abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51465299
WTF is dat AUTOCOMPLETE=off? Dat is sowieso geen geldige opmaak. Het zal een of andere custom toevoeging zijn voor een of ander script maar het zal hoogstwaarschijnlijk de reden zijn waarom je zo'n node niet mbv DOM kan aanmaken.
pi_51465451
Autocomplete is gewoon een attribute om te voorkomen dat je browser de waarde van het veld automatisch aanvult.
Het probleem is dat je natuurlijk niet met createTextNode en een html string een invoerveld kan maken. Dat moet je ook via createElement doen.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  zaterdag 14 juli 2007 @ 18:01:12 #103
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_51466132
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 17:32 schreef Farenji het volgende:
WTF is dat AUTOCOMPLETE=off? Dat is sowieso geen geldige opmaak. Het zal een of andere custom toevoeging zijn voor een of ander script maar het zal hoogstwaarschijnlijk de reden zijn waarom je zo'n node niet mbv DOM kan aanmaken.
http://www.w3.org/Submission/web-forms2/#the-autocomplete
  zaterdag 14 juli 2007 @ 18:01:43 #104
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_51466142
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 17:37 schreef SuperRembo het volgende:
Autocomplete is gewoon een attribute om te voorkomen dat je browser de waarde van het veld automatisch aanvult.
Het probleem is dat je natuurlijk niet met createTextNode en een html string een invoerveld kan maken. Dat moet je ook via createElement doen.
createElement, ga ik proberen...
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:27:24 #105
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51570472
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
  function resize_images()
  {
    for (i = 0; i < document.images.length; i++)
    {
      while ( !document.images[i].complete )
      {
        break;
      }
      if ( document.images[i].width > 640 )
      {
        document.images[i].width = 640;
      }
    }
  }

Ik wil ervoor zorgen dat ie alleen images binnen een bepaalde div kleiner maakt, kan dat, als die div een ID heeft? Ik ben niet zo'n held met de volgorde in dat soort dingen :@
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51571680
Zoiets?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
function resize_images()
  {
   img=document.getElementById("id").getElementsByTagName("img");

for (i = 0; i < img.length; i++)
    {
      while ( !img[i].complete )
      {
        break;
      }
      if ( img[i].width > 640 )
      {
        img[i].width = 640;
      }
    }
  }
pi_51620768
als javascript nono zie ik geen ander keus dan me te wenden tot de experts hier...

ik zoek nameljik een tool die mij kan helpen met het zichtbaar maken van een foto plus informatietext wanneer je over een naam gaat met de muis. Ik heb al een script gevonden maar dat is hogere school werk, iets wat mij dus telang gaat duren.

Om een duidelijk beeld te geven zoek ik het volgende:

de gebruiker gaat met de muis over en/of klikt op de naam die er staat. op dat moment komt er een popup scherm naar voren waar een foto instaat en wat begeleidende informatie (mogelijk ook een clickable url als dat mogelijk is) . zoals ik al zei is mijn kennis wat betreft java echt minimaal dus zoek of een goede script die gebruksvriendelijk is OF iemand die tijd over heeft en me kan helpen om iig een begin te maken met dit alles..
Hooray for boobies!
  donderdag 19 juli 2007 @ 15:38:10 #108
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51628850
Zoiets heb ik wel es gemaakt en het kan in principe op twee manieren:

-je laadt alle foto's en informatie al op je pagina, maar in een divje met display:none; Met een mouseover of onclick verander je de style van dat divje dan naar zichtbaar (met een paar extra attributen zoals positie en grootte)

-Je maakt een aparte pagina die de betreffende foto zou laden (zoals je zou doen als je die pagina met de foto in een nieuw venster zou openen), gebruikt hetzelfde zichtbaar/onzichtbaar principe, maar bij onclick/mouseover maak je het divje niet alleen zichtbaar, je laadt via AJAX die pagina erin.

Geen van beide vergt heel veel codeerwerk en ik wil best wat posten. Kan alleen niet garanderen dat het perfect is dus als er een expert naar wil kijken voor je het gebruikt zou dat denk ik wel handig zijn
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51628936
elke hulp is welkom.. om het wat duidelijker te maken, het geheel moet komen in een geeklog cms systeem, de site vind je onder mijn profiel, kan bijna niet missen!
Hooray for boobies!
pi_51635206
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:40 schreef Spockjuh_ het volgende:
elke hulp is welkom.. om het wat duidelijker te maken, het geheel moet komen in een geeklog cms systeem, de site vind je onder mijn profiel, kan bijna niet missen!
quote:
Not Found
The requested URL /suspended.page/ was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
pi_51637665
ja klopt, ben bezig met de server op dit moment. wellicht niet het meeste geschikte tijdstip, ik weet het..
Hooray for boobies!
pi_51650753
Hoi,

wat nou als ik mijn hele (dynamische) pagina af wil laten hangen van een afbeelding qua dimensies. Dus aan de hand van de breedte worden de div's opgebouwd (aan de hand van het HTML DOM object).

Ja, dan doen we dus,
1
2
3
4
var plaatje = new Image();
plaatje.src = 'blaat.gif';
var breedte = plaatje.width;
var hoogte = plaatje.height;

Dit werkt in IE en Opera. In Firefox gaat het alles door elkaar omdat de gegevens op 0 staan. Vervolgens ververs ik de pagina in Firefox en alles staat goed.

Dan proberen we,
1
2
3
4
5
var plaatje = document.createElement('img');
plaatje.setAttribute('src', 'plaatje.gif');
eenDiv.appendChild(plaatje);

Werkt wederom perfect in IE en Opera, Firefox zet alles weer op 0. Na een verversing is alles weer ok.

Misschien dan wachten tot het plaatje klaar is met laden
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
var startTijd = new Date();
var metError = false;
var plaatje = new Image();
plaatje.src = 'plaatje.gif';
plaatje.onLoad = plaatjeGeladen;

function plaatjeGeladen()
{
  var timeOut;
  var plaatjeCompleetGeladen = false;

while (!plaatjeCompleetGeladen) {
    timeOut = new Date();

if (plaatje.complete) {
      plaatjeCompleetGeladen = true;
      metError = false;
    }

// timeout op laten treden na 10s
    if (timeOut.getTime() - startTijd.getTime() >= 10000) {
      plaatjeCompleetGeladen = true;
      metError = true;
    }
  }
}

Mooi toch, met timeout voor afbeeldingen die echt niet gevonden kunnen worden, om niet in een oneindige loop te blijven hangen...

Maarrrr, dit werkt alleen echt goed in Opera... Serverside afbeeldingen geprobeerd, clientside, het werkt NIET.

Suggesties, iemand?
pi_51650957
Wat doen clientHeight en offsetHeight bij je?
pi_51651431
De onload event op plaatjes is in IE en FF geloof ik nog all buggy. Kijk eens naar de user_images() functie die hier op FOK (en op GoT) wordt gebruikt om te grootte plaatjes automatisch te verkleinen.
pi_51653321
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 08:56 schreef Geqxon het volgende:
Wat doen clientHeight en offsetHeight bij je?
Hetzelfde als height en width?
Helpt mij ook verder niet echt vrees ik :(
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:21 schreef SuperRembo het volgende:
De onload event op plaatjes is in IE en FF geloof ik nog all buggy. Kijk eens naar de user_images() functie die hier op FOK (en op GoT) wordt gebruikt om te grootte plaatjes automatisch te verkleinen.
Tja, nu weet ik dat de browsers de volgende dingen ondersteunen:

Firefox: image.complete, image.width, image.naturalWidth
Opera: image.complete, image.width
IE: image.width

Allemaal dus image.width.

Dan doe ik het volgende:
1
2
3
4
5
...
if (image.width > 0) {
  blaat();
}
...

(in een while-lus)

werkt prima in IE en Opera. Niet in Firefox.

Ik ga nog even een en ander proberen met clientWidth, offsetWidth en naturalWidth om er zeker van te zijn dat echt alle mogelijke opties daar mee heb geprobeerd ;)
pi_51653484
IE:
1
2
3
4
achtergrond.clientWidth: 0
achtergrond.offsetWidth: 0
achtergrond.naturalWidth: undefined
achtergrond.width: 550

Opera:
1
2
3
4
achtergrond.naturalWidth: undefined

Firefox:
1
2
3
4
achtergrond.naturalWidth: 0
achtergrond.width: 0

Firefox NA verversen pagina:
1
2
3
4
achtergrond.naturalWidth: 550

Deze waardes krijg ik dus in alle browsers met var blaat = new Image EN var blaat = document.createElement('img')!!!!

[ Bericht 6% gewijzigd door CiQNiZ op 20-07-2007 10:47:15 ]
pi_51654299
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:36 schreef CiQNiZ het volgende:
werkt prima in IE en Opera. Niet in Firefox.
Dat komt waarschijnlijk omdat je de property opvraagt als het plaatje noet niet (volledig) is geladen. Hoe je dat afvangt kan je dus even van die user_images() functie afkijken.
pi_51654467
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:07 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Dat komt waarschijnlijk omdat je de property opvraagt als het plaatje noet niet (volledig) is geladen. Hoe je dat afvangt kan je dus even van die user_images() functie afkijken.
Ik vraag de properties op TOTdat deze geset zijn. Dus dat houdt in dat ik wacht tot het plaatje geladen is (via een while-lus). Na 4 seconden zeg ik stop (duurt te lang, want het is lokaal), en dan heeft Firefox nog niks bijzonders gedaan. IE en Opera die komen niet eens zover, die zijn dan al lang klaar!
pi_51657618
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:12 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Ik vraag de properties op TOTdat deze geset zijn. Dus dat houdt in dat ik wacht tot het plaatje geladen is (via een while-lus). Na 4 seconden zeg ik stop (duurt te lang, want het is lokaal), en dan heeft Firefox nog niks bijzonders gedaan. IE en Opera die komen niet eens zover, die zijn dan al lang klaar!
Dat komt omdat er tijdens de while loop geen events worden afgehandeld. Waarschijnlijk staat op deze maniet de cpuload nog op 100% ook. Als je wil kijken of het plaatje na x seconden nog niet geladen is dan kan je beter setTimeout() gebruiken.
pi_51714889

[ Bericht 100% gewijzigd door Spockjuh_ op 22-07-2007 12:51:30 (dubbel..) ]
Hooray for boobies!
pi_51714900
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:40 schreef Spockjuh_ het volgende:

als javascript nono zie ik geen ander keus dan me te wenden tot de experts hier...

ik zoek nameljik een tool die mij kan helpen met het zichtbaar maken van een foto plus informatietext wanneer je over een naam gaat met de muis. Ik heb al een script gevonden maar dat is hogere school werk, iets wat mij dus telang gaat duren.

Om een duidelijk beeld te geven zoek ik het volgende:

de gebruiker gaat met de muis over en/of klikt op de naam die er staat. op dat moment komt er een popup scherm naar voren waar een foto instaat en wat begeleidende informatie (mogelijk ook een clickable url als dat mogelijk is) . zoals ik al zei is mijn kennis wat betreft java echt minimaal dus zoek of een goede script die gebruksvriendelijk is OF iemand die tijd over heeft en me kan helpen om iig een begin te maken met dit alles..

kunnen jullie nog eens een poging wagen, de boel draait weer..
Hooray for boobies!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 16:13:51 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51890383
Als ik meerdere elementen met hetzelfde id heb in een source. Hoe kan ik dan met javascript de juiste vinden?

document.getElementById geeft volgens mij de eerste terug?
pi_51890654
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Als ik meerdere elementen met hetzelfde id heb in een source. Hoe kan ik dan met javascript de juiste vinden?

document.getElementById geeft volgens mij de eerste terug?
Het probleem anders oplossen? Kun je niet alles een bepaalde class-name geven? getElements() oid?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 16:28:39 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51890952
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:21 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Het probleem anders oplossen? Kun je niet alles een bepaalde class-name geven? getElements() oid?
neen... dat kan niet

het is niet mijn source
pi_51891118
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

neen... dat kan niet

het is niet mijn source
En staan alle items niet toevallig in bijvoorbeeld een tabel? Je zou dan een getElements kunnen uitvoeren, dan krijg je een array met alle elementen binnen deze tabel. Vervolgens een for-loopje er overheen, een if-statement (if element.id == 'swets'), en zo ja > Iets doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')