Ha, oke! Definieer "Hypotheker-voorstel". Is het een relatief "slecht" voorstel of kan ik ervan uitgaan dat ik nog veel betere voorstellen kan krijgen?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Okee, ik vond het een typisch Hypotheker-voorstel. (al kan dat uiteraard sowieso al toeval zijn)
Ik kan niet zeggen dat het slecht isquote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ha, oke! Definieer "Hypotheker-voorstel". Is het een relatief "slecht" voorstel of kan ik ervan uitgaan dat ik nog veel betere voorstellen kan krijgen?
Ja oke, probleem was dat we nogal vrij waren in onze antwoorden, vandaar dit algemene voorstel.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:12 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik kan niet zeggen dat het slecht is. Als het aan jouw wensen voldoet, is het een goed voorstel.
Alleen standaard is het bij de Hypotheker "een tonnetje spaar....een tonnetje aflosvrij....", vandaar
Dat heb ik eerder gehoord jaquote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:12 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Alleen standaard is het bij de Hypotheker "een tonnetje spaar....een tonnetje aflosvrij....", vandaar
Ik hoop dat ik net zo`n figuur krijg als jij hebt gekregen bij de Hypothekerquote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:30 schreef Jape het volgende:
[..]
Dat heb ik eerder gehoord ja
Mijn vriendin en ik kwamen voor een 2nd opinion bij De Hypotheker, maar daar troffen we een bijzonder enthousiaste adviseur die voor ons wel 10 of 15 verschillende opties doorrekende (op basis van een eerder voorstel van een andere adviseur). iig niet "tonnetje spaar, tonnetje aflosvrij"Maar dat zal ook per Hypotheker-adviseur verschillen, neem ik aan.
Je hebt de hele 'woekerpolis-oproer' niet gehoord??quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:27 schreef TweakersOnly het volgende:
Ben zojuist bij de tussenpersoon geweest en heb de papieren meegekregen. Er wordt een premieberekening gedaan op basis van 26 jaar, vanaf 2007 tot en met 2033. Er wordt gerekend met een rendement van 4,8% wat uiteindelijk 120000 euro oplevert.
Volgens de tussnpersoon was het rendement betrekkelijk laag, omdat vanaf 1 april jl. nieuwe regels zouden gelden. Omdat het product pas 15 jaar bestaat, moest een premieberekening worden gedaan met het laagste rendement over de laatste 5 jaar, in dit geval 4,8%. In werkelijkheid zal het rendement "gewoon" 8% bedragen, waardoor het eindkapitaal aanzienlijk hoger wordt dan de 120.000 uro.
Ik weet nu niet meer wie/wat ik moet geloven, vind het allemaal maar erg ondoorzichtig.
Als dat een optie is dan is dat natuurlijk ook fijn. Ik wil echter mijn bestaande hypotheek (3,8% vast voor 15 jaar) niet aanpassen, deze hypotheek loopt net een jaar en de rente was toen erg laag.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:55 schreef Solitarias het volgende:
Je hebt de hele 'woekerpolis-oproer' niet gehoord??
Als je uitgaat van 4.8% rendement op de beleggingspolis, kun je beter een spaarhypotheek nemen met de huidige rentestand van pm 5.5% - lijkt mij een goedkopere & zekerdere optie
De zogenaamde "woekerpolis" is echt vreselijk overtrokken....quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:55 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Je hebt de hele 'woekerpolis-oproer' niet gehoord??
Dat klopt wel, maar het is wel verstanding om zelf ook naar een opstal verzekering te kijken.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Opstalverzekering zit iha in de bijdrage aan de VVE.
Nou, maar in het geval van TS wel van toepassing volgens mij.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De zogenaamde "woekerpolis" is echt vreselijk overtrokken....
Ja, heel leuk, maar wat is (om maar iets te noemen en dat is in de "woekerpolis-affaire" een aardig punt) de risicopremie? Juist....quote:Op woensdag 25 juli 2007 08:59 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Nou, maar in het geval van TS wel van toepassing volgens mij.
Als ik 26 jaar lang 252 euro per maand zou inleggen tegen 4,8 procent dan eindig ik met ¤ 155.906,65.
In dit voorbeeld zijn de kosten dus ¤ 35.906,65. Lijkt me toch een slok op een borrel.
Als je uit gaat van 8% eindig je (excl kosten) zelfs met ¤ 262.687,58. Hebben ze je ook voorgerekend wat je krijgt als het rendement 8% is?
Als je een spaarverzekering had afgesloten van 4% dan was je met 220 euro per maand klaar geweest om 120.000 bij elkaar te krijgen in 26 jaar. Bij 5% rente (rentepercentage is vaak gelijk aan de hypotheekrente, en die zit tegenwoordig rond de 5 procent dacht ik) kan je zelfs met 188 euro per maand toe.
Ter vergelijking, ik eindig met 90K en ben verzekerd voor zo'n 75K voor 122 per maand. Rentepercentage is 3,9%.
Risicopremie = overlijdensrisicopremie oftewel: geen 35k in rook op....quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:20 schreef _Flash_ het volgende:
Ik heb geen idee of TweakersOnly een risicopremie betaalt en zo ja voor welk risico dan.
Wat ik wel weet is dat ik nooit voor zo'n constructie zou kiezen waarbij er 35K in rook op gaat.
Maak er 15-20 van en dan ben ik het met je eens. Zullen we de kosten van een gemiddelde spaarhypotheek er eens bijpakken? Die zijn niet veel lager.....quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:31 schreef _Flash_ het volgende:
Ok ok, stel TweakersOnly verzekerd zijn leven ook, dan is er geen 35K maar 30K in rook op...
Ja en lekker flexibel ookquote:Op woensdag 25 juli 2007 12:45 schreef _Flash_ het volgende:
Is goed.
Mijn spaarverzekering kost me 122,43 per maand. Na 30 jaar heb ik 90K. De kosten inclusief verzekering van 75K zijn nog geen tientje per maand. Dus ¤ 3.600 euro over de gehele looptijd.(Rabobank)
Ik kan me niet voorstellen dat de kosten van een gemiddelde spaarhypotheek een factor 4 a 5 afwijkt van mijn voorbeeld..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |