bron: http://www.nu.nl/news/109(...)ernstige_rellen.htmlquote:DEN HAAG - De politie moet bij ernstige rellen, en na een duidelijke waarschuwing, met scherp kunnen schieten op relschoppers. Dat zei fractievoorzitter Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid dinsdag.
ANP
Dit zou volgens hem bij voorkeur moeten gebeuren in het been. Als wettelijk wordt vastgelegd dat een agent na zo'n actie niet vervolgd wordt, zal volgens Wilders de aarzeling verdwijnen om hard op te treden tegen relschoppers.
De fractievoorzitter reageerde met zijn pleidooi op de rellen vorige week bij de oefeninterland in Tilburg tussen de voetbalploegen van Jong Oranje en Jong Marokko.
kom dan eens met een alternatief? Je moet dit soort mensen hard aanpakken.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:52 schreef jogy het volgende:
Jezus wat een mafkees. Als het levensgevaarlijk wordt, ok maar dit gaat even 20331 stappen te ver, give or take een stap.
Nee joh, als opgeschoten jeugd gaat rellen moet je gewoon met scherpschutters hun hersenen door hun achterhoofd knallen. Klinkt best redelijk.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:53 schreef Piles het volgende:
Bestaan er tegenwoordig geen rubberen kogels, traangas en waterkanonnen meer?![]()
- Wapenstok.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
kom dan eens met een alternatief? Je moet dit soort mensen hard aanpakken.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Al betwijfel ik of de politie zelf het ethisch verantwoord vind om die mensen dan maar een kogel door hun been te jagen.
hoe zwak.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:57 schreef Bullebak het volgende:
[..]Jij moet wel het IQ van een bos uien hebben.
Straks heeft ADO geen supporters meerquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:55 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee joh, als opgeschoten jeugd gaat rellen moet je gewoon met scherpschutters hun hersenen door hun achterhoofd knallen. Klinkt best redelijk.. Zal wel leuk worden, heb je binnen de kortste keren ook geen hooligans meer.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:00 schreef andre347 het volgende:
[..]
Straks heeft ADO geen supporters meer
Helaas is het mikken met een pistool niet zo makkelijk als het in een western-film lijktquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:59 schreef Crazy-M het volgende:
ik ben het eens,
hard aanpakken die gasten. Gewoon lekker in de benen of armen schieten moet genoeg zijn.
Komt de politie misschien ook af van zijn "watjes" imago.
Dat doet niets, daarmee heb je als agent kans om zelf een pak rammel te krijgen. Deze kan je maar overslaan. De rest gaat misschien, maar op zich vind ik met scherp schieten bij ernstige rellen (dwz als het voorstaande niet / amper gewerkt heeft) geen probleem.quote:
Hard aanpakken ben ik het mee eens maar kogels zijn en blijven een laatste redmiddel in een levensgevaarlijke situatie. Stadionverbod, geldboete, tijdje in de cel, een enkelband voor een jaar, intensief contact met de familie van de opgeschoten jeugd of verzin maar wat anders. Die Wilders moet zijn hoofd na laten kijken, al dat gebleek van zijn haren heeft zijn realiteitsbesef aangetast.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Al betwijfel ik of de politie zelf het ethisch verantwoord vind om die mensen dan maar een kogel door hun been te jagen.
Ja, tussen rechtspraak en verzet bij arrestatie zit ook geen enkel verschilquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:03 schreef Piles het volgende:
Verkrachters en moorderaars krijgen 8 jaar cel ofzo.
En een relschopper een kogel door z'n kop.
Hoe krom wil je het hebben
Oh kut, ik lees net dat ze op het been moeten richten. Dat kan beter hoor Geert!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat scheelt weer flink in de uitkeringen! Puik plan van hopman Wilders.
Ik hoop dat dat ontzag moet zijn. Angst lijkt me net een tikkeltje te verquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:07 schreef HassieBassie het volgende:
de politie boezemt weer angst in, net als vroegah![]()
nee joh, die relschoppers loopt nu de stront dun door de broekspijpenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoewel ik het idee sympatiek vind, denk ik dat de zaak dan snel verder escaleerd en er binnen de kortste keren terug geschoten gaat worden.
Geloof me, als er een meute ME'ers in volledige uitrusting tegenover je staat, dan komt het niet eens in je op om nog zelf terug te knokken. Misschien van een afstandje, maar een pak rammel? No way.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:03 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Dat doet niets, daarmee heb je als agent kans om zelf een pak rammel te krijgen.
Jij bent dus nog nooit bij rellen betrokken geweest.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:09 schreef Nosh het volgende:
[..]
Geloof me, als er een meute ME'ers in volledige uitrusting tegenover je staat, dan komt het niet eens in je op om nog zelf terug te knokken. Misschien van een afstandje, maar een pak rammel? No way.
Zeker in een afgesloten ruimte als een stadion is dat meer dan voldoende: vakken sluiten, schoonvegen en afvoeren. In een openbare ruimte is dat moeilijker inderdaad, veel grotere schaal.
Dan hoop ik voor je dat je er een keer tussenstaat en dan met scherp je hersens eruit knallenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:10 schreef Camplo het volgende:
[..]
Jij bent dus nog nooit bij rellen betrokken geweest.
Geloof maar dat ze terugknokken tegen de politie.
En hoe...!
Dan moet ie liefst 2 stappen verder denken.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:01 schreef Pool het volgende:
Alsof kogels nooit afketsen en vervolgens alle kanten opvliegen. Geen enkele agent zal het in zijn hoofd halen om in een menigte te gaan lopen schieten.
Linkje?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Grappig. Zelfs Filip DeWinter vind dat Geert Wilders de laatste tijd te ver gaat.
Een vak leeg vegen is juist bijna onmogelijk. Slechts enkele toegangen die makkelijk te verdedigen zijn. Kleine ruimtes zijn juist klote voor de ME.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:09 schreef Nosh het volgende:
[..]
Geloof me, als er een meute ME'ers in volledige uitrusting tegenover je staat, dan komt het niet eens in je op om nog zelf terug te knokken. Misschien van een afstandje, maar een pak rammel? No way.
Zeker in een afgesloten ruimte als een stadion is dat meer dan voldoende: vakken sluiten, schoonvegen en afvoeren. In een openbare ruimte is dat moeilijker inderdaad, veel grotere schaal.
Maar door politieagenten met scherp te laten schieten geef je ze de mogelijkheid om voor jury, rechter en uitvoerder te laten spelen. Een soort van idioot Judge Dredd-scenario, waarbij mensen met al hun gebreken in het heetst van de strijd even moeten inschatten of er geschoten kan worden.
Tel daar de wapenbeheersing bij op van de gemiddelde agent, en je hebt een levensgevaarlijke situatie, waarbij er naar volledige willekeur gehandeld kan worden, en er alleen maar meer kwaad bloed gezet wordt. Constructieve oplossing wel.
En harstikke gek natuurlijk.quote:
Waar tover je dat opeens vandaan?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:04 schreef Litpho het volgende:
verzet bij arrestatie
Stond er vaak genoeg tussen maar goed niet op de manier die jij nu voor ogen hebtquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:12 schreef Re het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor je dat je er een keer tussenstaat en dan met scherp je hersens eruit knallen
Hij zei dat in reporter:quote:
Al blijven het twee handen op één buik natuurlijk.quote:Volgens Filip Dewinter zou Wilders in België worden vervolgd met uitspraken als “als moslims hier willen blijven, moeten ze de helft uit de koran verscheuren“. Dewinter zegt in Reporter: “Absoluut. Dan zou hij nu reeds voor de rechtbank staan en wellicht reeds veroordeeld zijn.” Verder zegt Dewinter: “Ik heb alle respect voor Geert Wilders maar misschien is hij iets te ver doorgeschoten in het evalueren van de Koran. Wij als politici moeten de scheiding tussen kerk en staat respecteren.
In Engeland gaat het al jaren prima met clubvoetbal. Juist vanwege die strenge regels.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:15 schreef Five_Aces het volgende:
Want ze zijn al jaren in de weer over stadionverboden enzovoort maar uiteindelijk komt er tot nog toe nog niet veel van terecht. Probleem is gewoon dat relschoppers te annoniem zijn in zulke grote groepen.
De stad wordt niet gesloopt door 410 maar kanker groentemannetjes uit andere gedeeltes van de stad.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dus ook als jouw 410 maatjes de stad slopen?
Gewoon lekker met scherp schieten.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
In Engeland gaat het al jaren prima met clubvoetbal. Juist vanwege die strenge regels.
Kunnen ze in Nederland nog wat van leren.
Hahahaha grapjasquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
In Engeland gaat het al jaren prima met clubvoetbal. Juist vanwege die strenge regels.
Kunnen ze in Nederland nog wat van leren.
Alleen zit je bij mij dan verkeerd, waar ik weet wel degelijk waar ik het over heb.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:18 schreef Camplo het volgende:
Mensen die er geen verstand van hebben zouden stil moeten zijn in dezen![]()
Afgelopen paar relletjes waren het vrijwel allemaal 16-18 jarige kutboertjes uit allerlei delen van het land, en geen naffertjes. Maar geen normale harde kern indd.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:18 schreef Camplo het volgende:
[..]
De stad wordt niet gesloopt door 410 maar kanker groentemannetjes uit andere gedeeltes van de stad.
Volgens mij waren de rellen in ondiep ook wat erger dan de gemiddelde voetbalwedstrijd, en kwam ook alleen maar gespuis op af. Zo is dat maar net bij een huldiging oid.
In de stad zelf valt het allemaal wel mee.
Mensen die er geen verstand van hebben zouden stil moeten zijn in dezen![]()
Tof, maar sinds wanneer speelt AS Roma in de EPL?quote:
In het stadion wel jah.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Tof, maar sinds wanneer speelt AS Roma in de EPL?
En ik kijk wel meer dan alleen Nederlandse media hoor. Maar zelfs bij Chelsea - Tottenham is het nog rustig tegenwoordig. Ze hebben het daar iig stukken beter onder controle dan hier in Nederland.
En ze in het hoofd schieten kost geen geld?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:24 schreef Djaser het volgende:
Alleen in het been? Recht voor het hoofd moesten ze ze schieten. En wij straks maar weer betalen voor die ziektekosten om dat been weer te repareren.
Ik snap alleen niet waarom 410 altijd met rellen geassocieerd wordtquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:23 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Afgelopen paar relletjes waren het vrijwel allemaal 16-18 jarige kutboertjes uit allerlei delen van het land, en geen naffertjes. Maar geen normale harde kern indd.
Dingen zoals laatst tijdens Nederland - Marokko u21 zie je daar iig niet meer.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:24 schreef Camplo het volgende:
[..]
In het stadion wel jah.
1 niveau lager is het al wat lomper.
410 daarentegen is het toonbeeld van de hoog opgeleide voetbalsupporterquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:26 schreef Camplo het volgende:
[..]
Meestal alleen wannabe ruige jochies die vandaag hebben zitten klagen dat het VMBO wiskunde examen zo moeilijk was.
en welke boodschap heeft de politie daaraan, jammer voor jequote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:16 schreef Camplo het volgende:
[..]
Stond er vaak genoeg tussen maar goed niet op de manier die jij nu voor ogen hebt
Daarbij mag een agent nooit schieten als er veel mensen bij elkaar staan zoals tijdens die rellen (om zo onschuldige te sparenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Hard aanpakken ben ik het mee eens maar kogels zijn en blijven een laatste redmiddel in een levensgevaarlijke situatie. Stadionverbod, geldboete, tijdje in de cel, een enkelband voor een jaar, intensief contact met de familie van de opgeschoten jeugd of verzin maar wat anders. Die Wilders moet zijn hoofd na laten kijken, al dat gebleek van zijn haren heeft zijn realiteitsbesef aangetast.
Laten we ze met watten bekogelen...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:53 schreef Piles het volgende:
Bestaan er tegenwoordig geen rubberen kogels, traangas en waterkanonnen meer?![]()
Iemand komt met een gigantisch wereldvreemd idee, welke nooit uitgevoerd kan en zal worden, iemand maakt daar een terechte opmerking over en dan moet hij??!!?? een alternatief verzinnen. Het moet niet gekker worden.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |