abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49836244
Hoi ,

Ik zit met een probleem waar ik al een tijd mee kamp: ik heb moeite met mensen aan te raken en aangeraakt worden...

Het is de gewoonste zaak van de wereld: vriendelijke schouderklopjes, geliefden die hand in hand lopen, een zoen als groet, enz... Maar telkens als dat gebeurd voel ik me ongemakkelijk en krijg ik zelfs rillingen over mijn rug! Toch mis ik aanrakingen, hoewel ik het probeer te vermijden... Ik weet alleen nooit hoe ik moet reageren in zulke situaties

De oorzaak van dit probleem is duidelijk in mijn jeugd gesitueerd: ik ben erg 'koel' opgevoed. Knuffelen kwam er zelden aan te pas, deels omdat ik dat als kind niet wilde (heeft mn moeder ooit gezegd). Mijn ouders zijn lievertjes hoor, daar niet van! Alleen is communicatie van gevoelens en persoonlijke dingen nooit erg veel gebeurd thuis.

Niettemin voel ik me nu goed in mn vel! Alleen is dit essentiele deel van communicatie bij mij behoorlijk ondervoed geweest. Hoe kan ik aanrakingen als aangenaam ervaren? Hebben jullie tips?

Groets, katerwater
  zondag 27 mei 2007 @ 23:15:19 #2
174119 ralphbollen
ruphel at your service
pi_49836387
dude ik heb ongeveer hetzelfde soort probleem. Heb jij dan zoiets van: hoe zal de ander reageren?
zo een vraag dus in je hoofd. want dat heb ik altijd.
  zondag 27 mei 2007 @ 23:15:47 #3
159583 Frumzel
Dát dus.
pi_49836411
Hm. Ik herken dit heel erg. Het is bij mij wel ietsjes minder geworden. De oorzaak weet ik ook wel, maar goed.
Het enige wat ik erover kan zeggen, is, probeer het bewust toe te laten.
Ehm... ok
  zondag 27 mei 2007 @ 23:17:20 #4
174119 ralphbollen
ruphel at your service
pi_49836478
Vooral bij meiden heb ik er nog het grootste probleem mee eigenlijk Ik zag laatst gewoon een dude een meid optillen voor de lol en die meid had er geen probleem mee. maar of ik zoiets zelf nou zou doen? :p tja moeilijk, ligt er aan hoe goed ik iemand ken
  zondag 27 mei 2007 @ 23:22:32 #5
159583 Frumzel
Dát dus.
pi_49836679
quote:
Op zondag 27 mei 2007 23:17 schreef ralphbollen het volgende:
Vooral bij meiden heb ik er nog het grootste probleem mee eigenlijk Ik zag laatst gewoon een dude een meid optillen voor de lol en die meid had er geen probleem mee. maar of ik zoiets zelf nou zou doen? :p tja moeilijk, ligt er aan hoe goed ik iemand ken
Ik had het ook toen ik een keer met m'n zus ging stappen. Die had daar toen een hoop vrienden en dat was steeds al ze elkaar zagen, zoenen en knuffelen. Toen had ik ook zoiets van, is dat iets voor mij. Maar nu zie ik dat het ieder voor zich is. Ik leef er niet naar toe, laat het gewoon op me afkomen of het me aanstaat of niet. Als het niet komt, dan het zij zo. Het is hoe je zelf bent.
Ehm... ok
pi_49836807
Ik ben ook niet zo lichamelijk ingesteld, als ik een zoen krijg van mijn ouders of zus lopen de rillingen ook over mijn rug Als de kapper (logischerwijs) aan mijn hoofd/haar zit heb ik dat ook. Aanrakingen van mijn vriendje kan ik wel weer hebben Misschien moet je een keer een massage proberen, dat is wel ontspannend.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_49836919
Gelukkig ben ik niet de enige.

Met meiden heb ik ook moeite ja: Ik weet nooit welke vorm van aanraking nu mag en welke niet. Een vriend van mij kan het zich op een of andere manier altijd permitteren vrouwen aan te raken zonder dat zij er moeite mee hebben, terwijl ik er geweldige moeite mee heb en het erg geforceerd overkomt.

Ik ken persoonlijk het verschil niet tussen een gewone aanraking en een erotische...
pi_49837056
quote:
Op zondag 27 mei 2007 23:25 schreef geppie het volgende:
Ik ben ook niet zo lichamelijk ingesteld, als ik een zoen krijg van mijn ouders of zus lopen de rillingen ook over mijn rug Als de kapper (logischerwijs) aan mijn hoofd/haar zit heb ik dat ook. Aanrakingen van mijn vriendje kan ik wel weer hebben Misschien moet je een keer een massage proberen, dat is wel ontspannend.
Een massage, brrrr... voor mij de horror!

Ik wil het wel eens proberen, al ben ik bang dat ik het visueel te hard zal uitten dat ik het niet leuk vind!
iig: goeie tip!
  zondag 27 mei 2007 @ 23:34:53 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49837176
Dit komt op mij over als een neiging naar een fobie die een grote impact zal hebben op je leven. Ik kan je alleen maar aanmoedigen om dit serieus aan te gaan pakken met behulp van een psycholoog. Er zijn zoveel behandelmogelijkheden, maar het is echt een kwestie van "doen" en niet van lezen. Posts op een forum zijn meestal goedbedoeld. Evenwel zal hulp van een forum je niet de persoonlijke aanpak geven toegespitst op jouw gewoonten en denkwijzen die je wel nodig hebt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 27 mei 2007 @ 23:37:22 #10
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_49837276
ik ben niet bang voor aanrakingen. Maar wel vaak bang voor de reactie van anderen als ik ze aanraak. In een dancecafe waar ik regelmatig kom kennen we enkele barmannen. En sinds een tijdje krijg ik dan ook 3 zoenen op de wang van hen. Heel leuk, maar dat komt altijd vanuit hen, nooit vanuit mij.
Dat soort kleine dingen. NIet de eerste stap durven te zetten. Daar heb ik voornamelijk last van.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_49837297
Ik neem aan dat je het nu alleen maar hebt over vrouwen aanraken?
pi_49837333
quote:
Op zondag 27 mei 2007 23:28 schreef katerwater het volgende:
Gelukkig ben ik niet de enige.

Met meiden heb ik ook moeite ja: Ik weet nooit welke vorm van aanraking nu mag en welke niet. Een vriend van mij kan het zich op een of andere manier altijd permitteren vrouwen aan te raken zonder dat zij er moeite mee hebben, terwijl ik er geweldige moeite mee heb en het erg geforceerd overkomt.
kijk het eens van hem af
quote:
Ik ken persoonlijk het verschil niet tussen een gewone aanraking en een erotische...
dijen, borsten en billen is erotisch
bij bijv. een vrienschappelijke omhelsing kun je d'r gewoon bij haar rug aanraken
  zondag 27 mei 2007 @ 23:42:25 #13
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_49837508
Ik heb het best lang gehad. Toen ik nog op de basisschool zat, was ik juist heel aanhankelijk en knuffelde ik de meesters en de juffen, maar in groep zeven en acht werd dat door mijn klasgenoten niet geaccepteerd (enigszins begrijpelijk, achteraf, maar goed, dat had ik toen niet door) en toen ben ik er ook snel mee opgehouden.

Rond diezelfde tijd, misschien wat later, brugklas of zo, begon ik het vervelend te vinden dat mensen "dichtbij" kwamen, eerst emotioneel, omdat alles wat ik over mezelf prijsgaf werd aangegrepen om me te pesten, en al snel ging dat ook over in angst voor fysieke nabijheid. Op een gegeven moment werd dat zelfs zo erg dat ik me erg ongemakkelijk voelde als iemand me virtueel een knuffel gaf (dus via mail of MSN of zo). En dat terwijl ik wel erg aanhankelijk was en ben. Ik was ook altijd wel jaloers op mensen die elkaar gewoon uit vriendschap knuffelden of elkaar op andere manieren aanraakten. Dat kon ik niet.

Mijn partner is ook aanhalig, dus gelukkig kan ik het nu lekker inhalen bij hem, maar bij anderen heb ik er nog steeds moeite mee, wat erg onhandig is want hier in Amerika is het gebruikelijk om elkaar te omhelzen als begroeting of afscheid.

Misschien helpt het als je een knuffelige vriend(in) krijgt
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_49837708
quote:
Op zondag 27 mei 2007 23:37 schreef Vitalogy het volgende:
Ik neem aan dat je het nu alleen maar hebt over vrouwen aanraken?
Neen, ik heb het over aanrakingen in het algemeen. Een schouderklop van een vriend of collega vind ik ook onaangenaam.

Ik ben idd bang voor de reactie. Met vrouwen omdat ik bang ben dat ze gaan denken dat ik meer bedoel. Bij mannen omdat ik bang ben een reactie te krijgen dat ik me vreemd gedraag...

Een vriendin van me was erg gestresseerd, dus begon ik haar te masseren (goedbedoeld), maar ze trok zich weg omdat ze het te persoonlijk vond. Toen voelde ik me kut, want dat was helemaal niet wat ik bedoelde
Massages zijn toch erg twylight zone, me dunkt.
  zondag 27 mei 2007 @ 23:53:46 #15
78537 Insomaniac
Inso'Allah
pi_49837925
Zelf ben ik niet 'koel' opgevoed, maar haat het om aangeraakt te worden door mensen die niet in m'n 'inner circle' zitten. . Collega's moeten geen arm om me heen slaan, daar hou ik niet van. . Door vreemden aangeraakt worden vind ik helemaal . Terwijl ik met mijn vrienden en familie er juist helemaal geen problemen mee heb.

Mijn tip, gewoon niet aanraken. Kan je ook geen cooties krijgen. .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_49838035
quote:
Op zondag 27 mei 2007 23:53 schreef Insomaniac het volgende:
Mijn tip, gewoon niet aanraken. Kan je ook geen cooties krijgen. .
dat is niet de oplossing
bij collega's kan dat, maar niet als TS een relatie aan wil gaan
pi_49838246
quote:
Op zondag 27 mei 2007 23:56 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

dat is niet de oplossing
bij collega's kan dat, maar niet als TS een relatie aan wil gaan
Stapje voor stapje opbouwen. Hand op d'r arm, hand op d'r schouder, hand in hand lopen, aanraken, strelen en dan de liefde bedrijven. . Dit kan je alleen maar leren en wennen door het te doen en steeds verder te gaan. Maar hou je grenzen in de gaten, als je te ver gaat kweek je alleen maar aversie.
Echte liefde!
  maandag 28 mei 2007 @ 00:02:41 #18
3038 Emel
realist
pi_49838320
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:00 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Stapje voor stapje opbouwen. Hand op d'r arm, hand op d'r schouder, hand in hand lopen, aanraken, strelen en dan de liefde bedrijven. . Dit kan je alleen maar leren en wennen door het te doen en steeds verder te gaan. Maar hou je grenzen in de gaten, als je te ver gaat kweek je alleen maar aversie.
precies...kleine stapjes...
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_49838700
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:00 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Gek genoeg weet ik dat allemaal, maar in de praktijk uitvoeren valt me erg moeilijk

Laatst heb ik een meisje misgelopen toen ik ze kuste op de 4e date... Ze zei dat het te snel ging. Ik vraag me serieus af of dit een gevolg is van die aanrakingen of niet... I'll never know...

Als ik alles stap voor stap leer, zal ik ongetwijfeld erg stuntelig overkomen (zeker in het begin). Moet ik bij een fout of als ik me ongemakkelijk voel, het vertellen aan het meisje in kwestie? Ik vind dat nogal zielig overkomen op mn 22e...
pi_49838798
Lange tijd had ik ook veel moeite om bijv. dames aan te raken vanwege dat intieme. Ik denk juist dat mensen lichamelijk contact direct als heel erg bedreigend beschouwen. Wanneer je als leraar de leerling aanraakt word je binnen de kortste keren al bestempeld als pedofiel.

Toch is lichamelijk contact iets dat je moet durven. Stel je voor dat je het zoveel mogelijk vermijdt; dan zou je ook bijna nooit succes hebben op je dates. Je moet langs vrouwelijke barrieres durven om ze voor je te winnen, je moet er als het ware doorheen. Dit is ook de reden waarom ik tegenwoordig nooit meer zo'n problemen heb om dames aan te raken: no guts, no glory.

Op vrouwen na raak ik mensen nooit aan uit 'gemoedelijkheid', zeg maar. Ik ga er niet vanuit dat ze dit echt fijn vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2007 00:21:21 ]
pi_49838906
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:13 schreef katerwater het volgende:

[..]

Laatst heb ik een meisje misgelopen toen ik ze kuste op de 4e date... Ze zei dat het te snel ging. Ik vraag me serieus af of dit een gevolg is van die aanrakingen of niet... I'll never know...
Wtf, je moet dat juist al zo snel mogelijk doen, die aanrakingen! Als een vrouw daar niet voor te porren is moet ze je gewoonweg niet en is het verspilde moeite. Dat heeft niks met 'te snel' gaan te maken.
pi_49839203
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:13 schreef katerwater het volgende:

[..]

Gek genoeg weet ik dat allemaal, maar in de praktijk uitvoeren valt me erg moeilijk

Als ik alles stap voor stap leer, zal ik ongetwijfeld erg stuntelig overkomen (zeker in het begin). Moet ik bij een fout of als ik me ongemakkelijk voel, het vertellen aan het meisje in kwestie? Ik vind dat nogal zielig overkomen op mn 22e...
Fuck it dat je zielig over komt, dat is helemaal niet belangrijk. Je weet waar je verbeterpunten liggen en je bent bereid er aan te werken, dát is belangrijk. Daarnaast is er altijd wel iemand die je een kneus vindt, dus maak je daar alsjeblieft niet druk om.

En wat dat meisje betreft, vrouwen zal je nooit begrijpen, ook niet als je geen moeite hebt met aanrakingen. . Dus vergeet het lekker. Probeer gewoon met een meisje 'mee' te gaan. Dus als zij je aanraakt (hand op je arm), leg dan later in het gesprek ook even kort jouw hand op haar arm. Lopen jullie ergens samen en haakt ze haar arm door die van jou, ga daar dan ook gewoon in mee. Maar toont zij geen initiatief, sla dan niet opeens een arm om d'r heen, dat kan inderdaad 'afschrikken'. Probeer het gewoon en kijk wat voor jou werkt. De theorie weet je, nu de praktijk nog.
Echte liefde!
pi_49839242
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:20 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Wtf, je moet dat juist al zo snel mogelijk doen, die aanrakingen! Als een vrouw daar niet voor te porren is moet ze je gewoonweg niet en is het verspilde moeite. Dat heeft niks met 'te snel' gaan te maken.
Nee, het zit zo: de eerste avond dat ik ze zag hebben we de hele avond staan zoenen. Het klikte geweldig, na 3 dates van elkaar leren kennen heb ik ze durven aanraken en tenslotte kussen. Toen vond ze het te snel gaan... Complex en tegenstrijdige hints vind ik

Maar los daarvan: je hebt wel gelijk. Ik zou het risico meer moeten nemen en me van minder iets aantrekken.
Dat is wel damn hard! Als ik het doe, kom ik erg stuntelig over, en dan is mijn bedoeling voor de meis zelve erg duidelijk, en is de fun er voor haar af...
  maandag 28 mei 2007 @ 00:40:51 #24
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_49839547
Als je op een moment twijfelt of je iets wel of niet moet doen, doe het dan niet. Als je twijfelt kan een aanraking raar en geforceerd overkomen. En kijk hoe anderen het doen, wanneer ze iemand aanspreken hoe doen ze dat dan? Houden ze afstand of raken ze de ander aan? Vaak raken ze anderen aan op luidruchtige plekken als ze met iemand willen spreken?

Als ik in een dicotheek een vrouw aanspreek die ik ken dan leg ik meestal mijn hand op haar zij of rug zodat ze weten dat je alle aandacht voor hen hebt. Bij andere jongens is je hand op hun bovenarm leggen meestal ook geen probleem. Kijk gewoon eens goed als mensen voorover leunen om iemand te spreken waar ze anderen aanraken. En wees niet bang dat mensen snel iets erotisch zien, dat is alleen als je dus twijfelt en stuntelig overkomt. Dan kunnen mensen denken dat er meer achter zit.
Er zit een groot verschil tussen aanraken en aaien/strelen. Alleen aanraken heeft echt geen erotische lading, tenzij je natuurlijk direct een meid bij haar borsten pakt ofzo

Maar nogmaals, bij twijfel... niet doen.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_49839921
Katerwater, hoe oud ben je en heb je op kamers gezeten? Ik had er ook veel last van, tot ik op kamers ging met allemaal supersociale aanrakende huisgenoten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')