quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:35 schreef Morpheus2002 het volgende:[..]
Ik wil geen andere muziek leren kennen omdat alles wat ik onder muziek versta al in de Pop / Rock & Metal zit. En dan noem ik een aantal kleinere genres zoals Ska, Folk e.d. niet op.
Muziek moet voor mij altijd met een instrument (gitaar, basgitaar, drum e.d.) gemaakt worden anders is het in mijn ogen geen muziek. Tevens vind ik muziek 9/10 niet om aan te horen als er geen zang in voorkomt. En ik hou echt niet alleen maar van Rock & Metal. Kan ook prima naar prachtige ballads luisteren. Om er even 1 te noemen: Queen - It's A Beautiful Day. In mijn ogen geniaal goed. Al is het alleen al omdat Freddy op dat moment doodziek was...
Wat een onzin !
Ook ik had mijn vooroordelen wat betreft Techno, House, Trance en MNML. Mede omdat ik van 'echte' instrumenten houd en in eerste instantie dus ook niet echt open stond voor die richting. Inmiddels weet ik dat er prachtige dingen gemaakt worden. Gemaakt ja ! Muziek is een prachtige vorm van creativiteit en dus kunst. Het gaat er niet om waarmee het gemaakt wordt, als je de bezieling waarmee het gemaakt wordt voelt en herkent dan is het gewoon goed.
Ik was altijd al breed in mijn smaak en ben de laatste jaren nog zo ontzettend gegroeid door wel wat moeite te doen om iets te ontdekken. Zou ook wat voor jou zijn... pas dan ben je echt muziekomnivoor.