Ga eens kijken op de website van de IND.quote:Op woensdag 30 mei 2007 04:58 schreef stribe het volgende:
Ik heb nu al sinds lange tijd 'n Chinese vriendin, ze heeft nu al 5 jaar in Nederland gewoont en gestudeerd en sinds kort werkt ze ook in Nederland. Aangezien wij graag bij elkaar willen blijven en zeker willen gaan trouwenin de toekomst heb ik een aantal vragen hoe het in zijn werk gaat:
- Als wij trouwen krijgt ze dan automatisch een Nederlands paspoort
- Moet ze ook 'n inburgerings examen doen
- Hoe werkt de gehele procedure
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!!!
Nee, trouwen betekent niet dat je de nederlandse nationaliteit krijgt. Het was zo dat je of 5 jaar op hetzelfde adres moest hebben gewoond als je niet getrouwd was, of drie jaar als je wel getrouwd bent.quote:Op woensdag 30 mei 2007 04:58 schreef stribe het volgende:
Al een paar jaar het nieuws niet gevolgd?quote:- Moet ze ook 'n inburgerings examen doen
de INDquote:- Hoe werkt de gehele procedure
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!!!
Geen zin had in veel papierwerkquote:Op woensdag 30 mei 2007 09:53 schreef HarryP het volgende:
Ik ken iemand die redelijk vroeg is getrouwd met zijn vriendin vanwegen de verblijfsvergunning aanvraag. Uiteindelijk is de realtie stuk gelopen maar omdat hij geen zin had in veel papierwerk en notaris zijn ze getrouwd in gemeenschap van goederen... Nou toen ze na 2 jaar uit elkaar gingen was dat nog een dure bedoeling ook hij had een huis, zij niet. Maar hij kon dus wel de heflt van zijn huis aan haar geven.
Nee, die zal ze apart aan moeten vragen. Ik adviseer eerst te naturaliseren en dan pas te trouwen. Doe je het andersom, moet je namelijk voor je huwelijk ook nog eens toestemming vragen bij de IND (M-46 procedure)quote:Op woensdag 30 mei 2007 04:58 schreef stribe het volgende:
Ik heb nu al sinds lange tijd 'n Chinese vriendin, ze heeft nu al 5 jaar in Nederland gewoont en gestudeerd en sinds kort werkt ze ook in Nederland. Aangezien wij graag bij elkaar willen blijven en zeker willen gaan trouwenin de toekomst heb ik een aantal vragen hoe het in zijn werk gaat:
Voor naturalisatie is dat inderdaad verplicht, tenzij ze kan aantonen (bv diploma Nederlands, vrijstelling inburgering van de gemeente o.i.d) reeds ingeburgerd te zijn.quote:- Moet ze ook 'n inburgerings examen doen
Zie www.ind.nlquote:- Hoe werkt de gehele procedure
Werkvergunning? Je bedoelt een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd, voor arbeid? Of een verblijfsvergunning voor verblijf bij partner, arbeid vrij toegestaan? (staat achterop haar pasje)quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:41 schreef stribe het volgende:
Nou eerst had ze inderdaad 'n studentenvisum, dat is nu inmiddels veranderd naar 'n werkvergunning. En waarom stel ik de vraag of zij dat inburgeringsexamen moet doen is omdat ik had gehoord dat je met bepaalde diploma's het examen niet hoeft te doen. Ze heeft net als mij Universiteit gedaan dus ik weet niet of je dan automatisch vrijstelling krijgt voor deze toets.
Maar bij de IND hadden ze ons verteld dat het zeker helpt bij de naturalisatie dat ze al die tijd al in Nederland heeft gestudeerd, daarom hebben we nog zo'n heisa gehad bij het omzetten van studentenvisum naar werkvergunning.
De IND doet ALTIJD moeilijk...Hebben we aan Verdonk te dankenquote:Uiteraard ga ik niet versneld met haar trouwen, en als de IND moeilijk gaat doen met hun papierwinkel voor iemand die wel in Nederland wil werken dan emigreer ik met haar naar 'n ander land.
quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:11 schreef Vhiper het volgende:
De IND doet ALTIJD moeilijk...Hebben we aan Verdonk te danken![]()
Hebben we aan Job Cohen te danken.quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:11 schreef Vhiper het volgende:
De IND doet ALTIJD moeilijk...Hebben we aan Verdonk te danken![]()
Je emigreert wel even naar een ander land? Naar China bedoel je?quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:41 schreef stribe het volgende:
Uiteraard ga ik niet versneld met haar trouwen, en als de IND moeilijk gaat doen met hun papierwinkel voor iemand die wel in Nederland wil werken dan emigreer ik met haar naar 'n ander land.
Wat doet dat er toe?quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:47 schreef doshi het volgende:
[..]
Je emigreert wel even naar een ander land? Naar China bedoel je?
Jij denkt dat Nederland het enige land is dat moeilijk doet over verblijfsvergunningen?quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:25 schreef Vhiper het volgende:
Wat doet dat er toe?
Nope, wel een van de moeilijkste. De eisen liggen in Nederland extreem hoog, net als de kosten overigens.quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:30 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Jij denkt dat Nederland het enige land is dat moeilijk doet over verblijfsvergunningen?
Mits ze (aantoonbaar) een x aantal jaar voltijd onderwijs heeft gevolgd in het Nederlands zal ze hiervan vrijgesteld worden. Maar voor haar Vergunning Tijdelijk Verblijf (VTV), op basis van werkzaamheden, wordt niet geeist dat ze het basisexamen inburgering aflegt. Mocht je het verblijfsdoel van haar VTV willen wijzigen naar gezinsvorming, dan zal ze dat wél moeten doen; en met een beetje pech, maar dat weet ik niet zeker omdat kan zijn dat dat alleen voor het inreisvisum (MVV) geldt, op een Nederlandse embassade of consulaat in China. Voordeel van het wijzigen van het verblijfsdoel van haar VTV is dat ze niet het land uitgegooid wordt wanneer ze ontslagen wordt. Nadeel voor haar zou zijn dat ze het land uit zal moeten wanneer jullie je relatie beëindigen, maar gezien de trouwplannen lijkt me dat geen gegronde angst. Overigens maakt het voor het IND niet uit of jullie getrouwd zijn of allebei single en samenwonend, dus versneld trouwen is nergens voor nodig.quote:En waarom stel ik de vraag of zij dat inburgeringsexamen moet doen is omdat ik had gehoord dat je met bepaalde diploma's het examen niet hoeft te doen. Ze heeft net als mij Universiteit gedaan dus ik weet niet of je dan automatisch vrijstelling krijgt voor deze toets.
Ze zal nu waarschijnlijk een VTV hebben. Dat wordt alleen verstrekt indien er een verblijfsdoel is: in haar geval, werk. Na 5 jaar achtereen een VTV te hebben gehad van niet-tijdelijke aard (daar valt studie niet onder!) kan ze een verblijfsvergunning onbepaalde tijd aanvragen. Wanneer zij die heeft mag ze blijven, ook al heeft ze geen werk meer. Naturalisatie komt pas veel later, maar afgezien van het paspoort niet relevant wanneer ze reeds een vergunning onbepaalde tijd heeft - ze zal nooit uitgezet worden.quote:Maar bij de IND hadden ze ons verteld dat het zeker helpt bij de naturalisatie dat ze al die tijd al in Nederland heeft gestudeerd, daarom hebben we nog zo'n heisa gehad bij het omzetten van studentenvisum naar werkvergunning.
Wat nou partner? M'n moeder was een regelrechte importbruid uit de Sovjetunie (gelukkig allang weg bij die vent, meteen nadat zij de paspoort had eigenlijk - op zijn initiatief overigens, hij had iemand anders, mams was niet slaafs genoeg meer)quote:Op vrijdag 1 juni 2007 04:51 schreef stribe het volgende:
@Sessy hoe lang was dit geleden met jou partner? En is het ook van invloed waar je partner vandaan komt (China communisme etc)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |