quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:23 schreef knnth het volgende:
Hij schijnt al vermoeid teruggekomen te zijn van de interland, en om dan 45 minuten staand in de middagzon naar een wedstrijd te kijken, is niet echt iets wat je doet voor een wedstrijd.
Vond het eerst ook belachelijk, maar op zich kan ik 't wel begrijpen.
Ik gok dat z'n kleur 'm verraden heeft.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:26 schreef BVO het volgende:
Wie zegt dat hij in de middagzon stond? Misschien zat hij wel gewoon in de schaduw.
En Perez werd vandaag voor de derde keer op rij wereldkampioen op de 20km snelwandelen, maar dat heeft ook niks met dit topic te maken?quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Arie Haan ging Rotjeknor in om spelers te zoeken
Kenneth?quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:53 schreef zjroentje het volgende:
[..]
En Perez werd vandaag voor de derde keer op rij wereldkampioen op de 20km snelwandelen, maar dat heeft ook niks met dit topic te maken?
Inderdaad is dat heel vermoeiend, een helft naar een wedstrijdje kijken, in het zonnetje ook nog wel, hoe durft hij.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:23 schreef knnth het volgende:
Hij schijnt al vermoeid teruggekomen te zijn van de interland, en om dan 45 minuten staand in de middagzon naar een wedstrijd te kijken, is niet echt iets wat je doet voor een wedstrijd.
Vond het eerst ook belachelijk, maar op zich kan ik 't wel begrijpen.
quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:30 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik gok dat z'n kleur 'm verraden heeft.
het is niet vermoeiend maar het heeft wel invloed op je scherpte. niet dat 45 minuten een wereld van verschil zullen zijn, maarja, van gaal zal wel 100% eisen ofzoquote:Op zondag 26 augustus 2007 20:42 schreef navigator het volgende:
[..]
Inderdaad is dat heel vermoeiend, een helft naar een wedstrijdje kijken, in het zonnetje ook nog wel, hoe durft hij.![]()
![]()
Inderdaad, net als bij de training; tien minuten van een training missen zal ook weinig effect hebbenquote:Op zondag 26 augustus 2007 20:42 schreef navigator het volgende:
[..]
Inderdaad is dat heel vermoeiend, een helft naar een wedstrijdje kijken, in het zonnetje ook nog wel, hoe durft hij.![]()
![]()
Is toch niet te vergelijken met elkaar, stumpert.quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Inderdaad, net als bij de training; tien minuten van een training missen zal ook weinig effect hebben
Helemaal wel stumpert.quote:Op maandag 27 augustus 2007 07:34 schreef navigator het volgende:
Is toch niet te vergelijken met elkaar, stumpert.![]()
Anyway, ik voorspel dat het ego van van Gaal AZ de das om gaat doen.![]()
quote:Ryan is even geen Jaap meer
door Theo Brinkman
20 dec 2007, 02:59 - ALKMAAR - De complimenten zijn verwaaid in de kille wind rond het AZ-stadion. Ryan Donk, 'de nieuwe Jaap Stam en zelfs beter', is weer gewoon Ryan Donk.
Kwam ie thuis, noemde zijn broertje hem opeens Jaap. "Ik dacht: huh, waar heeft die het nou over?" Aanstichter was Dirk Scheringa. Volgens de AZ-voorzitter had zijn club 'de nieuwe Jaap Stam' in de gelederen. Dat zei Scheringa na de Uefa Cup-wedstrijd tegen Newcastle United in maart. Het was Donks doorbraak. AZ won met 2-0, ging naar de kwartfinale van de Uefa Cup en Donk, het 'koopje' van RKC, had de dure spitsen aan banden gelegd.
Later ging Foppe de Haan nog een stapje verder. "De nieuwe Stam, maar dan beter", zei de bondscoach van Jong Oranje zelfs. Hij werd zelfs aanvoerder.
Dat was in augustus. Nu is hij reserve bij AZ en zit de aanvoerdersband van Jong Oranje alweer bij iemand anders om de arm. Donderdag, als Everton naar Alkmaar komt, kan Donk alleen maar hopen dat hij wat speeltijd krijgt. Met een basisplaats houdt hij geen rekening. " Nee, want de trainer heeft tegen me gezegd dat hij dit centrum lang laat staan. Dus ik moet wachten op mijn speelminuten. Da's moeilijk, maar zo kan het gaan bij verdedigers. Als het achterin 'staat', kun je zomaar een jaar op de bank zitten." Of je moet beter worden dan Jaliens. "Ja, dat moet dan maar, hč."
Zijn laatste wedstrijd in de basis was in oktober, uit tegen Zenit St. Petersburg. Daarna nam David Mendes da Silva zijn plek over. "De trainer zei dat hij meer van het doel af wilde verdedigen. Daar is Mendes een betere speler voor dan ik. En de trainer vond dat ik bij veel tegendoelpunten was betrokken. Dat de spitsen te vaak bij me wegglipten. Hij noemt het laconiek, maar dat vind ik niet. Ik vertrouw gewoon op mijn snelheid, techniek en talent. Ik weet dat ik die duelletjes toch wel win. Maar ja, dat is misschien wel een risico. Ik zal het moeten veranderen. Want ik sta er nu naast, dus ik doe iets fout. Als de resultaten slecht zouden zijn, zou ik wat kunnen zeggen. Nu niet."
Nee, het is nog niet het seizoen zoals Donk het zich had voorgesteld. De tegenslag begon eigenlijk op een zaterdagmiddag in augustus. AZ moest die avond bij Vitesse spelen en Donk was een beetje vroeg op het stadion. " Ik was extra vroeg van huis gegaan omdat ik hoorde dat er files stonden. Maar het reed gewoon goed door, dus was ik er heel vroeg. Nou, toen ben ik even bij de A1 gaan kijken." Geen goed idee. Louis van Gaal vond het niet passen in een goede voorbereiding op Vitesse-uit. Donk werd gestraft en zat op de bank. "Toen-ie dat zei, vond ik het wel gek, ja. Ik vind het nog steeds 'grappig'. Maar ja, het mag dus niet. Ik heb het nu wel afgeleerd. Ik kijk geen wedstrijden meer."
Ook bij Jong Oranje ging de glans ervan af. 'Te gemakzuchtig' en 'moeite om zijn status waar te maken' zei Foppe de Haan over zijn aanvoerder. De bondscoach verwachtte dat Donk het team op sleeptouw zou nemen, maar zag dat niet terug in het veld. " Een jaar geleden was ik nog de jongste. Nu ben ik een van de oudsten en moet ik het elftal dragen. Daar had ik niet zo'n moeite mee, maarja, dan moeten ze wel willen luisteren. Ze zijn eigenwijs."
In het najaar raakte Donk zijn plek kwijt. Hij heeft er met De Haan niet over gesproken. " Nee, zulke gesprekken heb je niet met hem. Daar is de afstand te groot voor." "
Duidelijk ongeschikt als aanvoerder, dan zorg je ervoor dat ze luisteren.quote:" Een jaar geleden was ik nog de jongste. Nu ben ik een van de oudsten en moet ik het elftal dragen. Daar had ik niet zo'n moeite mee, maarja, dan moeten ze wel willen luisteren. Ze zijn eigenwijs."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |