abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50118632
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 08:39 schreef bigore het volgende:
Oh kut, je bent moslim, geen idee hoe het verhaal daar loopt, maar goed, de Koran neem ik sowieso niet serieus.
Ali is een Christen. Niet van huis uit zelfs geloof ik? Zijn naam is alleen Ali
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_50118884
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 09:36 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Zijn schepping is perfect volgens de Bijbel.
Ik denk dat er geen christenen zijn die de schepping op dit moment nog perfect zouden noemen. 'Zijn schepping was perfect'.

(niet per se mijn mening trouwens)
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_50119343
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 09:52 schreef Dwerfion het volgende:
Ik denk dat er geen christenen zijn die de schepping op dit moment nog perfect zouden noemen. 'Zijn schepping was perfect'.
Tijdens de schepping waren het stuitbeentje en de tepels er ook al hoor.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_50120041
quote:

[..]

'nieuwe bouwstenen' is een loos begrip voor God. Hij kan scheppen wat hij wil. In dat geval is een concept als 'hergebruik' totaal nutteloos. Zijn schepping is perfect volgens de Bijbel. Als je iets hergebruikt terwijl het niet helemaal past (zoals het staartbeen en het inefficiente menselijk oog) is het verre van perfect.

Altijd een leuke smoes van creationisten: hergebruiken van bouwstenen, terwijl het een totaal loos begrip is in combinatie met een almachtige God. Als ik kon scheppen dan ga ik ook geen stukjes aap en vis in een mens verwerken. Dan schep ik een Mens. *poef* vanuit het niets.

Dat hij een rib uit het lijf van Adam moest nemen zegt al iets over zijn gebrek aan almacht. Hij kon dus niet *poef* Eva scheppen, maar hij had er een stukje Adam voor nodig....

Daar ooit over nagedacht?
Bovendien, wat is dan de definitie van een 'bouwsteen'? In essentie zou je bijvoorbeeld '0' en '1' als de bouwstenen van software kunnen zien. Begin met '01' en laat er een equivalent van de genetische mutaties op werken en je kan elk mogelijk stukje software laten ontstaan. Volgens creationisten is '01' dus het basistype van alle software aangezien '01' alle benodigde informatie bevat voor software.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_50120859
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 03:47 schreef onemangang het volgende:

[..]

Mijn blindedarm is in ieder geval weggehaald en ik voel me prima. Een volledig vergelijkbaar orgaan dat we kennelijk prima kunnen missen, ja. Waarom hebben we die volgens jou? Want in het licht van een 'schepper' moet alles toch een 'doel' hebben?
Ja je hebt ook 2 nieren terwijl je er met 1 ook kan leven. Een doel betekent niet meteen noodzaak.
pi_50120906
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 07:26 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Wacht even; bedoel je nou dat de gehele familie Canidae één soort is? Waarom trek je een lijn op familie niveau en waarom stel je niet dat Carnivora één soort is?

Behoren de huis-tuin-en-keuken kat en de hyena ook tot één soort?
Daar lijk het wel op ja. Dat zij dus een gelijke voorouder hebben. Volgens mij waren coyote's en dingo's ook gewoon honden/wolven en paren dan ook regelmatig vrij met elkaar. Maar of het werkelijk zo is weet ik niet.

Van de hyena weet ik niets, lijkt een vreemde eend in de bijt (al is het geen eend natuurlijk). Onze huis-tuin-en-keuken kat is een beetje het zelfde verhaal als de hond, allemaal gefokt uit wilde katten. Waarschijnlijk stammen de felidae ook af van dezelfde voorouders, daarom ook redelijk succesvole tijger-leeuw-luipaard etc hybriden, ookal zijn ze niet allemaal vruchtbaar doordat ze afgescheiden van elkaar hun eigen weg zijn gegaan.

[ Bericht 21% gewijzigd door Ali_Kannibali op 05-06-2007 11:16:00 ]
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:11:00 #282
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50120957
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Daar lijk het wel op ja. Dat zij dus een gelijke voorouder hebben. Volgens mij waren coyote's en dingo's ook gewoon honden/wolven en paren dan ook regelmatig vrij met elkaar. Maar of het werkelijk zo is weet ik niet.
Waarom trek je een lijn op familie niveau en waarom stel je niet dat Carnivora één soort is?

Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_50121168
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 09:36 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Ah, maar zo werk de ontwikkeling van een foetus niet. Je hebt namelijk een lege pizza-bodem, een hele hoop toppings en een recept (in dit geval voor een Pizza Masculinii). Kan je het recept lezen en heb je het speciale keukengerei dan lukt het aardig; is het onmogelijk om het recept te volgen dan wordt het 'improviseren*' en maak je een 'Pizza Femininii' omdat die zo lekker is.

[edit] * Overigens niet echt improviseren; in de keuken la ligt het recept voor de Femininii
Hou nou maar op, krijg zin in pizza nameljik
pi_50121179
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:11 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Waarom trek je een lijn op familie niveau en waarom stel je niet dat Carnivora één soort is?
Op basis van genetica? Vossen en wolven hebben in principe dezelfde genenset, alleen het chromosomenaantal verschilt (zijn gefuseerd).
quote:
Van de hyena weet ik niets, lijkt een vreemde eend in de bijt (al is het geen eend natuurlijk). Onze huis-tuin-en-keuken kat is een beetje het zelfde verhaal als de hond, allemaal gefokt uit wilde katten. Waarschijnlijk stammen de felidae ook af van dezelfde voorouders, daarom ook redelijk succesvole tijger-leeuw-luipaard etc hybriden, ookal zijn ze niet allemaal vruchtbaar doordat ze afgescheiden van elkaar hun eigen weg zijn gegaan.
pi_50121237
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja je hebt ook 2 nieren terwijl je er met 1 ook kan leven. Een doel betekent niet meteen noodzaak.
Ja sjaak, alleen met 1 nier heb je wel een kleine beperking, zonder blinde darm helemaal niks.
pi_50121282
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 08:39 schreef bigore het volgende:

[..]

Dit is de reinste bullshit die je hier stelt vriend, de zondeval is juist om de zonde te reinigen, niet om zonde te kweken zoals je het nu laat overkomen. De mens was zondig vanaf de eerste mens, de eerste nageslacht was meteen een moordenaar, ook zoiets lijps, maar goed. Daardoor had God noach gekozen omdat hij en z'n familie door en door goed waren. De rest was niet goed genoeg en moest daarom sterven in de zondeval. Ook onschuldigen hoogst waarschijnlijk.

Elke keer als ik over de zondeval nadenk, kan ik gewoon niet begrijpen dat er mensen zijn die God dan nog als een goed iets kunnen zien, hij is gewoon een rasechte moordenaar.

Oh kut, je bent moslim, geen idee hoe het verhaal daar loopt, maar goed, de Koran neem ik sowieso niet serieus.
Nee ik ben christen. En eh, voordat je mij van je reinste bullshit beticht.. de zondeval is het verval in zonde van als eerste Eva en daarna Adam. Daarna werd de schepping vervloekt met alle gevolgen van dien. De enige die de wereld van zonde 'gereinigd' heeft (als je dat uberhaupt al kan zeggen) is Jezus.

Genesis 3 wordt zelfs 'zondeval' genoemd op statenvertaling.net
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:22:13 #287
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50121333
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Op basis van genetica? Vossen en wolven hebben in principe dezelfde genenset, alleen het chromosomenaantal verschilt (zijn gefuseerd).
Tja, maar alle zoogdieren hebben nagenoeg de zelfde genenset, alleen uit die zich hier en daar iets anders. Hoe bepaal jij dat een genenset dezelfde is?

En hoe zit het dan met ons mensapen? Chimp, gorilla, orang; ook één soort? En de mens?
quote:
[..]

Gaarne de lijst met succesvolle hybrides; waar lopen de troepen hybrides rond?
pi_50121391
quote:

[..]

'nieuwe bouwstenen' is een loos begrip voor God. Hij kan scheppen wat hij wil. In dat geval is een concept als 'hergebruik' totaal nutteloos. Zijn schepping is perfect volgens de Bijbel. Als je iets hergebruikt terwijl het niet helemaal past (zoals het staartbeen en het inefficiente menselijk oog) is het verre van perfect.
Ineffecient menselijk ook? Door die blinde vlek waar geen mens last van heeft??
quote:
Altijd een leuke smoes van creationisten: hergebruiken van bouwstenen, terwijl het een totaal loos begrip is in combinatie met een almachtige God. Als ik kon scheppen dan ga ik ook geen stukjes aap en vis in een mens verwerken. Dan schep ik een Mens. *poef* vanuit het niets.
Waar zou je dat voor doen?
quote:
Dat hij een rib uit het lijf van Adam moest nemen zegt al iets over zijn gebrek aan almacht. Hij kon dus niet *poef* Eva scheppen, maar hij had er een stukje Adam voor nodig....

Daar ooit over nagedacht?
Als jij denkt te weten hoe het zit, ga je gang, maar ik waag me er niet om dat soort dingen even belachelijk te gaan zitten maken want ik heb geen idee wat de gedachte daarachter is.
pi_50121461
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:22 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Tja, maar alle zoogdieren hebben nagenoeg de zelfde genenset, alleen uit die zich hier en daar iets anders. Hoe bepaal jij dat een genenset dezelfde is?
Ik niet, dat doen mensen die er onderzoek naar doen. Zoals bij dat onderzoek naar de hond.
quote:
En hoe zit het dan met ons mensapen? Chimp, gorilla, orang; ook één soort? En de mens?
De verschillen ussen mens en mensaap lijken mij significant, dat is ook verschoven van 99% hetzelfde naar 95% geloof ik, dus msischien zijn er nog wel grotere essentiële verschillen. Wat mensapen onderling betreft weet ik niet.
quote:
Gaarne de lijst met succesvolle hybrides; waar lopen de troepen hybrides rond?
Nergens want tijgers en leeuwen komen in de natuur niet met elkaar in aanraking en de mens heeft ze niet uitgezet.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:29:16 #290
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50121568
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik niet, dat doen mensen die er onderzoek naar doen. Zoals bij dat onderzoek naar de hond.
Je weet sinds wanneer de gedomesticieerde hond een eigen soort is? En waarom het een soort is? Hond/wolf is een nutteloos voorbeeld. Vossen en wolven; nou daar heb je vast een mooie bron over, toch?
quote:
Die verschillen zijn significant.
Bron inclusief maatstaven graag.
quote:
Nergens want tijgers en leeuwen komen in de natuur niet met elkaar in aanraking en de mens heeft ze niet uitgezet.
Dus? Bullshit punt; dan klopt je argumentatie dus niet. Waar komen die succesvolle hybrides volgens jouw dan wel voor?
pi_50121576
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee ik ben christen. En eh, voordat je mij van je reinste bullshit beticht.. de zondeval is het verval in zonde van als eerste Eva en daarna Adam. Daarna werd de schepping vervloekt met alle gevolgen van dien. De enige die de wereld van zonde 'gereinigd' heeft (als je dat uberhaupt al kan zeggen) is Jezus.

Genesis 3 wordt zelfs 'zondeval' genoemd op statenvertaling.net
Laten we eerlijk wezen, dan is deze zin die je paar posts terug neerzette niet geheel correct.
quote:
Je moet een onderscheid maken tussen de schepping vóór de zondeval en na de zondeval. Voor de zondeval was er logischerwijs geen zonde. Oftewel dood en verderf, kwaad, alles waar God nou juist níet voor staat.

Jij stelt hier overduidelijk dat er voor de zondvloed, geen zonde is geweest, terwijl adam en eva vóór de zondvloed leefde in de bijbel. En de zondeval pas gekomen is dóórdat er juist mensen in zonde vervielen.
pi_50121587
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 10:15 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Tijdens de schepping waren het stuitbeentje en de tepels er ook al hoor.
Dat wordt niet ontkent door creationisten?
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_50121608
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:29 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Je weet sinds wanneer de gedomesticieerde hond een eigen soort is? En waarom het een soort is? Hond/wolf is een nutteloos voorbeeld. Vossen en wolven; nou daar heb je vast een mooie bron over, toch?
[..]

Bron inclusief maatstaven graag.
[..]

Dus? Bullshit punt; dan klopt je argumentatie dus niet. Waar komen die succesvolle hybrides volgens jouw dan wel voor?
Ik zoek de bronnen wel op, heb er nu geen tijd voor, maar succesvol in de zin van dat ze werken en niet gelijk of heel snel doodgaan natuurlijk.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:30:32 #294
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50121612
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:29 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Dat wordt niet ontkent door creationisten?
Dus tijdens de fase van perfectie: wat was het nut van tepels bij mannen?
pi_50121638
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:29 schreef bigore het volgende:

[..]

Laten we eerlijk wezen, dan is deze zin die je paar posts terug neerzette niet geheel correct.
[..]

Jij stelt hier overduidelijk dat er voor de zondvloed, geen zonde is geweest, terwijl adam en eva vóór de zondvloed leefde in de bijbel. En de zondeval pas gekomen is dóórdat er juist mensen in zonde vervielen.
Lezen
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:31:51 #296
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50121652
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik zoek de bronnen wel op, heb er nu geen tijd voor, maar succesvol in de zin van dat ze werken en niet gelijk of heel snel doodgaan natuurlijk.
Dat ze alleen in door mensen gekunstelde omstandigheden voorkomt en geen nageslacht oplevert is voor jouw geen issue?
pi_50121702
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:30 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Dus tijdens de fase van perfectie: wat was het nut van tepels bij mannen?
Voeding aan de nakomelingen geven?
pi_50121798
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:31 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Dat ze alleen in door mensen gekunstelde omstandigheden voorkomt en geen nageslacht oplevert is voor jouw geen issue?
Nee dat hoeft geen issue te zijn. Als vossen en wolven precies dezelfde genenset hebben maar andere chromosomenaantallen kunnen ze ook geen nageslacht voortbrengen maar dat neemt niet weg dat ze dezelde voorouders hebben. Verder zijn niet alle leeuw/tijger hybrids steriel hoor. En in de natuur zouden ze het waarschijnlijk niet lang languithouden omdat ze zo groot en log worden, maar levensvatbaar zijn ze wel, daar gaat het om.

Hier wolf-coyote hybrids

http://www.wonderquest.com/Wolf-coyote.htm
pi_50121803
Sterker nog, als wij mannen een baarmoeder zouden hebben, zouden we zelfs onze kinderen kunnen voeden, zo ver zijn onze tepels ontwikkeld.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:36:00 #300
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50121806
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:33 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Voeding aan de nakomelingen geven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: