Wederom een dieptepunt in het selectiebeleid van van Basten.quote:Van Basten roept Orlando Engelaar op
28/5/2007 19:45
Bondscoach Marco van Basten heeft alsnog een vervanger voor Danny Koevermans opgeroepen om met het Nederlands elftal mee te reizen naar Thailand en Zuid-Korea: Orlando Engelaar.
Koevermans moest afhaken met een liesblessure. Middenvelder Engelaar vult de plek van de AZ-spits in. Het is voor het eerst dat de 27-jarige speler van FC Twente deel uitmaakt van de Oranje-selectie.
'Maandagmiddag werd ik gebeld met de mededeling dat ik werd opgeroepen voor Oranje. Fantastisch natuurlijk', reageerde Engelaar op de website van zijn club. 'Ik had het niet verwacht, maar natuurlijk wel gehoopt. Dinsdag moet ik me melden op Schiphol. Ik kijk er erg naar uit.'
Engelaar is een van de revelaties van het huidige seizoen. In zijn eerste jaar bij FC Twente ontpopte hij zich als spelbepalende middenvelder, die niet alleen met zijn passes maar ook met zijn forse loopvermogen belangrijk was voor het succes van de club uit Enschede.
Dit seizoen kwam de lange Rotterdammer dertig keer in actie in de Eredivisie. Hij scoorde vier keer en deelde twee assists uit.
wat is er mis met hem dan?quote:Op maandag 28 mei 2007 20:37 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Wederom een dieptepunt in het selectiebeleid van van Basten.
hier sluit ik me bij aan, juist om die reden is van Nistelrooy nu nog neit geselecteerdquote:Op maandag 28 mei 2007 20:41 schreef WeebI het volgende:
Het zijn maar oefenpotjes hoor. Beter nu kutspelers uitnodigen dan dat de goede spelers in Thailand geblesseerd raken ofzo.
Leuk toch.quote:Op maandag 28 mei 2007 21:01 schreef vitessezuid113 het volgende:
idd nu mag ie mee na Azie , een teken voor Engelaar dat ook Van Basten naar hem kijkt , en dan bij de volgende interland is ie er niet meer bij![]()
Zo is het, en niet anders.quote:Op maandag 28 mei 2007 21:02 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ach, niet zo gek hoor, deze uitnodiging. Zeker aangezien het om een oefencampagne gaat.
Engelaar is geen kutspelerquote:Op maandag 28 mei 2007 20:41 schreef WeebI het volgende:
Het zijn maar oefenpotjes hoor. Beter nu kutspelers uitnodigen dan dat de goede spelers in Thailand geblesseerd raken ofzo.
En Engelaar natuurlijk.quote:
Niet op zo'n onbeduidend oefentripje mee willen, bedoel je.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:27 schreef MrSASO het volgende:
Ik blijf het schandalig vinden dat de Nederlandse topspelers nog steeds niet worden opgeroepen.
Dan nog zijn er zat spelers die beter zijn dan Engelaar of Slory.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Niet op zo'n onbeduidend oefentripje mee willen, bedoel je.
Denk dat hij, op zijn leeftijd, ook sowieso geen zin heeft in dit oefentripje, dat de vakantie en de voorbereiding op het komende seizoen zwaar verstoort voor de meeste echte topspelers.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:33 schreef the_legend_killer het volgende:
denk dat davids een betere optie was geweest.
Alsof Davids dat niet heeft.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:35 schreef Shivo het volgende:
Davids kan wel hard rennen maar Engelaar heeft een pass en overzicht.
inderdaad. Maar hij heeft weer een coole bril en woont op de Nieuwmarkt.quote:
Wil niet wil niet kan niet.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 08:38 schreef toma het volgende:
Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (Feyenoord)
Verdediging: Wilfred Bouma (Aston Villa, Eng), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona, Spa), Tim de Cler (AZ), John Heitinga (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Joris Mathijsen (Hamburger SV, Dui) en Mario Melchiot (Stade Rennes, Fra)
Middenveld: Nigel de Jong (Hamburger SV, Dui), Denny Landzaat (Wigan Athletic, Eng), Wesley Sneijder (Ajax), Rafael van der Vaart (Hamburger SV, Dui) en Demy de Zeeuw (AZ), Orlando Engelaar (FC Twente).
Aanval: Romeo Castelen (Feyenoord), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Dirk Kuijt (Liverpool), Andwelé Slory (Excelsior), Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic, Sch).
Bouma![]()
![]()
Melchiotleeft hij nog
De Jong![]()
Landzaat
Engelaar![]()
Castelen
Slory
lekker niveautje weer
Van Nistelrooy, van Bommel, Seedorf, Stam, Davids en Babel moeten er op dit moment gewoon bij ipv die bagger.
Belachelijk dat Davids na zoveel afmeldigen nog steeds geen uitnodiging krijgt.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:29 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ja. De Anti-vBasten hype slaat een beetje door atm. Ik ben het er in grote lijnen wel mee eens, maar voor een oefencampagne met zoveel afmeldingen, moet het kunnen.
Davids in oranje? Neuh, daar zit natuurlijk geen toekomst meer in. Die gaat nog een jaartje mee, dan is het op hoor.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Belachelijk dat Davids na zoveel afmeldigen nog steeds geen uitnodiging krijgt.
Huh? We hebben het toch over dezelfde bondscoach he? Marco van Basten?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:32 schreef -Vaduz- het volgende:
Maar men moet tegenwoordig naam hebben om in aanmerking te komen lijkt het.
Ik bedoel een groot aantal users in dit topic hier. Die bij spelers als Slory en Engelaar gelijk eenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:41 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Huh? We hebben het toch over dezelfde bondscoach he? Marco van Basten?
Juist.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:32 schreef -Vaduz- het volgende:
Slory en Engelaar zijn prima voetballers ook. Maar men moet tegenwoordig naam hebben om in aanmerking te komen lijkt het. Oke, er zaten wat missers bij de afgelopen jaren, maar dat weten we nu ook weer.
Ik zeg toch dat ik het op sommige punten niet met vBasten eens ben? Dit is er een van (hoewel Davids toch geen basisplaats zou krijgen...)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Belachelijk dat Davids na zoveel afmeldigen nog steeds geen uitnodiging krijgt.
Dat maakt v Basten niet uit, hij riep Barry van Galenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:39 schreef Suijk het volgende:
[..]
Davids in oranje? Neuh, daar zit natuurlijk geen toekomst meer in. Die gaat nog een jaartje mee, dan is het op hoor.
Zie verhaal 1 post hierboven, dat ging voor Barry ook op.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:08 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat maakt v Basten niet uit, hij riep Barry van Galentoen ook op
Dat was dan ook een geweldenaar, fantastische middenvelderquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:08 schreef Zwoerd het volgende:
Daar heeft V. Basten van geleerd blijkbaar.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:08 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Komt dan goed uit dat het EK volgend jaar isquote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:39 schreef Suijk het volgende:
[..]
Davids in oranje? Neuh, daar zit natuurlijk geen toekomst meer in. Die gaat nog een jaartje mee, dan is het op hoor.
Vind ik ook. en als je al ziet wie zich allemaal afmeld kun je blij zijn met een spelers als Engelaar.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:59 schreef Plato1980 het volgende:
Engelaar verdient inderdaad wel een selectie.![]()
Een van de beste verdedigers in de Franse competitie op dit moment.quote:
Als je nou eens verder kijkt dan je neus lang is dan begrijp je dat de kritiek niet zozeer op Engelaar gericht is. Waar de meeste problemen mee hebben is dat lagica vaak ver te zoeken is bij MvB. Een speler als Seedorf eerst helemaal niet oproepen, dan oproepen en in oefen wedstrijd laten spelen, om hem vervolgens 85 minuten op de bank te laten zitten. Daar hebben mensen problemen mee.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:27 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Vind ik ook. en als je al ziet wie zich allemaal afmeld kun je blij zijn met een spelers als Engelaar.![]()
als ie opeens super speelt in die oefenpotjes hoor je alle bashers opeens weer juichen, mja zo gaat dat hier op deze fora.![]()
Van Basten acht Sneijder beter dan Seedorf. Hij wil met 1 creatieve speler spelen. Dus Sneijder boven Seedorf.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:39 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Als je nou eens verder kijkt dan je neus lang is dan begrijp je dat de kritiek niet zozeer op Engelaar gericht is. Waar de meeste problemen mee hebben is dat lagica vaak ver te zoeken is bij MvB. Een speler als Seedorf eerst helemaal niet oproepen, dan oproepen en in oefen wedstrijd laten spelen, om hem vervolgens 85 minuten op de bank te laten zitten. Daar hebben mensen problemen mee.
Echt logisch vind ik dat niet, als je ziet wat Seedorf in de CL heeft gepresteerd en wat Sneijder heeft gedaan dit seizoen dan zet je Seedorf er altijd in.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Van Basten acht Sneijder beter dan Seedorf. Hij wil met 1 creatieve speler spelen. Dus Sneijder boven Seedorf.
Logisch.
Hij is de bondscoach, hij heeft zijn eigen strategieën en daar weten wij niet veel van af. dan kun je wel gaan zeuren van dit en dat , ben jij een coach? denk het niet.. misschien heb je wel een goede voetbal kennis maar een coach bashen is makkelijk.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:39 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Als je nou eens verder kijkt dan je neus lang is dan begrijp je dat de kritiek niet zozeer op Engelaar gericht is. Waar de meeste problemen mee hebben is dat lagica vaak ver te zoeken is bij MvB. Een speler als Seedorf eerst helemaal niet oproepen, dan oproepen en in oefen wedstrijd laten spelen, om hem vervolgens 85 minuten op de bank te laten zitten. Daar hebben mensen problemen mee.
Mwah, Sneijder vs Seedorf is nog minimaal hoor, en Sneijder was ook een heel seizoen heel erg goed en in vorm. Ieder ander zou Seedorf sowieso de voorkeur boven moeten krijgen, dat is waar.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:47 schreef Grimm het volgende:
[..]
Echt logisch vind ik dat niet, als je ziet wat Seedorf in de CL heeft gepresteerd en wat Sneijder heeft gedaan dit seizoen dan zet je Seedorf er altijd in.
Ik ben de coach idd niet. Maar met dit Oranje komen we niet ver op het EK. Ik zie graag een andere coach. En sinds wanneer mag je geen kritiek op een coach hebben die rare capriolen uithaalt.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:51 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Hij is de bondscoach, hij heeft zijn eigen strategieën en daar weten wij niet veel van af. dan kun je wel gaan zeuren van dit en dat , ben jij een coach? denk het niet.. misschien heb je wel een goede voetbal kennis maar een coach bashen is makkelijk.![]()
Ik vind vBasten een redelijke coach.. maar heb liever iemand met meer ervaring![]()
Je speelt met je beste spelers. Dat doet van Basten niet. Daarom heeft de halve wereld commentaar op hem. Ik vind Oranje leuk om te kijken, maar MvB haalt die lol er wel aardig vanaf.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Mwah, Sneijder vs Seedorf is nog minimaal hoor, en Sneijder was ook een heel seizoen heel erg goed en in vorm. Ieder ander zou Seedorf sowieso de voorkeur boven moeten krijgen, dat is waar.
Ik vind nog wel een verschil zitten in uitblinker CL+Italië en uitblinker Nederland. Het ene is namelijk de absolute wereldtop, en het andere hooguit middenmoot.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Mwah, Sneijder vs Seedorf is nog minimaal hoor, en Sneijder was ook een heel seizoen heel erg goed en in vorm. Ieder ander zou Seedorf sowieso de voorkeur boven moeten krijgen, dat is waar.
Mwah Sneijder moet nog een paar jaartjes door groeienquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
quote:'Twente wuift interesse Ajax in Engelaar weg'
16 januari 2008
Ajax hoopt zich te kunnen versterken met Orlando Engelaar. Volgens De Telegraaf heeft de club zich officieel bij FC Twente gemeld voor de veelzijdige middenvelder, die in Enschede nog een contract heeft tot de zomer van 2009. FC Twente heeft echter laten weten dat er over een transfer van de international voorlopig niet te praten valt.
De 28-jarige Engelaar is één van de grote steunpilaren van FC Twente. Door zijn sterke spel bij de Tukkers speele hij zich bovendien in de selectie van het Nederlands elftal. De 28-jarige Rotterdammer, die een deel van de jeugdopleiding van Feyenoord doorliep, speelde eerder voor NAC Breda en het Belgische Racing Genk.
quote:Zaakwaarnemer: "Engelaar gaat geen vertrek forceren"
16 januari 2008
Orlando Engelaar is niet van plan om koste wat kost een transfer naar Ajax af te dwingen. De Amsterdamse club heeft concrete interesse in de middenvelder van FC Twente, maar de Tukkers zijn niet van plan om hem te laten vertrekken.
Engelaar, die in de jeugd voor Feyenoord speelde, heeft de aanbieding van Ajax in beraad. "Natuurlijk wil Orlando een keer de stap naar een nog grotere club maken", stelt de zaakwaarnemer van de sterke middenvelder. "Zoals de meeste voetballers heeft ook hij ambities. Maar Orlando gaat zeker geen vertrek forceren door niet te spelen of weg te blijven bij trainingen. Hij denkt nu eerst even na over de situatie en zal snel laten weten wat hij het liefst wil. Stel dat hij iets voelt voor een overgang naar Ajax, dan kan FC Twente zich daar niet helemaal doof voor houden."
Engelaar (28), die drie keer uitkwam voor het Nederlands elftal, staat tot de zomer van 2009 bij FC Twente onder contract. In de verbintenis is een optie voor nog een seizoen opgenomen. Voorzitter Joop Munsterman heeft al laten weten dat de club uit Enschede in transfermaand januari geen bepalende spelers verkoopt.
quote:Ajax zet volgende stap om Engelaar los te weken
16/01/2008 18:59
EXCLUSIEF - Ajax bereidt een bod voor op Orlando Engelaar. De Amsterdammers hadden zich al officieel gemeld bij FC Twente voor de 28-jarige middenvelder en gaan nu de volgende stap zetten.
Engelaar staat nog tot de zomer van 2009 onder contract in Enschede en is een van de grote steunpilaren van de Tukkers. Ajax wil de drievoudig international er graag bij hebben om het middenveld verder te versterken met een ervaren kracht.
Op de iets langere termijn zou de linksbenige Engelaar de opvolger kunnen worden van Edgar Davids. De aanvoerder van Ajax heeft nog geen opheldering gegeven over wat hij na komende zomer, als zijn contract afloopt, van plan is.
Ik kan me weinig ironischere situaties bedenken mocht zoiets gebeurenquote:
Inderdaad Twente FTWquote:Op woensdag 16 januari 2008 20:30 schreef Dos37 het volgende:
Engelaar gaat niet, zelfde reden als Rutten.
Ik vreet mijn sokken en schoenen op.
quote:Engelaar blijft hopen op akkoord met Ajax
26 januari 2008
Orlando Engelaar blijft hopen op een tussentijds vertrek naar Ajax. De aanvoerder van FC Twente staat al enige tijd in de belangstelling van de Amsterdammers, maar de transfersom vormt vooralsnog een struikelblok. De Tukkers willen vijftien miljoen euro ontvangen voor de middenvelder.
"We hebben FC Twente laten weten dat hij graag naar Ajax wil", zegt zaakwaarnemer Edward Burleson tegen Sportweek. "We vrezen alleen dat FC Twente hem niet wil laten gaan en daarom zo'n extreem hoog transferbedrag vraagt. Wij kunnen alleen maar afwachten. Orlando heeft nog een contract van anderhalf jaar plus een optie voor nog een jaar bij FC Twente. Hij hoopt dat Ajax en FC Twente er alsnog uit komen."
Ik hoop dat hij zijn transfer krijgt naar een grotere club want zijn opstelling isquote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:31 schreef Solstice het volgende:
Mwah, het is niet alsof hij het hier slecht heeft. Ik verwacht trouwens dat hij in de zomer wel weg zal gaan, dus die transfer krijgt hij nog wel.
Hij wil helemaal niet naar Ajax, hij voelt zich nog 100% Feyenoorder en wil dolgraag terug naar Rotterdam, maar Feyenoord 'dwingt' hem naar Ajax door niet op hem te bieden. Maar ja, ze zijn daar ook blij met Leonardo.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
"We hebben FC Twente laten weten dat hij graag naar Ajax wil",
En ben jij blij met Landzaat?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:08 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Hij wil helemaal niet naar Ajax, hij voelt zich nog 100% Feyenoorder en wil dolgraag terug naar Rotterdam, maar Feyenoord 'dwingt' hem naar Ajax door niet op hem te bieden. Maar ja, ze zijn daar ook blij met Leonardo.
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:08 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Hij wil helemaal niet naar Ajax, hij voelt zich nog 100% Feyenoorder en wil dolgraag terug naar Rotterdam, maar Feyenoord 'dwingt' hem naar Ajax door niet op hem te bieden. Maar ja, ze zijn daar ook blij met Leonardo.
straight from the horse's mouth gast maar veel plezier ermeequote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:26 schreef toma het volgende:
[..]
dit moet je wel sarcastisch bedoelen. Of ben je echt zo onrealistisch?
Het is wel een echte Feyenoord-familie, dus zou best kunnen. Z'n vader staat volgens mij nog geregeld aan het trainingsveld en in de Kuip. Als het erop aan komt zal hij gewoon kiezen voor de stap hogerop trouwens, daar ben ik van overtuigd.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:26 schreef toma het volgende:
[..]
dit moet je wel sarcastisch bedoelen. Of ben je echt zo onrealistisch?
Ja, Sander Boschker een transfer naar de geraniums.quote:Op maandag 28 januari 2008 15:11 schreef Solstice het volgende:
Dan waren d'r meer met een transfer bezig, want d'r waren d'r meer slecht.
quote:Gelimiteerde transfersom Engelaar
door onze Telesportredactie
ENSCHEDE - FC Twente heeft een akkoord bereikt met Orlando Engelaar (28) over het openbreken, opwaarderen en verlengen van zijn contract tot 2011. Daarin is een gelimiteerde transfersom opgenomen. "We zijn eruit”, aldus de Rotterdammer. "Een dezer dagen zal ik mijn handtekening zetten.” De international stond deze transfertermijn nadrukkelijk in de belangstelling van Ajax, maar de Amsterdammers konden de transfersom van vijftien miljoen euro niet ophoesten.
Engelaar verwacht niet dat het bijtekenen in Enschede een toekomstige transfer in de weg staat. "Ik heb aangegeven graag naar Ajax te gaan, maar niets te willen forceren. Wel zijn door de interesse de onderhandelingen over een nieuw contract in een stroomversnelling gekomen.” Ook Porto was in de markt voor de middenvelder. "Ik heb gehoord dat die club belangstelling had. Maar dat Porto zich officieel bij FC Twente heeft gemeld, geloof ik niet. Dan had ik dat moeten weten.”
veelste laagquote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:10 schreef Dos37 het volgende:
Zoiets lijkt me wel reël idd, misschien na een goed EK mits ie uberhaubt meegaat natuurlijk.
Zal mij benieuwen of ie vrijdag dan wel meedoet.quote:UPDATE:
Engelaar heeft zich afgemeld bij bondscoach Marco van Basten. De middenvelder ondervind te veel hinder van een knieblessure en mist derhalve het oefenduel tegen Kroatië.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |