En dat land hoort bij de EU?quote:Polen onderzoekt geaardheid Teletubbies
WARSCHAU (ANP) - Waarom draagt Tinky Winky in het kleuterprogramma Teletubbies van de BBC een damestasje? Dit is een van de prangende vragen waarmee de Poolse overheid kampt.
Ewa Sowinska van een door de regering ingesteld orgaan dat toeziet op onder meer kinderrechten in Polen, zei in een maandag gepubliceerd vraaggesprek dat wordt onderzocht of de Teletubbies tot homoseksualiteit aansporen.
,,Het tasje van Tinky Winky heeft mogelijk een homoseksuele ondertoon. Ik zag het damestasje wel maar pas later realiseerde ik me dat Tinky Winky een jongen is.'' aldus Sowinska. Ze gaat deskundigen zoals psychologen raadplegen om te zien wat haar te doen staat.
Woede
De huidige rechtse Poolse regering heeft zich eerder al de woede van mensenrechtenorganisaties op de hals gehaald met meningen en maatregelen die homoseksuelen zouden discrimineren. De pas overleden Amerikaanse evangelist Jerry Falwell uitte eerder ook zijn bedenkingen over de Teletubbies en dan vooral over Tinky Winky.
De tien jaar oude tv-serie is voor zeer kleine kinderen. De serie draait om vier fel gekleurde bolle verschijningen die niet uitblinken in verbale communicatie.
quote:De tien jaar oude tv-serie is voor zeer kleine kinderen. De serie draait om vier fel gekleurde bolle verschijningen die niet uitblinken in verbale anale communicatie.
Ja, blijkbaar hebben ze daar in Polen nog niet genoeg beschaving voor de EU.quote:Op maandag 28 mei 2007 22:53 schreef Dagonet het volgende:
Het antihomo beleid van Polen zou genoeg moeten zijn om ze de EU alsnog uit te trappen.
Het is een BBC-samenzwering!!quote:Op maandag 28 mei 2007 22:54 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ook gewoon denken dat teletubbies een subliminal message uitdragen heen dat zit bij de EU
Nee joh! Zolang de Polen voor een habbekrats willen werken is er toch geen reden om dat te doen?quote:Op maandag 28 mei 2007 22:53 schreef Dagonet het volgende:
Het antihomo beleid van Polen zou genoeg moeten zijn om ze de EU alsnog uit te trappen.
Ja, de volgende tekst klopt dus niet meer:quote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit las ik vanochtend weer:
[..]
Ik vraag mij af wie hier de zeer kleine kinderen zijn......
Het land geeft een enorme blijk van een achterlijke cultuur te beschikken. Ik vraag me af hoe dat land überhaupt lid van de EU had kunnen worden......Met zulke anti opvattingen over homo's zet het land zich compleet voor gek en plaats zich buiten de EU......
Stellingen:
1 Polen had nooit lid mogen worden van EU;
2 Polen moet als lid worden geroyeerd;
3 de EU moet veel kritischer worden bij de toetreding van nieuwe leden: vb: Turkije never nooit lid van de EU;
4 het draagvlak voor een EU neemt door dergelijke idiote landen snel af;
5 geen nieuwe Oost Europese landen meer bij EU. Past gewoon niet;
6 eerst referendum in alle landen als een nieuw land lid wilt worden.
En ook zo offtopic.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:42 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
En in Nederland richt men een pedo partij op. Net zo achterlijk.
Niet echt, ik wil gewoon aantonen dat men zich hier gedraagt als een stel moraalridders.quote:
Klopt en ik dacht toen nog dat alleen een Amerikaan zoiets stoms zou kunnen verzinnenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:59 schreef Boze_Appel het volgende:
Ze lopen 8 jaar achter, in 1999 deden de Amerikanen al een onderzoek naar de geaardheid van die Teletubbie.
volgens mij is dat wel de bedoeling....vind het maar lachwekkend hoorquote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ze zijn toch geslachtsloos?
Volgens mij is er al lang aangegeven (oa door mijzelf) dat we er hier in NL ook wat van kunnen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:00 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Niet echt, ik wil gewoon aantonen dat men zich hier gedraagt als een stel moraalridders.![]()
Dus iedereen moet eerst even duidelijk melden dat het óók in Nederland gebeurt, voordat ze wat over Polen mogen zeggen?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:10 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Jij misschien, maar dat blijkt niet uit alle reacties.
Die wel toegestaan wordt en bij de verkiezingen geen zetel krijgt en zichzelf opheft, zo zie je maar dat men niet zo dom is als ze zelf keuzes mogen maken. Polen heeft maar te accepteren dat, als ze bij de EU willen horen, ze homosexualiteit moeten accepteren. Anders kunnen ze altijd nog een verbond aangaan met Rusland.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:42 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
En in Nederland richt men een pedo partij op. Net zo achterlijk.
is dat niet een beetje vreemd pleidooi 'voor vrije keuze' namelijk nogal blunt beweren dat die polen geen vrije keuze hebben en homoseksualiteit maar 'moeten accepteren'?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:15 schreef jogy het volgende:
Polen heeft maar te accepteren dat, als ze bij de EU willen horen, ze homosexualiteit moeten accepteren.
Ze hadden de vrije keuze om zich bij ons aan te sluiten, dus ja.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:25 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Dus omdat ze bij de EU zitten moeten we Polen ons moraal opdringen?
Ik vraag me trouwens af hoe liberaal de moraal in Europa is mbt homosexualiteit. Even afgezien van de heksenjacht die er nu plaats lijkt te vinden in Polen, misschien zijn wíj wel de uitzondering? In landen als Italie en Spanje (voornl. katholieke landen dus) staat men ook niet echt te juichen wanneer 2 mannen willen trouwen, of samenwonen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:27 schreef jogy het volgende:
[..]
Ze hadden de vrije keuze om zich bij ons aan te sluiten, dus ja.
De invloed van McCarthy word veelal overdreven.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:31 schreef Oud_student het volgende:
[afbeelding]
Hier zie je hem het nog even nazoeken:
Joseph Mc Carthy wist in 1952 al dat
Tinky Winky een zwarte homosexuele communistische jood was.
Och, het gaat om het totaalplaatje inzake Polen en hun homofobie, niet specifiek dit onderzoek.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:32 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Beetje vreemd om de vrije keuze om zo'n onderzoek te houden weg te nemen zodra iemand zich bij de EU aansluit.
is er dan een 'EU-richtlijn die homofobie bij Europese Politici verbied?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Och, het gaat om het totaalplaatje inzake Polen en hun homofobie, niet specifiek dit onderzoek.
EU Passes Resolution Banning “Homophobia” 468 -149 Hier staat dus wel dat de EU een resolutie heeft aangenomen tegen homofobie. En hoe dan ook, homofobie valt onder discriminatie volgens mij en de EU wordt er niet vrolijk van ( tenminste, zou zo moeten zijn ) als er mensenrechten worden geschonden, nu worden er geen mensenrechten geschonden als er een onderzoek wordt gedaan naar een paarse teletubbie maar zoals ik al zei gaat het niet alleen om het onderzoek.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
is er dan een 'EU-richtlijn die homofobie bij Europese Politici verbied?
Nee hoor, en dat is maar goed ook, als de kiezers zulke politici niet willen, kunnen ze gewoon hun stem geven aan een intelligentere politicus, maar dat is nog altijd een soevereine keuze van de Polen zélf, waar de EU verder niks mee te maken heeft ...
sowieso is het onzin om te denken dat de EU zoiets zou zijn als een europese 'Gedankenpolizei', in godsnaam liever niet ...
Hoezeer ik het oo onzin vind als politici zich gaan bezighouden met de 'sexuele geaardheid van Tinky-Winky', is dat nog altijd een zaak van de Polen en dienen die dat zélf op te lossen door hun stem te geven aan betere en slimmere politici, niet door bemoeienis uit Brussel
Dat is een resolutie die 'oproept tot het instellen van programma's ter voorkoming van discriminatie van homoseksuelen'....quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:55 schreef jogy het volgende:
[..]
EU Passes Resolution Banning “Homophobia” 468 -149 Hier staat dus wel dat de EU een resolutie heeft aangenomen tegen homofobie. En hoe dan ook, homofobie valt onder discriminatie volgens mij en de EU wordt er niet vrolijk van ( tenminste, zou zo moeten zijn ) als er mensenrechten worden geschonden, nu worden er geen mensenrechten geschonden als er een onderzoek wordt gedaan naar een paarse teletubbie maar zoals ik al zei gaat het niet alleen om het onderzoek.
Enkel dààrtegen kan de EU wél optreden, omdat dat een expliciete schending van de Universele Verklaring van de rechten van de mens inhoud waar alle staten die onder de EU vallen zich aan moeten houden en men via het Europese Gerechtshof ook toe gedwongen kan worden ..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:57 schreef Oxyligen het volgende:
Momenteel ligt er wetgeving om homofiele leraren te ontslaan.
Exact. Maar in plaats daarvan zit Nederland kennelijk op de schopstoel, omdat we de grondwet hebben verworpen. Toch grappig: in Polen worden juist diverse verdragen moet voeten getreden.quote:Op maandag 28 mei 2007 22:53 schreef Dagonet het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |