Foei!quote:Door rood gereden, en nu?
hij stond op cruisecontrol 50, dus max 51/52 ofzo, zal dus niet zo zijn. Beetje jammer, maar goed. Ook wel weer eens leuk. Is dit eingelijk een punt voor mijn rijbewijs? nee toch?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:21 schreef matthendriks het volgende:
[..]
Foei!![]()
Je krijgt inderdaad een 'standaardboete' voor de overtreding.
Reed je ook nog te hard (flitsen die krengen ook op), wordt die boete er bij opgeteld.![]()
Mooi zo, alleen 130 euro... Kan ik me trouwens nog beroepen op het feit dat de verkeerspaal slecht te zien was?quote:Het puntenrijbewijs is ingevoert op 30 maart 2002. Het rijbewijs is blijft 5 jaar geldig en wordt daarna automatisch omgezet naar een gewoon rijbewijs. De volgende overtreding(en) kunnen U punten kosten:
veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer (art. 5 WVW)
veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel (art.6 WVW)
bumperkleven (art. 19 RVV)
ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 30 km/uur te hard. Op de snelweg meer dan 40 km/uur te hard) (art. 20, 21 en 22 RVV)
veroorzaken van materiële of immateriële schade door onjuiste naleving van de verkeersregels (RVV)
Elke overtreding moet persoonlijk zijn geconstateerd door een agent, die de bestuurder staande moet houden. Het signaleren van een overtreding op kenteken is niet genoeg, want daarbij bestaat de kans dat een ander dan de beginnende bestuurder achter het stuur zat.
Uiteraard kunnen de misdrijven van de Wegenverkeerswetgeving ook punten kosten. Denk hierbij aan rijden onder invloed, het verlaten van de plaats van het ongeval na een aanrijding enz.
Wie binnen 5 jaar tijd 3 punten krijgt, wordt geconfronteerd met een schorsing van het rijbewijs. Wanneer het rijbewijs geschorst is, moet de beginnend bestuurder een rijproef en een theorieproef bij het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) afleggen. Als u het onderzoek weigert of voor een proef zakt, wordt het rijbewijs ongeldig verklaard en moet het rijexamen opnieuw afgelegd worden.
Ja écht edelachtbare, als ik een flitspaal bij het stoplicht zie, stop ik áltijd, maar deze was verstoptquote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:24 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Mooi zo, alleen 130 euro... Kan ik me trouwens nog beroepen op het feit dat de verkeerspaal slecht te zien was?
Kan gebeuren hoorquote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:32 schreef Klonk het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om een stoplicht over het hoofd te zien
Ik heb mijn ABS eens getest omdat ik tijdelijke verkeerslichten erg laat zag door een combinatie van laagstaande zon, zwak oplichtende verkeerslichten en druk spitsverkeer (iedereen voor mij bleek gewoon stijf door rood te rijden...). Op het laatste moment realiseerde ik mij dat die auto's die met een rotvaart van rechts aankwamen best wel eens een reden konden hebben... blij dat ik alle lading goed had vastgezet.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:32 schreef Klonk het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om een stoplicht over het hoofd te zien
Iemand doodgereden, en nu?quote:
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:53 schreef Alexxxxx het volgende:
ik rij meestal door roodenig idee hoeveel moeite het kost een Visa weer te laten rijden?
Een rood llicht camera die geijkt moet wordenquote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:57 schreef Stakky het volgende:
Gewoon ff ijkings rapport van de desbetreffende flitspaal opvargen. Volledige benodigde gevens staan vermeld op de brief van het cjib. Alle aparatuur dient minimaal 1 x per kalender jaar geijkt te worden. Om zo afwijkingen te voorkomen. Als dit niet het geval is wordt de boete per direct geseponeerd. Is de flitspaal wel netjes geijkt. Dan kom je er niet onder uit en mag je 130 euro overmaken naar het cjib.
En wat wil je ijken als die alleen maar als rood licht camera werktquote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:05 schreef Stakky het volgende:
jup alle vaste en mobiele flitstoestellen dienen geijkt te worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |