abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:52:02 #151
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_50391338
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:35 schreef Piles het volgende:

Scheelt weer 10 uur scripten
Lang leve versiebeheer
pi_50391404
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:52 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Lang leve versiebeheer
Hoe?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:54:07 #153
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_50391440
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:59 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een vraag.

Voor een klant wil ik ook extra een configuratie script voor zijn script schrijven, echter zitten er heel veel defenities in zijn script config. (stuk of 40) en deze hebben zowel een text als cijfer als value.

vb
[ code verwijderd ]

nu wil ik met het script al deze values simpel kunnen replacen!? heeft iemand een idee hoe ik dit gemakkelijk zou kunnen doen? dan de gehele config opnieuw te moeten schrijven qua opbouw. Ik zou dit liever willen replacen oid..

Anyone?
is het niet de bedoeling van define() dat je er constants mee maakt, die (hence the name) niet te bewerken zijn?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:54:29 #154
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_50391455
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:53 schreef Piles het volgende:

[..]

Hoe?
CVS, SVN, whatever?
pi_50391553
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:54 schreef CraZaay het volgende:

[..]

CVS, SVN, whatever?
Ik script alleen lokaal, dus dan is dat wat lastiger
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:04:26 #156
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_50391941
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik script alleen lokaal, dus dan is dat wat lastiger
SVN bijvoorbeeld kun je ook prima lokaal draaien. Life saver for me
pi_50391982
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:04 schreef CraZaay het volgende:

[..]

SVN bijvoorbeeld kun je ook prima lokaal draaien. Life saver for me
Dan gaan we dat binnenkort eens uitzoeken
pi_50393464
Als je lokaal wilt scripten en in de toekomst misschien met meerdere mensen er aan wilt werken, dan is git ook een leuke vereist geen 'centrale' server.
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:18:18 #159
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_50394790
Dan zou ik toch voor SVN kiezen, aangzien dat inmiddels de de facto industriestandaard is.
pi_50395030
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:18 schreef CraZaay het volgende:
Dan zou ik toch voor SVN kiezen, aangzien dat inmiddels de de facto industriestandaard is.
Onzin, dat zijn alsnog CVS en Sourcesafe. langzamerhand komt SVN naar boven (grote spelers zijn reeds overgestapt) maar om het nu een industriestandaard te noemen verder ben ik het ook niet met je eens dat de keuze voor source versioning zou moeten liggen bij de industriestandaard; het zou afgestemd moeten zijn op het doel. Daarom stelde ik ook git voor, die doet standaard wat hij wil (local versioning / repository tree) en die applicatie is zo opgezet dat je zonder problemen kunt uitbreiden naar andere mensen. Bij CVS/SVN heb je ook nog eens het probleem van één centrale repository die uit kan vallen

Desalniettemin gebruik ik voor mijn meeste projecten ook gewoon Subversion, maar dat zijn ook geen dingen waar ik dagelijks aan werk
pi_50395375
Ok, even een vraagje. Ik gebruik voor mijn FOK! uploader een stukje code dat van elke plaatje de laaste referer in de database opslaat. Echter begint de pagina nu erg lang te worden en wil ik alles graag verdelen over meerdere pagina's.

Ik gebruik de volgende code om de referers weer te geven:
1
2
3
4
5
while($row = mysql_fetch_array( $result )) {
    echo "<tr>";
    echo "<td><B>".$row['picfilename']."</B></td>"."<td><a href="".$row['picreferers']."" target="_blank">".$row['picreferers']."</a></td>"."n";
    echo "</tr>";
}

Na een bepaald aantal (10) moet hij dus een link naar een 2e pagina weergeven, iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen?
pi_50395699
Aan de MySQL query die je in $result gebruikt LIMIT x,x toevoegen. Waar de eerste x het 'startpunt' is, en de tweede x het aantal rijen dat je vanaf het startpunt wilt weergeven.

Dus stel, je hebt normaal deze query...
1SELECT * FROM tabel WHERE foo='bar'

...die 50 rijen weergeeft.

Dan doet deze query...
1SELECT * FROM tabel WHERE foo='bar' LIMIT 30,10

...enkel 10 rijen weergeven, startend van de 30ste rij.
pi_50395844
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:51 schreef Tuvai.net het volgende:
Aan de MySQL query die je in $result gebruikt LIMIT x,x toevoegen. Waar de eerste x het 'startpunt' is, en de tweede x het aantal rijen dat je vanaf het startpunt wilt weergeven.

Dus stel, je hebt normaal deze query...
[ code verwijderd ]

...die 50 rijen weergeeft.

Dan doet deze query...
[ code verwijderd ]

...enkel 10 rijen weergeven, startend van de 30ste rij.
Ok, thanks. Hiermee gaat het me wel lukken
  woensdag 13 juni 2007 @ 07:59:49 #164
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_50398863
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:25 schreef JeRa het volgende:

[..]

Onzin, dat zijn alsnog CVS en Sourcesafe. langzamerhand komt SVN naar boven (grote spelers zijn reeds overgestapt) maar om het nu een industriestandaard te noemen verder ben ik het ook niet met je eens dat de keuze voor source versioning zou moeten liggen bij de industriestandaard; het zou afgestemd moeten zijn op het doel. Daarom stelde ik ook git voor, die doet standaard wat hij wil (local versioning / repository tree) en die applicatie is zo opgezet dat je zonder problemen kunt uitbreiden naar andere mensen. Bij CVS/SVN heb je ook nog eens het probleem van één centrale repository die uit kan vallen

Desalniettemin gebruik ik voor mijn meeste projecten ook gewoon Subversion, maar dat zijn ook geen dingen waar ik dagelijks aan werk
Met het eerste ben ik het niet eens. Of tenminste: in de webdev wereld is SVN voor zover ik kan zien echt het meestgebruikt, zeker in Nederland. Zo'n beetje iedereen die CVS gebruikte is inmiddels wel overgestapt naar SVN. Vandaar het "de facto" bij de industriestandaard.

Git is voor zijn doel inderdaad prima, maar als je later toch met meerdere mensen aan een project wilt werken was je beter af geweest met meteen SVN imo. Daarnaast werken er voor zover ik weet meer bugtrackers e.d. samen met SVN dan met git (Trac & een binnenkort nieuw product van ThoughtWorks).

De ene centrale repository zie ik niet als een nadeel. Als deze uitvalt heb je iig je lokale checkout nog, terwijl als het ene systeem met git crasht je meteen alles kwijt bent Dat geldt overigens alleen uiteraard wanneer je SVN ergens extern draait.
pi_50399272
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 07:59 schreef CraZaay het volgende:

[..]

De ene centrale repository zie ik niet als een nadeel. Als deze uitvalt heb je iig je lokale checkout nog, terwijl als het ene systeem met git crasht je meteen alles kwijt bent Dat geldt overigens alleen uiteraard wanneer je SVN ergens extern draait.
Hoezo 'het ene systeem met git'? Het idee achter git is dat iedereen een repository tree heeft. Stel dat je één hoofdpersoon hebt met een git tree waarvan je pullt, en die persoon gaat offline, dan heb je een lokale repository waar je nog gewoon in kunt committen, blamen, reverten, etc probeer dat maar eens met SVN daarom ook mijn suggestie: SVN is sowieso serverbased, met git heb je alle vrijheid.
pi_50399443
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:46 schreef cyberstalker het volgende:
Waarom gebruik je er geen database voor? Of anders een xmlbestand?
Database wil ik niet ivm aantal hits per uur oid.
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:54 schreef CraZaay het volgende:
is het niet de bedoeling van define() dat je er constants mee maakt, die (hence the name) niet te bewerken zijn?
Klopt maar ik gebruik defines ook omdat ze net zo hang zijn als GLOBALS!l maar toch wil ik deze aanpassen.

Nu zat ik te denken aan een regexje die ik door het PHP bestand heen haal.

'!define("(.*?)", ("?)(.*?)(?"));!ism' oid...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_50399742
Is het eigenlijk mogelijk om alle active variable in 1 keer weer te geven?
pi_50399896
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 09:01 schreef Darkomen het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om alle active variable in 1 keer weer te geven?
1
2
3
<?php
print_r
($GLOBALS);
?>
  woensdag 13 juni 2007 @ 09:32:47 #169
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  woensdag 13 juni 2007 @ 09:48:31 #170
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_50400773
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 08:44 schreef Chandler het volgende:

Klopt maar ik gebruik defines ook omdat ze net zo hang zijn als GLOBALS!l maar toch wil ik deze aanpassen.

Nu zat ik te denken aan een regexje die ik door het PHP bestand heen haal.

'!define("(.*?)", ("?)(.*?)(?"));!ism' oid...
En dan? Je kunt willen wat je wilt, maar een constant kun je niet bewerken.
  woensdag 13 juni 2007 @ 09:49:41 #171
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_50400814
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 08:35 schreef JeRa het volgende:

[..]

Hoezo 'het ene systeem met git'? Het idee achter git is dat iedereen een repository tree heeft. Stel dat je één hoofdpersoon hebt met een git tree waarvan je pullt, en die persoon gaat offline, dan heb je een lokale repository waar je nog gewoon in kunt committen, blamen, reverten, etc probeer dat maar eens met SVN daarom ook mijn suggestie: SVN is sowieso serverbased, met git heb je alle vrijheid.
Dan heb ik de werking van git verkeerd begrepen, excuses hiervoor. In dat geval is het absoluut zinnig, zeker voor kleine teams.
pi_50401700
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 09:10 schreef JeRa het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]
ty
had ik moeten weten
pi_50402361
* Geqxon is bored.

Geef me eens iets te doen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 10:45:59 #174
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_50402606
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:37 schreef Geqxon het volgende:
* Geqxon is bored.

Geef me eens iets te doen.
Ben voor me website bezig het een dagnacht simulatie te geven nu moet ik ook de kleuren van de website (zijn gedeeltelijk plaatjes dus er moet met GD lib gewerkt worden) langzaam van licht naar donker te laten vervagen aan de hand van een begin en eindstand (RGD HEX codes). Dit gaat ook op voor de plaatjes dus dat je een begin en eind plaatje opgeeft en dat een script aan de hand van hoeveel procent uitrekent en genereerd hoe het er uit moet zien.

Zoiets?
phluphy for president!
pi_50402912
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:45 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Ben voor me website bezig het een dagnacht simulatie te geven nu moet ik ook de kleuren van de website (zijn gedeeltelijk plaatjes dus er moet met GD lib gewerkt worden) langzaam van licht naar donker te laten vervagen aan de hand van een begin en eindstand (RGD HEX codes). Dit gaat ook op voor de plaatjes dus dat je een begin en eind plaatje opgeeft en dat een script aan de hand van hoeveel procent uitrekent en genereerd hoe het er uit moet zien.

Zoiets?
In de GBLib zit de functie imagefilter, waarbij je het contrast en de brightness aan kan passen. Ik gok dat je iets als dat bedoeld? Ik vraag mij enkel wel af of je dat wilt, aangezien het je server bij veel hits goed op zijn knieën kan brengen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 10:56:33 #176
84926 WyriHaximus
pi_50402965
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:54 schreef Geqxon het volgende:

[..]

In de GBLib zit de functie imagefilter, waarbij je het contrast en de brightness aan kan passen. Ik gok dat je iets als dat bedoeld? Ik vraag mij enkel wel af of je dat wilt, aangezien het je server bij veel hits goed op zijn knieën kan brengen.
Het word niet alleen van wit naar zwart anders zou ik wel daar voor gaan .
quote:
IMG_FILTER_COLORIZE: Like IMG_FILTER_GRAYSCALE, except you can specify the color. Use arg1, arg2 and arg3 in the form of red, blue, green. The range for each color is 0 to 255.
Oko tof erg interesant ! (Danke) Daarnaast cache ik dit soort plaatjes altijd .
phluphy for president!
pi_50403239
Zo, wil je er ook nog een sneeuweffectje bij?
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:08:12 #178
84926 WyriHaximus
pi_50403286
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:06 schreef Geqxon het volgende:
Zo, wil je er ook nog een sneeuweffectje bij?
Mwah dat heb ik al. Heb regen dus andere neerslag is erg makkelijk er in te zetten. Moeilijker word het om de zon en de maan netjes in hun huidige positie (berekent naar de tijd) te plaatsen (Ow en ik heb ook al wolken .)
phluphy for president!
pi_50403375
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:08 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Mwah dat heb ik al. Heb regen dus andere neerslag is erg makkelijk er in te zetten. Moeilijker word het om de zon en de maan netjes in hun huidige positie (berekent naar de tijd) te plaatsen (Ow en ik heb ook al wolken .)
1
2
3
4
<?php
$textcolor 
imagecolorallocate($im000);
imagestring($im500"Just look outside the darn window!"$textcolor);
?>
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:12:22 #180
84926 WyriHaximus
pi_50403431
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:10 schreef Geqxon het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]
* WyriHaximus kijkt naar buiten en ziet wolken ...
phluphy for president!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')