abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 mei 2007 @ 21:04:43 #1
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49865379
quote:
Polen onderzoekt geaardheid Teletubbies
WARSCHAU (ANP) - Waarom draagt Tinky Winky in het kleuterprogramma Teletubbies van de BBC een damestasje? Dit is een van de prangende vragen waarmee de Poolse overheid kampt.
Ewa Sowinska van een door de regering ingesteld orgaan dat toeziet op onder meer kinderrechten in Polen, zei in een maandag gepubliceerd vraaggesprek dat wordt onderzocht of de Teletubbies tot homoseksualiteit aansporen.

,,Het tasje van Tinky Winky heeft mogelijk een homoseksuele ondertoon. Ik zag het damestasje wel maar pas later realiseerde ik me dat Tinky Winky een jongen is.'' aldus Sowinska. Ze gaat deskundigen zoals psychologen raadplegen om te zien wat haar te doen staat.

Woede

De huidige rechtse Poolse regering heeft zich eerder al de woede van mensenrechtenorganisaties op de hals gehaald met meningen en maatregelen die homoseksuelen zouden discrimineren. De pas overleden Amerikaanse evangelist Jerry Falwell uitte eerder ook zijn bedenkingen over de Teletubbies en dan vooral over Tinky Winky.

De tien jaar oude tv-serie is voor zeer kleine kinderen. De serie draait om vier fel gekleurde bolle verschijningen die niet uitblinken in verbale communicatie.
En dat land hoort bij de EU?

Nou dan kunnen Marokko, Israel Turkije, Rusland en de Balkan vast ook wel zonder problemen aansluiten

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 28 mei 2007 @ 21:05:30 #2
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_49865419
dan moet die aflevering waarin tinky die dildo uit dat tasje haalt nog komen
  maandag 28 mei 2007 @ 21:11:39 #3
117098 Hathor
Effe niet
pi_49865657
Dan hebben ze de Teringtubbies van Bart de Graaff nog niet gezien, dan krijgen die Polen helemaal een rolling.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_49869668
Wat een zielige bedoening daar
pi_49869780
De tien jaar oude tv-serie is voor zeer kleine kinderen. De serie draait om vier fel gekleurde bolle verschijningen die niet uitblinken in verbale communicatie.

geweldig
pi_49869880
quote:
De tien jaar oude tv-serie is voor zeer kleine kinderen. De serie draait om vier fel gekleurde bolle verschijningen die niet uitblinken in verbale anale communicatie.
Allejezus
  maandag 28 mei 2007 @ 22:53:47 #7
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49869918
Het antihomo beleid van Polen zou genoeg moeten zijn om ze de EU alsnog uit te trappen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator maandag 28 mei 2007 @ 22:54:16 #8
138438 crew  Pizzakoppo
pi_49869940
Ook gewoon denken dat teletubbies een subliminal message uitdragen he en dat zit bij de EU
  dinsdag 29 mei 2007 @ 07:58:59 #9
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_49876776
Whahahaha zo'n nieuwtje hoort toch in ONZ thuis ????

Offe, zijn die polen serieus

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_49876839
Goed, nou hebben wij een bemoeizieke ubertrieste regering, maar kennelijk kan het altijd erger.

Ergo, positief bericht!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49876865
Gezien het niveau van een aantal Poolse bouwvarkens bij mij in de buurt ben ik niet verrast.
pi_49877184
goeie zaak!

hoeven ze in Polen ook niet meer te onderzoeken of de R.K.-kerk achterlijk is.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_49877445
Die Polen zullen wel gedacht hebben: "In Nederland stellen ze Kamervragen over Lingo, dat kunnen wij beter!!!"
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:07:27 #14
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_49877544
quote:
Op maandag 28 mei 2007 22:53 schreef Dagonet het volgende:
Het antihomo beleid van Polen zou genoeg moeten zijn om ze de EU alsnog uit te trappen.
Ja, blijkbaar hebben ze daar in Polen nog niet genoeg beschaving voor de EU.

Maar ja, de EU zal er ook wel niets aan doen.
pi_49878000
Belachelijk dat ze dit gaan onderzoeken...

Het is toch al lang bekend dat TW homo is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_49880047
quote:
Op maandag 28 mei 2007 22:54 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ook gewoon denken dat teletubbies een subliminal message uitdragen he en dat zit bij de EU
Het is een BBC-samenzwering!!

Probeer het woord "teletubbies" maar eens achterstevoren uit te spreken, dan hoor je het wel...
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:49:44 #17
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_49880068
Eng land begint dat Polen te worden
stupidity has become as common as common sense was before
pi_49880269
Ze kunnen beter dat proces wegens doodslag tegen TinkyWinky nog eens overdoen, dat deugde van geen kanten.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:59:15 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49880416
quote:
Nee joh! Zolang de Polen voor een habbekrats willen werken is er toch geen reden om dat te doen?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_49880426
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:49 schreef marcb1974 het volgende:
Eng land begint dat Polen te worden
Ja, de volgende tekst klopt dus niet meer:

Waar kan ik heen, ik kan niet naar Chili
Kan niet naar Chili, daar doen ze zo eng

Waar kan ik heen, ik kan niet naar Polen
'k Wil niet naar Polen, daar gaat het te goed
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:03:20 #21
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_49880569
Polen komt aardig op het betuttelende niveau van Nederland.
Drugs are good mkay?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:33:08 #22
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_49884112
Uit POL:
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit las ik vanochtend weer:
[..]

Ik vraag mij af wie hier de zeer kleine kinderen zijn......

Het land geeft een enorme blijk van een achterlijke cultuur te beschikken. Ik vraag me af hoe dat land überhaupt lid van de EU had kunnen worden......Met zulke anti opvattingen over homo's zet het land zich compleet voor gek en plaats zich buiten de EU......

Stellingen:

1 Polen had nooit lid mogen worden van EU;
2 Polen moet als lid worden geroyeerd;
3 de EU moet veel kritischer worden bij de toetreding van nieuwe leden: vb: Turkije never nooit lid van de EU;
4 het draagvlak voor een EU neemt door dergelijke idiote landen snel af;
5 geen nieuwe Oost Europese landen meer bij EU. Past gewoon niet;
6 eerst referendum in alle landen als een nieuw land lid wilt worden.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_49884404
En in Nederland richt men een pedo partij op. Net zo achterlijk.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_49884556
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:42 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
En ook zo offtopic.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:52:47 #25
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_49884771
Ze zijn toch geslachtsloos?
  † In Memoriam † dinsdag 29 mei 2007 @ 12:59:30 #26
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49885022
Ze lopen 8 jaar achter, in 1999 deden de Amerikanen al een onderzoek naar de geaardheid van die Teletubbie.
Carpe Libertatem
pi_49885061
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:46 schreef Jarno het volgende:

[..]

En ook zo offtopic.
Niet echt, ik wil gewoon aantonen dat men zich hier gedraagt als een stel moraalridders.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_49885122
Laat Polen lekker zelf bepalen hoe ze hun kinderen willen opvoeden, niet iedereen heeft de geitenwollensokkenmethoden van Nederland omarmd.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:04:23 #29
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_49885192
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:59 schreef Boze_Appel het volgende:
Ze lopen 8 jaar achter, in 1999 deden de Amerikanen al een onderzoek naar de geaardheid van die Teletubbie.
Klopt en ik dacht toen nog dat alleen een Amerikaan zoiets stoms zou kunnen verzinnen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:06:08 #30
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49885257
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ze zijn toch geslachtsloos?
volgens mij is dat wel de bedoeling....vind het maar lachwekkend hoor
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_49885362
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:00 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Niet echt, ik wil gewoon aantonen dat men zich hier gedraagt als een stel moraalridders.
Volgens mij is er al lang aangegeven (oa door mijzelf) dat we er hier in NL ook wat van kunnen.
pi_49885420
Jij misschien, maar dat blijkt niet uit alle reacties.
pi_49885531
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:10 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Jij misschien, maar dat blijkt niet uit alle reacties.
Dus iedereen moet eerst even duidelijk melden dat het óók in Nederland gebeurt, voordat ze wat over Polen mogen zeggen? . Nog meer voorwaarden waar we aan moeten voldoen misschien?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:15:37 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49885588
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:42 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Die wel toegestaan wordt en bij de verkiezingen geen zetel krijgt en zichzelf opheft, zo zie je maar dat men niet zo dom is als ze zelf keuzes mogen maken. Polen heeft maar te accepteren dat, als ze bij de EU willen horen, ze homosexualiteit moeten accepteren. Anders kunnen ze altijd nog een verbond aangaan met Rusland.
Vrijheid
pi_49885939
Dus omdat ze bij de EU zitten moeten we Polen ons moraal opdringen?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:25:20 #36
33189 RM-rf
1/998001
pi_49885941
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:15 schreef jogy het volgende:

Polen heeft maar te accepteren dat, als ze bij de EU willen horen, ze homosexualiteit moeten accepteren.
is dat niet een beetje vreemd pleidooi 'voor vrije keuze' namelijk nogal blunt beweren dat die polen geen vrije keuze hebben en homoseksualiteit maar 'moeten accepteren'?

dat is volgens mij helemaal niet zo, ook de aceptatie van homoseksualiteit is een pouur persoonlijke en individuele keuze waarbij europese burgers het volste recht hebben iets erop tegen te hebben ...

De EU zou hooguit moeten garanderen dat Homoseksuelen niet specifiek door regeringsbeleid en wetgeving gediscrimineerd en vervolgd worden en dat de wetgeving in Polen voldoet aan bv de verklaring van de Mensenrechten die vrijsteld van vervolging op basis van seksuele voorkeur ...

Als de Poolse Overheid bv echter kleine kinderen wil 'beschermen' voor een bepaald televisieprogramma, hebben ze daar imho ook binnen europees recht het volste recht toe.
Ook al vind ik het compleet nutteloos en zou ik zelf eerder tegen teveel staatsbemoeienis zijn met televisie en/of media, er is volgens mij geen europese regel die dit verbied.

In die zin hebben ook binnen de EU de Polen het volste recht hiertoe.. los ervan of wij dit in het westen 'goedkeuren'.
persoonlijk vind ik ook dat de Eu zich hier verder buiten moet houden en men acceptatie van Homoseksualiteit binnen bepaalde culturen niet kan opleggen in europees verband.
Zolang de EU wel garant staat voor naleving van de mensenrechten en bv wél optreed bij vervolging van homoseksualiteit.

of een paar ultra-conservatieven opgewonden doen over TinkyWinky is verder geheel hun zaak, volgens mij maken ze zichzelf ermee belachelijk, maar juist daarom vind ik niet dat je daar verder tegen moet 'optreden', anders dan een beetje schamper lachen erom.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:27:21 #37
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49886017
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:25 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Dus omdat ze bij de EU zitten moeten we Polen ons moraal opdringen?
Ze hadden de vrije keuze om zich bij ons aan te sluiten, dus ja.
Vrijheid
pi_49886143

Hier zie je hem het nog even nazoeken:
Joseph Mc Carthy wist in 1952 al dat
Tinky Winky een zwarte homosexuele communistische jood was.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_49886194
En zo projecteren alle machtigen der aarde hun angsten op onschuldigen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_49886207
Beetje vreemd om de vrije keuze om zo'n onderzoek te houden weg te nemen zodra iemand zich bij de EU aansluit.
pi_49886240
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Ze hadden de vrije keuze om zich bij ons aan te sluiten, dus ja.
Ik vraag me trouwens af hoe liberaal de moraal in Europa is mbt homosexualiteit. Even afgezien van de heksenjacht die er nu plaats lijkt te vinden in Polen, misschien zijn wíj wel de uitzondering? In landen als Italie en Spanje (voornl. katholieke landen dus) staat men ook niet echt te juichen wanneer 2 mannen willen trouwen, of samenwonen.
pi_49886264
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:31 schreef Oud_student het volgende:
[afbeelding]
Hier zie je hem het nog even nazoeken:
Joseph Mc Carthy wist in 1952 al dat
Tinky Winky een zwarte homosexuele communistische jood was.
De invloed van McCarthy word veelal overdreven.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:34:25 #43
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49886267
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:32 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Beetje vreemd om de vrije keuze om zo'n onderzoek te houden weg te nemen zodra iemand zich bij de EU aansluit.
Och, het gaat om het totaalplaatje inzake Polen en hun homofobie, niet specifiek dit onderzoek.
Vrijheid
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:40:39 #44
33189 RM-rf
1/998001
pi_49886458
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:34 schreef jogy het volgende:

[..]

Och, het gaat om het totaalplaatje inzake Polen en hun homofobie, niet specifiek dit onderzoek.
is er dan een 'EU-richtlijn die homofobie bij Europese Politici verbied?

Nee hoor, en dat is maar goed ook, als de kiezers zulke politici niet willen, kunnen ze gewoon hun stem geven aan een intelligentere politicus, maar dat is nog altijd een soevereine keuze van de Polen zélf, waar de EU verder niks mee te maken heeft ...

sowieso is het onzin om te denken dat de EU zoiets zou zijn als een europese 'Gedankenpolizei', in godsnaam liever niet ...
Hoezeer ik het oo onzin vind als politici zich gaan bezighouden met de 'sexuele geaardheid van Tinky-Winky', is dat nog altijd een zaak van de Polen en dienen die dat zélf op te lossen door hun stem te geven aan betere en slimmere politici, niet door bemoeienis uit Brussel
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_49886571
Inderdaad

I may not agree with you, but I'll defend your right to say it.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:55:53 #46
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49887023
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:40 schreef RM-rf het volgende:

[..]

is er dan een 'EU-richtlijn die homofobie bij Europese Politici verbied?

Nee hoor, en dat is maar goed ook, als de kiezers zulke politici niet willen, kunnen ze gewoon hun stem geven aan een intelligentere politicus, maar dat is nog altijd een soevereine keuze van de Polen zélf, waar de EU verder niks mee te maken heeft ...

sowieso is het onzin om te denken dat de EU zoiets zou zijn als een europese 'Gedankenpolizei', in godsnaam liever niet ...
Hoezeer ik het oo onzin vind als politici zich gaan bezighouden met de 'sexuele geaardheid van Tinky-Winky', is dat nog altijd een zaak van de Polen en dienen die dat zélf op te lossen door hun stem te geven aan betere en slimmere politici, niet door bemoeienis uit Brussel
EU Passes Resolution Banning “Homophobia” 468 -149 Hier staat dus wel dat de EU een resolutie heeft aangenomen tegen homofobie. En hoe dan ook, homofobie valt onder discriminatie volgens mij en de EU wordt er niet vrolijk van ( tenminste, zou zo moeten zijn ) als er mensenrechten worden geschonden, nu worden er geen mensenrechten geschonden als er een onderzoek wordt gedaan naar een paarse teletubbie maar zoals ik al zei gaat het niet alleen om het onderzoek.
Vrijheid
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:57:03 #47
154307 Oxyligen
I do not seek. I find
pi_49887076
Dit 'onderzoek' is onderdeel van het regime om kinderen te indoctrineren en homo's te discrimineren. Momenteel ligt er wetgeving om homofiele leraren te ontslaan. Daarnaast worden kinderen aangemoedigd om hun ouders te controleren of ze naar de kerk gaan, kinderen met ouders die naar de kerk gaan krijgen extra privileges of worden beloond met bijv zakjes snoep.

En dit nog naast een, met McCarthy vergelijkbare heksenjacht tegen ex-commi's...
Aan namen heb ik niks. Rugnummers moet ik hebben!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:11:36 #48
33189 RM-rf
1/998001
pi_49887563
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:55 schreef jogy het volgende:

[..]

EU Passes Resolution Banning “Homophobia” 468 -149 Hier staat dus wel dat de EU een resolutie heeft aangenomen tegen homofobie. En hoe dan ook, homofobie valt onder discriminatie volgens mij en de EU wordt er niet vrolijk van ( tenminste, zou zo moeten zijn ) als er mensenrechten worden geschonden, nu worden er geen mensenrechten geschonden als er een onderzoek wordt gedaan naar een paarse teletubbie maar zoals ik al zei gaat het niet alleen om het onderzoek.
Dat is een resolutie die 'oproept tot het instellen van programma's ter voorkoming van discriminatie van homoseksuelen'....
zonder verder enige verplichting en dus kan Polen die ook niet 'overtreden'.

het is géén richtlijn die verbied dat regeringen van europese lidstaten een bepaald beleid uitvoeren, zoals in dit geval met betrekking tot het mogelijk censureren van kinderprogramma's, sowieso kan de EU dat niet zomaar doen, zich op een zulke manier inmengen in de zaken van een lidstaat zelf (wat waarschijnlijk een goed idee is, de EU moet zich ook niet op zulk een manier willen mengen in de culturele eigenheid van de lidstaten)

De betreffende resolutie is ook in mijn ogen niets meer dan een onzinnige 'geldverspilling' enkel bedoelt om een 'signaal' af te geven, maar niet gericht op werkelijk effectief beleid.

Punt blijft staan, dat het onzin is van de EU te verwachten te 'regelen' dat men in Polen opeens *knip*, minder homofoob wordt ... uiteindelijk kunnen enkle de Polen dat zélf bepalen, waarschijnlijk op het moment dat ze ook it eigen initiatief realiseren dat het 'je druk maken om tinky-winky' ook bekrompen onzin is
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:57 schreef Oxyligen het volgende:

Momenteel ligt er wetgeving om homofiele leraren te ontslaan.
Enkel dààrtegen kan de EU wél optreden, omdat dat een expliciete schending van de Universele Verklaring van de rechten van de mens inhoud waar alle staten die onder de EU vallen zich aan moeten houden en men via het Europese Gerechtshof ook toe gedwongen kan worden ..

maar belangrijk is wél dat het dan gaat om expliciete wetgeving ...
in het geval van het 'drukmaken om tinky winky' gaat het doodgewoon om regeringsbeleid dat verder geen individuele rechten van mensen schend.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:22:38 #49
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_49887982
Ik denk dat als de overheid gaat nadenken over een vooroordeel van hunzelf met betrekking tot een peuterprogramma dat ze hun prioriteiten niet echt op orde hebben.

So what als een paars wezen een hadtas heeft. Is dat nou echt waar ze zich druk om maken? Vinden ze het niet storend dat de teletubbies met z'n vijven (of hoeveel zijn het er) naakt in één huis wonen.
Dat ze zich bezig houden met de échte problematiek in het land.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_49902910
quote:
Exact. Maar in plaats daarvan zit Nederland kennelijk op de schopstoel, omdat we de grondwet hebben verworpen. Toch grappig: in Polen worden juist diverse verdragen moet voeten getreden.

Ik wil eigenlijk niet langer in één unie met Polen zitten. Als zij er niet uit worden gekieperd, dan moeten wij er maar uit stappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')