abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:27:42 #201
159502 Mind_Fuck
Mind tuning
pi_51886511
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:17 schreef wendy4ever het volgende:

[..]

En is daar iets tegen te doen??
Zo ver ik weet niet.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:27:59 #202
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51886517
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar dat is precies waarom het betuttelend is. Je mag er toch vanuit gaan dat ze zelf ook merken dat die katten vlooien hebben en je mag er toch vanuit gaan dat ze dan heus wel weten hoe ze dat aan moeten pakken?
Dat weet ik dus niet, ze komen me niet over als bijster opmerkzame mensen.
Misschien zou ik een balletje op kunnen gooien: goh, om=nze katten hadden een tijdje geleden vlooien, hebben die van jullie daar geen last van gehad ofzo...
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:29:01 #203
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51886555
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:17 schreef wendy4ever het volgende:

[..]

En is daar iets tegen te doen??
Er is wel een of ander spul dat je op die plek kan sprayen kennelijk, maar ik heb het zelf nooit geprobeerd en ken ook niemand die dat heeft gedaan, ik weet dus niet of het werkt.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:34:31 #204
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51886733
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:27 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Dat weet ik dus niet, ze komen me niet over als bijster opmerkzame mensen.
Misschien zou ik een balletje op kunnen gooien: goh, om=nze katten hadden een tijdje geleden vlooien, hebben die van jullie daar geen last van gehad ofzo...
Precies. Tactvol brengen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:47:51 #205
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51887148
Je kan het ook anders aanpakken. Aan de buurvrouw vragen of zij ook zo'n last van vlooien gehad hebben dit jaar..

Oh, spuit elf
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_51887264
Boe .

Ik heb daarnet heel het huis gestofzuigd inclusief de bedden, het beddengoed gewassen (dat natuurlijk tegelijk hè), de slaapkamer ingespoten met vlooienspray (de bedden, gordijnen, stoffen stoelen en de tapijtvloer op de slaapkamer van mijn ouders).

De katten krijgen dat frontline-gebeuren in hun nekkie (zonder resultaat trouwens), worden elke dag gekamd en straks worden ze ook eens ingespoten, want niets blijkt te helpen.

Zijn er nog meer dingen die ik kan doen? Want ik word knettergek van die kutbeesten. Ik zit echt helemaal onder de bultjes (ik ben trouwens de enige persoon die hier last van heeft in huis en dat terwijl de katten bij mij juist niet op de kamer mogen komen en er dus absoluut niet komen). En de katten zie ik continu likken en bijten, dus die hebben er ook flink last van.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:52:43 #207
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_51887301
ik las kattenbakvraag

de katten binnenhouden, want waarschijnlijk worden ze lekker rap weer besmet door andere katten in de buurt.. maar dat wil je ze niet aan doen
(tenzij ik in het dorp ben, want ik rijdt er bijna overheen )
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_51887302
Oh ja, vanavond slaap ik dus ook niet thuis, zodat ik mijn slaapkamer in ieder geval nog een keer kan inspuiten.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:53:32 #209
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_51887331
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:52 schreef ijsmeis het volgende:
Oh ja, vanavond slaap ik dus ook niet thuis, zodat ik mijn slaapkamer in ieder geval nog een keer kan inspuiten.
verkapte ik ga vanavond neuken post
~Autumn, 2002
pi_51887371
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:52 schreef Dangel het volgende:
ik las kattenbakvraag

de katten binnenhouden, want waarschijnlijk worden ze lekker rap weer besmet door andere katten in de buurt.. maar dat wil je ze niet aan doen
(tenzij ik in het dorp ben, want ik rijdt er bijna overheen )
Mja. Ik ga vanavond sowieso even mijn ouders overhalen om de katten ook een nachtje beneden te houden . Want zodra zij die vlooien weer op hun kamer hebben, zitten ze ook in no time weer op mijn kamer, want ik loop er wel eens heen en weer.

Zijn er verder nog goedjes (helpt een kattenvlooienband bijvoorbeeld goed? Dan ga ik er nog even snel twee halen namelijk.. Dat hebben ze tenminste de hele dag om) die echt goed helpen voor de katten zelf?
pi_51887402
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:53 schreef Dangel het volgende:

[..]

verkapte ik ga vanavond neuken post
Ik zal in ieder geval 'daar' ook niet goed slapen nee . Ze hebben er honden. En waar ben ik allergisch voor? Juist .

Maar allergie-jeuk is zelfs nog beter uit te houden dan de vlooienbultjes.
*ril* Die jeuken me toch een partij .
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:55:54 #212
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_51887415
halsbandjes werken niet, en zijn enorm kut voor de katten zlef.. frontline is het bete product wat ik ken, maar als dat al niet werkt
~Autumn, 2002
pi_51887427
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:55 schreef Dangel het volgende:
halsbandjes werken niet, en zijn enorm kut voor de katten zlef.. frontline is het bete product wat ik ken, maar als dat al niet werkt
Frontline gebruiken we al jaren . Ik weet niet wat we fout doen .
Het is ook echt maar één á twee keer per jaar dat er ineens zo'n plaag hier is.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:00:29 #214
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51887564
Stronghold is een beter middel, kan je bij de dierenarts kopen. Vlooien zijn vaak resistent tegen frontline, zeker als je het jarenlang gebruikt. Daar heb je met Stronghold geen last van.
pi_51887592
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:00 schreef tonja het volgende:
Stronghold is een beter middel, kan je bij de dierenarts kopen. Vlooien zijn vaak resistent voor frontline, daar heb je met Stronghold geen last van.
Damn, da's duur .

Of nouja, Frontline is net zo duur . Goed. Stronghold ipv Frontline dus.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:03:59 #216
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_51887663
Het probleem wat ik heb met FrontLine is dat mijn beide ouwe heren broertjes zijn die elke dag een paar uur bij elkaar liggen te slapen slapen, en dus krijg je het scenario : "Bah, wat stink jij in je nek." <lebber><lebber> "Nou, jij bent ook niet al te fris daar." <slebber><slebber>
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:05:28 #217
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51887709
Ik ken het probleem. Ik ga altijd een tijd met ze spelen zodat ze niet aan elkaar kunnen zitten.
pi_51888534
ijsmeis: juist omdat bij jou geen katten komen springen de vlooien op jou

ze vinden namelijk katten lekkerder
enkel bij gebrek aan katten lusten ze jou ook wel

denk dat je er minder last van hebt als je katten WEL af en toe in de slaapkamer komen

gemeen he
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:29:52 #219
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_51888616
Helaas zijn mijn heren 15 jaar, en ze hebben in de 5,5 jaar die ik ze heb eigenlijk zelden met mij willen spelen. Het actieve deel van hun leven speelt zich met name buiten af, rondlopen, andere katten wegjagen, knaagdieren verzamelen. Bij mij willen ze gekrabbeld worden, geborsteld worden, drooggewreven worden (als ze in de stromende regen buiten waren), en slapen.

Ze zijn binnen een paar weken weer aan de jaarlijkse checkup/spuiten toe, dus even Stronghold in mijn geheugen noteren.

Ik heb ook alle textiel-oppervlakken tweemaal met tapijtspray behandeld en gezogen (danwel in de wasmachine gedaan), dus daar zit het ook niet in.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:31:45 #220
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_51888691
zijn er mensen die ervaringen hebben met van die omkeerkattenbakken. deze dus, lijkt me wel relaxt

http://www.omegapaw.com/RollAwayLrg.html
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:32:31 #221
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51888726
Dit gebruik ik, samen met frontline(kan tegelijk)

t ene maakt de vlooien dood, t andere zorgt dat ze onvruchtbaar worden, dus altijd goed.

En je kan het beste de katten wel op je kamer laten komen ja, anders gaan ze op jou
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:35:10 #222
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_51888836
Frontline heeft ook een spray, de katten gaan er even van schuimbekken (kan ook van de stress zijn) maar daarna heb je echt nada never nooit geen last meer van vlooien
pi_51888944
Ik ben allergisch voor katten (niet zo heel erg trouwens, ik kan alleen niet tegen hun natte neus en de haren irriteren me af en toe), dus daarom komen en mogen ze niet op mijn kamer.

Daarnaast vind ik kattenharen in mijn bed gewoon niet zo lekker fris . (Die prikken dus ook in mijn huid en daar krijg ik dan weer vervelende bultjes van.)

Daarnaast heeft de oudste ook nog een eet-probleem. Hij eet zoveel als ie kan (we geven hem al heel veel in kleine porties, maar af en toe gaat het toch een keertje 'fout') en dan kotst ie het weer lekker uit .
En af en toe doet ie dat op hele vervelende plekken. Dus ook dat heb ik liever niet op mijn kamer.

En het is gewoon wazig dat die vlooien op me springen zodra ik mijn kamer binnenkom. Je zou eigenlijk verwachten dat ik ze juist mee naar binnen neem, ipv dat ik ze vanuit mijn kamer juist een andere kamer binnen neem. Maarja, het zal ooit/de eerste keer juist wel andersom geweest zijn .
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:43:14 #224
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51889193
Bij ons komen ze ook niet op de slaapkamer(das meer omdat een van hen niet rustig kan liggen en slapen, die maakt je steeds wakker.)
Maar vlooien leggen eitjes, eitjes worden larven, larven worden poppen, poppen worden vlooien.
Die poppen die er liggen, komen alleen uit als ze trillingen voelen(=levende wezens) en daar springen ze dan op, dan gaan ze weer eitjes leggen enz.O ja, de poppen zelf zijn ongevoelig voor bestrijdingsmiddelen.
Dus als je ergens een vlooienplaag hebt, kun je er beter katten die behandeld zijn laten lopen dan dat je er zelf gaat lopen.

link
pi_51890882
ijsmeis: vlooien kunnen zichzelf ook prima verplaatsen.. dat is een beetje het probleem
of ze springen buiten de kamer op bijv. je sokken/benen.. en dan neem je ze zelf mee naar bnnen.

vervolgens leggen ze daar natuurlijk ook fijn eitjes.. en zit je alsnog met een berg vlooien in je kamer

enige wat bij mijn oude kater hielp was ouderwetse bolfo vlooienpoeder

poezen nu krijgen gewoon exin
en dan preventief.. so far gaat het goed

als je ze eenmaal hebt kom je er amper vanaf
ook omdat als er maar paar eitjes per ongeluk blijven liggen... je weer vlooien hebt als het warm word
erg irritant
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_51892246
mijn kitten(9 weken) lijkt zindelijk te zijn,alleen s nachts gaat het mis.
overdag gaat ze netjes op de bak,omdat ze dan nergens anders kan,maar s nachts ligt zewel eens op bed.
en sinds 3 dagen pist ze elke dag op mn donzen dekbed en dat terwijl de bak schoon is.
denk dat het laks gedrag van der is.
maar wat kan ik er het beste mee doen?
of is de enige oplossing haar niet meer op bed te laten.
ze poept het liefst ook op bed,maar heb haar toen al een paar keer net op tijd op de bak gezet.
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:07:45 #227
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_51892287
valeriaandruppels in de kattenbak werkt altijd
pi_51892410
kijk eens aan.
heb hem laats ook al met bleek schoongemaakt, hoewel ie amper echt vies was.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:35:37 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51893029
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:06 schreef Ellatjuh het volgende:
mijn kitten(9 weken) lijkt zindelijk te zijn,alleen s nachts gaat het mis.
overdag gaat ze netjes op de bak,omdat ze dan nergens anders kan,maar s nachts ligt zewel eens op bed.
en sinds 3 dagen pist ze elke dag op mn donzen dekbed en dat terwijl de bak schoon is.
denk dat het laks gedrag van der is.
maar wat kan ik er het beste mee doen?
of is de enige oplossing haar niet meer op bed te laten.
ze poept het liefst ook op bed,maar heb haar toen al een paar keer net op tijd op de bak gezet.
Klinkt alsof ze 's nachts de bak niet zo goed kan vinden. Ze is nog zo jong, dat ik ervan uit zou gaan dat ze nog niet helemaal zindelijk is. Ik zou haar voorlopig niet op de slaapkamer laten. Eerst moet ze goed snappen dat ze het altijd op de bak moet doen. Haar goed in de gaten houden en met regelmaat op de bak zetten. Als ze het op de bak heeft gedaan, flink goed prijzen. Niet hard straffen als ze 't fout doet.
pi_51895636
ja want overdag gaat het prima.
maar ik denk idd dat ze voorlopig niet op bed mag slapen,want ze is slim.
heb een 2e persoonsbed en ze plast op het stukje deken waar ik niet lig en ze loopt ook langs me heen zodat ze me niet wakker maakt,dus ikk kan niet ingrijpen als het mis gaat.
als ik zie dat ze wilt plassen wat ik een paar keer zag toen ze ook wilde poepen(ze ging graven in bed) pak ik haar direct op en zet haar op de bak.
maar als ik het niet zie gaat het lastig worden.
dus denk dat ze maar voorlopig niet meer bij mij mag slapen.
als ik wakker ben is het ok
pi_52093464
Gisteren heb ik in het asiel een poesje opgehaald. Het is Ebony geworden, maar ik heb haar Noortje genoemd.

Noortje is zwart, klein, één jaar oud, gevonden op straat en toen ze haar in het asiel zagen bleek al snel dat ze kindjes gehad moet hebben (ze zagen dat ze nog zoogde). Ik werd verliefd op haar omdat het zo'n lief zwart elegant klein poesje is, en ze kijkt zo lief uit haar oogjes. . Ze liet zich in het asiel goed door mij aaien, gaf zelfs kleine 'lovebites' en kwam ook regelmatig uit haar hokje.
Het was wel logisch, gezien haar schuwheid, dat ze bij mij zou moeten wennen.

Sinds gistermiddag is ze dus bij mij thuis en de therapie is begonnen. Ze heeft eerst een paar uur in het het vervoersmandje gezeten (open). Zonder dat ik het heb gezien, is ze daar uit gekomen en onder de bank gaan zitten. En het ziet er naar uit dat ze vastbesloten is onder die bank te blijven. Kattebak, eten en een mandje met een voor haar bekend dekentje erin heb ik allemaal in de buurt van die bank gezet. Ik heb er een veilig hoekje van gemaakt. Toen ik vanmorgen uit bed kwam, zag ik dat ze vannacht onder de bank vandaan moet zijn geweest. Klein stofwolkjes (onder de bank maak ik niet al te vaak schoon ) lagen bij de kattebak. Ze gaat dus wel netjes 'naar de wc'. Maar vervolgens is ze dus niet (meer) onder die bank vandaan te krijgen.

Het vervelende is, vind ik, dat ze te ver onder die bank zit om haar voorzichtig te aaien. Dat vindt ze wel fijn namelijk. Verder heeft ze volgens mij nog niets gegeten of gedronken. Ik praat veel tegen haar, ga soms met mijn arm onder de bank zodat ze aan mijn aanwezigheid went. Ze kijkt me dan met van die grote oogjes aan. Haar ademhaling gaat wel normaal (gisteren duidelijk nog niet) en ze doet niet agressief.

Iemand tips voor . Noortje ?
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_52093742
Ze komt pas onder de bank vandaan als ze het idee heeft dat dat "veilig" is. (of als ze echt honger krijgt). Weet je zeker dat ze niet gegeten heeft? Als het brokjes zijn, kan je ze even wegen en na een tijdje weer. Je ziet niet altijd dat er wat uit is, maar je weegschaal ziet het wel

Ik zou gewoon eten in de buurt zetten en vandaag even afwachten. Ligt ze vanavond nog steeds onder de bank zonder gegeten te hebben, dan zou ik de poes onder de bank vandaan plukken en de onderkant van de bank barricaderen, zodat ze onder iets bereikbaarders kruipt. Dan kan je haar in ieder geval aaien
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:12:58 #233
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52093858
Mijn kat plast af en toe expres om mij te pesten naast de bak.
Het stinkt niet zo(gelukkig) maar is wel vervelend.
De bak is schoon en hij doet het echt maar af en toe(de laatste tijd ietsje vaker)
Is er iets wat ik daaraan kan doen?
Als ik zie dat hij het van plan is, zet ik hem er altijd gelijk op.
pi_52094533
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 11:12 schreef JamesBrownie het volgende:
Mijn kat plast af en toe expres om mij te pesten naast de bak.
Het stinkt niet zo(gelukkig) maar is wel vervelend.
De bak is schoon en hij doet het echt maar af en toe(de laatste tijd ietsje vaker)
Is er iets wat ik daaraan kan doen?
Als ik zie dat hij het van plan is, zet ik hem er altijd gelijk op.
Waar basser je dat dikgedrukte op?
Je kat haat jou oid?

Is het een kater? Dan is het misschien sproeien.
Heb je al andere kattenbakkorrels geprobeerd? Misschien vindt hij deze niet prettig?

Maar de conclusie dat het om jou te pesten is lijkt me zwaar overtrokken
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:58:31 #235
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_52095764
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 10:43 schreef mane het volgende:
Iemand tips voor . Noortje ?
Geef haar de tijd Poezen moeten wennen en dat kost tijd. Het is heel natuurlijk voor haar om zich te verstoppen en letterlijk de kat uit de boom te kijken. Praat tegen haar, geef haar aandacht en laat haar verder lekker zitten. Ze komt vanzelf naar je toe als ze denkt dat het veilig is. Dat kan best een paar dagen duren.

Wij zijn pas verhuisd met onze drie katten en die zitten ook nog geregeld weggedoken in veilige hoekjes. Ze moeten gewoon wennen aan al het nieuwe.

Het komt echt wel goed
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_52102938
Ja, het komt goed! Het is zo'n schattig beestje (tzt zal ik eens een foto maken).
Ze zit nu in een hoekje van de vensterbank, achter het gordijn. Echt veel eten en drinken doet ze niet.
Vlak voordat ik naar het strand ging vanmiddag kwam ze onder de bank vandaan. Eerst alleen een kopje, beetje links en rechts kijken, toen liep ze schichtig naar de kattebank, beetje snuffelen, en vervolgens nam ze een jump naar de vensterbank. En nu zit ze daar nog. Af en toe kijk ik om het hoekje van het gordijn en praat ik tegen haar. .
  zondag 5 augustus 2007 @ 14:56:13 #237
159502 Mind_Fuck
Mind tuning
pi_52118964
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 11:51 schreef freecell het volgende:

[..]

Je kat haat jou oid?

Heb je al andere kattenbakkorrels geprobeerd? Misschien vindt hij deze niet prettig?

Niet helemaal eens.
Ik heb katten gekend die i.d.d. buiten de bak pissen uit neid.
Meestal is de eigenaar dan een paar dagen weg geweest, of de kat voelt zich op de een-of-andere manier tekort gedaan, is jaloers etc.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
  zondag 5 augustus 2007 @ 14:57:49 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52118991
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:56 schreef Mind_Fuck het volgende:

[..]

Niet helemaal eens.
Meestal is de eigenaar dan een paar dagen weg geweest, of de kat voelt zich op de een-of-andere manier tekort gedaan, is jaloers etc.
Ja, het kan heel goed uit protest zijn, dat een kat dat doet. Maar om dan te zeggen dat een kat het 'expres' doet, 'om te pesten'...
  zondag 5 augustus 2007 @ 20:51:51 #239
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52126013
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 11:51 schreef freecell het volgende:

[..]

Je kat haat jou oid?

Dat was ook maar een grapje. Ik heb alleen geen idee waarom hij het WEL doet, ik heb altijd dezelfde korrels, en hij doet het nu eens een maand niet, dan weer drie dagen achter elkaar en er is echt niks over te zeggen wanneer hij het zal doen.
Het is een kater en hij is gecastreerd, maar hij sproeit niet, hij gaat gewoon netjes zitten.

Hij doet het ook altijd net naast de bak, en of die nu net schoon is, of niet, maakt ook al niets uit.
Er is iets van spray geloof ik dat ze daar niet meer gaan plassen, maar ik weet niet of dat werkt.
  zondag 5 augustus 2007 @ 20:54:43 #240
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52126080
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:56 schreef Mind_Fuck het volgende:

[..]

Niet helemaal eens.
Ik heb ook al bedacht dat ie het misschien deed omdat ie aandacht tekort had ofzo, maar meestal doet ie het gewoon als ik thuis ben, toen ik op vakantie was, heeft ie volgens de oppas helemaal NIET buiten de bak geplast, terwijl zij hem minder vaak heeft schoongemaakt dan ik normaal doe.
Het lijkt gewoon of het iets met mij te maken heeft.
pi_52135098
Update Noortje!

Ze eet veel, gisteren zelfs in mijn bijzijn! Ze kwam heel voorzichtig onder de bank uitgekropen, met een schuin oog meteen op mij (ik zat op de bank). Toen is ze lekker gaan eten en vervolgens, ze was in een overmoedige bui denk ik, liep ze zelfs een rondje door de kamer. Wow! Daarna kroop ze toch maar weer veilig onder de bank. Vannacht heeft ze nog wel op de bank gezeten want ik zag wat haren liggen. .

Die kleine vorderingen zijn zo leuk.
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:49:51 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52135873
Mane, volgens mij gaat het gewoon heel goed. Met geduld kom je een heel eind.
pi_52135954
Tipje: Als je oogcontact maakt met Noortje, doe dan een paar keer je ogen dicht. Da's poezentaal voor 'i come in peace'.

Ik heb een poes van me een paar jaar geleden uit het asiel gehaald en ze heeft een week onder m'n kast gezeten van angst. Ik heb veel tegen d'r gepraat en me als een vredige poes gedragen, op een gegeven moment ging ze terugpraten. Tegenwoordig hebben we hele gesprekken, zo schattig.
pi_52136487
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:54 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik heb ook al bedacht dat ie het misschien deed omdat ie aandacht tekort had ofzo, maar meestal doet ie het gewoon als ik thuis ben, toen ik op vakantie was, heeft ie volgens de oppas helemaal NIET buiten de bak geplast, terwijl zij hem minder vaak heeft schoongemaakt dan ik normaal doe.
Het lijkt gewoon of het iets met mij te maken heeft.
Ik heb ook zo'n heerschap. Net naast de kattebak plassen maar het liefste nog in de wasbak. Nu is dat laatste de minst grote ramp, omdat ik dan snel kan 'doorspoelen'. Het kan een maand goed gaan en dan is het weer één (of een paar) dagen mis. Hij heeft er ook een radar voor: als ik trots tegen bezoek zeg dat het de laatste tijd zo goed gaat kan ik erop rekenen de dag erna een gele, geurige verrassing te vinden.
Het beest hoeft zelfs niet in de buurt te zijn als ik het zeg en plassen naast de bak gebeurt altijd 's nachts. Raar kattebeest. Maar ik zou hem niet willen missen.

Als iemand tips heeft om dit op te lossen, ik hoor ze graag!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_52137214
Wat voor een model kattenbak heb je? En is het je enige kat of zijn er meer katten die dezelfde bak gebruiken? De lokatie van de bak kan ook meespelen, poezen houden van privacy.

Er zijn bakken op de markt die het buitenboord plassen lastig maken doordat ze helemaal dicht zijn. Hiermee kan je poezen die onbewust buiten de bak plassen een handje helpen. Bij poezen die bewust buiten de bak plassen moet je erachter zien te komen waarom ze het doen. Ik heb twee poezen en in het begin maar één bak, de poes die die bak eerst voor zichzelf had ging niet veel later op m'n deurmat plassen. Bak erbij gekocht, probleem opgelost.
pi_52284646
Ik kom weer eens met misschien wel een hele rare vraag..

Ik heb dus twee pleegkittens, zonder moeder, die nu ongeveer 8 weken zijn.. Ik merk bij allebei dat ze de behoefte nog hebben om aan een tepel te zuigen, maar nu zit het poesje dus regelmatig bij het katertje te zoeken naar een tepel, en eindigt dan met het zuigen aan het piemeltje van de kater..
Ik vind het een heel raar gezicht, hoewel het katertje het niet heel erg lijkt te vinden..

Mijn vraag was ook eigenlijk of dit bij kittens vaker gebeurt en of ik het gewoon kan laten gaan zeg maar..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_52284951
Teigan Ik heb géén idee, maar het klinkt onschuldig

Ik had ook een vraagje.

Onze Jaina was aldoor niet zo'n eter, het is een erg smal poesje en at altijd wat langzaam en niet zo veel. Kreeg genoeg eten, maar blijkbaar niet zo'n honger, er bleef altijd vrij veel over.

Sinds 2 dagen eet ze ineens meer dan het dubbele Kanen!!! En nog in een behoorlijk tempo ook!

Is het normaal dat ze rond de 5 maanden opeens in 1 klap veel meer gaan eten?
Voorlopig geen risico dat ze te dik wordt, dus ik geef haar ook maar meer dan normaal
pi_52285090
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:54 schreef mootie het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het echt niet kunnen. Er zijn zoveel andere manieren om het op te lossen!!
Naar buiten gooien tijdens kutweer bijv .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_52285839
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:18 schreef teigan het volgende:
Ik kom weer eens met misschien wel een hele rare vraag..

Ik heb dus twee pleegkittens, zonder moeder, die nu ongeveer 8 weken zijn.. Ik merk bij allebei dat ze de behoefte nog hebben om aan een tepel te zuigen, maar nu zit het poesje dus regelmatig bij het katertje te zoeken naar een tepel, en eindigt dan met het zuigen aan het piemeltje van de kater..
Ik vind het een heel raar gezicht, hoewel het katertje het niet heel erg lijkt te vinden..

Mijn vraag was ook eigenlijk of dit bij kittens vaker gebeurt en of ik het gewoon kan laten gaan zeg maar..
Eén van onze poesjes deed dat ook, bij haar zusje en bij haar broertje, maar niet aan z'n piemeltje! Gewoon in de buik dus... We werden er helemaal gek van, ze deed het te pas en te onpas, ook midden in de nacht of wanneer je net lekker een film zat te kijken. Hoor je opeens zo'n gesmak naast je...

Maargoed, om een saai verhaal kort te houden: ze is er vanzelf mee opgehouden.

Oh, en een poes van mijn ouders deed het ook, die is er ook mee opgehouden. Ze is alleen nog wel een vingersabbelaar, maar dat zijn onze katten ook...
pi_52285873
ok, dan zal het ook vast wel geodkomen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')