aan het werk jijquote:
We hebben het er ook uit laten halenquote:Op donderdag 7 juni 2007 14:09 schreef sjetterboks het volgende:
AOW verzekeringen leveren vooral geld op voor degene die ze verkoopt. Ik vind het helemaal raar als ze zomaar ineens op je offerte verschijnen zonder dat je er om gevraagd hebt of zonder dat het uitgelegd is. Om in Nederland tegenwoordig afgekeurd te worden is heel erg moeilijk. Veel verzekeringen keren pas uit bij een bepaald percentage dat je afgekeurd bent, meestal voor bepaalde tijd en meestal maar een bepaald bedrag. Lees dus heel erg goed de voorwaarden voordat je een aow verzekering afsluit en bepaal voor jezelf of de kosten in verhouding staan tot wat het oplevert.
ja dat zou 135k incl k.k zijn. MAar wellicht dat je op basis van factoren 5x of wellicht meer kan krijgen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:42 schreef DoNirvana het volgende:
Dat is dan ongeveer 30.000 x 4,5 = 135000.
Betekend dit dan dat ik 135000 kan lenen incl kosten koper ?? of kunnen ze hier
soepeler in zijn ??
En hoe zit dat met moment van bieden tot moment van kopen wanneer ik heb ik me intentie verklaring dan nodig ??
Word hypotheek anders berekend als je met ze tweeen 30000 verdient of als je in je eentje 30000 verdient ??
De 4,5x regel is een richtlijn van de overheid sinds begin dit jaar. Wil niet zeggen dat ze zich daaraan moeten houden.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:22 schreef DoNirvana het volgende:
Maar als ik op inet van die hyptoheek berekeningen doe kan ik bij de ene 170k lenen en bij de andere weer 122k Hoe moet ik me dit voorstellen ? En wat speelt NHG voor een rol is dit verplicht of kan ik dit zelf kiezen ??
Als je inkomen op de PM zet kan ik de berekenig wel even maken...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:22 schreef DoNirvana het volgende:
Maar als ik op inet van die hyptoheek berekeningen doe kan ik bij de ene 170k lenen en bij de andere weer 122k Hoe moet ik me dit voorstellen ? En wat speelt NHG voor een rol is dit verplicht of kan ik dit zelf kiezen ??
De verwachtingen zijn dat de NHG normen en de CHF normen binnenkort op elkaar aan gaan sluiten.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:53 schreef Brad het volgende:
[..]
De 4,5x regel is een richtlijn van de overheid sinds begin dit jaar. Wil niet zeggen dat ze zich daaraan moeten houden.
NHG is een optie en kun je erbij nemen mits je salaris hoog genoeg is voor het hypotheekbedrag en de woning niet te duur. NHG rekent voor zover ik zelf voorgelicht ben, niet met de 4,5x regeling. Wat ik overigens vreemd vond, gezien de insteek van NHG. Kijk anders op www.nhg.nl
NHG is niet verplicht en je kan zelf kiezen of je er gebruik maken van wil maken of niet...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:22 schreef DoNirvana het volgende:
En dan, dat iedereen zich aan die 4.5x moet houden?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:57 schreef Echo99 het volgende:
[..]
De verwachtingen zijn dat de NHG normen en de CHF normen binnenkort op elkaar aan gaan sluiten.
Nee, NHG is ook niet dwingend. Je kan er ook voor kiezen om een hypotheek zonder NHG aan te vragenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:09 schreef Slasher het volgende:
[..]
En dan, dat iedereen zich aan die 4.5x moet houden?
Ok. Ik heb op dit moment ook een hypotheek met NHG maar niet dat ik dacht van: " ik prijs me gelukkig" dat ik dat heb, zie er het geweldige voordeel niet van. Gewoon je hypotheek elke maand betalenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:13 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Nee, NHG is ook niet dwingend. Je kan er ook voor kiezen om een hypotheek zonder NHG aan te vragen
Lagere rente was voor mij al doorslaggevend genoeg.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:16 schreef Slasher het volgende:
[..]
Ok. Ik heb op dit moment ook een hypotheek met NHG maar niet dat ik dacht van: " ik prijs me gelukkig" dat ik dat heb, zie er het geweldige voordeel niet van. Gewoon je hypotheek elke maand betalen![]()
max. 265k ofzoquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:18 schreef DoNirvana het volgende:
Maar dan is het logisch dat ik met NHG een stuk minder kan lenen dan met ??
ehm.... ja.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:18 schreef DoNirvana het volgende:
Maar dan is het logisch dat ik met NHG een stuk minder kan lenen dan met ??
Het maakt juist heel veel uit of je dat samen verdient of in je eentje. Bij 2x vijftien wordt een lagere woonquote gebruikt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:00 schreef Slasher het volgende:
[..]
ja dat zou 135k incl k.k zijn. MAar wellicht dat je op basis van factoren 5x of wellicht meer kan krijgen.
En het maakt niet uit of je nu in je eentje of met zijn 2en 30k verdient dat maakt de bank niet uit (denk ik)
Je intentie verklaring heb je nodig om een hypotheek rond te krijgen,liefst ervoor natuurlijk
ik ben inmiddels bij de bank geweest, maar ik denk dat onze situatie niet heel erg op jullie van toepassing is: ik heb al een hbo diploma en zo'n fantastisch YP gebeuren bij de bank. en dan heb je schijnbaar wat voordelen.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:25 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Goed punt. Mijn vriendin studeert nu ook nog dus ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Alleen hebben wij nog niets op het oog. Maar het zou wel handig zijn om te weten. Dus als je je bevindingen weer zou willen posten zou ik je zeer dankbaar zijn.
Dat kun je niet zo stellen. Of je tekort komt is afhankelijk van de waarde van je woning t.o.v. je hypotheek en de eventuele afkoopwaarde van je polis (als dat verstandig zou zijn om af te kopen).quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:52 schreef BettyWeter het volgende:
Ik heb een aantal vragen waar de hypotheek-guru's hopelijk antwoord op hebben:
Ik heb 4,5 jaar geleden een Goudse Maximaal Hypotheek afgesloten voor in totaal 140.000 euro. Hiervan is 56.000 euro aflossingsvrij en 84.000 euro zit in een FlexxVermogens Plan. Het aflossingsvrije deel heeft een rentepercentage van 4,4% (4,5% effectief) en staat vast voor 5 jaar. Op 1-2-2008 wordt de rente herzien. Het FlexxVermogens Plan gedeelte heeft een maandelijkse variabele rente; in het begin lag dat rond de 3,x% en nu rond de 5,1%Ik betaal voor het flexvermogensplan zo'n 95 euro per maand aan een levensverzekering.
Omdat ik destijds totaal geen verstand had van hypotheken ben ik afgegaan om de toenmalig financieel adviseur. Ik snap er nu nog weinig van, maar heb het idee dat ik op korte termijn actie moet ondernemen om 'iets' te wijzigen. Naar aanleiding daarvan heb ik een paar vragen:
1) Na wat lezen op de site van de Goudse blijkt dat ik een beleggingshypotheek ben 'aangesmeerd' (ok, ik was er zelf bij....), klopt dit? Ik heb een waardeoverzicht waarin staat dat ik participaties heb in het mix fonds en dat het voorbeeldkapitaal op einddatum (2033) 79.960 euro zou zijn. Wat betekent dat op dit moment? Heb ik nu ook al een 'tekort' indien ik mijn huis verkoop, of kun je dat zo niet stellen?
quote:2) Ik ben in 2005 zelfstandig ondernemer geworden. Nu is het als zelfstandig ondernemer over het algemeen moeilijker om een hypotheek te krijgen. Ik weet dat veel hypotheekverstrekkers de cijfers van de laatste 3 jaren willen zien. Hoe zit dit echter als ik hier blijf wonen, maar wel mijn hypotheek wil veranderen? Krijg ik dan dezelfde eis, of wordt het makkelijker omdat ik altijd netjes aan mijn verplichting heb voldaan?
Wat jij cursief schrijft is pas van toepassing na de looptijd van je hypotheek. Dat is dus over het algemeen 30 jaar ná de ingangsdatum. In 2008 eindigt jouw eerste rentevaste periode.quote:3) Moet ik voor 1-2-2008 actie ondernemen? Zo ja, wat moet ik doen? Wat gebeurt er als ik niets zou doen? EDIT: Hier staat al iets in de openingspost over:
De looptijd van mijn hypotheek is verstreken. Wat moet er gebeuren ?
Als de looptijd van uw hypotheek is verstreken dan krijgt u automatisch bericht van desbetreffende geldverstrekker. U hoeft dus niets te doen. U krijgt de mogelijkheid uw hypotheek te verlengen of een nieuwe hypotheek af te sluiten. Bij een aflossingsvrije hypotheek kan uw huidige hypotheek gewoon verlengd worden. Maar bij een hypotheek met daaraan gekoppeld een kapitaalverzekering eigen woning (KEW box I), wordt na 30 jaar altijd beëindigd en dient de verzekering tot uitkering te komen. Dit in verband met de fiscus. Graag adviseren wij u wat in uw geval het best zou zijn.
Maar wat nou als ik een totaal andere hypotheek zou willen? Wat heeft dat voor gevolgen? Moet je de huidige dan afkopen, of eindigt die gewoon omdat de 5 jaar verstreken zijn en kun je 'kosteloos' opnieuw gaan shoppen?
Hypotheken![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |