In eerste instantie klinken die ideeën van Wilders vaak best goed en reeël. Maar dat is het punt nu juist, 90% van de volgers van Wilders hebben het inlevingsvermogen van een visstick en bovendien meestal ook geen ervaring uit de praktijk, veelal hebben ze nog nooit een marokkaan gezien (bij wijze van spreke natuurlijk), en in dit geval durf ik wel te zeggen dat de meeste van de voorstanders van dit idiote plan nooit bij een voetbalwedstrijd komt anders hadden ze wel de nadelen van dit plan ingezien.
Natuurlijk moeten relschoppers hard aangepakt worden, daar is ieder weldenkend mens over eens.
Maar met scherp schieten is buiten alle proporties, en bovendien moeten mensen zich eens indenken hoeveel onschuldige 'verdwaald' volk loopt tussen de amokmakers. Ik kan zo een paar voorbeelden opnoemen waar veel onschuldige mensen (soms zelfs kinderen!) zijn opgepakt of zelfs geslagen door ME alleen omdat ze 'at the wrong place at the wrong time' waren, omdat ze op weg naar de auto waren oid.
Soms is er ook geen uitweg meer, en wordt je ingesloten door ME-ers die van 2 kanten een groep gaan opjagen of insluiten. Dit is mij ook een keer overkomen, terwijl ik in eerste instantie nietsvermoedend op weg was naar mijn auto.
Er is simpelweg teveel risico verbonden aan het schieten met scherp tijdens zo'n massale chaos, en het met scherp schieten komt het oplossen van zo'n chaos ook niet ten goede, want ik neem aan dat er dan totale paniek uitbreekt.
Soms vormen de niet zo strategisch bedachte plannen van de politie zelf overigens ook aanleiding tot rellen, meestal zelfs. Dan blokkeerd de politie een belangrijke uitgang waardoor je een samenscholing krijgt, veel mensen gaan wachten totdat ze erdoor mogen, en dan worden de mensen verzocht weg te gaan en om te lopen, maar meestal zodra ze dit roepen rijden ze al meteen met paarden en busjes op het publiek in, en heb je dus eigenlijk nauwelijks tijd om te beseffen wat er precies gebeurt, laat staan om nog weg te komen.
Leuk voor ze als ze dan nog een waarschuwingsschot lossen, en ook leuk dat ze daarna met scherp gaan schieten, zodra het zover is kun je vaak nog moeilijk wegkomen.
Niet dat het nu zovaak voorkomt, maar toch wel een paar keer per jaar. Daarnaast is Wilders ook voor preventief oppakken heb ik hem afgelopen week nog in het nieuws horen zeggen. Wat krijgen we hierna, preventief in de knieschijf schieten?
Die plannetjes klinken allemaal zó leuk als niemand verder nadenkt dan hen kleine belevingswereldje waarin de wereld lekker eenvoudig zwart-wit is en niets daar tussenin.
Wilders
[ Bericht 3% gewijzigd door Tomatenboer op 29-05-2007 20:43:53 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith