Die verberg je in een tas. Dan pak je een fiets die op slot staat. Doe je net of ie van jou is en dat je je sleuteltje kwijt bent. Je sleurt die fiets mee een steegje in en knippen maar.quote:Op zondag 27 mei 2007 19:37 schreef Aufruhr het volgende:
Vindt men het niet raar als je met een grote betonschaar richting station loopt?
Eentje. Ik geef ze altijd weg aan mensen die ze nodig hebbenquote:
Stel dat jou fiets gejat is bij een discotheek of zo. En je moet door de kou een kut eind naar huis toe lopen. En dan zie je opeens een fiets staan die niet op slot staat. Zou je dan echt niet die fiets meenemen?quote:
Maar hij staat niet op slot.....quote:Op zondag 27 mei 2007 19:48 schreef Houtspeer het volgende:
Nee dan zou een normaal denkend mens die fiets niet meenemen.
eerder duitsquote:Op zondag 27 mei 2007 19:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik dacht dat fietsen jatten een oerhollandse bezigheid was.
Ja en? Is die dan van jou?quote:Op zondag 27 mei 2007 19:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Maar hij staat niet op slot.....
Ik laat hem staan. Ja.quote:Op zondag 27 mei 2007 19:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Stel dat jou fiets gejat is bij een discotheek of zo. En je moet door de kou een kut eind naar huis toe lopen. En dan zie je opeens een fiets staan die niet op slot staat. Zou je dan echt niet die fiets meenemen?
Nep hollanderquote:
quote:Op zondag 27 mei 2007 20:20 schreef Empathologica het volgende:
Vind het wel altijd leuk om fietsen op slot te zetten die alleen maar met ketting vast zitten![]()
Goh ja, wat een humor. Egocentrische kindjes, ik mag hopen dat er nog maar flink wat van jullie gejat mag worden in je leven, waaronder je vrouw bijvoorbeeldquote:
Jammer dat ik geen lesbo ben.quote:Op zondag 27 mei 2007 20:31 schreef Lkw het volgende:
[..]
Goh ja, wat een humor. Egocentrische kindjes, ik mag hopen dat er nog maar flink wat van jullie gejat mag worden in je leven, waaronder je vrouw bijvoorbeeld
Het is verrekte stom dat er überhaupt sloten nodig zijn omdat mensen niet met hun fikken van andermans spullen kunnen afblijven. Dat is het begin. Niks uitlokking als je vergeet je fiets op slot te zetten. De dief dient gekielhaald en niemand anders.quote:Op zondag 27 mei 2007 20:35 schreef Empathologica het volgende:
[..]
Jammer dat ik geen lesbo ben.
Maar je bent ook verrekte stom als je je fiets niet op slot zet. Dat lokt gewoon uit! Eigen schuld, dikke bult.
Als er nergens sloten op zaten zou toch iedereen er gebruik van maken. Denk maar aan dat witte fietsen gedoe in Amsterdam. Maargoed, altijd fiets op slot kindertjesquote:Op zondag 27 mei 2007 20:41 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het is verrekte stom dat er überhaupt sloten nodig zijn omdat mensen niet met hun fikken van andermans spullen kunnen afblijven. Dat is het begin. Niks uitlokking als je vergeet je fiets op slot te zetten. De dief dient gekielhaald en niemand anders.
amenquote:Op zondag 27 mei 2007 20:41 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het is verrekte stom dat er überhaupt sloten nodig zijn omdat mensen niet met hun fikken van andermans spullen kunnen afblijven. Dat is het begin. Niks uitlokking als je vergeet je fiets op slot te zetten. De dief dient gekielhaald en niemand anders.
Ik weet wel dat de mens te slecht is voor witte-fietsenplannen of een slotenloze stad. Neemt niet weg dat dat de basis is. Wat van een ander is, is niet van jou. Daarom kan ik grapjes als hierboven niet echt waarderen. Ze zijn aso en deerniswekkend.quote:Op zondag 27 mei 2007 20:44 schreef Empathologica het volgende:
[..]
Als er nergens sloten op zaten zou toch iedereen er gebruik van maken. Denk maar aan dat witte fietsen gedoe in Amsterdam. Maargoed, altijd fiets op slot kindertjes![]()
Maar als je je fiets zonder slot op een plek zet waar het grof vuil wordt opgehaald, dan doe je afstand van je fiets, en mag iedereen 'm meenemenquote:Op zondag 27 mei 2007 19:53 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Ja en? Is die dan van jou?
Als jij je mobieltje even op de kassacounter legt om even geld te pakken, dan is die mobieltje nog steeds van jou.
quote:
Het kan me vrij weinig boeien eerlijk gezegt. Ik ben zo stom geweest om me fiets vergeten af te sluiten, fiets weg. Als andere mensen zo stom zijn, not my problem. Egoistisch? Zekerquote:Op zondag 27 mei 2007 20:51 schreef Roltrapfee het volgende:
[..]
![]()
In combinatie met je naam&avatar ook![]()
Verder, fietsen jatten is zwaar klote, juist als je eigen fiets weleens gejat is (en je dus weet hoe kut het is) zou je die van een ander moeten laten staan.
Knipservice?quote:Op zondag 27 mei 2007 21:00 schreef Camplo het volgende:
Laatst op TV jongen hoe ze een fiets jatten.
Zoeken ze een fiets uit waar alleen een hangslot omheen zit. Hangen ze hun eigen slot erbij en bellen ze die knipservice dat er een slot om hun fiets staat. Die maakt dat slot open en ze hebben een gratis fiets.
Sick shit.
Jah zo'n slotenbedrijf ofzo. Die komen dan langs en knippen het kettingslot eraf.quote:
Toevallig woon ik 200 m (rechte lijn) van het station afquote:Op zondag 27 mei 2007 21:02 schreef MRDB het volgende:
Camplo, als je dicht bij het station woont loop je wat te klote met je sleutels en doe dan of je sleutel kapot is... je neemt de fiets even op de hand mee naar je huis.. slijptol erop klaar
Ik zou dat nooit doen nee, en ik vind het erg triest als mensen fietsen jatten.quote:Op zondag 27 mei 2007 19:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Stel dat jou fiets gejat is bij een discotheek of zo. En je moet door de kou een kut eind naar huis toe lopen. En dan zie je opeens een fiets staan die niet op slot staat. Zou je dan echt niet die fiets meenemen?
Ik heb het ook gezien ja. Die dienst gaat van de gemeente uit.quote:Op zondag 27 mei 2007 21:02 schreef Camplo het volgende:
[..]
Jah zo'n slotenbedrijf ofzo. Die komen dan langs en knippen het kettingslot eraf.
Inderdaad, als er 1 fiets wordt gejat en ieder klapjosti denkt dat daardoor hun het recht hebben om daardoor een fiets te mogen jatten wordt ongeveer elke fiets gejat met die redenatie. En de brave burger maar fietsen terugkopenquote:Op zondag 27 mei 2007 21:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Zelf heb ik nooit een fiets gejat. Twee keer hebben personen mijn fiets voor dit doel gebruikt en daar ben ik niet echt blij mee. Van mij mag iedereen die een fiets steelt keihard onder een vrachtwagen terecht komen.En mensen die denken dat ze een fiets kunnen jatten om te rechtvaardigen dat hun eigen fiets gestolen zouden eigenlijk twee keer achter elkaar kapot gereden moeten worden. Achterlijke varkens.
![]()
jah en als je dan veder gaat jat C weer een fiets van A zeg maar.. blijf je rond gaan... er zijn wel regels voor het is niet de bedoeling dat je de "nieuwste Giant" jat maar gewoon een oudbarrel niet meer waard als 50euro.. er zijn meer als 50miljoen fietsen in nederland en niet eens zoveel mensen dus zit wel goedquote:Op zondag 27 mei 2007 21:19 schreef Spacehamster het volgende:
Ook ik heb eens mijn eigen fiets moeten terugjatten.
Voor de rest vind ik jatten niet opschieten want:
- Fiets van persoon A wordt gejat...
- A besluit dat ie dan ook wel fietsen mag jatten en jat fiets van B
- B besluit dat ie dan ook wel fietsen mag jatten en jat fiets van C
- Oneindige neerwaartse spiraal tenzij iemand besluit dat fietsen jatten verkeerd is want diegene vond immers ook niet leuk dat diens eigen fiets werd gejat.
Kortom, fietsen jatten omdat je fiets is gejat is een zeer concrete en snel zichtbare vorm van slecht karma verspreiden.
Preciesquote:Op zondag 27 mei 2007 21:39 schreef MRDB het volgende:
ojah en als je gejatte fiets weer word gejat... is het eigenlijk dus lenen geweest
Was laatst op tv. Was een gemeentedienst van Amsterdam. Die kwam wel ff het slot van de oorspronkelijke eigenaar doorknippen.quote:Op zondag 27 mei 2007 21:02 schreef Camplo het volgende:
[..]
Jah zo'n slotenbedrijf ofzo. Die komen dan langs en knippen het kettingslot eraf.
quote:Op zondag 27 mei 2007 21:22 schreef skippy22 het volgende:
Een keer geprobeerd Had alleen niet door dat de eigenaar achter me stond![]()
Mega asoquote:Op zondag 27 mei 2007 21:48 schreef TeChNo2 het volgende:
wat een mega-aso topic/TS.
Je zou je kapot moeten schamen.
Wow, hoe aso kan je zijn! Leuk hoor, fietsen op slot zetten die met een ketting vast zitten. Je bent zeker ook zo iemand die het leuk vind om een voorwiel eruit te draaien of banden leeg te laten.quote:Op zondag 27 mei 2007 20:20 schreef Empathologica het volgende:
Als iemand midden in Eindhoven z'n fiets niet op slot zet en er geen hangslot omheen doet issie van mij.
Het weekend op het station overleefd ie wel, een maandagnacht niet. Kon ik naar school lopen![]()
Vind het wel altijd leuk om fietsen op slot te zetten die alleen maar met ketting vast zitten![]()
Nah dat vind ik dan weer niks aan.quote:Op maandag 28 mei 2007 10:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wow, hoe aso kan je zijn! Leuk hoor, fietsen op slot zetten die met een ketting vast zitten. Je bent zeker ook zo iemand die het leuk vind om een voorwiel eruit te draaien of banden leeg te laten.
Klootzakquote:Op zondag 27 mei 2007 19:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Nadat mn eigen fiets een keertje is gejat heb ik een grote betonschaar bij de gamma gehaald voor 30 euro en een nieuwe fiets uitgezocht bij het station.
Je blijft een aso. Blijf gewoon van andermans spullen af.. waar slaat het op om dingen weg te halen die van anderen zijn? Ga dan van een winkel stelen ofzo, daar heb ik dan nog meer begrip voor.. teringpauperquote:Op maandag 28 mei 2007 17:42 schreef Empathologica het volgende:
[..]
Nah dat vind ik dan weer niks aan.
Hoef je nog niet te gaan scheldenquote:Op maandag 28 mei 2007 17:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je blijft een aso. Blijf gewoon van andermans spullen af.. waar slaat het op om dingen weg te halen die van anderen zijn? Ga dan van een winkel stelen ofzo, daar heb ik dan nog meer begrip voor.. teringpauper
Dan pak je toch de taxi als het te ver lopen is? Die dingen kosten zoveel ook weer niet hoor. Waar ligt dan de grens.quote:Op zondag 27 mei 2007 19:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |