abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49893006
Ik heb een grijze muur met daarop 6 witte contactdozen. Nu wil ik deze graag in dezelfde kleur als de muur verven.

Maar kan dat met normale verf?(Wil graag dezelfde kleur gebruiken als die op de muur zit).Moet ik het stopcontact toevallig eerst licht opschuren of kan het er zo met een kwast worden opgesmeerd? (Is de kans op strepen dan niet erg groot?)

Heb al wel wat gegoogled, maar kan niks vinden.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:32:40 #2
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_49893168
Eerst een laag kunststof primer als grondlaag. Eerst opschuren en voor het aanbrengen van de grijze verf ook weer licht opschuren. Als je ze verwijderd gaat het ook makkelijker.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_49893558
mensen die draden, stopcontacten, buizen e.d. meeverven..
nouja, misschien is het met de juiste soort verf wel mooi
_____________Popjustice!_________________
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_49893710
koop dan gewoon stopcontacten die grijs zijn.... prutser.... bladderd er vroeg of laat toch wel af... nee dan heb je mooie stopcontacten....
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:46:25 #5
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_49893736
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:42 schreef Mvnl het volgende:
mensen die draden, stopcontacten, buizen e.d. meeverven..
nouja, misschien is het met de juiste soort verf wel mooi
Ik zou niet weten waarom niet, een eventueel volgende bewoner kan zo'n wcd nog wel vervangen, buizen ed gaat wat moeilijker.

TS, je zou trouwens ook eens kunnen kijken naar andere wcd-en, er bestaan ook andere dan wit zoals rvs kleurig, misschien is dat ook wel mooi.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_49895852
Ik zou gewoon de afdekplaatjes vervangen in de desbetreffende kleur, als je een X aantal keer je stekker er gaat insteken en uithalen zal de verf eraf gaan vrees ik, tenzij je de verf laat bakken enzo (als dat gaat met plastic?)
Gaat er tegenaan met zn schatteke x10012010!
pi_49895940
Gewoon niet! Niet doen.
pi_49896160
ik heb het ooit eens gedaan met een spuitbus, en dat bleef goed zitten.
ook al trok je de stekker er elke keer uit enzo.
  Moderator dinsdag 29 mei 2007 @ 18:38:32 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_49897895
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:28 schreef RobbieT het volgende:
Ik heb een grijze muur met daarop 6 witte contactdozen. Nu wil ik deze graag in dezelfde kleur als de muur verven.

Maar kan dat met normale verf?(Wil graag dezelfde kleur gebruiken als die op de muur zit).Moet ik het stopcontact toevallig eerst licht opschuren of kan het er zo met een kwast worden opgesmeerd? (Is de kans op strepen dan niet erg groot?)

Heb al wel wat gegoogled, maar kan niks vinden.
Is het een redelijk merk schakelmateriaal ? Peha of Bush en Jaeger of Jung ?
Grote kans dat je voor een klein prijsje bij een installateur mooie kapjes kunt bestellen in het grijs

Gaat veel mooier worden en is duurzamer dan kapjes spuiten
pi_49900696
Ik heb ze destijds (twee jaar geleden, onder het mom van 'tijdelijk') gewoon meegerold met de muur (latex dus). Zit nog steeds prima....
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:11:12 #11
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49901797
En als je het niet kunt bestellen, dan is spuiten misschien wel een beter idee?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_49901967
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 18:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Is het een redelijk merk schakelmateriaal ? Peha of Bush en Jaeger of Jung ?
Grote kans dat je voor een klein prijsje bij een installateur mooie kapjes kunt bestellen in het grijs

Gaat veel mooier worden en is duurzamer dan kapjes spuiten
Bush en Jaeger.
Ja, moet maar even vragen bij de groothandel. Was alleen mooi geweest om het in dezelfde kleur te hebben. Zal ook nog eens kijken naar een spuit busje (om het te spuiten)
pi_49915448
Ik heb hier 'design' stopcontacten gekocht, voordeel daarvan is dat je zelf kleur en uiterlijk kan kiezen. Dat is denk ik mooier dan zelf gaan klussen, en als ze er goed uit zien is het niet zo erg als er wat contrast zit tussen de muur en det stopcontact.
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:59:46 #14
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49921950
Hehe, ik kan me in jouw verbouwing-topic een opmerking van een of andere user herinneren over je stopcontacten...en nu wil je ze gaan verven/schilderen/spuiten

It wasn't me

Maar inderdaad, wat de andere users ook al zeiden haal svp een andere kleur van dezelfde serie van Busch-Jaeger. Dat kost al met al ongeveer net zoveel als een spuitbus met verf van een goed merk.
  Moderator woensdag 30 mei 2007 @ 18:22:09 #15
92034 crew  Vonkenboer
pi_49935273
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:59 schreef richie29 het volgende:
Hehe, ik kan me in jouw verbouwing-topic een opmerking van een of andere user herinneren over je stopcontacten...en nu wil je ze gaan verven/schilderen/spuiten

It wasn't me

Maar inderdaad, wat de andere users ook al zeiden haal svp een andere kleur van dezelfde serie van Busch-Jaeger. Dat kost al met al ongeveer net zoveel als een spuitbus met verf van een goed merk.
En vergeet de kunstof primer niet die is ook vrij prijzig
pi_49957385
Misschien een hele domme vraag. Maar als ik de afdekramen die er nu op zitten, eraf schroef, kan ik dan niet deze erop schroeven?

(De 3e in de rij).

Moderator donderdag 31 mei 2007 @ 16:26:36 #17
92034 crew  Vonkenboer
pi_49968737
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 10:41 schreef RobbieT het volgende:
Misschien een hele domme vraag. Maar als ik de afdekramen die er nu op zitten, eraf schroef, kan ik dan niet deze erop schroeven?

(De 3e in de rij).

[afbeelding]
Iedere fabrikant heeft zijn eigen type en ontwerp schakelmateriaal; ik durf bijna voor 100 % zeker te zeggen dat dit niet gaat passen; tenzij je het huidige schakelmateriaal verwijderd en deze er voor terug zou plaatsen
pi_50079520
Volgens mij mag je schakelmateriaal niet eens schilderen omdat je dan niet meer goed de huidige staan kunt zien.
pi_50084120
Schilderen van schakelmateriaal blijft nooit lang er mooi... de verf zit erop, terwijl de gekleurde versies van de fabrikant door en door die kleur in het plastic hebben. Vrijwel elke kleur is wel te krijgen.
  Moderator maandag 4 juni 2007 @ 17:05:53 #20
92034 crew  Vonkenboer
pi_50096272
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:35 schreef Marsepein het volgende:
Volgens mij mag je schakelmateriaal niet eens schilderen omdat je dan niet meer goed de huidige staan kunt zien.
Het is in ieder geval volgens de NEN1010 niet verboden
pi_50096824
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 10:41 schreef RobbieT het volgende:

(De 3e in de rij).

[afbeelding]
idd wat vonkenboer zegt. Dan moet je gewoon de comlpete schakelaar vervangen. Maar misschien is dat wel goedkoper dan bijpassende frontjes voor je huidige schakelaars zoeken.

Verven, sja het kan wel mooi worden als je het goed spuit. Maar vergeet niet dat je (in tegenstelling tot de muur) dagelijks meerdere keren aan de schakelaar zit, en de verf dus érg snel slijt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')