http://www.nu.nl/news/109(...)Isra%EBl-boycot.htmlquote:LONDEN - Het bestuur van de grootste Britse bond van academisch personeel, de University and College Union, heeft besloten onder de leden een discussie op gang te brengen over een academische boycot van Israël. Woordvoerster Sally Hunt heeft dit donderdag bekendgemaakt.
Hunt zei dat de bond, waarbij ongeveer 120.000 stafleden van universiteiten en hogescholen zijn aangesloten, woensdag had besloten om lokale afdelingen te laten beslissen over een motie betreffende een boycot van de samenwerking met Israëlische academici.
Annexatie
Het bestuur vraagt de leden er kennis van te nemen dat de 40-jarige Israëlische bezetting grote schade heeft toegebracht aan de Palestijnse samenleving "door annexatie, illegale vestigingen, collectieve straffen en beperking van de bewegingsvrijheid".
Vervolgens wordt verzocht om een veroordeling van "de medeplichtigheid van Israëlische academische kringen aan de bezetting".
Teleurstelling
Hunt zei niet te geloven dat de meerderheid van de leden voor een boycot is en noemde het ook buitengewoon moeilijk zo'n maatregel uit te voeren. De Britse staatssecretaris van hoger onderwijs, Bill Rammell, zei teleurgesteld te zijn over het bestuursbesluit.
Een woordvoerder van de bond, Dan Ashley, bevestigde dat een boycot gericht zou zijn tegen samenwerking tussen Israëlische en Britse academici. Ashley ontkende evenwel dat het bestuur tot zo'n boycot oproept en zei dat het aan de leden is een besluit te nemen.
Boycot heeft in Zuid-Afrika ook bijgedragen aan de ommekeer. Het is bovendien een geweldloos middel. Ik ben voor. Dat er maar vele mogen volgen idd.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:57 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/109(...)Isra%EBl-boycot.html
Ik ben ook voor het boycotten van bepaalde landen, maar dat zijn geen beschaafde en democratische landen als Israel...quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Boycot heeft in Zuid-Afrika ook bijgedragen aan de ommekeer. Het is bovendien een geweldloos middel. Ik ben voor. Dat er maar vele mogen volgen idd.
Israel roept het zelf op hoor.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:24 schreef rutger05 het volgende:
Laatst ook al een journalistenbond in Engeland. Walgelijk dat een bepaalde kliek geen enkel besef heeft van de zeer moeilijke positie waarin Israel verkeerd. Ik acht het onwaarschijnlijk dat het tot een boycot komt en in het bericht valt dat ook te lezen.
Israel en beschaafd gaat helaas niet samen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik ben ook voor het boycotten van bepaalde landen, maar dat zijn geen beschaafde en democratische landen als Israel...
Als je dat niet eens weet dan weet ik het niet met jou aan de hand isquote:Op donderdag 31 mei 2007 23:23 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het wel apart dat men altijd maar bezig is met het kleinste land ter wereld. Waar komt die haat toch vandaan
Als je de hoeveelheid aandacht ziet die aan israel wordt besteedt, dan ga je bijna denken dat Israel een supergroot land is.
Dankzij Israel is er überhaupt wat (voorzieningen e.d.) in dat gebied daar.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Als je dat niet eens weet dan weet ik het niet met jou aan de hand is
Dankzij Israel zijn er massamoorden en bomaanslagen en terrorismequote:Op donderdag 31 mei 2007 23:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dankzij Israel is er uberhaupt wat in dat gebied daar.
Laat mensen zich druk maken over darfur, tot op heden is Bush nogsteeds de enige die de moeite neemt om er wat over te zeggen.
Of over de Tibetanen, daar is het allemaal zoveel slechter.
Als je het vergelijkt met darfur, tibet, joegoslavie, dan zijn er in israel amper doden gevallen. Het lijkt allemaal zo afschuwelijk daar, maar dat komt omdat de Media er zo'n circus van maakt, er zijn namelijk in israel meer camera's dan wapens.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Dankzij Israel zijn er massamoorden en bomaanslagen en terrorisme
is dat wat we willen ??
quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je het vergelijkt met darfur, tibet, joegoslavie, dan zijn er in israel amper doden gevallen. Het lijkt allemaal zo afschuwelijk daar, maar dat komt omdat de Media er zo'n circus van maakt, er zijn namelijk in israel meer camera's dan wapens.
quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:34 schreef franske19 het volgende:
Wetenschappers kunnen zich misschien beter bezig gaan houden met hen beroep in plaats van dit soort debiele acties. Ze zijn daar in Engeland echt gestoord.
Mja.. haat. ik weet het niet..quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:23 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het wel apart dat men altijd maar bezig is met het kleinste land ter wereld. Waar komt die haat toch vandaan
Als je de hoeveelheid aandacht ziet die aan israel wordt besteedt, dan ga je bijna denken dat Israel een supergroot land is.
Inderdaad, joodse extremisten moeten ook altijd 3 uur in de hete zon wachten tot ze door een israelische controlepost heen mogen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:42 schreef opinionr het volgende:
Hierin word, in tegenstelling wat de media ons doet geloven, geen onderscheid gemaakt. Ik let er extra op als ik een arrabier binnen zie komen. gewoon uit nieuwsgierigheid hoe ze hem behandelen. Ze krijgen een vriendelijke Shalom na zodra ze de controle door zijn. Er is totaal geen reden voor haat voor deze groep arabieren.
En de mensen in tibet en darfur hebben een gelukkig levenquote:Op donderdag 31 mei 2007 23:36 schreef Meki het volgende:
[..]
media maakt er geen circus van . we hebben zelf Qana gezien. we hebben zelf gezien hoe ver Israel kan gaan als het gaat om massamoorden
ik snap wat je bedoelt, mooi verhaalquote:Op donderdag 31 mei 2007 23:42 schreef opinionr het volgende:
[..]
Mja.. haat. ik weet het niet..
Het is meer zelfverdediging aan de ene kant en opruien aan de andere kant.
Een mens wordt niet met haat tegen een bepaalde bevolkingsgroep geboren.
Maar als je van kinds aan ingegoten krijgt dat Joden slecht zijn, ga je dat vanzelf geloven. Het is meer vanzelfsprekendheid dan haat.
Vorige week was hier in Jeruzalem een schietpartij die in Nederland nauwelijks media aandacht kreeg.
Twee arabieren openden het vuur op een border patroulle.
Volgens ooggetuigen vielen ze in de rug aan.
De millitairen wisten het te overleven en schoten in het vuurgevecht de twee terroristen dood.
De moslims waren woedend.. want er waren twee Israelische arabieren gedood....
Ziet iemand hier enige logica in? Je pleegt een aanslag en wordt doodgeschoten en vervolgens gaan je vrienden om vraak roepen.. nachon..
Ik werd 's nachts om 4 uur wakker van de minaretten die een oproep tot gebed deden, maar dan veel luider als normaal.
Ze waren opzweperig aan het praten (de minaretten die ik hier kan horen staan in de wijk waar de twee terroristen woonden). De mensen worden gewoon opgeruid om te haten.. de haat wordt gekweekt.. opgewerkt.. volgens mij wordt ze zelfs haat aangepraat die ze helemaal niet hebben. De arabische Israëlieten hebben niet zoiets als verdrukking of vernedering. Ik zie ze hier dagelijks door de stad lopen.. ze komen in winkels en cafés en er is absoluut geen extra controle of kleinering. Iedere bezoeker, zelfs joden met pijpekrullen en lange baarden, moeten even hun tas openen en krijgen een metaal detector langs zich heen. Soms fouileren ze je even vlug. Hierin word, in tegenstelling wat de media ons doet geloven, geen onderscheid gemaakt. Ik let er extra op als ik een arrabier binnen zie komen. gewoon uit nieuwsgierigheid hoe ze hem behandelen. Ze krijgen een vriendelijke Shalom na zodra ze de controle door zijn. Er is totaal geen reden voor haat voor deze groep arabieren. Het is puur fanatisme en opzweping.
Nou zijn ook niet alle joden zulke lievertjes (dan denk ik aan de groep die in 84 de gouden koepel op wilde blazen). Maar het Israëlische volk in het algemeen is niet haatdragend jegens hun arabische buren. De algemene opinie in arabische wijken is compleet anders..
Aldus mijn ooggetuigen verslag uit Jeruzalem.
Hoho.. geen appels met peren vergelijken.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:45 schreef gronk het volgende:
[..]
Inderdaad, joodse extremisten moeten ook altijd 3 uur in de hete zon wachten tot ze door een israelische controlepost heen mogen.
En als je in de media kijkt is het moord en doodslag wat de klok slaat, goed om het keer van iemand te lezen die er dichtbij staatquote:Op donderdag 31 mei 2007 23:42 schreef opinionr het volgende:
[..]
[..] De algemene opinie in arabische wijken is compleet anders..
Bedankt voor jouw ooggetuigeverslag. Inderdaad triest al die haat die helaas wordt aangewakkerd vanuit moskeeën en islamitische landen die dat menen in naam van de islam te moeten doen of nog waarschijnlijker die deze door hen gevoede haat gebruiken als basis voor hun eigen macht.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:42 schreef opinionr het volgende:
[..]
Het is meer zelfverdediging aan de ene kant en opruien aan de andere kant.
Een mens wordt niet met haat tegen een bepaalde bevolkingsgroep geboren.
Maar als je van kinds aan ingegoten krijgt dat Joden slecht zijn, ga je dat vanzelf geloven. Het is meer vanzelfsprekendheid dan haat.
Vorige week was hier in Jeruzalem een schietpartij die in Nederland nauwelijks media aandacht kreeg.
Twee arabieren openden het vuur op een border patroulle.
Volgens ooggetuigen vielen ze in de rug aan.
De millitairen wisten het te overleven en schoten in het vuurgevecht de twee terroristen dood.
De moslims waren woedend.. want er waren twee Israelische arabieren gedood....
Ziet iemand hier enige logica in? Je pleegt een aanslag en wordt doodgeschoten en vervolgens gaan je vrienden om vraak roepen.. nachon..
Ik werd 's nachts om 4 uur wakker van de minaretten die een oproep tot gebed deden, maar dan veel luider als normaal.
Ze waren opzweperig aan het praten (de minaretten die ik hier kan horen staan in de wijk waar de twee terroristen woonden). De mensen worden gewoon opgeruid om te haten.. de haat wordt gekweekt.. opgewerkt.. volgens mij wordt ze zelfs haat aangepraat die ze helemaal niet hebben. De arabische Israëlieten hebben niet zoiets als verdrukking of vernedering. Ik zie ze hier dagelijks door de stad lopen.. ze komen in winkels en cafés en er is absoluut geen extra controle of kleinering. Iedere bezoeker, zelfs joden met pijpekrullen en lange baarden, moeten even hun tas openen en krijgen een metaal detector langs zich heen. Soms fouileren ze je even vlug. Hierin word, in tegenstelling wat de media ons doet geloven, geen onderscheid gemaakt. Ik let er extra op als ik een arrabier binnen zie komen. gewoon uit nieuwsgierigheid hoe ze hem behandelen. Ze krijgen een vriendelijke Shalom na zodra ze de controle door zijn. Er is totaal geen reden voor haat voor deze groep arabieren. Het is puur fanatisme en opzweping.
Nou zijn ook niet alle joden zulke lievertjes (dan denk ik aan de groep die in 84 de gouden koepel op wilde blazen). Maar het Israëlische volk in het algemeen is niet haatdragend jegens hun arabische buren. De algemene opinie in arabische wijken is compleet anders..
quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Dankzij Israel moslims zijn er massamoorden en bomaanslagen en terrorisme
is dat wat we willen ??
wat een wijsheid meki, nooit van jou verwacht!quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:37 schreef Meki het volgende:
[..]
ze zijn zeker antisemieten en plus dat israel maar nooit iets verkeerds doet
Dat is net zo'n domme opmerking als het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:12 schreef Sora het volgende:
[..]
wat een wijsheid meki, nooit van jou verwacht!
De mossad is gewoon een inlichtingendienst. Dat deze nou net wat effectiever zijn als die padvinders bij de AIVD en zelfs de CIA veranderd daar niks aan.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:11 schreef Floripas het volgende:
Juist Israelische en Palestijnse wetenschappers vormen een groot voorbeeld over hoe het ook kan. Ik ben ze regelmatig tegengekomen op congressen: gebroederlijk samen, niet fundamentalistisch, debatterend over (jawel), de kruistochten, religieuze muziek, urbane veranderingen in Jeruzalem. Allemaal heel rationeel en rustig. Die boycot slaat dus juist nergens op. Mossad boycotten? Hamas? Graag! Maar niet deze bolwerken van ratio.
Als ik ooit nog de kans krijg, wil ik wel een tijdje naar de Universiteit van Haifa.
De Mossad schendt op eigen houtje gezellig zo'n beetje alle mensenrechten die er maar zijn. Dan maakt het mij niet uit wat voor label je eropplakt.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:01 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De mossad is gewoon een inlichtingendienst. Dat deze nou net wat effectiever zijn als die padvinders bij de AIVD en zelfs de CIA veranderd daar niks aan.
Als inlichtingen niet goedschiks verkregen kunnen worden moet het maar kwaadschiks.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
De Mossad schendt op eigen houtje gezellig zo'n beetje alle mensenrechten die er maar zijn. Dan maakt het mij niet uit wat voor label je eropplakt.
De Mukhabarat in Syrie en Egypte daarentegen zijn naast Amnesty en HRW de grootste voorvechters van mensenrechten in de wereld. Logisch dat daar geen boycot tegen komt.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
De Mossad schendt op eigen houtje gezellig zo'n beetje alle mensenrechten die er maar zijn. Dan maakt het mij niet uit wat voor label je eropplakt.
lol@padvinders. Beter kan je ze niet noemenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:01 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De mossad is gewoon een inlichtingendienst. Dat deze nou net wat effectiever zijn als die padvinders bij de AIVD en zelfs de CIA veranderd daar niks aan.
Niet zeiken, oog om oog tand om tand.quote:
Weleens gehoord van actie/reactie.........Israel is ook niet zuiver en keihard, maar hoe kom je erbij dat dit alleen Israel is blinde vink. Doordat de palestijnen steun aan hamas geven grijpt Israel zo hard in. Bomaanslagen in bussen en winkelcentra, daar hebben de Palestijnen patent op.Als Hamas een jood dood is de dader een martelaar, als is Israeli's een Palestijn doden niet. Da's het verschil.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Dankzij Israel zijn er massamoorden en bomaanslagen en terrorisme
is dat wat we willen ??
De gebroken botten-taktiek, Sabra en Shatila, de etnische zuiveringen die vooraf gingen aan de stichting van de staat Israël, en die zelfs nu nog worden doorgezet.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik ben ook voor het boycotten van bepaalde landen, maar dat zijn geen beschaafde en democratische landen als Israel...
Het bestaansrecht van Israel is een feit waar niemand meer om heen kan. Israel heeft dit bestaansrecht al vier keer moeten verdedigen tegen de agressie van de arabisch wereld en zal dit ook blijven doen.quote:Op zondag 3 juni 2007 01:54 schreef retteketet het volgende:
Goed initiatief, overigens. Steeds meer mensen in zowel het Westen als in Israël zelf zien in dat de staat Israël geen bestaansrecht heeft.
Je zet het allemaal zonder enige moeite naar je hand, he?quote:Op zondag 3 juni 2007 01:54 schreef retteketet het volgende:
Goed initiatief, overigens. Steeds meer mensen in zowel het Westen als in Israël zelf zien in dat de staat Israël geen bestaansrecht heeft.
't is een schandequote:Op maandag 4 juni 2007 00:25 schreef Apropos het volgende:
[..]
Je zet het allemaal zonder enige moeite naar je hand, he?
Veel succes met Israel te vernietigen.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:14 schreef retteketet het volgende:
Israël heeft volgens jou bestaansrecht omdat het land nu eenmaal bestaat?
Ja maar Meki, vind je 't gék dat Israël "massamoorden" begaat? Kijk nou naar je eigen haat. Niks maar dan ook niks ter wereld kan jou anders doen denken over Israël. Jij bent degene die Israël-haat zo vanzelfsprekend vindt dat je verontwaardigd reageert op mensen die niets moeten hebben van haat. Alle negatieve berichten over Israël worden door jou aangegrepen om je standpunt uit te dragen, ongetwijfeld om "ons" in te laten zien wat voor verachtelijk land het wel niet is. Waar of niet?quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:36 schreef Meki het volgende:
[..]
media maakt er geen circus van . we hebben zelf Qana gezien. we hebben zelf gezien hoe ver Israel kan gaan als het gaat om massamoorden
Lief he?quote:Op maandag 4 juni 2007 01:13 schreef Apropos het volgende:
Toch fijn dat gronk nooit nalaat een kusje toe te voegen aan z'n toch al dodelijke replieken.
Gelukkig hebben wij Ronny Naftaniel nogquote:Op maandag 4 juni 2007 10:01 schreef CANARIS het volgende:
de engelse academische elite is notair Links en al sinds jaar en dag Israel-kritisch .
Werkelijk nieuws is dit dus niet
Het is notoir.quote:Op maandag 4 juni 2007 10:01 schreef CANARIS het volgende:
de engelse academische elite is notair Links en al sinds jaar en dag Israel-kritisch .
Werkelijk nieuws is dit dus niet
Iedereen blind en anusmond.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Niet zeiken, oog om oog tand om tand.
Nou doe je net alsof ik daar voorstander van ben.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:10 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Mukhabarat in Syrie en Egypte daarentegen zijn naast Amnesty en HRW de grootste voorvechters van mensenrechten in de wereld. Logisch dat daar geen boycot tegen komt.
Natuurlijk, want de enige manier om kwaad te voorkomen is om zelf net zo bruut en barbaars te worden. Oh, wacht...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:53 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Als inlichtingen niet goedschiks verkregen kunnen worden moet het maar kwaadschiks.
Als daar een aanslag mee tegengehouden kan worden, waabij doden kunnen vallen is dat alleen maar goed.
Geweldige postquote:Op maandag 4 juni 2007 09:18 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja maar Meki, vind je 't gék dat Israël "massamoorden" begaat? Kijk nou naar je eigen haat. Niks maar dan ook niks ter wereld kan jou anders doen denken over Israël. Jij bent degene die Israël-haat zo vanzelfsprekend vindt dat je verontwaardigd reageert op mensen die niets moeten hebben van haat. Alle negatieve berichten over Israël worden door jou aangegrepen om je standpunt uit te dragen, ongetwijfeld om "ons" in te laten zien wat voor verachtelijk land het wel niet is. Waar of niet?
En dát is waar Israël zelf ook elke dag mee te maken krijgt. Hoe moet je omgaan met mensen die je haten zonder je te kennen? Al eerder in het topic is aangehaald dat niemand met haat geboren wordt. Jij ook niet, het is je aangeleerd. Misschien weet je zelf nog wel door wie, misschien ook niet. Je kent geen enkele Israëli en bent er nog nooit geweest. Toch haat, haat, haat je ze.
Je begrijpt waarschijnlijk wel dat alle acties die Israël uitvoert om wat voor reden dan ook, (Israël zegt zelfbescherming, jij zegt terrorisme), door jou en alle andere Israël-haters, wordt aangegrepen om je haat te voeden en uit te dragen. Wat dat helpt? Niets. Een bomaanslag over een paar weken, een tegenbeschieting die daarop volgt. En het voedt de haat, haat, haat.
Niet dat je je er wat van aantrekt![]()
Die haat hoort bij je, net als waarschijnlijk je vrienden en familie. Ik denk dat je geen zin hebt om erover te gaan nadenken![]()
Als iedereen het zegt, zal het wel zo zijn![]()
En zolang jij al niet kan nuanceren, jij hier in Nederland, zolang blijven de "Israëlische massamoorden" doorgaan![]()
Niemand? Ik hoor er heel veel mensen over. Wellicht heb je nieuwe vrienden nodig.quote:Op maandag 4 juni 2007 17:32 schreef Knipoogje het volgende:
In Darfur (moslims tegen moslims weetje) sterven per dag bijkans meer mensen dan in de hele Israelische geschiedenis, maar daar hoor je niemand over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |