abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49888387
ik heb sinds tijdje een probleem. als ik mn pc opstart, blijft hij hangen zodra het scherm met f2/f8/f10 in beeld komt. ik kan dan helemaal niks meer en moet 15minuten wachten voordat hij weer verder gaat. uiteindelijk start hij wel helemaal op, alleen duurt het dus veel te lang...

het probleem is begonnen sinds ik tv-out heb gebruikt en ik mn resloutie toen ff van 1280x1024 verlaagd had naar 800x600. daarna natuurlijk weer teruggezet. het beeldscherm waar die blijft hangen tijdens opstarten is ook kleiner dan normaal(ik denk 1024x768 ofzo, aangezien er smelle zwarte rand aan 1 zijkant en de bovenkant zit) ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, aangezien ik vele malen al tv-out gebruikt heb zonder problemen (met gebruik van 800x600)

paar jaar geleden ook eens dit probleem gehad, toen ik pc-out nog niet gebruikte. maar dat heeft zich toen op 'onverklaarbare' reden opgelost...

iemand een idee??
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:34:44 #2
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_49888462
ik vermoed dat het iets met je USB te maken heeft. Haal alles eens uit de USB poorten op je PC (behalve je toetsenbord en muis) en probeer het nog eens? (mocht ie het dan nog doen, probeer het dan ook eens zonder toetsenbord en muis)...
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_49888485
lijkt me niet direkt iets met je tv-out.
misschien eens een diskcontrole doen ?
pi_49888674
ik heb alleen maar externe harde schijf, cam en bluetooth dongle in mijn usb-poorten zitten. muis en toetsenbord zijn draadloos en niet dmv usb. maar ik zal het eens proberen als ik thuis ben...

wat betreft die tv-out, ik meld het maar ff, aangezien het probleem TOEN begon, en het beeldscherm waar die blijft hangen ook kleiner is dan normaal... maar ik zal dan ook maar eens controle uitvoeren...
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:48:59 #5
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_49889059
Ik heb ook vanalles aan mijn USB hangen waaronder 2 externe HD's. Als één van die schijven aanstaat, start mijn pc ook niet door, blijft hangen in de BIOS check zeg maar. Schijf uitzetten, reset drukken op de pc en hij start wel door...
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_50394711
late reactie op vorige berichten, maar beide opties hebben tot niets geleid. alles uit mijn usb-poorten halen maakte niks uit en ik heb een schijfcontrole uitgevoerd, maar heb niks raars gezien. misschien is er ergens iets gelogd (waar?), maar ik blijf het probleem houden tijdens opstarten van de pc...
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:54:30 #7
107652 Quincy5
Back to the future
pi_50409154
Als er iets gelogd is staat het in de event viewer (rechtsklik op Mijn computer > Beheren > Event viewer (heet dat in het NL ook zo?) en dan in de verschillende subcategorieën kijken).
www.bttf.com
I hate mornings
pi_50699844
event viewer zie ik niet, maar ik zie wel wat logboeken. ik zie niet specifiek iest staan over die schijfcontrole. wel staat er bij die logboeken alle informatie over toepassingen, systeem, ed met eventuele waarschuwingen en fouten... maar wat ik hier mee moet???

iemand nog een idee?
pi_50799247
heeft niemand meer ideeen...?
  zondag 24 juni 2007 @ 21:26:30 #10
133499 Hoogbevaegd
death is not a threat, no more
pi_50799614
Staat je externe schijf aan terwijl je aan het opstarten bent? Zo ja: zet 'm eens uit en kijk of het verschil maakt of staan daar je bootgegevens op?

(niet goed gelezen, stond al in een andere post, sorry)

[ Bericht 19% gewijzigd door Hoogbevaegd op 24-06-2007 21:27:24 (verkeerd gelezen) ]
olen ihanin tyttö koko maailmassa
  zondag 24 juni 2007 @ 22:00:56 #11
176916 Karrs
2007-2017
pi_50800800
Hmmm, F2/F8/F10. Je bedoelt daar het allereerste opstartscherm mee? Of het punt dat de computer de controle over moet geven aan Windows? (vlak voor 't scherm Windows XP, met het balkje). Want dan moet je even in je opstartvolgordes kijken (BIOS) of hij niet eerst van een netwerkkaart of zo wil opstarten.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_51398507
eerst lukte het niet om in de BIOS te komen, maar nu blijkt dat ik precies op moment dat het kwartier durende scherm verdwijnt op F2 moet drukken.

maar goed, de boot sequence is:
1. floppy
2. cdrom
3. harddisk

verder staat er bij harddisk boot priority:
1. P.M. ST38*****
2. bootable add-in cards

maar met deze info kom ik nog steeds niet verder...
pi_51399977
Wat doet safe mode? Mischien een gaar driver conflict van je videokaart.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51400091
Deze pc hangt ook.

Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51405154
haha
de safe mode kom ik gewoon in NA het hangende scherm :p
maar ik weet niet wat ik in die safemode moet doen dan...
  zondag 15 juli 2007 @ 04:32:54 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_51481120
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 17:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
Deze pc hangt ook.

[afbeelding]
Cool man!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 15 juli 2007 @ 04:39:15 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_51481186
Btw: ik heb tegenwoordig ook dat mijn PC bij opstarten meestal (zeg 75% van de tijd) hangt in het bootscherm.
(na checken van discs, etc maar voordat hij windows opstart). Het probleem is bij mij altijd oplosbaar door de reset knop in te drukken (geen poweroff). Dan begint hij opnieuw maar dan start hij wel door.
Ook typisch: als ik in de BIOS de memorytest aanzet (duurt een minuut extra) dan boot hij wel altijd perfect. Het lijkt net alsof de PC goed boot als hij opgewarmd is.
Ik vermoed dus een hardware probleem, maar waar?
Mijn reisverslagen
pi_51481202
PC opgewarmd? Dat klinkt alsof er iets nog niet geinitialiseerd is, kun je niet voor het een of ander een iets grotere vertraging instellen in het BIOS?
  zondag 15 juli 2007 @ 05:24:49 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_51481362
quote:
Op zondag 15 juli 2007 04:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
PC opgewarmd? Dat klinkt alsof er iets nog niet geinitialiseerd is, kun je niet voor het een of ander een iets grotere vertraging instellen in het BIOS?
Ja maar ik zou niet weten hoe...
Eén manier is natuurlijk om de memory test aan te zetten in de bios, maar dan duurt het booten wel erg lang. Maar tot nu toe heeft dat nog nooit gefaald.

Het kan ook nog zijn dat er wat condensatoren zijn verouderd waardoor de timing van de power-on reset van sommige componenten is veranderd (PC is nu ruim 3,5 jaar oud). In elk geval is er visueel niks vreemds te zien (zoals gezwollen of lekkende elcos).
Mijn reisverslagen
  zondag 15 juli 2007 @ 13:26:39 #20
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_51487086
ik denk dat je bootsquence niet helemaal goed is
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Moderator zondag 15 juli 2007 @ 13:30:14 #21
45833 crew  Fogel
pi_51487171
Ik heb dit probleem wel eens als ik de laptop uit zijn dockingstation gehaald heb en weer terug zet. Even de stroomkabel uit de dockingstation halen en weer terugstoppen is voor mij voldoende om de boel weer aan de praat te krijgen. Of het aan het dockstation zelf ligt of aan de DVD brander die daar via de USB aan hangt (of het scherm of keyboard/muis), dat weet ik niet en heb ook geen zin om dat uit te zoeken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_51487658
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 19:56 schreef johnny1001 het volgende:
haha
de safe mode kom ik gewoon in NA het hangende scherm :p
maar ik weet niet wat ik in die safemode moet doen dan...
pleur onder aparaatbeheer je video kaart eens weg, en geef hem eens een reboot
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
  woensdag 18 juli 2007 @ 02:01:45 #23
78918 SeLang
Black swans matter
pi_51581299
quote:
Op zondag 15 juli 2007 04:39 schreef SeLang het volgende:
Btw: ik heb tegenwoordig ook dat mijn PC bij opstarten meestal (zeg 75% van de tijd) hangt in het bootscherm.
(na checken van discs, etc maar voordat hij windows opstart). Het probleem is bij mij altijd oplosbaar door de reset knop in te drukken (geen poweroff). Dan begint hij opnieuw maar dan start hij wel door.
Ook typisch: als ik in de BIOS de memorytest aanzet (duurt een minuut extra) dan boot hij wel altijd perfect. Het lijkt net alsof de PC goed boot als hij opgewarmd is.
Ik vermoed dus een hardware probleem, maar waar?
Ik heb het probleem gevonden: het werd veroorzaakt door een USB to PS2 convertor stekkertje dat ik gebruikte om mijn USB keyboard aan te sluiten. Met het keyboard direct op USB is het probleem tot nu toe niet meer voorgekomen.
Mijn reisverslagen
pi_51860312
ik heb het probleem bij mij nog steeds. het is mij trouwens wel opgevallen dat sinds een tijdje mijn multicardreader het niet meer doet (misschien wel sinds het probleem zich voordoet ???). in 'deze computer' staan de verwijderbare schijven niet meer, en als ik een card erin doe, gaat er ook geen ledje branden. het is geintergreerd in mn floppydrive, die het wel weer doet.

kan ik bv eens een en ander loskoppelen (bv floppy/cardreader) en dit eruit gooien bij bootsequence (moet dat daar?), kijken of ie dan WEL doorstart. of krijg ik hier andere problemen mee??
pi_51860352
quote:
Op zondag 15 juli 2007 13:48 schreef Dr.Droxz het volgende:

[..]

pleur onder aparaatbeheer je video kaart eens weg, en geef hem eens een reboot
wat gebeurt er als ik dit doe? en hoe krijg ik dat weer terug in mijn apparaatbeheer naderhand?
  donderdag 26 juli 2007 @ 18:12:20 #26
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_51860761
Dan start je windows met hele lage kleuren enz
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_51861031
Bij mij lag het 'gewoon' aan mijn harddisk, toen hij steeds langer ging doen over het opstarten. PC stond op zolder en daar heerste niet echt een constante temperatuur (koud in winter, erg heet in de zomer). Ik weet niet of het daaraan lag, maar ik heb ongeveer drie harde schijven in vier jaar er doorheen gejaagd.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_51889737
HOERAAAA het probleem heb ik gevonden
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 17:51 schreef johnny1001 het volgende:
ik heb het probleem bij mij nog steeds. het is mij trouwens wel opgevallen dat sinds een tijdje mijn multicardreader het niet meer doet (misschien wel sinds het probleem zich voordoet ???). in 'deze computer' staan de verwijderbare schijven niet meer, en als ik een card erin doe, gaat er ook geen ledje branden. het is geintergreerd in mn floppydrive, die het wel weer doet.

kan ik bv eens een en ander loskoppelen (bv floppy/cardreader) en dit eruit gooien bij bootsequence (moet dat daar?), kijken of ie dan WEL doorstart. of krijg ik hier andere problemen mee??
DIT is het probleem dus.

ik heb de de kabel van mijn floppydisk, de kabel van mijn cardreader en de voeding losgehaald en opnieuw opgestart en nu doet ie normaal

enige is, dat ik niet weet hoe ik het op moet lossen... moet ik geheel nieuw stuk hardware kopen, of zou ik bv ook alleen de kabel van mijn floppydisk kunnen aansluiten (dat ik die cardreader nooit meer 'gebruik')

nou ja, hoe dan ook, het probleem is gevonden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')