Ja, zoals ik al zei, zoveel mogelijk matchen en pas zodra je een veld 'waarde' hebt kijken naar het typequote:Op woensdag 13 juni 2007 22:29 schreef Chandler het volgende:
Maar weet jij de oplossing voor wel of geen " in het argument?
Stond al tijden in de OP, maar daar valt het natuurlijk niet zo op.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:45 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Dat is handigMeteen maar ff printen
![]()
dus de quotes optioneel bedoel je?quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:29 schreef Chandler het volgende:
Weet ik niet, kan het nu helaas niet testeneven geen PHP omgeving en wachtwoorden in de buurt... maar zou graag de keuze in de regex willen hebben
Iemand nog suggesties om deze query aan de praat te krijgen?quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:01 schreef Xcalibur het volgende:
zo, daar ben ik weer
Ik heb dus twee tabellen, homes en beds. Ik wil een lijst met alle homes krijgen, met bij iedere home een count van het aantal beds. Ik probeer dat met onderstaande query (vereenvoudigd), maar die geeft dus geen homes terug als hij geen bijbehorende beds kan vinden:
[ code verwijderd ]
Varianten met RIGHT JOIN, LEFT OUTER JOIN, etc hebben allemaal geen resultaat.
Ik ga nu even met de code van Geqxon aan de slag
Je moet volgens mij echt naar je joins kijken, want als ik je goed begrijp wil je alle records van tabel A laten zien, met daarnaast de waarde als die er is in kolom B, en als er geen match is NULL weergeven?quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:35 schreef Xcalibur het volgende:
jahoor :)
wat wil je precies weten, buiten bovenstaand verhaal + query?
1 2 3 4 5 | SELECT a.au_fname, a.au_lname, p.pub_name FROM authors a LEFT OUTER JOIN publishers p ON a.city = p.city ORDER BY p.pub_name ASC, a.au_lname ASC, a.au_fname ASC |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | -------------------- ------------------------------ ----------------- Reginald Blotchet-Halls NULL Michel DeFrance NULL Innes del Castillo NULL Ann Dull NULL Marjorie Green NULL Morningstar Greene NULL Burt Gringlesby NULL Sheryl Hunter NULL Livia Karsen NULL Charlene Locksley NULL Stearns MacFeather NULL Heather McBadden NULL Michael O'Leary NULL Sylvia Panteley NULL Albert Ringer NULL Anne Ringer NULL Meander Smith NULL Dean Straight NULL Dirk Stringer NULL Johnson White NULL Akiko Yokomoto NULL Abraham Bennet Algodata Infosystems Cheryl Carson Algodata Infosystems |
1 |
1 |
1 |
Ik heb het anders opgelost:quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:36 schreef Xcalibur het volgende:
De JOIN op zich werkt wel, het probleem zit hem in de COUNT / GROUP BY, en dan specifiek in combinatie met een WHERE op de rechtertabel (beds).
Ik krijg wel degelijk een count van 0, als ik de WHERE leeglaat... maar dat is dus een zinloos resultaat
Je kunt je afvragen of twee simpele selects niet sneller zijn dan 1 zware query (geen idee of dat hiet aan de orde is).quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:57 schreef Geqxon het volgende:
Qua performance en netheid raad ik je aan toch echt met de querys verder te gaan
Ik ben hier vrij simpel in, er moet hoe dan ook gefilterd danwel gerekend worden om deze data te verkrijgen, en daar waar MySQL hier op gebouwd is zal deze er vast beter in zijn.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:25 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of twee simpele selects niet sneller zijn dan 1 zware query (geen idee of dat hiet aan de orde is).
Je syntax zou wel in deze richting moeten zitten, even je joins controlerenquote:Op woensdag 13 juni 2007 19:01 schreef Xcalibur het volgende:
zo, daar ben ik weer
Ik heb dus twee tabellen, homes en beds. Ik wil een lijst met alle homes krijgen, met bij iedere home een count van het aantal beds. Ik probeer dat met onderstaande query (vereenvoudigd), maar die geeft dus geen homes terug als hij geen bijbehorende beds kan vinden:
[ code verwijderd ]
Varianten met RIGHT JOIN, LEFT OUTER JOIN, etc hebben allemaal geen resultaat.
Ik ga nu even met de code van Geqxon aan de slag
is:quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:42 schreef Reneuh het volgende:
Iemand idee waarom ik dit op mijn server krijg (goed)
[ code verwijderd ]
en dit bij de externe server krijg (fout)
[ code verwijderd ]
M.a.w. de php code wordt niet geïnterpreteerd. Mijn webhost ondersteund php 4 terwijl die andere alleen php 5 ondersteund. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit een versieprobleem is. Lijkt me eerder een serverinstelling o.i.d.
Iemand een idee![]()
1 |
Onzin. Ik zet short_open_tag altijd uit. Levert meer problemen op dan dat het nut heeft.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:25 schreef Hmail het volgende:
<? en <?php zou bij de meeste fatsoenlijke webservers geen verschil uit moeten maken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | $begin = strtolower($_GET['c']); $select = "SELECT NummerID, NummerNaam, MJArtiest.ArtiestID, ArtiestNaam, MJGenre.GenreID, GenreNaam FROM MJNummer, MJArtiest, MJGenre, MJArtiestGenre WHERE MJNummer.ArtiestID = MJArtiest.ArtiestID AND MJArtiestGenre.ArtiestID = MJArtiest.ArtiestID AND MJArtiestGenre.GenreID = MJGenre.GenreID AND ArtiestNaam LIKE '$begin%' ORDER BY ArtiestNaam"; $query = mysql_query($select)or die(mysql_error()); while($list = mysql_fetch_object($query)){ echo $list->ArtiestNaam; echo " - "; echo $list->NummerNaam; echo " - "; echo $list->GenreNaam; echo "<BR>"; ;} ?> |
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:59 schreef Geqxon het volgende:
Iemand tips hoe ik de groote van een multidimensionale array pak? Dus hoeveel arrays er in de array zitten?
sizeof en zijn synoniem count geven helaas een nul terug...
1 2 3 4 5 6 7 | $lijst = array(); $lijst[] = array(1, 2, 3); $lijst[] = array(3, 4, 5, 6); echo count($lijst); // geeft 2 terug ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |