Was jij dat ook, Misstique?quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:06 schreef Misstique het volgende:
Oops.
Welnee.quote:
Ah, okay. Het ging razendsnel.quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:13 schreef Misstique het volgende:
Welnee..
Ik raakte alleen per ongeluk wat knopjes aan..
quote:Le vin perdu
J'ai, quelque jour, dans l'Océan,
(Mais je ne sais plus sous quels cieux),
Jeté, comme offrande au néant,
Tout un peu de vin précieux...
Qui voulut ta perte, ô liqueur?
J'obéis peut-être au devin?
Peut-être au souci de mon coeur,
Songeant au sang, versant le vin?
Sa transparence accoutumée
Après une rose fumée
Reprit aussi pure la mer...
Perdu ce vin, ivres les ondes!...
J'ai vu bondir dans l'air amer
Les figures les plus profondes.
Dat lijkt me stug. Hoe zou iemand van die plannen op de hoogte moeten zijn gekomen?quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:05 schreef Gellius het volgende:
.... één of andere instantie die voortijdig lucht gekregen heeft van jelui d'r huwelijksplannen.
quote:is best known as a poet, and is sometimes considered to be the last of the French Symbolists. But he published fewer than a hundred poems, and none that drew much attention before 1917, when he produced
at forty-six years of age. This obscure but superbly musical masterpiece, of 512 alexandrine lines in rhyming pairs, had taken him four years to complete, and immediately secured his fame. It is esteemed by many in France as the greatest French poem of the 20th century.
(...)technique is quite orthodox, in its essentials. His verse rhymes and scans in the traditional ways, and has much in common with the work of Mallarmé. His poem Palme inspired James Merrill's celebrated 1974 poem Lost in Translation.
Helaas.... mijn laptopinternetverbinding begaf het en toen moesten we Twan alweer ophalen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:48 schreef Gellius het volgende:
Ah, daar komt het verlossende antwoord!
Die was wel van wat eerder hoor! Mijn heer is van 1871. Net als Proust trouwens. En Léautaud van 1872. Wàt een vruchtbare jaren.quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:42 schreef Tokay het volgende:
Nou moet je niet boos gaan kijken!![]()
Paul Verlaine?
Dat was een Belg ... eh ... inwoner van een overgangsgebied.quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:59 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ken maar 1 Franse schrijver en dat is Georges Simenon.
Heel goed, Scrutinizer! Zeg het maar!quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:19 schreef Scrutinizer het volgende:
Ce toit tranquille, où marchent des colombes,
Entre les pins palpite, entre les tombes…
Je denkt toch zeker niet dat ik zonder een geestelijk offer aan Onan dat rijmpje had kunnen posten? Jij bent wel de laatste van wie ik zou verwachten mij dusdanig te overschatten.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:38 schreef Gellius het volgende:
[..]
Heel goed, Scrutinizer! Zeg het maar!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |