Geïntereseerd? Even more interested?quote:De Apollo-maanlandingscomplottheorie is een complottheorie die stelt, dat de Verenigde Staten niet echt astronauten naar de maan hebben gestuurd. Alle serieuze wetenschappers, technici en ruimtevaartkenners schuiven de theorie als ongegrond terzijde. Er bestaat een overvloed aan fysiek bewijs voor het tegendeel.
Volgens deze complottheorie hebben de maanlandingen binnen het Apollo-ruimtevaartprogramma in de jaren 1969 tot 1972 niet daadwerkelijk plaats hebben gevonden, maar zijn ze door de NASA en de Amerikaanse regering in scène zijn gezet.
De aanhangers van deze theorie voeren een aantal argumenten aan waaronder schaduwen, sterren op de foto's van de maan en de wapperende Amerikaanse vlag. Er zouden schaduwen zijn waargenomen op de foto's die op de maan zijn genomen en er zou op deze foto's sprake zijn van meerdere lichtbronnen in plaats van één.
Lees: geld.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:58 schreef Quyxz_ het volgende:
NASA nu zegt dat ze niet de technologische mogelijkheden hebben om naar de maan te gaan.
Ik weet dat ze minder geld krijgen ja, maar dit staat op wiki. (natuurlijk niet heilig majaquote:
Bah, doe eens niet zo quasi interessant jij pauper.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:18 schreef AstroStart het volgende:
Echt waar. Weer zo'n gek die met de nepmaanlandingtheorie komt aanzetten.
Ik ga er niet op in, want het is gewoon te triest voor woorden dat zulke verhalen nog steeds rond circuleren.
Met vriendelijke groet,
Tim Kraaijvanger
webmaster van de grootste ruimtevaartsite van Nederland
Leuke site, je hebt er weer een bezoeker bij!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:18 schreef AstroStart het volgende:
Ik ga er niet op in, want het is gewoon te triest voor woorden dat zulke verhalen nog steeds rond circuleren.
Met vriendelijke groet,
Tim Kraaijvanger
Ben jij zo'n astronoom die zichzelf nog voor de gek houdt?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:18 schreef AstroStart het volgende:
Met vriendelijke groet,
Tim Kraaijvanger
Hiep hoi!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:30 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Leuke site, je hebt er weer een bezoeker bij!
Maarre ik zeg niet dat IK denk dat die landing fake is, ik weet het gewoon niet en daarom open ik dit topic met de hoop dat Neil ff een berichtje plaatst met dat het nep was. (geen kloons aub)
http://www.broodjeaap.nl/maanwaar.htmlquote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:32 schreef Apenzuur het volgende:
[..]
Ben jij zo'n astronoom die zichzelf nog voor de gek houdt?Er zijn meer dan genoeg bewijzen dat de maanlanding een hoax is. Bijna elke foto die volgens NASA op de maan gemaakt is is duidelijk nep.
![]()
http://www.broodjeaap.nl/maanwaar.mpgquote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:54 schreef AstroStart het volgende:
[..]
http://www.broodjeaap.nl/maanwaar.html
Volgens mij hebben ze het niet over de technische mogelijkheden om een maanlanding uit te voeren, maar over de technische mogelijkheden om een permanente basis op de maan te installeren, waar mensen kunnen leven en werken.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:58 schreef Quyxz_ het volgende: Er zitten wel een paar argumenten bij die vrij geloofwaardig zijn. 1 van de betere argumenten vind ik dat NASA nu zegt dat ze niet de technologische mogelijkheden hebben om naar de maan te gaan. Het gekke hiervan vind ik dat ze in de jaren '60 wel die mogelijkheden zouden hebben gehad. Dat is bijna 40 (!) jaar geleden. NASA zou ook de bouwtekeningen van de maanlander zijn kwijtgeraakt, yeahright!
Waarom hebben de russen dat dan niet gemerkt en vervolgens van de daken geschreeuwd? Of zaten die in het complot en was de hele koude oorlog alleen maar een spel om ons dom te houden?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:32 schreef Apenzuur het volgende:
[..]
Ben jij zo'n astronoom die zichzelf nog voor de gek houdt?Er zijn meer dan genoeg bewijzen dat de maanlanding een hoax is. Bijna elke foto die volgens NASA op de maan gemaakt is is duidelijk nep.
![]()
Dat over de sterren wordt weerlegd met die sluitingstijd, maar de rest, toeval?quote:Niet één "maanwandelende"astronaut heeft sterren gezien terwijl ie daar was.
Niet één foto of filmpje opgenomen op de maan heeft een sterrenhemel zichtbaar.
Waarom niet? Omdat elke astronoom zou zien dat het idd in een studio is opgenomen.
Oja, waarom zijn alle collega's van Stanley Kubrick dood terug gevonden en had hij zich met zijn familie teruggetrokken in zijn "fort"?
Ik heb het over de 6 mensen die in opdracht van NASA en de regering films moesten maken die leken alsof ze op de maan waren opgenomen.
Waarom nam de directeur van NASA ontslag 2 dagen voor de eerste maanlanding? (had toch het hoogtepunt van zijn carriere moeten zijn)
something smells, and it ain't my socks......
Wat vind jij van die foto's?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:58 schreef Quyxz_ het volgende:
Ook wel de Apollo-maanlandingscomplottheorie genoemd.
[..]
Geïntereseerd? Even more interested?
Nou is het een hoax of niet? Er zitten wel een paar argumenten bij die vrij geloofwaardig zijn. 1 van de betere argumenten vind ik dat NASA nu zegt dat ze niet de technologische mogelijkheden hebben om naar de maan te gaan. Het gekke hiervan vind ik dat ze in de jaren '60 wel die mogelijkheden zouden hebben gehad. Dat is bijna 40 (!) jaar geleden. NASA zou ook de bouwtekeningen van de maanlander zijn kwijtgeraakt, yeahright!
Ik weet het zelf echt niet of het nou echt gebeurd is, die maanlanding, of niet. Discuss!
grapjas.....quote:
Motiveer je antwoord? Kan jij het weerleggen dan?quote:
Doe jij eens redenen posten waarom die foto's niet echt zouden zijn?!quote:Op woensdag 30 mei 2007 08:35 schreef MaGNeT het volgende:
Noem hier maar eens de punten waarmee jij bewijst dat ze echt zijn?
[afbeelding]
hmmquote:Op woensdag 30 mei 2007 08:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Motiveer je antwoord? Kan jij het weerleggen dan?
Ik zeg: die foto's van de maanlanding zijn studio foto's.
Ik heb de hand kunnen leggen op de originelen en vanavond zal ik het aantonen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |