abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49903743
Ook wel de Apollo-maanlandingscomplottheorie genoemd.
quote:
De Apollo-maanlandingscomplottheorie is een complottheorie die stelt, dat de Verenigde Staten niet echt astronauten naar de maan hebben gestuurd. Alle serieuze wetenschappers, technici en ruimtevaartkenners schuiven de theorie als ongegrond terzijde. Er bestaat een overvloed aan fysiek bewijs voor het tegendeel.

Volgens deze complottheorie hebben de maanlandingen binnen het Apollo-ruimtevaartprogramma in de jaren 1969 tot 1972 niet daadwerkelijk plaats hebben gevonden, maar zijn ze door de NASA en de Amerikaanse regering in scène zijn gezet.

De aanhangers van deze theorie voeren een aantal argumenten aan waaronder schaduwen, sterren op de foto's van de maan en de wapperende Amerikaanse vlag. Er zouden schaduwen zijn waargenomen op de foto's die op de maan zijn genomen en er zou op deze foto's sprake zijn van meerdere lichtbronnen in plaats van één.
Geïntereseerd? Even more interested?

Nou is het een hoax of niet? Er zitten wel een paar argumenten bij die vrij geloofwaardig zijn. 1 van de betere argumenten vind ik dat NASA nu zegt dat ze niet de technologische mogelijkheden hebben om naar de maan te gaan. Het gekke hiervan vind ik dat ze in de jaren '60 wel die mogelijkheden zouden hebben gehad. Dat is bijna 40 (!) jaar geleden. NASA zou ook de bouwtekeningen van de maanlander zijn kwijtgeraakt, yeahright!

Ik weet het zelf echt niet of het nou echt gebeurd is, die maanlanding, of niet. Discuss!
gr gr
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:09:46 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_49904236
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:58 schreef Quyxz_ het volgende:
NASA nu zegt dat ze niet de technologische mogelijkheden hebben om naar de maan te gaan.
Lees: geld.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_49904376
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Lees: geld.
Ik weet dat ze minder geld krijgen ja, maar dit staat op wiki. (natuurlijk niet heilig maja )
"Bovendien beweert NASA zelf dat het met de huidige techniek niet mogelijk is mensen op de maan te zetten en dat het voorlopig ook niet te verwachten is dat dat zal lukken."
Dus ja, maar alle andere claims ook zjin ook beetje verdacht.
gr gr
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:14:00 #4
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_49904425
Zo'n maanlanding kost zo ongelooflijk veel geld, daar gaat de NASA echt niet over klagen. Dus zeggen ze gewoon dat het aan de techniek ligt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:18:56 #5
82036 AstroStart
http://www.mushroomkingdom.nl
pi_49904620
Echt waar. Weer zo'n gek die met de nepmaanlandingtheorie komt aanzetten.

Ik ga er niet op in, want het is gewoon te triest voor woorden dat zulke verhalen nog steeds rond circuleren.

Met vriendelijke groet,

Tim Kraaijvanger
webmaster van de grootste ruimtevaartsite van Nederland
De grootste Super Mario fansite van Nederland: Mushroom Kingdom.
pi_49904926
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:18 schreef AstroStart het volgende:

Ik ga er niet op in, want het is gewoon te triest voor woorden dat zulke verhalen nog steeds rond circuleren.

Met vriendelijke groet,

Tim Kraaijvanger
Bah, doe eens niet zo quasi interessant jij pauper.
Vivre
pi_49905182
quote:

Met vriendelijke groet,

Tim Kraaijvanger
Leuke site, je hebt er weer een bezoeker bij!

Maarre ik zeg niet dat IK denk dat die landing fake is, ik weet het gewoon niet en daarom open ik dit topic met de hoop dat Neil ff een berichtje plaatst met dat het nep was. (geen kloons aub)
gr gr
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:32:05 #8
178424 Apenzuur
Lurkende lintworm
pi_49905222
quote:

Met vriendelijke groet,

Tim Kraaijvanger
Ben jij zo'n astronoom die zichzelf nog voor de gek houdt? Er zijn meer dan genoeg bewijzen dat de maanlanding een hoax is. Bijna elke foto die volgens NASA op de maan gemaakt is is duidelijk nep.
Op vrijdag 9 april 2010 04:30 schreef nattermann het volgende:
Gezien de TS was dat misschien wel beter geweest
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:44:07 #9
82036 AstroStart
pi_49905825
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:30 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Leuke site, je hebt er weer een bezoeker bij!

Maarre ik zeg niet dat IK denk dat die landing fake is, ik weet het gewoon niet en daarom open ik dit topic met de hoop dat Neil ff een berichtje plaatst met dat het nep was. (geen kloons aub)
Hiep hoi!

Er zijn ongeveer twintig bewijzen dat de maanlanding nep is. Redelijk vergezocht ook. De meeste van de bewijzen zijn te verklaren. Er zijn veel meer tegenargumenten.

Deze theorie is zo groot geworden door een eenzijdige documentaire in Amerika. Veel goedgelovige Amerikanen geloven alles wat op televisie is en zo is dit ontstaan.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:54:15 #10
82036 AstroStart
pi_49906330
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:32 schreef Apenzuur het volgende:

[..]

Ben jij zo'n astronoom die zichzelf nog voor de gek houdt? Er zijn meer dan genoeg bewijzen dat de maanlanding een hoax is. Bijna elke foto die volgens NASA op de maan gemaakt is is duidelijk nep.
http://www.broodjeaap.nl/maanwaar.html
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:10:16 #12
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49907138
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:58 schreef Quyxz_ het volgende: Er zitten wel een paar argumenten bij die vrij geloofwaardig zijn. 1 van de betere argumenten vind ik dat NASA nu zegt dat ze niet de technologische mogelijkheden hebben om naar de maan te gaan. Het gekke hiervan vind ik dat ze in de jaren '60 wel die mogelijkheden zouden hebben gehad. Dat is bijna 40 (!) jaar geleden. NASA zou ook de bouwtekeningen van de maanlander zijn kwijtgeraakt, yeahright!
Volgens mij hebben ze het niet over de technische mogelijkheden om een maanlanding uit te voeren, maar over de technische mogelijkheden om een permanente basis op de maan te installeren, waar mensen kunnen leven en werken.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:35:19 #13
56724 Wombcat
rent wiel
pi_49908289
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:32 schreef Apenzuur het volgende:

[..]

Waarom hebben de russen dat dan niet gemerkt en vervolgens van de daken geschreeuwd? Of zaten die in het complot en was de hele koude oorlog alleen maar een spel om ons dom te houden?
in a crowd you lose humanity
pi_49908715
Die foto's zijn gewoon in een studio genomen. Het is zo nep als wat.

Je ziet het er toch zo aan af?

Deze foto is NEP !!! En ik heb er sluitend bewijs voor!

pi_49908853
Ik vond net dit ook ergens op het net:
quote:
Niet één "maanwandelende"astronaut heeft sterren gezien terwijl ie daar was.
Niet één foto of filmpje opgenomen op de maan heeft een sterrenhemel zichtbaar.

Waarom niet? Omdat elke astronoom zou zien dat het idd in een studio is opgenomen.

Oja, waarom zijn alle collega's van Stanley Kubrick dood terug gevonden en had hij zich met zijn familie teruggetrokken in zijn "fort"?
Ik heb het over de 6 mensen die in opdracht van NASA en de regering films moesten maken die leken alsof ze op de maan waren opgenomen.
Waarom nam de directeur van NASA ontslag 2 dagen voor de eerste maanlanding? (had toch het hoogtepunt van zijn carriere moeten zijn)

something smells, and it ain't my socks......
Dat over de sterren wordt weerlegd met die sluitingstijd, maar de rest, toeval?
gr gr
pi_49909080
En deze is ook nep!
Duidelijk studiowerk.
Of is er iemand die dat kan weerleggen?

dinsdag 29 mei 2007 @ 22:59:22 #17
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_49909294
Op het moment zijn die technische mogelijkheden niet aanwezig. Maar die waren er in 1961 ook niet. Al die technische ontwikkelingen moesten eerst gedaan worden. En dat kost veel geld, net zo als het nu weer veel geld kost om een betrouwbaar ruimteschip te bouwen dat op een andere planeet kan landen.
Ik geloof dat het Apollo-astronaut Jim Lovell was die de uitspraak deed: "We just decided to go"
Eerst was er de beslissing om te gaan, pas daarna gingen de technici van McDonnel, Grumman, Lockheed enz. aan de slag om een eenpersoons Mercury te bouwen die door opgedane ervaring evolueerde via Gemini naar Apollo.
Wie dit leest is gek
pi_49910506
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:58 schreef Quyxz_ het volgende:
Ook wel de Apollo-maanlandingscomplottheorie genoemd.
[..]

Geïntereseerd? Even more interested?

Nou is het een hoax of niet? Er zitten wel een paar argumenten bij die vrij geloofwaardig zijn. 1 van de betere argumenten vind ik dat NASA nu zegt dat ze niet de technologische mogelijkheden hebben om naar de maan te gaan. Het gekke hiervan vind ik dat ze in de jaren '60 wel die mogelijkheden zouden hebben gehad. Dat is bijna 40 (!) jaar geleden. NASA zou ook de bouwtekeningen van de maanlander zijn kwijtgeraakt, yeahright!

Ik weet het zelf echt niet of het nou echt gebeurd is, die maanlanding, of niet. Discuss!
Wat vind jij van die foto's?
  woensdag 30 mei 2007 @ 05:11:26 #19
104963 ETA
European Travel Author
pi_49914837
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat vind jij van die foto's?
grapjas.....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_49915539
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 05:11 schreef ETA het volgende:

[..]

grapjas.....
Motiveer je antwoord? Kan jij het weerleggen dan?

Ik zeg: die foto's van de maanlanding zijn studio foto's.
Ik heb de hand kunnen leggen op de originelen en vanavond zal ik het aantonen!
pi_49915636
Noem hier maar eens de punten waarmee jij bewijst dat ze echt zijn?

woensdag 30 mei 2007 @ 08:43:55 #22
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_49915787
Jij bent degene die tegen het algemeen aangenomen verhaal ingaat. Vertel jij eens waarom ze nep zijn ?
  woensdag 30 mei 2007 @ 08:49:55 #23
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_49915908
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 08:35 schreef MaGNeT het volgende:
Noem hier maar eens de punten waarmee jij bewijst dat ze echt zijn?

[afbeelding]
Doe jij eens redenen posten waarom die foto's niet echt zouden zijn?!
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:16:42 #24
99091 3doorsdown
n00b 1e klas
pi_49916405
't ziet er inderdaad een beetje nep uit ja
Met die aluminiumfolie
Inter Arma Enim Silent Leges
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:23:47 #25
104963 ETA
European Travel Author
pi_49916589
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 08:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Motiveer je antwoord? Kan jij het weerleggen dan?

Ik zeg: die foto's van de maanlanding zijn studio foto's.
Ik heb de hand kunnen leggen op de originelen en vanavond zal ik het aantonen!
hmm

[ Bericht 13% gewijzigd door ETA op 30-05-2007 09:34:22 ]
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')