Ik heb een probleempje.. er is een vriendin van mijn vriendin blijven slapen in mijn woonkamer na een nachtje stappen. Op een luchtbed heb ik haar toegedekt en die sliep zo.
Eind van de ochtend komen ik en mn vriendin in de woonkamer, zien we op de bank een gigantische vochtvlek, naast de bank een plasje water, naast het luchtbed een plas water van anderhalve meter bij 20cm wat op het laminaat lag... ook IN de la naast het luchtbed troffen we een plas water aan waar nogal een hoop aan waarde in zit.
Ik heb een laminaat vloer, dus je raad het al ; vochtschade, laminaat bolt op.
Precies op een klote plek want dan moet 4/5e van de hele woonkamer opnieuw gelegd worden, wil ik de bolle lamellen vervangen (waar ik weinig zin in heb omdat dan ook de hele woonkamer leeg moet etc. etc.).
Nu herinnert ze zich niets van het voorval en zijn ik en mijn vriendin het niet geweest. We hebben het vermoeden dat ze slaapwandelt (dat deed ze namelijk in het verleden ook wel eens zei ze een tijd terug) , maar ze ontkent dat ze dat doet. Wel zei ze dat ineens haar gsm heel ergens anders lag en dat ze een extra kleedje over dr heen had liggen in bed. Ze is dus uit bed geweest, zonder het te beseffen. (en nu nog steeds ontkent ze dat ze er iets mee te maken heeft)
Maargoed, de schade is er in elk geval, bank en la enz. boeit me niet, maar die vloer wel.
Hoe zal haar aansprakelijkheidsverzekering reageren op het feit dat het een gevalletje slaapwandelen betreft? Iemand daar ervaring mee? Het meisje kan er niets aan doen en ik ben ook niet kwaad ofzo, maar vind het van m'n vloer toch wel heel erg jammer want het zit precies in de kijker als je binnen komt lopen in de woonkamer.
Reacties waarom ik niet met beide dames in bed ging liggen zit ik niet op te wachten
![]()
Overigens had het probleem dan wel voorkomen kunnen worden