04 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:50:53 #23
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49997497
De EU heeft positieve invloed op het Poolse beleid.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_49997606
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:24 schreef kamikaze het volgende:

[..]

Vreemd, ik leefde altijd in de veronderstelling dat toetredende landen voor toetreding al aan een groot deel van de door jou genoemde voorwaarden zouden moeten voldoen. hebben ze geslapen bij de toetreding van polen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_49999872
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:31 schreef Gabry het volgende:
Even de meest recente nieuwsberichten langs.
Is er in Polen homofobie? Ja.
Zijn die plannen om homo's te verbieden om te doceren ten uitvoer gebracht? Nee.
Gaan die ten uitvoer gebracht worden? Nee.
Het zijn plannen van de huidige minister van Onderwijs, Giertich. Ik zou niet te hard schreeuwen dat ze niet daadwerkelijk tot uitvoer worden gebracht. Dat is nu NOG niet het geval, maar dat is met plannen wel vaker zo...
quote:
De overheid steunde de gaypride met gepaste beveiliging, in tegenstelling tot twee jaar terug. Er werdt geluisterd en verwezen naar de uitspraak van het Europese gerechtshof door de overheid. Deze grote stap voorwaarts schept precedent.
Gayprides worden in Polen stelselmatig verboden of gefrustreerd, al jaren achtereen. Wat er plaatsheeft, zijn demonstraties. De veiligheid van deelnemers hieraan is allerminst gegarandeerd. Nationalistische jongeren krijgen toestemming om dezelfde dag een tegendemonstratie te organiseren.
quote:
Wat is het standpunt over homotubbies? Ze hebben het geaccepteerd.
Vonden de conservatieven het een idioot voorstel? Ja.
Toch is de Poolse poltiek er zelf over begonnen. Op zich is dat al erg genoeg.
quote:
Worden homo's bedreigd door radicale Poolse groeperingen? Ja.
Behoren die groeperingen tot de overheid? Nee.
Er is inderdaad ruimte voor betere aanpak van geweldplegers.
Die radicale groeperingen zijn rechtstreeks gelinkt aan politieke partijen. De 'Polish Youth', bijvoorbeeld, is gelinkt aan de regeringspartij van minister Giertich. http://en.wikipedia.org/wiki/All-Polish_Youth
Ga zelf maar even lezen wat voor lekkere club dat is.
quote:
Worden homoscenes gecensureerd? Ja.
Is dat het enige dat gecensureerd wordt in Polen? Nee.
Ja, en? Waarom is dit relevant?
quote:
Ah, er is blijkbaar toch ruimte voor homo t.v.
Reken maar dat dat de regering een doorn in het oog is. Er is PiS namelijk veel aan gelegen dat homoseksualiteit niet 'gepromoot' wordt. Als ze een stokje KUNNEN steken voor deze tv-uitzendingen, zullen ze dat zeker doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')