Zo ver ik weet niet.quote:
Dat weet ik dus niet, ze komen me niet over als bijster opmerkzame mensen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dat is precies waarom het betuttelend is. Je mag er toch vanuit gaan dat ze zelf ook merken dat die katten vlooien hebben en je mag er toch vanuit gaan dat ze dan heus wel weten hoe ze dat aan moeten pakken?
Er is wel een of ander spul dat je op die plek kan sprayen kennelijk, maar ik heb het zelf nooit geprobeerd en ken ook niemand die dat heeft gedaan, ik weet dus niet of het werkt.quote:
Precies. Tactvol brengen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:27 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet, ze komen me niet over als bijster opmerkzame mensen.
Misschien zou ik een balletje op kunnen gooien: goh, om=nze katten hadden een tijdje geleden vlooien, hebben die van jullie daar geen last van gehad ofzo...
verkapte ik ga vanavond neuken postquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:52 schreef ijsmeis het volgende:
Oh ja, vanavond slaap ik dus ook niet thuis, zodat ik mijn slaapkamer in ieder geval nog een keer kan inspuiten.
Mja. Ik ga vanavond sowieso even mijn ouders overhalen om de katten ook een nachtje beneden te houdenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:52 schreef Dangel het volgende:
ik las kattenbakvraag
de katten binnenhouden, want waarschijnlijk worden ze lekker rap weer besmet door andere katten in de buurt.. maar dat wil je ze niet aan doen
(tenzij ik in het dorp ben, want ik rijdt er bijna overheen)
Ik zal in ieder geval 'daar' ook niet goed slapen neequote:
Frontline gebruiken we al jarenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:55 schreef Dangel het volgende:
halsbandjes werken niet, en zijn enorm kut voor de katten zlef.. frontline is het bete product wat ik ken, maar als dat al niet werkt
Damn, da's duurquote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:00 schreef tonja het volgende:
Stronghold is een beter middel, kan je bij de dierenarts kopen. Vlooien zijn vaak resistent voor frontline, daar heb je met Stronghold geen last van.
Klinkt alsof ze 's nachts de bak niet zo goed kan vinden. Ze is nog zo jong, dat ik ervan uit zou gaan dat ze nog niet helemaal zindelijk is. Ik zou haar voorlopig niet op de slaapkamer laten. Eerst moet ze goed snappen dat ze het altijd op de bak moet doen. Haar goed in de gaten houden en met regelmaat op de bak zetten. Als ze het op de bak heeft gedaan, flink goed prijzen. Niet hard straffen als ze 't fout doet.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:06 schreef Ellatjuh het volgende:
mijn kitten(9 weken) lijkt zindelijk te zijn,alleen s nachts gaat het mis.
overdag gaat ze netjes op de bak,omdat ze dan nergens anders kan,maar s nachts ligt zewel eens op bed.
en sinds 3 dagen pist ze elke dag op mn donzen dekbed en dat terwijl de bak schoon is.
denk dat het laks gedrag van der is.
maar wat kan ik er het beste mee doen?
of is de enige oplossing haar niet meer op bed te laten.
ze poept het liefst ook op bed,maar heb haar toen al een paar keer net op tijd op de bak gezet.
Waar basser je dat dikgedrukte op?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 11:12 schreef JamesBrownie het volgende:
Mijn kat plast af en toe expres om mij te pesten naast de bak.
Het stinkt niet zo(gelukkig) maar is wel vervelend.
De bak is schoon en hij doet het echt maar af en toe(de laatste tijd ietsje vaker)
Is er iets wat ik daaraan kan doen?
Als ik zie dat hij het van plan is, zet ik hem er altijd gelijk op.
Geef haar de tijdquote:
Niet helemaal eens.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 11:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Waar basser je dat dikgedrukte op?
Je kat haat jou oid?
Is het een kater? Dan is het misschien sproeien.
Heb je al andere kattenbakkorrels geprobeerd? Misschien vindt hij deze niet prettig?
Maar de conclusie dat het om jou te pesten is lijkt me zwaar overtrokken
Ja, het kan heel goed uit protest zijn, dat een kat dat doet. Maar om dan te zeggen dat een kat het 'expres' doet, 'om te pesten'...quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:56 schreef Mind_Fuck het volgende:
[..]
Niet helemaal eens.
Ik heb katten gekend die i.d.d. buiten de bak pissen uit neid.
Meestal is de eigenaar dan een paar dagen weg geweest, of de kat voelt zich op de een-of-andere manier tekort gedaan, is jaloers etc.
Dat was ook maar een grapje. Ik heb alleen geen idee waarom hij het WEL doet, ik heb altijd dezelfde korrels, en hij doet het nu eens een maand niet, dan weer drie dagen achter elkaar en er is echt niks over te zeggen wanneer hij het zal doen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 11:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Waar basser je dat dikgedrukte op?
Je kat haat jou oid?
Is het een kater? Dan is het misschien sproeien.
Heb je al andere kattenbakkorrels geprobeerd? Misschien vindt hij deze niet prettig?
Maar de conclusie dat het om jou te pesten is lijkt me zwaar overtrokken
Ik heb ook al bedacht dat ie het misschien deed omdat ie aandacht tekort had ofzo, maar meestal doet ie het gewoon als ik thuis ben, toen ik op vakantie was, heeft ie volgens de oppas helemaal NIET buiten de bak geplast, terwijl zij hem minder vaak heeft schoongemaakt dan ik normaal doe.quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:56 schreef Mind_Fuck het volgende:
[..]
Niet helemaal eens.
Ik heb katten gekend die i.d.d. buiten de bak pissen uit neid.
Meestal is de eigenaar dan een paar dagen weg geweest, of de kat voelt zich op de een-of-andere manier tekort gedaan, is jaloers etc.
Ik heb ook zo'n heerschap. Net naast de kattebak plassen maar het liefste nog in de wasbak. Nu is dat laatste de minst grote ramp, omdat ik dan snel kan 'doorspoelen'. Het kan een maand goed gaan en dan is het weer één (of een paar) dagen mis. Hij heeft er ook een radar voor: als ik trots tegen bezoek zeg dat het de laatste tijd zo goed gaat kan ik erop rekenen de dag erna een gele, geurige verrassing te vinden.quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:54 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik heb ook al bedacht dat ie het misschien deed omdat ie aandacht tekort had ofzo, maar meestal doet ie het gewoon als ik thuis ben, toen ik op vakantie was, heeft ie volgens de oppas helemaal NIET buiten de bak geplast, terwijl zij hem minder vaak heeft schoongemaakt dan ik normaal doe.
Het lijkt gewoon of het iets met mij te maken heeft.
Naar buiten gooien tijdens kutweer bijv .quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:54 schreef mootie het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het echt niet kunnen. Er zijn zoveel andere manieren om het op te lossen!!![]()
Eén van onze poesjes deed dat ook, bij haar zusje en bij haar broertje, maar niet aan z'n piemeltje!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:18 schreef teigan het volgende:
Ik kom weer eens met misschien wel een hele rare vraag..
Ik heb dus twee pleegkittens, zonder moeder, die nu ongeveer 8 weken zijn.. Ik merk bij allebei dat ze de behoefte nog hebben om aan een tepel te zuigen, maar nu zit het poesje dus regelmatig bij het katertje te zoeken naar een tepel, en eindigt dan met het zuigen aan het piemeltje van de kater..
Ik vind het een heel raar gezicht, hoewel het katertje het niet heel erg lijkt te vinden..
Mijn vraag was ook eigenlijk of dit bij kittens vaker gebeurt en of ik het gewoon kan laten gaan zeg maar..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |