abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49886745
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:40 schreef senesta het volgende:
Zeg, dit is lekker

Als jullie even terug lezen kunnen jullie zien dat jullie het over de benches eens waren
Tsja, de jeugd van tegenwoordig...
Enne dat we het over 1 ding eens waren, dan mogen we toch nog wel gaan vechten over iets anders? Als iedereen het altijd maar met elkaar eens is wordt het ook zo saai op fok
Zal het niet meer doen
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:50:19 #42
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_49886799
In 1991 kochtte wij een poedel, die hebben wij nooit in een bench gedaan. Was snel zindelijk en alles ging goed dus waarom wel? Alleen nadat ze puppies kreeg hebben we een grote doos gepakt en in de kamer gelegd zodat de moeder altijd dicht bij haar puppies was. Die poedel is nu niet meer.

Zeven maanden geleden hebben we een nieuwe hond genomen, een kruising tussen Berner Senne en Sint Bernard, een best grote dus. Die deed haar behoefte sinds dag 1 al netjes op het daarvoor bestemde hoekje in de tuin dus dat is geen probleem, maar ze beet in alles wat ze zag liggen in de huiskamer. We hadden wel al een bench maar we doen/deden haar daar alleen 's nachts in als we sliepen of als we allemaal uit huis zijn. De eerste paar dagen of weken piepte die wel als ze daar in zat maar dat ging ook al snel over. Nu ziet ze het gewoon als een routine en heeft ze er ook geen problemen mee. Het is dan ook een grote bench (1.5 x 1 meter ofzo) dus ze kan er wel genoeg in bewegen, maar het is dan ook een grote hond.

Waarom ik dit nu getypt heb weet ik niet meer maar onze honden hebben er nooit problemen mee gehad of ze nou wel of niet in een bench moeten zitten. Een nadeel vind ik wel dat het er een beetje uit ziet als een gevangenis zo, met al die tralies...
  Moderator dinsdag 29 mei 2007 @ 13:57:31 #43
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49887095
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:50 schreef Sanderrrr het volgende:
In 1991 kochtte wij een poedel, die hebben wij nooit in een bench gedaan. Was snel zindelijk en alles ging goed dus waarom wel? Alleen nadat ze puppies kreeg hebben we een grote doos gepakt en in de kamer gelegd zodat de moeder altijd dicht bij haar puppies was. Die poedel is nu niet meer.

Zeven maanden geleden hebben we een nieuwe hond genomen, een kruising tussen Berner Senne en Sint Bernard, een best grote dus. Die deed haar behoefte sinds dag 1 al netjes op het daarvoor bestemde hoekje in de tuin dus dat is geen probleem, maar ze beet in alles wat ze zag liggen in de huiskamer. We hadden wel al een bench maar we doen/deden haar daar alleen 's nachts in als we sliepen of als we allemaal uit huis zijn. De eerste paar dagen of weken piepte die wel als ze daar in zat maar dat ging ook al snel over. Nu ziet ze het gewoon als een routine en heeft ze er ook geen problemen mee. Het is dan ook een grote bench (1.5 x 1 meter ofzo) dus ze kan er wel genoeg in bewegen, maar het is dan ook een grote hond.

Waarom ik dit nu getypt heb weet ik niet meer maar onze honden hebben er nooit problemen mee gehad of ze nou wel of niet in een bench moeten zitten. Een nadeel vind ik wel dat het er een beetje uit ziet als een gevangenis zo, met al die tralies...
De ene hond is inderdaad de andere niet.
Ik vind dat het voor sommige honden een heel handig middel kan zijn.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 29 mei 2007 @ 13:58:00 #44
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49887116
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:48 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Tsja, de jeugd van tegenwoordig...
Enne dat we het over 1 ding eens waren, dan mogen we toch nog wel gaan vechten over iets anders? Als iedereen het altijd maar met elkaar eens is wordt het ook zo saai op fok
Zal het niet meer doen
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:17:24 #45
3542 Gia
User under construction
pi_49892570
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:50 schreef Sanderrrr het volgende:
Een nadeel vind ik wel dat het er een beetje uit ziet als een gevangenis zo, met al die tralies...
Ja, dat gevoel bekruipt mij ook.

Wij hebben tot een jaar of 6 geleden een Duitse Herder gehad. Die was gewoon altijd binnen. Ze had een grote mand, waar ze graag in lag. Later werd dat een deken.

We zijn nu van plan om weer een hond aan te schaffen. Een kleiner soort. Maar ik overweeg toch wel een bench voor de eerste tijd. Ik ben vrijwel altijd thuis en als ik (we) weggaan is het de bedoeling dat hondje zo vaak mogelijk gewoon meegaat. Maar soms komt het voor dat dát niet kan. En alleen thuislaten kan voor de hond en voor de meubels weleens niet zo goed uitpakken.

Dus, ik heb dit topic met veel interesse gelezen.
Veel verschillende meningen. Ik hink echt nog op twee gedachten. Is natuurlijk ook wel weer een aanschaf, zo'n bench. Zeker als het maar voor even is. Want ik ben ook van mening dat een hond zodanig opgevoed dient te worden dat hij niets meer kapot bijt.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:22:47 #46
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_49892771
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, dat gevoel bekruipt mij ook.

Wij hebben tot een jaar of 6 geleden een Duitse Herder gehad. Die was gewoon altijd binnen. Ze had een grote mand, waar ze graag in lag. Later werd dat een deken.

We zijn nu van plan om weer een hond aan te schaffen. Een kleiner soort. Maar ik overweeg toch wel een bench voor de eerste tijd. Ik ben vrijwel altijd thuis en als ik (we) weggaan is het de bedoeling dat hondje zo vaak mogelijk gewoon meegaat. Maar soms komt het voor dat dát niet kan. En alleen thuislaten kan voor de hond en voor de meubels weleens niet zo goed uitpakken.

Dus, ik heb dit topic met veel interesse gelezen.
Veel verschillende meningen. Ik hink echt nog op twee gedachten. Is natuurlijk ook wel weer een aanschaf, zo'n bench. Zeker als het maar voor even is. Want ik ben ook van mening dat een hond zodanig opgevoed dient te worden dat hij niets meer kapot bijt.
Kun je hem dan niet ergens neerzetten wat je kunt afsluiten? Of ergens een plank voor oid zodat ie daar niet weg kan
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:29:35 #47
3542 Gia
User under construction
pi_49893042
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:22 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Kun je hem dan niet ergens neerzetten wat je kunt afsluiten? Of ergens een plank voor oid zodat ie daar niet weg kan
Het idee is om hem in de gang te laten, 's nachts en als we wegmoeten.
Ik weet echter nog van onze herder, vroeger, dat die alle kozijnen kapot vrat. En dat vind ik toch wel minder. Ik zie hier in huis geen mogelijkheid om hem van al het houtwerk af te schermen. Zou ik dat met wat planken toch klaarspelen, dan denk ik dat een bench leuker voor hem is. Ziet ie nog wat.

In elk geval is het de bedoeling dat zo'n bench toch maar tijdelijk is. Zogauw het hondje wat ouder is, moet een mand voldoende zijn.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:31:55 #48
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_49893137
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:57 schreef senesta het volgende:
De ene hond is inderdaad de andere niet.
en er zit ook nogal veel verschil tussen de "jeugd" van het ene ras en het andere. De meeste rassen zijn met een goed jaar wel volwassen, hier loopt er eentje die met zijn twee en een half jaar nog steeds in de pubertijd zit.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:58:38 #49
167723 sanni
Acima de seu
pi_49911843
Wat een vraag die TT. Tuurlijk is het zielig want honden horen niet in een kennel thuis.
pi_49915410
Mijn eerste pup heeft in een bench gezeten maar toch, ik doe het nooit meer. Ik vind het zielig om een hond in zo'n klein hokje te zetten. Qua zindelijkheidstraining kan het helpen maar de regel van nooit zijn eigen nest bevuilen gaat zeker niet altijd op. Ik/ mijn vriend maken dan liever 's morgens de vloer schoon dan dat we de pup in een bench stoppen. Persoonlijk zou ik dan liever een ruimte maken waar de hond niets kapot zou kunnen maken maar waar hij wel lekker rond kan lopen. Een kennel vind ik dan weer een heel ander verhaal maar wel ligt dat aan de soort hond. Maar wel de hond gewoon rustig laten wennen aan een kennel en hem er niet instoppen omdat het makkelijk is of omdat hij anders zo druk is of niet volwassen of weet ik wat zou zijn. Daar zijn zat andere oplossingen voor door bv. gewoon lekker te gaan wandelen en flink ballen/ stokken gooien zodat hij z'n energie kwijt kan. Maar een hond in een kennel/ bench stoppen omdat het eigelijk simpel gezegd makkelijker is dat vind ik maar de meest zwakke oplossing. Je kiest zelf voor een hond dus geef hem dan ook de aandacht/ beweging die hij nodig heeft.
  woensdag 30 mei 2007 @ 08:22:25 #51
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_49915471
Mijn hond gaat 's nachts nog steeds in de bench omdat ze anders in huis plast. Dat doet ze helaas ook als ik een halve dag weg ben en pas in de avond terug kom.....

Ik denk dat 't een soort van verlatingsangst is want ze is verder gewoon zindelijk en ik kan normaal best uren boodschappen gaan doen. Dat geeft nooit problemen.

Elke avond voor ik naar bed ga sleep ik een grote kunststofbench naar binnen en mevrouw staat dan al te trappelen om er lekker in te kruipen. Ze voelt er zich volgens mij veiliger in het is een- voor haar - ruime bench.
Omdat hij van kunststof is leek me dat wel verstandiger.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 30 mei 2007 @ 08:26:02 #52
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_49915530
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:09 schreef Charisma het volgende:

[..]

de mensen die ik ken en een pup hebben volgen zelfs een pup-cursus en nemen de hele dag tijd voor hun hond, n omdat ze nog kleine kinderen hebben nemen ze juist alel tijd om de hond en de kids samen goed op te voeden
een uurtje in een bench tijdens het koken of zo kan echt geen kwaad lijkt mij, kan moeders even dingen ritselen en daarna lekker met de hond spelen en gaan wandelen
met een gezonde opvoeding is er niets mis mee, maar een hond hoeft niet op de eerste plaats te staan in een gezin en toch kunnen allebije kanten veel plezier aan elkaar hebben
En toch blijft de "lekker makkelijk" gedachte
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  woensdag 30 mei 2007 @ 08:30:33 #53
3542 Gia
User under construction
pi_49915573
We hebben gisteren een hondje uitgezocht. Ik heb aan de pensionhoudster gevraagd hoe die over het gebruik van een bench dacht. Zij zei dat ze het van harte aanraadde. Een hond ziet het toch als een eigen plekje. Er kan een kussen in, om lekker op te liggen en wat kranten voor de ongelukjes.
Dus wij hebben er een bench bij besteld. Groot genoeg dat ze er haar hele leven mee kan doen.
Het kan best zijn dat wij, als ze ouder is, het deurtje gewoon altijd open laten, dan kan ze erin en eruit als ze wil. Maar voor 's nachts en als er niemand thuis is, is het een oplossing. Ook makkelijk met vervoer enzo.

Ik heb zoiets nog nooit gebruikt, dus heb geen idee hoe ik dat in de praktijk ga vinden.

Nog een weekje wachten.
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:30:10 #54
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49918537
Ik vond een bench heel goed bij zinnelijkheid training.

Onze hond is nu 4, wij hebben geen bench en geen kennel. Hij is het liefst altijd bij ons. Dus als we thuis zijn ligt hij op je voeten en s' nachts ligt hij aan mijn voetenend (op de grond). (op zo'n manier dus dat altijd als je opstaat, of dat nu je bed of de bank is, je struikelt altijd eerst over de hond)

Wanneer ik mijn hond buiten zet om in de tuin te scharrelen en ik ga zelf naar binnen, dan doe ik hem daar geen plezier mee.

Ook als we weg gaan en de hond kan mee, dan gaat hij vanzelfsprekend altijd mee.

MAAR: Ik heb een hond gehad, die vond het heerlijk om de kaarsen op te eten. We hadden al van alles geprobeerd, maar hij bleef het doen. Ook als de kaarsen op tafel stonden en ook als ik ze in de keuken zette. Zodra ik wegging vrat hij ze op. Dat leek mij niet helemaal gezond, dus hij moest wel in de bench als ik wegging. (boodschappen en s' nachts) Maar als we een lange tijd weggingen dan ging hij op de gang waar hij alle ruimte had en geen kaarsen om zich heen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_49919019
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:30 schreef Ticootje het volgende:

MAAR: Ik heb een hond gehad, die vond het heerlijk om de kaarsen op te eten. We hadden al van alles geprobeerd, maar hij bleef het doen. Ook als de kaarsen op tafel stonden en ook als ik ze in de keuken zette. Zodra ik wegging vrat hij ze op. Dat leek mij niet helemaal gezond, dus hij moest wel in de bench als ik wegging. (boodschappen en s' nachts) Maar als we een lange tijd weggingen dan ging hij op de gang waar hij alle ruimte had en geen kaarsen om zich heen.
Was het zo belangrijk om fulltime kaarsen in je huis te hebben staan dan ? Niet rottig bedoeld hoor , maar dat lijkt mij zo'n makkelijke oplossing.
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:48:51 #56
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49919256
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:42 schreef LadyLovelyLocks het volgende:

[..]

Was het zo belangrijk om fulltime kaarsen in je huis te hebben staan dan ? Niet rottig bedoeld hoor , maar dat lijkt mij zo'n makkelijke oplossing.
Nou ik vond het wel gezellig ja. Maar waar ik ze ook neerzette, hij vrat ze altijd op. Ik ging mezelf ook afvragen of ik de hond op een gegeven moment als kaars kon gaan gebruiken.
  Moderator woensdag 30 mei 2007 @ 11:14:36 #57
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49920138
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 08:26 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

En toch blijft de "lekker makkelijk" gedachte
Ik vind dat echt kolder weet je.
Alsof je als je een hond of kat neemt niet meer normaal mag leven en alles maar dan ook alles moet wijken voor zo'n dier.

Ik heb een hond genomen, maar wel als huisdier en niet als derde kind.(ik heb trouwens mijn kind ook wel eens in de box gezet )

We doen een hoop met hem en willen hem graag het allerbeste geven, hij is mijn vriend en een maatje voor de kinderen maar zowel voor zijn veiligheid als van mijn inboedel heeft hij best wel eens tijd in de bench doorgebracht, overdag ging hij er ook zelf in liggen dus zo'n drama zal hij het niet gevonden hebben.

Het waren inderdaad de momenten dat ik even niet op kon letten of niet thuis was.
Een hond die iets opvreet als ik even boven de was aan het halen ben en vervolgens het loodje legt vind ik zieliger dan een hond die even een paar minuutjes in een bench doorbrengt.
Niemand kan een hele dag de hond bij zich hebben, ik vind het dan wel een beetje onrealistisch om iemand van "gemak" te beschuldigen.

Een hond een hele dag in een kennel, bij zijn gezin, en eigenlijk zijn roedel vandaan vind ik een ander verhaal maar een bench vind ik echt geen drama hoor
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:42:33 #58
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49921232
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:14 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik vind dat echt kolder weet je.
Alsof je als je een hond of kat neemt niet meer normaal mag leven en alles maar dan ook alles moet wijken voor zo'n dier.

Ik heb een hond genomen, maar wel als huisdier en niet als derde kind.(ik heb trouwens mijn kind ook wel eens in de box gezet )

We doen een hoop met hem en willen hem graag het allerbeste geven, hij is mijn vriend en een maatje voor de kinderen maar zowel voor zijn veiligheid als van mijn inboedel heeft hij best wel eens tijd in de bench doorgebracht, overdag ging hij er ook zelf in liggen dus zo'n drama zal hij het niet gevonden hebben.
Het waren inderdaad de momenten dat ik even niet op kon letten of niet thuis was.
Een hond die iets opvreet als ik even boven de was aan het halen ben en vervolgens het loodje legt vind ik zieliger dan een hond die even een paar minuutjes in een bench doorbrengt.
Niemand kan een hele dag de hond bij zich hebben, ik vind het dan wel een beetje onrealistisch om iemand van "gemak" te beschuldigen.

Een hond een hele dag in een kennel, bij zijn gezin, en eigenlijk zijn roedel vandaan vind ik een ander verhaal maar een bench vind ik echt geen drama hoor
Honden zien het als hun eigen veilige plekje. Ik denk dat ook wij even moeten denken over een bench, voor in de auto. Maar ook als er een kleine zal komen. Ik weet niet of ik een kleine en de hond samen kan vertrouwen.
pi_49922257
Als je zoals mijn buurman je drie herdershonden in een veel te kleine kennel frut, ze daar maar twee keer per dag drie minuutjes uithaalt en ze soms tot 12 uur 'smiddags om aandacht laat huilen, ja dat is zielig.

Niets mis met een bench, een pup moet toch z'n eigen plekje weten en kennen. Maar van een kennel ben ik niet zo'n voorstander. Je neemt een hond niet om de hele dag in een hokje te stoppen, dacht ik zo.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:32:55 #60
3542 Gia
User under construction
pi_49923012
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Honden zien het als hun eigen veilige plekje. Ik denk dat ook wij even moeten denken over een bench, voor in de auto. Maar ook als er een kleine zal komen. Ik weet niet of ik een kleine en de hond samen kan vertrouwen.
Wij hadden een Duitse herder van 3 jaar oud, toen onze oudste werd geboren.
We hebben video-opnamen dat zij bij de baby de teennageltjes afknabbelt.
Ik moest na een week terug in het ziekenhuis, de baby bleef 's nachts thuis. Onze hond stond met zijn voorpoten op tafel als mijn man de baby waste en aankleedde, met een verliefde blik in haar ogen. Echt alles hield ze in de gaten, alsof het haar baby was.

Mijn advies: Direct erbij laten, echt erbij betrekken. (Maar hangt natuurlijk wel van de hond af)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')