Staat op de achterkant van de aanslag.quote:Op zondag 27 mei 2007 16:00 schreef Flashwin het volgende:
Heb je geen specificatie gekregen van het bedrag dat je teruggehad hebt? Dan kun je toch zien wat er afwijkt van jouw aangifte
Is het geen heffingsrente?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:01 schreef Ticootje het volgende:
Ja vorige week gestort. Ik denk alleen dat ze teveel hebben uitbetaald, dus ik heb een deel op de spaarbank staan...
Nou het was 700 euro meer als dat we dachten terug te krijgen, dus dat lijkt mij niet.quote:
Ik heb dit twee weken geleden ook gedaan maar er is nog niets uitbetaald... balen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:22 schreef Steve-O het volgende:
Krijg geld terug![]()
Omdat het de eerste keer is moet ik wel een formulier invullen met bankrekeningnummer en mijn naam en dat soort dingen 1 ding wat ik alleen niet snap is waarom ik de plaats van mijn bank moet invullen.
(Word dit formulier trouwens door de computer ingelezen want ik heb 2 schrijffouten gemaakt die ik wil herstellen)?
Niet zeuren, ik zit al 3 maanden te wachten op mijn geld, en mijn gegevens hebben ze gewoon. Dus die 2 weken is niks.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:53 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ik heb dit twee weken geleden ook gedaan maar er is nog niets uitbetaald... balen.![]()
Ik krijg NUON meestal begin maart.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:07 schreef Cheiron het volgende:
Overigens van het Nuon ook nog geen bericht over de jaarafrekening. Dat is toch ook altijd rond deze tijd?
Offtopic: Bij de Nuon wordt inderdaad niet in één periode voor alle aansluitingen de jaarafrekening gemaakt.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:38 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik krijg NUON meestal begin maart.
OT
Nog niks van de belastingdienst. Maar ik heb geduld.
Kreeg jij ook zoveel terug.quote:Op woensdag 30 mei 2007 01:14 schreef sanni het volgende:
[afbeelding] Yup...binnengekregen ovv te ontvangen/verrekenen ¤ 3495,- Dat wordt een mooie zomer met dank aan onze 'rooie' Wouter Bos als minister van ¤¤¤.
Toch niet helemaal, aangezien je dat geld zelf betaald hebt (of eigenlijk gewoon niet gekregen) is het een sigaar uit eigen doos. Maar het blijft leuk natuurlijk.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kreeg jij ook zoveel terug.
Onze nieuwe caravan hebben wij mede te danken aan Wouter...
En onze vakantie wordt mede mogelijk gemaakt door de Belastingsdienst.
Ja. dat is wel waar. Maar het is wel lekkerquote:Op woensdag 30 mei 2007 10:28 schreef DonJames het volgende:
[..]
Toch niet helemaal, aangezien je dat geld zelf betaald hebt (of eigenlijk gewoon niet gekregen) is het een sigaar uit eigen doos. Maar het blijft leuk natuurlijk.
Ik heb dan ook geen haast ...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:53 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ik heb dit twee weken geleden ook gedaan maar er is nog niets uitbetaald... balen.![]()
Je had ook eerder een voorlopige aanslag kunnen aanvragen natuurlijkquote:Op woensdag 30 mei 2007 19:58 schreef Xcalibur het volgende:
Vraag over de heffingsrente
Ik heb vandaag mijn voorlopige aanslag gekregen, exact hetzelfde als mijn opgave, dus dat zit wel goed. Daarbij staat echter 'In rekening gebrachte heffingsrente', die ik bovenop mijn aangifte moet betalen.
Wat is dit nou eigenlijk? Ik begreep zoiets dat dit rente is die ik moet betalen wanneer ik te laat ben betalen, ter compensatie van de rente die de belastingdienst misloopt. Maar ik hád toch nog helemaal niet kunnen betalen, aangezien ik vandaag pas de voorlopige aanslag kreeg?
Dat kan kloppenquote:Op woensdag 30 mei 2007 21:55 schreef Bibikuif22 het volgende:
Sorry als het antwoord al in 1 van de eerdere topics staat maar mijn man en ik hebben samen aangifte gedaan. Ik heb "mijn" gedeelte al teruggekregen + de bijbehorende brief (week 40 E af van wat ikzelf had berekend). Van mijn man hebben we nog niets ontvangen. Kan het kloppen dat er meer dan 2 weken tussen zitten?
Uh, moet je die aanvragen?quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:51 schreef DonJames het volgende:
Je had ook eerder een voorlopige aanslag kunnen aanvragen natuurlijk
2006 bedoel je natuurlijkquote:Op woensdag 30 mei 2007 21:51 schreef DonJames het volgende:
De rente wordt dus niet berekend omdat je te laat bent ofzo, maar omdat ze al gedurende heel 2007 op jou een vordering hadden. Het moment van aangifte doen heeft ook geen invloed op de heffingsrente, je hoeft immers de aanslag nog niet te betalen als die nog niet is opgelegd.
2006 inderdaadquote:Op woensdag 30 mei 2007 22:26 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Uh, moet je die aanvragen?
Ik heb gewoon netjes m'n aangifte (voor ondernemers btw) voor 1 april ingediend...
[..]
2006 bedoel je natuurlijk
Wordt de heffingsrente over de hele aanslag berekend, of alleen over het deel in loondienst?
Ik heb namelijk vorig jaar nog een deel in loondienst gewerkt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |