abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49845100
quote:
bron: WiiGamer.nl

Next Level Games, ontwikkelaar van Mario Strikers Charged Football, heeft verteld dat online spelen op Wii slechts één Friend Code vereist...

DS-Gamers spelen intussen al meer dan een jaar online games. Zij moeten gebruik maken van Friend Codes, cijfercombinaties die je aan je vrienden (of internetkameraden, uiteraard) moet geven om met hen online te kunnen spelen. Deze codes zijn game-specifiek, dat betekent dat elke game je een andere code aanreikt. Velen waren bang dat dit ook met Wii het geval zou zijn...

En op het eerste zicht leek dat ook zo met de komst van Mario Charged Football op Wii. Gelukkig vertelde een fijne man van Next Level Games, de ontwikkelaar van de Mario voetbalgame, dat dat niet het geval zal zijn.

Als je online met Mario wil voetballen, moet je allereerst één van je Mii's kiezen. Jouw gekozen poppetje zal dienst doen als je virtuele identiteit: bij jouw scores zal dus het gezichtje van je Mii verschijnen. Elke Mii die je registreert in Mario Football zal een andere Friend Code hebben: het is dus helemaal geen probleem als meerdere leden van je familie online willen voetballen.

Maar, en nu komt het, in de toekomst zullen online games opnieuw vragen welke Mii je wil gebruiken als online identiteit. Kies je opnieuw voor de Mii die je in Charged Football ook al gebruikte, zal je dus opnieuw dezelfde Friend Code krijgen. Oftewel: op Wii zullen Friend Codes Mii-specifiek zijn!

Wij van WiiGamer vinden dit alvast goed nieuws. De online modus van Mario Football wist ons al te verrassen (wat je ook in de review zal kunnen lezen, die als alles goed gaat in de loop van komende week zal verschijnen) qua uitgebreidheid, dit brengt ons echter helemaal in een vrolijke bui. We zijn benieuwd wat Nintendo nog voor ons in petto heeft...

Gamers: "Hoe werken die Mii-codes dan [in Mario Strikers]"?
Next Level Games / Justin Dowdeswell (Producer) Elke Mii genereert een eigen Friend Code. Deze code blijft in de toekomst ongewijzigd. Diezelfde code kan je dus ook in toekomstige online games gebruiken.
Dit is zeker goed nieuws
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  maandag 28 mei 2007 @ 10:53:30 #2
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_49845259
Inderdaad! Nu nog een friendslist en ik ben gelukkig.
pi_49845597
Ze kunnen trouwens nog veel interessante dingen doen met die Mii poppetjes, als het ook je online account is Kom maar op Nintendo, met je Sony-Home beater, nu mogen jullie is een keer wat na-apen
pi_49847743
!

Een grote stap voorwaarts!
  maandag 28 mei 2007 @ 12:31:26 #5
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_49847918
Waarom eigenlijk een nummer en geen naam? Vind zo'n nummer zo onherkenbaar.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_49848839
Aan je nummer is toch je naam gekoppeld?
  maandag 28 mei 2007 @ 13:02:31 #7
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_49848983
Ik weet niet precies hoe het werkt want heb zelf geen Wii maar zie allemaal mensen hier met zo'n Wii code. Maar ik snap alleen niet waarom ze niet het zelfde systeem toepassen als de Gamertag's van Xbox360.
pi_49849210
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:02 schreef AQuila360 het volgende:
Ik weet niet precies hoe het werkt want heb zelf geen Wii maar zie allemaal mensen hier met zo'n Wii code. Maar ik snap alleen niet waarom ze niet het zelfde systeem toepassen als de Gamertag's van Xbox360.
naam is idd makkelijker, maar als je een code toevoegt, koppel je er een Mii aan vast, dus je speelt wel tegen een naam en niet tegen een nummer.
  maandag 28 mei 2007 @ 13:12:16 #9
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_49849357
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:08 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

naam is idd makkelijker, maar als je een code toevoegt, koppel je er een Mii aan vast, dus je speelt wel tegen een naam en niet tegen een nummer.
ahh oke op die manier. Maar die Wii code die jij onder je naam hebt staan is dus niet voor elk spel te gebruiken of hoe moet ik dat zien?
pi_49849573
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:12 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

ahh oke op die manier. Maar die Wii code die jij onder je naam hebt staan is dus niet voor elk spel te gebruiken of hoe moet ik dat zien?
Niemand weet eigenlijk nog precies, omdat er nog maar 1 spel online is, maar het lijkt er dus op dat je 1 friendcode per Mii hebt en niet per game.
  maandag 28 mei 2007 @ 22:57:57 #11
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_49870102
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:12 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Die code is waarschijnlijk van de Wii zelf, als je mensen toegevoegd hebt kun je berichten en Mii's naar diegene sturen. Ik neem dan aan dat die Mii dan niet dezelfde friendcode heeft trouwens . Ik vraag me eigenlijk wel af of je dan ook gemigreerde Mii's kunt gebruiken om online te spelen..
pi_49870326
quote:
Op maandag 28 mei 2007 22:57 schreef Frankeinstein het volgende:

[..]

Die code is waarschijnlijk van de Wii zelf, als je mensen toegevoegd hebt kun je berichten en Mii's naar diegene sturen. Ik neem dan aan dat die Mii dan niet dezelfde friendcode heeft trouwens . Ik vraag me eigenlijk wel af of je dan ook gemigreerde Mii's kunt gebruiken om online te spelen..
Ja dat kan Heb afgelopen zaterdag met een vriend zijn Mii online gespeeld(hij zat er wel leuk bij:P) Die Mii was verzonden per bericht van zijn Wii naar mijne. Hij kreeg een nieuw nummer.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:03:45 #13
35662 Heintje
Gears of War.
pi_49885169
Wat is een Mii dan? Is dat een soort profiel of zo?
Maar het lijkt mij een beetje vreemd dat je een profiel aan iemand anders door kan sturen.

Dus als dan iemand heel goed gaat spelen in dat spel en dan zijn Mii door stuurt naar een noob dan heeft die noob ineens super goede stats?

Dat zou met 360 gamercards moeten kunnen.
Kan ik mooi mijn gamercard naar twi sturen en dan krijg ik hem een dag later terug met alle Forza achievements.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:13:08 #14
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_49885505
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:03 schreef Heintje het volgende:
Wat is een Mii dan? Is dat een soort profiel of zo?
Maar het lijkt mij een beetje vreemd dat je een profiel aan iemand anders door kan sturen.

Dus als dan iemand heel goed gaat spelen in dat spel en dan zijn Mii door stuurt naar een noob dan heeft die noob ineens super goede stats?

Dat zou met 360 gamercards moeten kunnen.
Kan ik mooi mijn gamercard naar twi sturen en dan krijg ik hem een dag later terug met alle Forza achievements.
nee, de scores worden niet meegestuurd.. Mijn broer heeft ook een keer zijn Mii meegenomen op de Wii-mote naar iemand anders, maar toen was zijn score bij Wii sports niet meer.
pi_49885775
Ik vind het een beetje vreemd. Eerst zeggen ze dat een friendcode per wii gaat. Dan weer per spel. Dan weer per mii. Ik vind het leuk dat elk van de drie een optie is. Maar ik wil eerst een keer zien hoe ze het werkend inelkaar gaan zetten. Elke keer een andere manier uitvinden en weer een nieuwsbericht eraan koppelen laat zo weinig zien.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:26:45 #16
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_49885991
ik denk dat ze zelf ook nog niet helemaal wisten hoe ze het systeem zouden laten werken, maar dit lijkt wel een oplossing te worden die een beetje gaat werken. Je hoeft maar één keer de nummers toe te voegen en je hebt er geen last van dat er mensen in de lijst staan die van bijvoorbeeld je broer zijn.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:31:43 #17
35662 Heintje
Gears of War.
pi_49886168
Waarom moet er op software gebied altijd het wiel opnieuw uitgevonden worden?
Als je denkt iets te kunnen verbeteren moet je dat gewoon doen.
Maar waarom niet gewoon het Xbox Live systeem jatten. Dat systeem werkt gewoon goed.

Al denk ik dat het Mii systeem daar het dichste bij in de buurt komt.
pi_49886297
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:31 schreef Heintje het volgende:
Al denk ik dat het Mii systeem daar het dichste bij in de buurt komt.
.... Dus dan is de rest van je post weer compleet nutteloos. Toch. Ze doen wat jij nu weer zegt.

En waarom het wiel uitvinden. Niet... Maar je moet wel het wiel passend maken.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:03:29 #19
35662 Heintje
Gears of War.
pi_49887306
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:35 schreef disjfa het volgende:

[..]

.... Dus dan is de rest van je post weer compleet nutteloos. Toch. Ze doen wat jij nu weer zegt.

En waarom het wiel uitvinden. Niet... Maar je moet wel het wiel passend maken.
Ik hoop voor de Wii gamers dat ze dat doen ja.
Het DS systeem werkt duidelijk niet zo goed als het XBL systeem.
pi_49887409
Goed nieuws!
Ja lekker!
pi_49887490
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:20 schreef disjfa het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd. Eerst zeggen ze dat een friendcode per wii gaat. Dan weer per spel. Dan weer per mii. Ik vind het leuk dat elk van de drie een optie is. Maar ik wil eerst een keer zien hoe ze het werkend inelkaar gaan zetten. Elke keer een andere manier uitvinden en weer een nieuwsbericht eraan koppelen laat zo weinig zien.
De Wii is een familie console, als ze 1 code per Wii doen, zou de hele familie de zelfde code hebben, dat isw ook lastig voor de friendslist enzo. Daarom in 1 code per Mii makkelijker en logischer
pi_49887610
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:09 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
De Wii is een familie console, als ze 1 code per Wii doen, zou de hele familie de zelfde code hebben, dat isw ook lastig voor de friendslist enzo. Daarom in 1 code per Mii makkelijker en logischer
Het punt is. Wat logisch is kunnen we bedenken. Wat handig is kunnen we bedenken. Wat nintendo zou moeten doen kunnen we bedenken.

Wat nintendo uiteindelijk zelf beslist te doen is gewoon de vraag. Volgende week kunnen ze weer heel hun ideologie om gegooit hebben. Dat is het meer.

Dat ze naar ons moeten luisteren zodat ze de juiste actie ondergaan is sowieso logisch
www.indiegamer.nl
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:23:40 #23
35662 Heintje
Gears of War.
pi_49888026
Het feit dat ze nou nog niet weten hoe ze het willen gaan doen (terwijl het er eigenlijk allang had moeten zijn) vind ik ook wel erg.
pi_49888094
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:23 schreef Heintje het volgende:
Het feit dat ze nou nog niet weten hoe ze het willen gaan doen (terwijl het er eigenlijk allang had moeten zijn) vind ik ook wel erg.
'ze' weten het wel, alleen wij niet...

1 friendcode per Mii zou imo wel de beste oplossing zijn.
pi_49888141
Idd, ik verwacht meer info tijdens de E3 Er komt vast nog wel een NWFC kanaal bij
pi_49888259
`
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:25 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
'ze' weten het wel, alleen wij niet...
Ohja Daarom krijgen we 5 maanden na release weer een andere versie hoe het online gebeuren gaat werken
www.indiegamer.nl
pi_49889436
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:29 schreef disjfa het volgende:
`
[..]

Ohja Daarom krijgen we 5 maanden na release weer een andere versie hoe het online gebeuren gaat werken
volgens mij hebben we van nintendo zelf nog niks gehoord, behalve van wat we in Strikers hebben gezien...
pi_49889843
Ik denk dat de developers van Wifi Wii games gewoon de mogelijkheid hebben om de friendscode van een Mii te gebruiken. Maar dit systeem niet per sé hoeven te gebruiken.
Ja lekker!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:35:02 #29
35662 Heintje
Gears of War.
pi_49890780
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:11 schreef Pronk het volgende:
Ik denk dat de developers van Wifi Wii games gewoon de mogelijkheid hebben om de friendscode van een Mii te gebruiken. Maar dit systeem niet per sé hoeven te gebruiken.
Ik hoop het niet.
Dan zou je dus in de meeste games met je Mii kunnen spelen en voor een aantal games moet je dan nog apparte codes gebruiken.

Het lijkt mij dat er sowieso een systeem moet komen dat voor alle spellen het zelfde is. (dat elk spel zijn eigen code heeft valt daar ook onder)

Anders gaat de Wii de doelgroep "online gamers" verliezen denk ik.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:13:05 #30
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_49892365
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:35 schreef Heintje het volgende:

[..]

Ik hoop het niet.
Dan zou je dus in de meeste games met je Mii kunnen spelen en voor een aantal games moet je dan nog apparte codes gebruiken.

Het lijkt mij dat er sowieso een systeem moet komen dat voor alle spellen het zelfde is. (dat elk spel zijn eigen code heeft valt daar ook onder)

Anders gaat de Wii de doelgroep "online gamers" verliezen denk ik.
Mee eens ja werkt echt niet fijn anders. Maar zelfs al heb je 1 code voor alle spellen dan nog vind ik dat niet heel tof een naam is veel beter vind ik. Ook veel persoonlijker en makkerlijker te herkennen.
pi_49892501
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:13 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Mee eens ja werkt echt niet fijn anders. Maar zelfs al heb je 1 code voor alle spellen dan nog vind ik dat niet heel tof een naam is veel beter vind ik. Ook veel persoonlijker en makkerlijker te herkennen.
Een opmerking nog over namen. Als iedereen een unieke naam gaat krijgen. En 20 miljoen mensen moeten een unike naam krijgen. Dan moet je wel een heleboel unieke namen hebben.

Ik zie liever dat een naam vaker mag voorkomen. Dit voor de nicks van mensen. Dan hebben we niet jan143224 en jan736423 en jan3245734 etc.
www.indiegamer.nl
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:18:15 #32
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_49892604
Ja oke maar dat kan natuurlijk niet dat mensen de zelfde namen kunnen kiezen. Het is opzich wel een nadeel dat de naam die je wilt al weg kan zijn ja.
pi_49893044
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:18 schreef AQuila360 het volgende:
Ja oke maar dat kan natuurlijk niet dat mensen de zelfde namen kunnen kiezen. Het is opzich wel een nadeel dat de naam die je wilt al weg kan zijn ja.
Maar de naam van mijn Mii heb je al bepaald voordat mijn Wii uberhaubt online kon. Wat als iemand anders al online gegaan was met toevallig dezelfde Mii naam als mij? Had ik dan mijn Mii een andere naam moeten geven? Dat lijkt me sterk.

Volgens mij is het dus goed mogelijk dat verschillende Mii's met verschillende friends-codes maar met dezelfde naam online kunnen.
Ja lekker!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:35:55 #34
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_49893288
Ik bedoelde dat dat bij Xbox Gamertag's niet mogelijk was. Maar bij de Wii wordt dan toch je naam in een nummer omgezet? dus heb je wel weer een unieke?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:40:16 #35
35662 Heintje
Gears of War.
pi_49893483
Bijna elk online systeem werkt met namen.
Alleen de belastingdienst werkt volgens mij met nummers.

Ook fok werkt bijvoorbeeld met namen.
Daarbij heb je met namen veel meer mogelijk heden dan met cijfers.
Bij cijfers heb je maar 10 mogelijkheden per teken. Terwijl dat met namen al snel een stuk of 40 zijn.
Ook kun je met namen makkelijker een variable lengte gebruiken.

Ik kom ook wel eens namen tegen op XBL waarvan ik mijn twijfels heb of ze handig zijn of zo. BV een Jooooooooooost, of een xxiixx joost iixxii Of andere dingen die ze verzinnen.
Ook vind ik het niet leuk dat Heintje al in gebruik was. Maar het is niet anders.

Toch zijn namen voor 99% van de bevolking makkelijker te onthouden dan nummers.

Alleen dat er nou namen dubbel in gebruik zijn vormt een probleem, wat ook wel weer op te lossen zou zijn door iemand een nieuwe "online" Mii te laten maken bijvoorbeeld. Of de mogelijkheid je naam te veranderen.
pi_49893635
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:40 schreef Heintje het volgende:
Ook fok werkt bijvoorbeeld met namen.
Op fok zitten maar 180k mensen. Op de wii moet heel de wereld komen.

Namen is leuk voor een relatief klein systeem ja
www.indiegamer.nl
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:45:25 #37
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_49893697
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:43 schreef disjfa het volgende:

[..]

namen + nummers kom je verder als nummers alleen
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:48:30 #38
35662 Heintje
Gears of War.
pi_49893834
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:43 schreef disjfa het volgende:

[..]

Op de 360 zitten toch ook al miljoenen mensen online.
Of een nog leuker voorbeeld.
Doe eens een gok hoeveel hotmail adressen er zijn en zet dat eens tegen over het aantal Wii gebruikers....
pi_49894087
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:48 schreef Heintje het volgende:
[..]
Op de 360 zitten toch ook al miljoenen mensen online.
Of een nog leuker voorbeeld.
Doe eens een gok hoeveel hotmail adressen er zijn en zet dat eens tegen over het aantal Wii gebruikers....
En dus omdat hotmail en xbox namen vermoffelt en belachelijk maakt moet nintendo dat ook doen.

Ik vind het niet mooi werken door inlognamen zo op te fokken. Hotmail (of algemeene mail) laat je ook gewone naam in te vullen en dan blijft je hotmail adres ook gewoon maar een paar random letters en cijvers.

Dus eindigt het bij de 360, en daarbij weet ik eigenlijk niet of je ook naast je random inlognaam ook je naam op kan geven. Maarja daar zijn toch niet zoveel mensen online
www.indiegamer.nl
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:59:34 #40
35662 Heintje
Gears of War.
pi_49894275
Ik heb vorige week nog een nieuw XBL acound aangemaakt en ik kon gewoon een naam kiezen.

Kan je trouwens de naam van je Mii veranderden?
Krijg je daar dan dus het MSN effect dat iedereen elke dag een andere naam heeft?
Of kan dat niet en kom je noodgedwongen met 5 keer Jan in je lijst?
Wat trouwens allebij niet werkt mijn inziens.
pi_49894338
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:59 schreef Heintje het volgende:
Dan is dat opgelost Geen wii voor jouw en lekker op je 360 blijven spelen
www.indiegamer.nl
pi_49895381
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:59 schreef Heintje het volgende:
Ik heb vorige week nog een nieuw XBL acound aangemaakt en ik kon gewoon een naam kiezen.

Kan je trouwens de naam van je Mii veranderden?
Krijg je daar dan dus het MSN effect dat iedereen elke dag een andere naam heeft?
Of kan dat niet en kom je noodgedwongen met 5 keer Jan in je lijst?
Waarschijnlijk zie je dan bij elke jan een ander hoofdje en ze dus nog wel redelijk uit elkaar te houden zijn.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')