is het niet de bedoeling van define() dat je er constants mee maakt, die (hence the name) niet te bewerken zijn?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:59 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een vraag.
Voor een klant wil ik ook extra een configuratie script voor zijn script schrijven, echter zitten er heel veel defenities in zijn script config. (stuk of 40) en deze hebben zowel een text als cijfer als value.
vb
[ code verwijderd ]
nu wil ik met het script al deze values simpel kunnen replacen!? heeft iemand een idee hoe ik dit gemakkelijk zou kunnen doen? dan de gehele config opnieuw te moeten schrijven qua opbouw. Ik zou dit liever willen replacen oid..
Anyone?
SVN bijvoorbeeld kun je ook prima lokaal draaien. Life saver for mequote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik script alleen lokaal, dus dan is dat wat lastiger
Dan gaan we dat binnenkort eens uitzoekenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:04 schreef CraZaay het volgende:
[..]
SVN bijvoorbeeld kun je ook prima lokaal draaien. Life saver for me
Onzin, dat zijn alsnog CVS en Sourcesafe.quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:18 schreef CraZaay het volgende:
Dan zou ik toch voor SVN kiezen, aangzien dat inmiddels de de facto industriestandaard is.
1 2 3 4 5 | echo "<tr>"; echo "<td><B>".$row['picfilename']."</B></td>"."<td><a href="".$row['picreferers']."" target="_blank">".$row['picreferers']."</a></td>"."n"; echo "</tr>"; } |
1 |
1 |
Ok, thanks. Hiermee gaat het me wel lukkenquote:Op woensdag 13 juni 2007 00:51 schreef Tuvai.net het volgende:
Aan de MySQL query die je in $result gebruikt LIMIT x,x toevoegen. Waar de eerste x het 'startpunt' is, en de tweede x het aantal rijen dat je vanaf het startpunt wilt weergeven.
Dus stel, je hebt normaal deze query...
[ code verwijderd ]
...die 50 rijen weergeeft.
Dan doet deze query...
[ code verwijderd ]
...enkel 10 rijen weergeven, startend van de 30ste rij.
Met het eerste ben ik het niet eens. Of tenminste: in de webdev wereld is SVN voor zover ik kan zien echt het meestgebruikt, zeker in Nederland. Zo'n beetje iedereen die CVS gebruikte is inmiddels wel overgestapt naar SVN. Vandaar het "de facto" bij de industriestandaard.quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:25 schreef JeRa het volgende:
[..]
Onzin, dat zijn alsnog CVS en Sourcesafe.langzamerhand komt SVN naar boven (grote spelers zijn reeds overgestapt) maar om het nu een industriestandaard te noemen
verder ben ik het ook niet met je eens dat de keuze voor source versioning zou moeten liggen bij de industriestandaard; het zou afgestemd moeten zijn op het doel. Daarom stelde ik ook git voor, die doet standaard wat hij wil (local versioning / repository tree) en die applicatie is zo opgezet dat je zonder problemen kunt uitbreiden naar andere mensen. Bij CVS/SVN heb je ook nog eens het probleem van één centrale repository die uit kan vallen
Desalniettemin gebruik ik voor mijn meeste projecten ook gewoon Subversion, maar dat zijn ook geen dingen waar ik dagelijks aan werk
Hoezo 'het ene systeem met git'?quote:Op woensdag 13 juni 2007 07:59 schreef CraZaay het volgende:
[..]
De ene centrale repository zie ik niet als een nadeel. Als deze uitvalt heb je iig je lokale checkout nog, terwijl als het ene systeem met git crasht je meteen alles kwijt bentDat geldt overigens alleen uiteraard wanneer je SVN ergens extern draait.
Database wil ik niet ivm aantal hits per uur oid.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:46 schreef cyberstalker het volgende:
Waarom gebruik je er geen database voor? Of anders een xmlbestand?
Klopt maar ik gebruik defines ook omdat ze net zo hang zijn als GLOBALS!l maar toch wil ik deze aanpassen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:54 schreef CraZaay het volgende:
is het niet de bedoeling van define() dat je er constants mee maakt, die (hence the name) niet te bewerken zijn?
quote:Op woensdag 13 juni 2007 09:01 schreef Darkomen het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om alle active variable in 1 keer weer te geven?
1 2 3 | print_r($GLOBALS); ?> |
En dan? Je kunt willen wat je wilt, maar een constant kun je niet bewerken.quote:Op woensdag 13 juni 2007 08:44 schreef Chandler het volgende:
Klopt maar ik gebruik defines ook omdat ze net zo hang zijn als GLOBALS!l maar toch wil ik deze aanpassen.
Nu zat ik te denken aan een regexje die ik door het PHP bestand heen haal.
'!define("(.*?)", ("?)(.*?)(?"));!ism' oid...
Dan heb ik de werking van git verkeerd begrepen, excuses hiervoor. In dat geval is het absoluut zinnig, zeker voor kleine teams.quote:Op woensdag 13 juni 2007 08:35 schreef JeRa het volgende:
[..]
Hoezo 'het ene systeem met git'?Het idee achter git is dat iedereen een repository tree heeft. Stel dat je één hoofdpersoon hebt met een git tree waarvan je pullt, en die persoon gaat offline, dan heb je een lokale repository waar je nog gewoon in kunt committen, blamen, reverten, etc
probeer dat maar eens met SVN
daarom ook mijn suggestie: SVN is sowieso serverbased, met git heb je alle vrijheid.
Ben voor me website bezig het een dagnacht simulatie te geven nu moet ik ook de kleuren van de website (zijn gedeeltelijk plaatjes dus er moet met GD lib gewerkt worden) langzaam van licht naar donker te laten vervagen aan de hand van een begin en eindstand (RGD HEX codes). Dit gaat ook op voor de plaatjes dus dat je een begin en eind plaatje opgeeft en dat een script aan de hand van hoeveel procent uitrekent en genereerd hoe het er uit moet zien.quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:37 schreef Geqxon het volgende:
* Geqxon is bored.
Geef me eens iets te doen.
In de GBLib zit de functie imagefilter, waarbij je het contrast en de brightness aan kan passen. Ik gok dat je iets als dat bedoeld? Ik vraag mij enkel wel af of je dat wilt, aangezien het je server bij veel hits goed op zijn knieën kan brengen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:45 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Ben voor me website bezig het een dagnacht simulatie te geven nu moet ik ook de kleuren van de website (zijn gedeeltelijk plaatjes dus er moet met GD lib gewerkt worden) langzaam van licht naar donker te laten vervagen aan de hand van een begin en eindstand (RGD HEX codes). Dit gaat ook op voor de plaatjes dus dat je een begin en eind plaatje opgeeft en dat een script aan de hand van hoeveel procent uitrekent en genereerd hoe het er uit moet zien.
Zoiets?
Het word niet alleen van wit naar zwart anders zou ik wel daar voor gaanquote:Op woensdag 13 juni 2007 10:54 schreef Geqxon het volgende:
[..]
In de GBLib zit de functie imagefilter, waarbij je het contrast en de brightness aan kan passen. Ik gok dat je iets als dat bedoeld? Ik vraag mij enkel wel af of je dat wilt, aangezien het je server bij veel hits goed op zijn knieën kan brengen.
Oko tof erg interesantquote:IMG_FILTER_COLORIZE: Like IMG_FILTER_GRAYSCALE, except you can specify the color. Use arg1, arg2 and arg3 in the form of red, blue, green. The range for each color is 0 to 255.
Mwah dat heb ik al. Heb regen dus andere neerslag is erg makkelijk er in te zetten. Moeilijker word het om de zon en de maan netjes in hun huidige positie (berekent naar de tijd) te plaatsenquote:Op woensdag 13 juni 2007 11:06 schreef Geqxon het volgende:
Zo, wil je er ook nog een sneeuweffectje bij?
quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:08 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Mwah dat heb ik al. Heb regen dus andere neerslag is erg makkelijk er in te zetten. Moeilijker word het om de zon en de maan netjes in hun huidige positie (berekent naar de tijd) te plaatsen(Ow en ik heb ook al wolken
.)
1 2 3 4 | $textcolor = imagecolorallocate($im, 0, 0, 0); imagestring($im, 5, 0, 0, "Just look outside the darn window!", $textcolor); ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |