abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49860705
Je hoeft toch niet alles in 1 keer te kopen. Ik zou toch de lening zo laag mogelijk houden en zoveel mogelijk met eigen middelen doen. Dit is ontegenzeggelijk het verstandigste. De enigste die zal lachen is de bank, die verdient er leuk op.
pi_49861378
In feite leen je gewoon voor je inboedel natuurlijk. Maar goed, zie maar eens een lening van een paar duizend euro te vinden met een looptijd van 30 jaar.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 28 mei 2007 @ 19:32:12 #53
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_49861520
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja en ik kan uit ervaring zeggen dat het veel is. Dat het incidenteel voorkomt, is meer om aan te geven dat dat juist de uitzonderingen op de regel zijn.
Sinds bezit jij taxatiebevoegdheid dan?

Mits die 156.000 een redelijke verkoopprijs is durf ik en elke collega taxateur die ik ken wel een kriebel te zetten onder een rapportje waar een vrije verkoop waarde van 162.000 opstaat. En mocht die woning in een zeer geliefde wijk liggen dan is het mogelijk om een hoger percentage van de vrije verkoop waarde te hanteren als executiewaarde en dan hoef je misschien niet eens het bedrag van de vrije verkoop waarde te verhogen. Ik wilde er alleen even op wijzen dat het in het geval van TS (taxatie technisch gezien) helemaal geen probleem hoeft te zijn om dat extra bedrag erbij te financieren.

Of het verstandig is? Dat is een ander verhaal en dat zal TS voor zichzelf moeten beslissen.
pi_49861676
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:32 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Sinds bezit jij taxatiebevoegdheid dan?

Mits die 156.000 een redelijke verkoopprijs is durf ik en elke collega taxateur die ik ken wel een kriebel te zetten onder een rapportje waar een vrije verkoop waarde van 162.000 opstaat. En mocht die woning in een zeer geliefde wijk liggen dan is het mogelijk om een hoger percentage van de vrije verkoop waarde te hanteren als executiewaarde en dan hoef je misschien niet eens het bedrag van de vrije verkoop waarde te verhogen. Ik wilde er alleen even op wijzen dat het in het geval van TS (taxatie technisch gezien) helemaal geen probleem hoeft te zijn om dat extra bedrag erbij te financieren.

Of het verstandig is? Dat is een ander verhaal en dat zal TS voor zichzelf moeten beslissen.
Dan ben jij (wat mij betreft) dus verkeerd bezig. De vrije verkoopwaarde is immers in wezen die 156.000, anders had iemand daar wel 162.000 voor neergeteld......
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_49864058
Volgens mij open je voor de keuken gewoon een bouwdepot, immers stijgt de waarde van je woning daarmee.

Ik had voor mijn hypo gewoon het aankoopbedrag +10% gerekend. Daar bleef zo'n 3200 euro van over en dat heb ik mooi kunnen gebruiken voor meubels en dergelijke.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 00:29:34 #56
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_49873493
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan ben jij (wat mij betreft) dus verkeerd bezig. De vrije verkoopwaarde is immers in wezen die 156.000, anders had iemand daar wel 162.000 voor neergeteld......
Hmm ... dus een taxateur zou eigenlijk altijd moeten kijken voor welke prijs de koper (=tevens opdrachtgever van taxateur) de woning heeft gekocht en dat als vrije verkoopwaarde hanteren. Vervolgens vermengidvuldigen met een factor voor de executiewaarde en voila daar is je taxatierapport?
Vind ik toch wat kort door de bocht. 't Komt best voor dat woningen voor minder worden verkocht dan eigenlijk zou kunnen, en andersom zijn er mensen die absurde bedragen neerleggen voor een huis dat dat wellicht niet helemaal waard is op dat moment. Het is toch aan de taxateur te bepalen aan de hand van meerdere factoren wat de vrije verkoopwaarde is.... dat wordt toch niet bepaald door de koper?
klerkje
pi_49876517
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 00:29 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Hmm ... dus een taxateur zou eigenlijk altijd moeten kijken voor welke prijs de koper (=tevens opdrachtgever van taxateur) de woning heeft gekocht en dat als vrije verkoopwaarde hanteren. Vervolgens vermengidvuldigen met een factor voor de executiewaarde en voila daar is je taxatierapport?
Vind ik toch wat kort door de bocht. 't Komt best voor dat woningen voor minder worden verkocht dan eigenlijk zou kunnen, en andersom zijn er mensen die absurde bedragen neerleggen voor een huis dat dat wellicht niet helemaal waard is op dat moment. Het is toch aan de taxateur te bepalen aan de hand van meerdere factoren wat de vrije verkoopwaarde is.... dat wordt toch niet bepaald door de koper?
Hoho.... ík zeg dat niet... doemaardrie zegt dat 162 best kan. Blijkbaar niet. Het is ook niet aan de taxateur om te bepalen wat de vrije marktwaarde is, dat is, jaja, aan de vrije markt. En die zegt nu net: ¤156.000,-. Als mensen "absurde" bedragen neerleggen, dan is dat blijkbaar de waarde die de markt ervoor geeft.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')