abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49857085
Beste mensen, ik zoek een woning in Utrecht maar ik heb geen kennis van de wijken in deze stad. Ik heb hier een lijstje met wijken, en mijn vraag is of iemand mij hier een korte impressie (wat voor soort wijk is het? veel criminaliteit? juist rustig? etc etc) van deze wijken wil geven:

Zuilen
Ondiep/Pijlsweerd
Lombok
Leidsche Rijn
Oog-in-al
Kanaleneiland
Overvecht
Tuinwijk
Binnenstad
Hoograven/Rivierenwijk
Lunetten

Alvast bedankt!
pi_49857247
Er is in Utrecht echt geen wijk meer te vinden waar je wilt wonen hoor..

Opgelost en slotje dus..
  maandag 28 mei 2007 @ 17:21:21 #3
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_49857295
Ik woon in de vogelenbuurt! Mooiste buurt van Utrecht. Wittevrouwen is trouwens ook prima. Liggen allebei direct naast het centrum. Ik woon zelf 3 min. van alles vandaan (Janskerkhof, Neude, Oudegracht).
pi_49857452
ga maar naar overvecht. isj leuk.
pi_49857674
pi_49857678
Tuinwijk is goed te doen, sommige stukken van Lunetten ook. Verder zijn wijken als Wittevrouwen, Vogelenbuurt, Oudwijk/Wilhelminapark erg fijn (alleen staan die niet op je lijstje en is de prijsklasse vrij hoog )
Iedereen is uniek, behalve ik.
pi_49857757
Zoek je huur of koop?
En hoeveel heb je te besteden, de woningprijzen verschillen nogal in Utreg, ligt er helemaal in welke wijk je zoekt
  maandag 28 mei 2007 @ 17:38:50 #8
65516 gieling
Live from NYC
pi_49857873
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:21 schreef Smash-it het volgende:
Ik woon in de vogelenbuurt! Mooiste buurt van Utrecht.
...
pi_49858025
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:38 schreef gieling het volgende:

[..]

...
If Nissan Motorsports is Nismo, than Honda Motorsports must be Homo...
pi_49858468
?
  maandag 28 mei 2007 @ 18:18:46 #11
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_49859066
Veel kutwijken inderdaad, probeer een huisje te vinden rond de binnenstad, het is fantastisch hier.
Overvecht, Zuilen, Ondiep, Lombok, Kanaleneiland, Hoograven vermijden.
Ga lekker in de Binnenstad, Witte Vrouwen, Tuinwijk wonen.
And all the things you do with it
  maandag 28 mei 2007 @ 18:27:21 #12
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_49859351
Witte vrouwen is imho het fijnste wonen. Tuindorp te ver weg. Binnenstad te veel herrie en ellende aan je kop + geen parkeerplek. Vogelenbuurt is niet echt een leuke buurt vind ik, maar wel prima verder. Rivierenbuurt heb ik een tijdje gewoon, prima toeven alleen voor mij te ver van de stad. Lombok schijnt redelijk okay te zijn, maar het is niet mijn plek. Hoograven is niet echt aan te raden.

Kanaleneiland, ondiep, zuilen of overvecht moet je absoluut niet zitten.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_49860606
Gewoon alles ff checken ?
  maandag 28 mei 2007 @ 19:48:18 #14
32402 s0k
..............................
pi_49862159
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:14 schreef Billy_Mack het volgende:

Zuilen - Neu
Ondiep/Pijlsweerd - nope
Lombok - Niet geweldig, maar word steeds beter
Leidsche Rijn - Absoluut niet. Veels te ver weg van het centrum en het is nieuwbouw
Oog-in-al - Wil je ook niet wonen
Kanaleneiland - Tenzij je immigrant bent en/of moslim, anders voel je je er niet thuis
Overvecht - Zelfde als Kanaleneiland
Tuindorp - Opzich wel rustig, maar ook te ver van het centrum
Binnenstad -
Hoograven/Rivierenwijk -
Lunetten -
Wittevrouwen - Ook een van de betere wijken.
Rijnsweerd+Wilhelminapark - Ook goed, wel prijzig though
Voor de precieze locaties kan je hier kijken, moet je even naar 2/3de van de pagina scrollen.
http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=15450

Oh, en dan over parkeerproblemen zoals Oosthoek aanhaalde, dat is of zal in de nabije toekomst toch een drama worden in heel utrecht.

[ Bericht 8% gewijzigd door s0k op 28-05-2007 19:53:58 ]
..................................................................................................................................................
pi_49864082
Tuindorp te ver weg??? Ik heb er 20 jaar gewoond, als je een beetje fietst sta je binnen 8 minuten op de oude gracht hoor.

Tuindorp .
Oh Lord, please help me to keep my big mouth shut until I know what I am talking about.
  maandag 28 mei 2007 @ 20:39:45 #16
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_49864319
Schopje naar STA
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_49865686
Lombok is echt prima hoor! multiculti op een positieve manier, veel studenten, leuke goedkope groentewinkeltjes, altijd levendig, dicht bij het centrum
pi_49865992
Lombok is geweldig, veel beter dan 10 jaar geleden. Leuke mensen en nooit gezeik.
pi_49867815
Zuilen: 20 jaar geleden een nogo-area. Is nu erg opgeknapt. Stadsvernieuwing schijnt veel allochtonen te hebben weggejaagd.

Ondiep/Pijlsweerd: hier hoor je nog Utregs op stroat, ofwel volkswijken

Lombok: "de" multiculturele wijk, hier hoor je weinig Utregs op straat; levendig, gemengde bevolking
Check ook Majellapark en Nieuw Engeland ten noorden van de Vleutenseweg. prima wijken, veel jaren '30 woningen. Relatief rustig (woon er zelf)

Leidsche Rijn: grote nieuwbouwwijk in weiland, veel jonge gezinnen

Oog-in-al: veel grote jaren 30 kasten; statig; duur; fijne wijk

Kanaleneiland / Overvecht: de flatwijken, veel allochtonen, relatief veel herrie op straat

Tuinwijk: geen idee

Tuindorp: zie Oog in al, erg gewilde wijk. Prijzig.

Binnenstad: lijkt me duidelijk. Kroeg om de hoek, herrie op straat; mooie oude panden; duur

Hoograven/Rivierenwijk: verschilt nogal. Rivierenwijk is een prima wijk, gemengde bouw, gemengde bevolking.

Hoograven heeft z'n rotte plekken, vooral Zuid was/is erg naar. Maar ook daar slaat de stadsvernieuwing toe.

Lunetten: rustig, groen, saai, slaapdorp, degelijk
Voordorp: zie Lunetten

Wittevrouwen: Yuppenbuurt; te duren huizen; maar wel mooi

Wilhelminapark: , erg duur

Oudwijk: tussen binnenstad en Wilhelminapark is ook een erg fijne wijk.

Let op: iedere wijk heeft z'n rotte plekken en iedere rotte wijk heeft z'n mooie plekjes.
  maandag 28 mei 2007 @ 22:19:37 #20
81283 ImHungryLetsGetATaco
Intelligenti pauca
pi_49868476
Bovenstaande post geeft naar mijn mening een goed en redelijke objectief beeld. Persoonlijke beleving en leefstijl spelen hierbij natuurlijk ook een grote rol. Zo kan een alleenstaand iemand met een druk sociaal leven waarschijnlijk een veel negatiever beeld hebben van bijvoorbeeld Leidsche Rijn dan bijvoorbeeld iemand met een gezin.
Shake'm U Won't Break'm
pi_49868488
Wat is jouw typering van Sterrenwijk?
pi_49868680
quote:
Op maandag 28 mei 2007 22:20 schreef Chrismo het volgende:
Wat is jouw typering van Sterrenwijk?
Sterrenwijk ? Erg levendig
Ook een echte volkswijk. Schijnt lastig te wonen zijn daar als buitenstaander/niet-Sterrenwijker.
's zomers voetbal kijken op straat.

Oh ja, die wijk bij het Diakonessenziekenhuis, weet niet zo goed hoe die heet. Is ook een gewilde wijk. Weinig allochtonen, mooie pandjes.

Wat betreft parkeren: over 2 jaar is heel Utrecht betaald-parkeren als het zo doorgaat, dus daar zou ik niet zo'n punt van maken.

Als TS eens aangeeft wat zijn/haar eisen zijn, wie weet kunnen we wat gerichter lullen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Sjummie op 28-05-2007 22:31:48 ]
  maandag 28 mei 2007 @ 22:33:22 #23
127981 Misstique
11-07-2014
pi_49869062
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')