Hoewel dat best gewaardeerd wordt, levert dat ook vraagtekens op.quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:23 schreef snellejelle het volgende:
Ik zou 'n lekkere taart naar 't bedrijf sturen
Dat is absoluut niet raar. En dat gaat gewoon d.m.v. informeren naar je priveleven.quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:20 schreef BalLon het volgende:
En vroegen ze je naar de baan van je partner?? Dat vind ik echt raar!
Dat heb ik ook ooit gedaan en toen kreeg ik bijna per kerende post een mailtje terug dat zij dat toch echt anders zagen en dat ze me dus maar afgewezen hadden. Volgens hen was ik zenuwachtig, niet goed op de hoogte en onvoorbereid. Tsja wat moet je daar tegen inbrengen? Ik was het er niet mee eens, maar had geen zin in een discussie die toch zinloos zou zijn.quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:37 schreef cohen het volgende:
Toen ik een maitlje stuurde bij mn vorige werkgever, werd ik daarna wel uitgenodigd voor een 2e gesprek én kreeg ik daarna de baan.
JE kunt via de mail toch aangeven dat je een positieef gevoel hebt overgehouden en hoopt dat het van 2 kanten komt
Die jongen heeft vandaag een gesprek gehad. Dan ga je niet meteen mailen. Je moet dan echt even afwachten.Volgende week (niet meteen maandag) kan de TS wel contact op nemen en subtiel duidelijk maken dat hij graag bij 'hun' bedrijf wilt werken.quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:37 schreef cohen het volgende:
Toen ik een maitlje stuurde bij mn vorige werkgever, werd ik daarna wel uitgenodigd voor een 2e gesprek én kreeg ik daarna de baan.
JE kunt via de mail toch aangeven dat je een positieef gevoel hebt overgehouden en hoopt dat het van 2 kanten komt
Wat is de functie van je partner?quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:47 schreef Pau100 het volgende:
Hmm tot nog toe blijf ik nog maar steeds niks doen..
En over die baan van mijn partner. Hij vertelde ook eerlijk dat hij dat wide weten uit concurrentie-overwegingen. En toen had ik dus nog niks gezegd, maar moest ik wel zeggen dat het nog zo is ook..
Het vragen naar de baan van je partner i.v.m. concurrentie is heel normaal. Dat je partner administratief medewerker is positief hoor. Overigens is het verder natuurlijk standaard onzin. Als jouw partner nl. namelijk een gevaarlijke topfunctie heeft bij de concurrent en jij zou solliciteren met dubbele bodem dan zeg je simpelweg dat je partner een deeltijd baan heeft in e.o.a. kledingketen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 09:46 schreef Pau100 het volgende:
Partner is gewoon administratief medewerker. Maar wel bij een concurrerend bedrijf toevallig.. Lijkt mij dus niet zo spannend. Maar goed, ze begonnen niet voor niks voer concurrentie.
Vandaag nog een dagje werken. Dan lekker van het weekend genieten... Biertje erbij inderdaad.. Hopelijk hoor ik maandag meer en dan kijk ik volgende week wel verder wat ik ga doen..
Ja, ik ben ook wel benieuwd of je al iets gehoord hebt....quote:Op zondag 10 juni 2007 11:37 schreef BalLon het volgende:
Ben je al uitgenodigd voor een tweede gesprek?
Loop vanmiddag rond koffietijd gewoon gezellig binnen met een grote doos tompoucenquote:Op woensdag 30 mei 2007 21:23 schreef snellejelle het volgende:
Ik zou 'n lekkere taart naar 't bedrijf sturen
Same here, ik ben bezig met een nieuwe functie. Drie gesprekken achter de rug, zou vorige week "iets" horen, er zijn namelijk maar 2 kandidaten over (ben ik 1 van). Gisteren zelf maar eens gebeld, allemaal erg moeilijk, maar ze nemen begin deze week een beslissing en tweede helft deze week hoor ik iets.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:37 schreef American_Nightmare het volgende:
Tering ze doen er wel een hoop moeite voor zeg.. en dat voor een functie die niet eens zo bijzonder zwaar is. Ik had 1 gesprek en kreeg daarna meteen een aanbod.. wel bij het moederbedrijf van mijn huidige bedrijf maar ja..
Net als van die mensen die op de vraag "Wat zijn je minpunten" antwoorden met "Ik kan geen nee zeggen, daardoor doe ik altijd teveel werk"...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:56 schreef Xebrozius het volgende:
Hehe, mijn oom werkt volgens mij bij human recources van een groot ICT bedrijf en neemt veel sollicitatie gesprekken af en die rekent altijd keihard af met slijmers. Zodra mensen hem mailen dat ze een leuk collicitatiegesprek hebben gehad / beginnen over op taart trakteren als ze aangenomen worden / hem bedanken voor zijn positieve input en dergelijk dan zorgt hij ervoor dat ze sowieso niet doorgaan naar de volgende ronde.
Hij heeft de simpele filosofie "slakken slijmen ook en die zijn zo traag als stront door een trechter, geef mij maar een werker". Ik hoop dus niet dat je bij hem hebt gesolliciteerd en nog een slijm-mailtje hebt gestuurd.
Die is echt tergend slecht inderdaad...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Net als van die mensen die op de vraag "Wat zijn je minpunten" antwoorden met "Ik kan geen nee zeggen, daardoor doe ik altijd teveel werk"...
Ik lees even mee ...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:50 schreef Pau100 het volgende:
Nou even een update.. Ik ben het geworden!!! Gefeliciteerd zouden jullie zeggen.. Maar nee dat hoeft niet, want ik heb net afgebeld. Ik zat toch wel heel erg tegen de reisafstand aan te hikken. Vantevoren wist ik niet dat het zo heel erg met de files zou zijn (ov is geen optie en andere reistijden ook niet). Ik zag daar erg tegenop en dat maakte de baan voor mij minder interessant. Bij twijfel niet doen zei iedereen met wie ik dit dilemma besprak. Dus ik heb besloten het niet te doen en nog even verder te zoeken.... Maar bedankt voor jullie tips natuurlijk!!
Aan de andere kant is een sollicitatiegesprek het aftasten van de mogelijkheden..., van beide kanten.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:00 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik lees even mee ...
... wat een kulreden om het daarop op het laatste moment af te breken zeg. Het bedrijf is tijdens de procedure toch niet verplaatst? Sommige bedrijven behandelen sollicitanten als stront, maar zulke acties kunnen ze - begrijpelijk - bij bedrijven ook niet echt waarderen.
Had je dat verdulle niet eerder kunnen bedenkenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:50 schreef Pau100 het volgende:
Nou even een update.. Ik ben het geworden!!! Gefeliciteerd zouden jullie zeggen.. Maar nee dat hoeft niet, want ik heb net afgebeld. Ik zat toch wel heel erg tegen de reisafstand aan te hikken. Vantevoren wist ik niet dat het zo heel erg met de files zou zijn (ov is geen optie en andere reistijden ook niet). Ik zag daar erg tegenop en dat maakte de baan voor mij minder interessant. Bij twijfel niet doen zei iedereen met wie ik dit dilemma besprak. Dus ik heb besloten het niet te doen en nog even verder te zoeken.... Maar bedankt voor jullie tips natuurlijk!!
Ik denk dat het bedrijf in kwestie het verkeer in de omstreek ook wat gunstiger heeft geschetst dan werkelijk het geval is.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:00 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik lees even mee ...
... wat een kulreden om het daarop op het laatste moment af te breken zeg. Het bedrijf is tijdens de procedure toch niet verplaatst? Sommige bedrijven behandelen sollicitanten als stront, maar zulke acties kunnen ze - begrijpelijk - bij bedrijven ook niet echt waarderen.
Nou ik heb ook totaal niet geslijmd hoor, heb gewoon afggewacht tot ze me belden en heb ze ook helemaal niet verteld wat ze wilde horen over minpunten enzo.. Vroeg me alleen aan het begin af of ik dat juist niet moest doen. Heb ik niet gedaan, en kijk, het gaf resultaat..quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:56 schreef Xebrozius het volgende:
Hehe, mijn oom werkt volgens mij bij human recources van een groot ICT bedrijf en neemt veel sollicitatie gesprekken af en die rekent altijd keihard af met slijmers. Zodra mensen hem mailen dat ze een leuk collicitatiegesprek hebben gehad / beginnen over op taart trakteren als ze aangenomen worden / hem bedanken voor zijn positieve input en dergelijk dan zorgt hij ervoor dat ze sowieso niet doorgaan naar de volgende ronde.
Hij heeft de simpele filosofie "slakken slijmen ook en die zijn zo traag als stront door een trechter, geef mij maar een werker". Ik hoop dus niet dat je bij hem hebt gesolliciteerd en nog een slijm-mailtje hebt gestuurd.
ja dat is uiteindelijk dan ook de afweging geweest inderdaad! Was niet zo'n makkelijke hoor overigens, want ik ga natuurlijk niet voor niks al die moeite steken in het hele proces..quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Aan de andere kant is een sollicitatiegesprek het aftasten van de mogelijkheden..., van beide kanten.
Je kan natuurlijk uiteindelijk de conclusie trekken dat de pluspunten van deze werkgever niet opwegen tegen de minpunten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |