Was jij dat ook, Misstique?quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:06 schreef Misstique het volgende:
Oops.
Welnee.quote:
Ah, okay. Het ging razendsnel.quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:13 schreef Misstique het volgende:
Welnee..
Ik raakte alleen per ongeluk wat knopjes aan..
quote:Le vin perdu
J'ai, quelque jour, dans l'Océan,
(Mais je ne sais plus sous quels cieux),
Jeté, comme offrande au néant,
Tout un peu de vin précieux...
Qui voulut ta perte, ô liqueur?
J'obéis peut-être au devin?
Peut-être au souci de mon coeur,
Songeant au sang, versant le vin?
Sa transparence accoutumée
Après une rose fumée
Reprit aussi pure la mer...
Perdu ce vin, ivres les ondes!...
J'ai vu bondir dans l'air amer
Les figures les plus profondes.
Dat lijkt me stug. Hoe zou iemand van die plannen op de hoogte moeten zijn gekomen?quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:05 schreef Gellius het volgende:
.... één of andere instantie die voortijdig lucht gekregen heeft van jelui d'r huwelijksplannen.
quote:is best known as a poet, and is sometimes considered to be the last of the French Symbolists. But he published fewer than a hundred poems, and none that drew much attention before 1917, when he produced
at forty-six years of age. This obscure but superbly musical masterpiece, of 512 alexandrine lines in rhyming pairs, had taken him four years to complete, and immediately secured his fame. It is esteemed by many in France as the greatest French poem of the 20th century.
(...)technique is quite orthodox, in its essentials. His verse rhymes and scans in the traditional ways, and has much in common with the work of Mallarmé. His poem Palme inspired James Merrill's celebrated 1974 poem Lost in Translation.
Helaas.... mijn laptopinternetverbinding begaf het en toen moesten we Twan alweer ophalen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:48 schreef Gellius het volgende:
Ah, daar komt het verlossende antwoord!
Die was wel van wat eerder hoor! Mijn heer is van 1871. Net als Proust trouwens. En Léautaud van 1872. Wàt een vruchtbare jaren.quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:42 schreef Tokay het volgende:
Nou moet je niet boos gaan kijken!![]()
Paul Verlaine?
Dat was een Belg ... eh ... inwoner van een overgangsgebied.quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:59 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ken maar 1 Franse schrijver en dat is Georges Simenon.
Heel goed, Scrutinizer! Zeg het maar!quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:19 schreef Scrutinizer het volgende:
Ce toit tranquille, où marchent des colombes,
Entre les pins palpite, entre les tombes…
Je denkt toch zeker niet dat ik zonder een geestelijk offer aan Onan dat rijmpje had kunnen posten? Jij bent wel de laatste van wie ik zou verwachten mij dusdanig te overschatten.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:38 schreef Gellius het volgende:
[..]
Heel goed, Scrutinizer! Zeg het maar!
quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:25 schreef Tokay het volgende:
Meneer Mendelssohn, die de bruiloftsmars componeerde?
Vast wel. Ik heb vandaag namelijk een hele hippe zonnebril gekochtquote:Op woensdag 30 mei 2007 18:34 schreef Tokay het volgende:
Arme Scrutinizer.Jij vindt écht nog wel de ware Diana Jacoba.
Nou, kijk eens aan! Het begin is er....quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:42 schreef Scrutinizer het volgende:
Vast wel. Ik heb vandaag namelijk een hele hippe zonnebril gekocht![]()
Mme. Alberti!quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:56 schreef Z het volgende:
Willeke!
Yep, weet je hun naam ook?quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Going to the chapel?
quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:57 schreef Z het volgende:
Wordt er nou morgen getrouwd trouwens? Veel plezier gewenst in ieder geval, en geniet van de dag. Scrut, jij ook sterkte morgen.
Thanx!quote:Op donderdag 31 mei 2007 00:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Een hele fijne dag morgen, Peaceman en Diaan![]()
Van mij ook nog maar een dankjewel en eenquote:Op donderdag 31 mei 2007 00:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Een hele fijne dag morgen, Peaceman en Diaan![]()
Jij en je slapenquote:Op donderdag 31 mei 2007 00:28 schreef wyccie het volgende:
Oh 's middags. Dan kun je nog lekker uitslapen.![]()
Behalve slapen, eet ik ook nog wel eens hoor.quote:
Gaat wel lukken!quote:Op donderdag 31 mei 2007 08:37 schreef Misstique het volgende:
Een hele fijne dag vandaag Diaan en peaceman..
Volgens de berichten wordt het vanmiddag beter.quote:Op donderdag 31 mei 2007 08:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Gaat wel lukken!
hoopt wel dat het stopt met regenen
Wat Misstique zegtquote:Op donderdag 31 mei 2007 08:37 schreef Misstique het volgende:
Een hele fijne dag vandaag Diaan en peaceman..
Ja hey!quote:
De bode komt aangesneld met glaasjes water, en zet hier en daar wat ramen tegen elkaar open...quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:51 schreef Gellius het volgende:
Links en rechts tuimelen gasten bedwelmd over elkaar heen.
Wraaaaaah!quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:04 schreef pyl het volgende:
Scrut heeft laarzen van pythonleer, Foto. Da's algemeen bekend.
Raad jij nou mijn meneer maar...quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:04 schreef pyl het volgende:
Scrut heeft laarzen van pythonleer, Foto. Da's algemeen bekend.
quote:Y'know, my python boot is too tight
I couldn't get it off last night
A week went by, an' now it's July
I finally got it off
An' my girl-friend cry
"You got STINK FOOT!
STINK FOOT, darlin'
Your STINK FOOT puts a hurt on my nose!
STINK FOOT! STINK FOOT! I ain't lyin',
Can you rinse it off, d'you suppose?"
Okay, okay ... ehm ... een Brits negentiende-eeuws natuurkundige. Meneer heeft een wet op zijn naam?quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:06 schreef fotoloog het volgende:
Raad jij nou mijn meneer maar...
Niemand behalve Scrutinizer dan.quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:09 schreef Gellius het volgende:
Zappa. Daar wordt natuurlijk niemand blijer van op deze moeilijke dag.
Orde en tucht moet er zijn, meis !quote:
Geef eens antwoord op mijn vraag dan!quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:15 schreef fotoloog het volgende:
Orde en tucht moet er zijn, meis !
Ja meneerquote:
Prima! Lekker rustig buurtje, en je bent zo op de markt en de Ferdinand Bol en ook zo in het centrum. En zo op mijn werk.quote:Op donderdag 31 mei 2007 15:03 schreef fotoloog het volgende:
Bevalt het een beetje op Duivelseiland?
quote:
En ik nog denken: há, daar is Z met het goede antwoord!quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:17 schreef Z het volgende:
Het lijkt me meer een thermodynamicus.
Die associatie had ik ook.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:38 schreef Gellius het volgende:
Is dat scrut op weg naar enschede?
Wat dan wel?quote:
Hij is een man van kleine wijsheden alsquote:
quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:13 schreef pyl het volgende:
Hij is een man van kleine wijsheden als
Marriage is a wonderful invention: then again, so is a bicycle repair kit.![]()
Zoiets.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:18 schreef Tokay het volgende:
Meneer is dus een filosoof?
Meneer is noch bruidsjonker noch Amerikaans industrieel. Meneer vond bij paus Paulus VI een luisterend oor.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:40 schreef pyl het volgende:
Tja .... dat kan alle kanten op. Laat ik maar met het meest voor de hand liggende beginnen, dan kunnen we dat wegstrepen: Amerikaanse industrieel?
Of wacht, is meneer ook on topic?
Oei, da's tamelijk uitzonderlijk. Had het iets van doen met Humane Vitae, de encycliek van Paulus VI over het huwelijksleven? ... Kuch ...quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:44 schreef Misstique het volgende:
Meneer vond bij paus Paulus VI een luisterend oor..
Nee, meneer heeft niks met huwelijken te maken.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:47 schreef pyl het volgende:
[..]
Oei, da's tamelijk uitzonderlijk. Had het iets van doen met Humane Vitae, de encycliek van Paulus VI over het huwelijksleven? ... Kuch ...
Een Argentijn! Meneer componeerde zijn bekendste stuk in 1964.quote:Nederlander?
Nee hoor, als je tong80 heet, heet dat ontbijten.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:57 schreef Gellius het volgende:
Hm. Heet dat rond dit tijdstip niet souperen?
Word je soms niet moe van jezelf, tong?!quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:05 schreef tong80 het volgende:
Streepje vergeten. Maar de naam staat er al
Laat maar zitten
Ik draag het als een heldquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:05 schreef Tokay het volgende:
[..]
Word je soms niet moe van jezelf, tong?!
Griezelig briljant, tong. Echt.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:11 schreef tong80 het volgende:
Tokay dit is toch een briljant topic ?
Ik zoek de slechtste Nederlandstalige teksten.
Ik heb een leuke voor je:quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:00 schreef pyl het volgende:
Tjonge, wat een lastige opgaven vandaag ...
Nope.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:19 schreef pyl het volgende:
Stuart Copeland?
Nee hoor, het gaat om hem. Maar zijn moeder zal beslist trots op hem zijn. Wat heet...quote:
Het hele diner al, ik had honger.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:21 schreef pyl het volgende:
Zit de eerste gang erop (erin) Misstique, of al het hele diner / souper / ontbijt?
Nou nee!quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:32 schreef pyl het volgende:
Took: is meneer politicus / bestuurder?
Nou nee!quote:
Het is Ariel Ramirez, componist van de Misa Criolla en de minder bekende - en mijns inziens betere - Misa por la paz y la justicia.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:32 schreef pyl het volgende:
Misstique: ik denk dat voor jouw plaatje het eerste amendement van kracht moet worden.
Hij heeft er al zoveel gehad, pyl.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:44 schreef pyl het volgende:
Heeft-ie een hit, Tokay?
Is het een engelstalige man?quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:51 schreef Tokay het volgende:
[..]
Hij heeft er al zoveel gehad, pyl.![]()
En op dit moment heeft-ie een hit in wording.
Nou ja, hij doet het niet in zijn eentje, hij heeft nog een paar bandleden.
Yep, hij komt uit Amerika.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:53 schreef Misstique het volgende:
Is het een engelstalige man?
Het is dingetje.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:55 schreef pyl het volgende:
Is het ... dingetje ... de zanger van de Red Hot Chili Peppers?
Anthony Kiedis.
quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:58 schreef Misstique het volgende:
Is het Jon Bon Jovi?
quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:15 schreef pyl het volgende:
Dat is ... eh ... dingetje. Van Bottom en The Young Ones en Jennifer Saunders ... ehm ...
Adrian Edmondson.
Scrut!! Hoe was het? Is het je gelukt???quote:Op vrijdag 1 juni 2007 01:24 schreef Scrutinizer het volgende:
Rik Mayall
Hi Diaan! Hoe was het gister?quote:
Ach, kijk nou! Mevrouw peaceman! Hoe maakt U het?quote:
Mooi zo, klinkt top!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:14 schreef Diaan73 het volgende:
Behalve dat ik behoorlijk brak ben, gaat het zeer prima met me. We hebben een geweldig leuke dag gehad. Een leuke verrassing in het stadhuis en verder gingen het helemaal zoals wij graag wilden.... We hebben genoten..... en ik heb heerlijk bijna de hele avond gedanst![]()
Mooi.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:14 schreef Diaan73 het volgende:
Behalve dat ik behoorlijk brak ben, gaat het zeer prima met me. We hebben een geweldig leuke dag gehad. Een leuke verrassing in het stadhuis en verder gingen het helemaal zoals wij graag wilden.... We hebben genoten..... en ik heb heerlijk bijna de hele avond gedanst![]()
Hoe laat was wat?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:24 schreef Gellius het volgende:
Hoe laat was het nou ook alweer?
Ge-wel-dig!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:36 schreef Gellius het volgende:
Ah ja! Natuurlijk! Hoe was het?
Don't mention the war!!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:48 schreef Gellius het volgende:
Overigens, als scrutinizer straks binnenkomt: allemaal een beetje losjes doen hè?
Ik roep nog snel even 'Gefeliciteerd meneer en mevrouw peaceman'quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:48 schreef Gellius het volgende:
Overigens, als scrutinizer straks binnenkomt: allemaal een beetje losjes doen hè?
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:18 schreef pyl het volgende:
Was het niet Buster Keaton?
Nope.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:04 schreef Misstique het volgende:
Actrice?
Da's helemaal goed, Tokay!!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:28 schreef Tokay het volgende:
Dan doe ik een gokje op Fay Weldon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |