Dat is niet waar.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De belachelijk goedkope energie ligt ook ten grondslag aan vele oplossingen.
Daar is niet echt veel aan te doen, dunkt me..quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:44 schreef LXIV het volgende:
Als je er nog dieper over nadenkt:
Eigenlijk ligt de belachelijke hoeveelheid mensen ten grondslag aan vele problemen.
De (eind)oplossing van die problemen is dan ook om 1/10 van de mensen af te maken.
Belachelijk goedkope energie is nog steeds energie hoor.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:44 schreef Boeskos het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
Energie ligt ten gronslag aan vele oplossingen. Belachelijk goedkope energie niet.
ben ik nou zo dom of...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Belachelijk goedkope energie is nog steeds energie hoor.
Maar ja, to the point, energie is al belachelijk duur.
Aids, kanker, cholera, malaria, etc...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:46 schreef Boeskos het volgende:
[..]
Daar is niet echt veel aan te doen, dunkt me..
En wat denk jij daarmee op te lossen, professor?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:39 schreef Boeskos het volgende:
Eigenlijk ligt de belachelijk goedkope energie ten grondslag aan vele problemen.
De oplossing van die problemen is dan ook om energie gewoon tien keer zo duur te maken.
Jaaa goed idee maak het nog veel duurder, zonder een redelijk alternatief, dan kan iedereen zijn eigen oplossing bedenken, zoals bomen in de buurt kappen voor brandstof.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:39 schreef Boeskos het volgende:
Eigenlijk ligt de belachelijk goedkope energie ten grondslag aan vele problemen.
De oplossing van die problemen is dan ook om energie gewoon tien keer zo duur te maken.
Ik zeg toch niet dat we energieverbruik moeten gaan verbieden. Als je het duurder maakt gaan mensen er gewoon zuiniger mee om. Dat betekend dat onnodig energieverbuik tegengegaan wordt.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:22 schreef PJORourke het volgende:
En dus moeten we 's winters gaan klappertanden om een of ander politiek doel te halen? Nee dank je
Hoezo moet er perse een alternatief komen voor zoveel energieverbruik.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:06 schreef revange2007 het volgende:
[..]
Jaaa goed idee maak het nog veel duurder, zonder een redelijk alternatief, dan kan iedereen zijn eigen oplossing bedenken, zoals bomen in de buurt kappen voor brandstof.
Zo zuinig dat AOW'ers doodvriezen omdat ze het niet kunnen betalen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:42 schreef Boeskos het volgende:
Ik zeg toch niet dat we energieverbruik moeten gaan verbieden. Als je het duurder maakt gaan mensen er gewoon zuiniger mee om.
Het is dus een politiek doel, want jij wil anderen dwingen het gedrag aan te passen via de prijsprikkel. Dat is puur politiek.quote:Dat betekend dat onnodig energieverbuik tegengegaan wordt.
Daarnaast is het niet (alleen) een politiek doel. Het zal wereldwijd veel problemen oplossen.
Laten we eerlijk zijn, een goed strenge winter en het pensioen probleem en de beroepsbijstandstrekkers problemen zijn dan wel opgelost.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zo zuinig dat AOW'ers doodvriezen omdat ze het niet kunnen betalen.
Wat voor problemen zal het oplossen?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:42 schreef Boeskos het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat we energieverbruik moeten gaan verbieden. Als je het duurder maakt gaan mensen er gewoon zuiniger mee om. Dat betekend dat onnodig energieverbuik tegengegaan wordt.
Daarnaast is het niet (alleen) een politiek doel. Het zal wereldwijd veel problemen oplossen.
Dan moet je wel denken aan wereldwijde problemen als hongersnood, opwarming van de aarde, vetzucht, oneerlijk verdeeld energieverbruik, oneerlijk verdeeld voedselverbruik.. etc..quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En wat denk jij daarmee op te lossen, professor?
Doe wat voor het milieu, pleeg zelfmoord, de enige morele keuze.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:44 schreef LXIV het volgende:
Als je er nog dieper over nadenkt:
Eigenlijk ligt de belachelijke hoeveelheid mensen ten grondslag aan vele problemen.
De (eind)oplossing van die problemen is dan ook om 1/10 van de mensen af te maken.
Ga jij je alsjeblieft eens verdiepen in de werkelijke oorzaken van deze problemen ipv hier een beetje dom te zitten huilen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:53 schreef Boeskos het volgende:
[..]
Dan moet je wel denken aan wereldwijde problemen als hongersnood, opwarming van de aarde, vetzucht, oneerlijk verdeeld energieverbruik, oneerlijk verdeeld voedselverbruik.. etc..
Mijn stelling is puur hypotetisch. Wat als de energie in de wereld duurder wordt gemaakt. Dit kan geen politiek orgaan zomaar gaan bewerkstelligen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zo zuinig dat AOW'ers doodvriezen omdat ze het niet kunnen betalen.
[..]
Het is dus een politiek doel, want jij wil anderen dwingen het gedrag aan te passen via de prijsprikkel. Dat is puur politiek.
Oplossen doe je dit probleem door steenkolen te verbranden, kernreactors te bouwen, ethanol en plantenolie te verbranden, en olie uit teerzanden te gebruiken. Niet door mensen in de kou te zetten.
doe een pogingquote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga jij je alsjeblieft eens verdiepen in de werkelijke oorzaken van deze problemen ipv hier een beetje dom te zitten huilen.
Alles, maar dan ook echt alles zou veel duurder worden. Het kost immers energie om dingen te produceren...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:59 schreef Boeskos het volgende:
[..]
Mijn stelling is puur hypotetisch. Wat als de energie in de wereld duurder wordt gemaakt. Dit kan geen politiek orgaan zomaar gaan bewerkstelligen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |